;
coinex

ارز شیبا چیست و چرا ترند شده است؟

ارز شیبا چیست و چرا ترند شده است؟ ارز شیبا یکی از رمز ارزهای پر سروصدای این روزها است. در ادامه این رپورتاژ آگهی با تکراتو همراه باشید.

اگر اخبار ارز دیجیتال را دنبال کرده باشید می‌دانید که در روزهای اخیر شیبا رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین رمز ارزهای موجود تبدیل شده است. در این مقاله بیشتر با ارز دیجیتال شیبا و دلایل محبوبیت آن آشنا خواهیم شد.

ارز شیبا چیست و چرا ترند شده است؟

شیبا (SHIB) چیست؟

ارز دیجیتال شیبا توسط اکوسیستم شیبا اینو Shiba Inu توسعه داده شده و یک میم‌کوین است. اکوسیستم شیبا اینو علاوه بر رمز ارز SHIB یک صرافی به نام ShibaSwap و دو توکن دیگر به نام‌های BONE و LEASH را نیز شامل می‌شود. شیبا بر اساس استاندارد ERC-20 ‌و بر روی بلاک‌چین اتریوم پیاده‌سازی شده است.

رمز ارز شیبا در سال 2020 توسط یک فرد ناشناس به نام ریوشی با الگوبرداری از دوج‌کوین ایجاد شد. نام این ارز دیجیتال از یک نژاد سگ شکاری ژاپنی گرفته شده است و سگ ژاپنی نماد این ارز دیجیتال نیز هست. همان‌طور که اشاره کردیم شیبا یک میم‌کوین است، به این معنی که بر اساس یک شوخی و برای سرگرمی ایجاد شده و پشتوانه فنی ندارد. هر چه صحبت از این ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی گسترده‌تر باشد قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. شیبا مقدار زیادی از موفقیت خود را مدیون ایلان ماسک و ویتالیک بوترین است. این دو نفر با حمایت‌هایی که از شیبا در توییتر و مصاحبه‌های خود کرده‌اند باعث شدند تا ارزش آن بیشتر از قبل شود.

شبکه شیبا اینو یک صرافی غیرمتمرکز نیز به نام ShibaSwap‌ دارد که SHIB را به‌عنوان اولین ارز دیجیتال در خود لیست کرده بود. تاسیس صرافی نیز جزو برنامه‌های موجود در وایت‌پیپر این اکوسیستم بود که به آن دست‌یافته است. شیبا اینو ادعا می‌کند تا قصد دارد صرافی خود را به یکی از امن‌ترین و پرسرعت‌ترین صرافی‌های دنیا تبدیل کند و امکاناتی از قبیل استیک کردن را برای کاربران خود فراهم آورد.

در شبکه شیبا اینو دو توکن دیگر به نام‌های BONE و LEASH نیز وجود دارد. کارکرد این توکن‌ها به این صورت است که کاربران با داشتن توکن حاکمیتی BONE می‌توانند در اکوسیستم شیبا برای خود حق رای بخرند. تعداد کل این توکن دویست و پنجاه هزار عدد بوده که تمام آن عرضه شده است، توکن BONE کاربرد زیادی در صرافی شیبا سواپ دارد. توکن دیگر موجود در این شبکه LEASH ‌است. این توکن به‌عنوان پاداش برای تامین‌کنندگان نقدینگی ارز دیجیتال شیبا در نظر گرفته شده است. کاربران با نقدکردن شیبا در صرافی‌ها مقداری LEASH‌ دریافت می‌کنند.

بنا بر اطلاعات جمع‌آوری شده از سایت ارز دیجیتال، ارزش کل بازار شیبا بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار و حجم معامله روزانه آن حدود ۴.۵ میلیارد دلار است. اما این ارز دیجیتال در هفته اخیر یک پامپ بیش از 200 درصدی را تجربه کرده و این رشد نویدبخش اتفاقات خوبی برای این ارز دیجیتال است. در حال حاضر بسیاری از معامله‌گران و فعالان حوزه ارز دیجیتال مقداری شیبا را در کیف پول خود و برای روز مبادا نگه داشته‌اند.

ارز شیبا چیست

دلیل ترند شدن شیبا (SHIB) چیست؟

شیبا یک میم‌کوین بوده که لقب خودش را قاتل دوج‌کوین گذاشته است. اما شیبا استراتژی تبلیغاتی بسیار شبیهی به دوج‌کوین دارد. درست زمانی که ایلان ماسک تلاش می‌کرد تا با حمایت خودش از دوج‌کوین، وضعیت این ارز دیجیتال را در بازار رشد داده و تثبیت کند، شیبا معرفی شد. معرفی شیبا در بهترین زمان ممکن رخ داد و باعث شد تا با استقبال بسیار خوبی روبرو شود. حتی در طراحی لوگوی شیبا نیز مثل دوج‌کوین از تصویر سگ استفاده شده است. از طرفی شیبا یک حرکت منحصربه‌فرد دیگر نیز انجام داد و آن انتقال بخش عظیمی از توکن‌های خودش به کیف پول خالق اتریوم یعنی ویتالیک بوترین بود. این حرکت به حدی سروصدا کرد که تا مدت زیادی بیشتر کاربران تصور می‌کردند که بوترین سرمایه‌گذار این پروژه است. خبر انتقال ۵۰ درصد از کل دارایی SHIB به کیف پول خالق اتریوم تا مدت‌ها تیتر اول اخبار بازار ارز دیجیتال بود و به ترند شدن SHIB کمک بسیاری کرد. البته بوترین تمام دارایی شیبای خود را بعد از همه‌گیری کرونا به یک صندوق خیریه در هند بخشید.

از دلایل دیگر محبوبیت شیبا باید به ارزان بودن آن اشاره کرد. شیبا سیاستی را در پیش گرفته است که در آن تعداد توکن بسیار زیادی را تولید می‌کند و قاعدتا وقتی تعداد توکن بسیار زیاد باشد قیمت آن نیز کم‌تر خواهد بود. این قیمت کم باعث شده تا معامله‌گران اقبال بیشتری نسبت به خرید شیبا داشته باشند. یک دلیل دیگر معروفیت شیبا وجود صرافی ShibaSwap‌ است. صرافی شیبا امکانات زیادی از جمله امکان سرمایه‌گذاری یا استیکینگ را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. امکانات مناسبی که شیبا در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد (در مقایسه با رقبا مثل دوج‌کوین) باعث شده تا طرفداران بیشتری به سمت این رمز ارز جلب شوند. محبوبیت شیبا به حدی رسیده است که تقریبا در تمام محافل مربوط به رمز ارزها و سایت‌های ارز دیجیتال در مورد این رمز ارز صحبت می‌شود.

کیف پول‌های شیبا (SHIB)

کیف پول‌های مختلفی از شیبا پشتیبانی می‌کنند. نکته مهم در انتخاب کیف پول امنیت و سهولت استفاده از آن است. اگر قصد خرید شیبا را دارید قبل از هر کاری یک کیف پول مناسب برای نگهداری از آن انتخاب کنید. یکی از معروف‌ترین والت‌ها برای نگهداری شیبا تراست والت (TrustWallet) است. این کیف پول نرم‌افزاری نسخه‌های مجزایی برای سیستم‌عامل اندروید و IOS ارائه داده و رابط کاربری ساده و مناسبی دارد.

از دیگر کیف پول‌های نرم‌افزاری معتبر که شیبا را نیز پشتیبانی می‌کنند می‌توان از اتمیک والت (AtomicWallet)، کوینومی (Coinomi)، کوین‌بیس (CoinBase) و کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) نام برد. اگر قصد نگهداری طولانی‌مدت شیبا را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا برای بالا بردن امنیت از کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنید.

ارز شیبا چیست و چرا ترند شده است؟
ارز شیبا چیست و چرا ترند شده است؟

راه‌های خرید شیبا

برای به‌دست‌آوردن شیبا راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه‌ها خرید و ترید این ارز دیجیتال است. خرید شیبا از طریق صرافی‌های مختلفی صورت می‌گیرد. برای ترید این ارز دیجیتال می‌توان از صرافی مخصوص این شبکه یعنی ShibaSwap و یا دیگر صرافی‌های معتبری که شیبا را در لیست خود دارند استفاده کرد. از صرافی‌های بین‌المللی که امکان خرید و فروش شیبا را دارند می‌تواند به Binance، CoinBase، UniSwap، ‌Bitforex و Poloniex اشاره کرد.

همان‌طور که می‌دانیم استفاده از صرافی‌های خارجی در ایران با مشکلات و محدودیت‌های فراوانی همراه است. یکی از راه‌حل‌های این موضوع استفاده از صرافی‌های ایرانی است. با استفاده از صرافی ایرانی می‌توانید بدون داشتن دغدغه و با کمک کارت‌های بانکی خود برای خرید شیبا اقدام کنید. صرافی امن تبدیل یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی است که شیبا را نیز در لیست رمز ارزهای خود دارد. با مراجعه به این صرافی و انجام مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در آن می‌توانید به‌راحتی شیبا و دیگر ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید. صرافی امن تبدیل امکانات متعددی از جمله ویژگی تعیین حد ضرر و OCO در خرید و فروش داشته و آکادمی پویا و فعالی را برای کاربران مبتدی و حرفه‌ای خود فراهم کرده است.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر