;
coinex

بهترین سریال های تاریخی ؛ سریال تاریخی خوب چی ببینیم؟

بهترین سریال های تاریخی برای بسیاری ناشناخته است. در همین راستا امروز درباره بهترین و جدیدترین سریال‌های تاریخی صحبت می‌کنیم، با ما باشید.

سریال‌های تاریخی از هر دوره و در هر مکان مختلفی در سراسر جهان که می‌توانید تصور کنید وجود دارد. درحالی که نمایش‌های تلویزیونی عصر مدرن یکی از منابع اصلی سرگرمی در جهان ما هستند تماشای ژانری از نمایش‌ها که ما را به گذشته‌ها دور در بازه‌های زمانی دیگر و حتی گاهی اوقات به قسمت‌های دیگری از جهان می‌برد، بسیار جالب است. این سریال‌ها معمولا نگاهی اجمالی به سبک و نوع زندگی در دوران‌های گذشته دارند که می‌تواند در آشنایی ما با تاریخ گذشته بسیار مفید باشد.

برخی از این سریال‌ها براساس زندگی یک فرد واقعی ساخته شده برخی دیگر بر مبنای شخصیت تخلیلی داستان بنا گردیده است. در هر کدام از این نوع پرداخت‌ها، نمایش‌های بسیاری جذابی وجود دارد که ممکن است شما عاشقان سینما و سریال با آن آشنایی نداشته باشید. در همین جهت تلاش خواهیم کرد در طول نوشتار به معرفی بهترین سریال ‌های تاریخی جهان ، بهترین سریال ‌های تاریخی 2021 و جدیدترین سریال ‌های تاریخی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های 2022

بهترین سریال های تاریخی

برخی از سریال‌های تاریخی بر مبنای تخیل نویسنده ساخته می‌شود که مثلا شاخص‌ترین آن بازی تاج و تخت است. اما ممکن است برخی از مخاطبان دنبال داستان‌های واقعی‌تر باشند و بحث‌های مربوط به سلطنت، جنگ و یا هیجانات سیاسی واقعا اتفاق افتاده را ترجیح دهند. ما براساس رتبه‌بندی imdb تلاش خواهیم کرد انواع این ژانرهای سریال‌های تاریخی را دسته‌بندی کرده و به شما بهترین سریال‌ های تاریخی جهان را معرفی نماییم.

The Chosen

بهترین سریال های تاریخی

این سریال بسیار محبوب و پرطرفدار که زندگی و مسائل مربوط به عیسی مسیح را مطرح می‌نماید، همچنین مجموعه دیگری از کاراکترها را پوشش می‌دهد که باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود. در این سریال حوادث مهمی مانند بهبودی مریم مگدالن، دعوت رسولان و معجزات دیگر مسیح نمایش داده می‌شود. سریال از دید نیکودیموس، پستر، متیو و دیگر حواریون مسیح نمایش داده می‌شود که بر جذابیت فوق‌العاده آن می‌افزاید.

در سریال The Chosen نه‌تنها حوادث بیان شده در انجیل عهد جدید بیان شده، همچنین شخصیت‌ها فرعی مانند کاهنان اعظم و سپاهیان روم و عوام اورشلیم نیز به خوبی روایت می‌شوند تا دیدی کامل از زمانه حضرت عیسی و الهام‌بخشی او بیان گردد. به‌همین‌جهت می‌توان این سریال که نمره بالایی را گرفته است جزوه بهترین سریال ‌های تاریخی جهان به‌حساب آوریم.

اکنون پس از صحبت درباره سریال The Chosen در ادامه بحث بهترین و جدیدترین سریال های تاریخی می‌خواهیم درباره یکی بهترین سریال‌های تاریخی 2021 یعنی Babylon Berlin به صحبت بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2022

بهترین سریال های ترکی 2022

Babylon Berlin

بهترین سریال های تاریخی

سریال Babylon Berlin با بودجه 40 میلیون یورویی که با هزینه‌های اضافی‌تر به 55 میلیون یورو رسید، گران‌ترین سریال تلویزیونی ساخته شده در آلمان است. باید بگوییم که به هیچ وجه به هدر نرفته است چراکه شما با یک درام خارق‌العاده مواجهید که با وضوح و روشنی دقیقی دنیای عجیب، عصبی و پارانویایی آلمان را در دوران بین دو جنگ در زمانه جمهوری وایمار نشان می‌دهد.

در این سریال شخصیت‌هایی مانند بازرس گرسون راث سرباز جنگ جهانی مواجهید که تلاش می‌کند با ترومای جنگ مبارزه کرده و راه خود را در زندگی پیدا نماید. این سریال جذاب پر از شخصیت‌های جذابی است که با تمام تناقضتشان به نمایش درآودند. درحال حاضر دو فصل از سریال وجود دارد و فیلم برداری فصل سوم در ماه آوریل آغاز شده است. بدون هیچ تزلزلی می‌توان بیان کرد که Babylon Berlin یکی از بهترین سریال تاریخی جدید 2021 است.

اکنون پس از صحبت درباره یکی از جدیدترین سریال های تاریخی اکنون در ادامه بحث بهترین سریال های تاریخی می‌خواهیم درباره سریال محبوب و پرطرفدار Band of Brothers صحبت نماییم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای 2022

بهترین سریال های چینی 2022

Band Of Brothers

بهترین سریال های تاریخی ؛ سریال تاریخی خوب چی ببینیم؟

این سریال که همکاری شگفت‌انگیز میان تام هنکس و استیون اسپلیبرگ می‌باشد هم از نظر محتوا و هم از نظر مطالب تاریخی بیان شده و صحنه‌های اشکن شگفت‌انگیز بدیل ندارد. این سریال رویدادهای مروبط به گردان 2 ، هنگ 506 پیاده نظام چترباز لشکر 101 هوابرد ارتش آمریکا درگیری و خدمات آنها را در طول جنگ جهانی نشان می‌دهد. این سریال از زمان ورود سربازان به آموزش مقدماتی تا تسلیم ژاپن در سال 1945 را به نمایش می‌گذارد.

در این بازه زمانی سریال به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا با بازیگران خود رشد کنند و شاهد حوادث تاریخی و ویرانگری مانند حمله به نرماندی و تصرف لانه عقاب باشند. بدون هیچ تردیدی این سریال پرمخاطب با صحنه‌های تکان‌دهندش جزوه بهترین سریال های تاریخی قرار می‌گیرد.

اکنون پس از صحبت درباره سریال Band of Brothers اکنون در ادامه بحث می‌خواهیم به معرفی یکی از جدیدترین سریال های تاریخی به نام  Hollywoodبپردازیم. ما را در ادامه همراهی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های 2022

بهترین سریال های کره ای تاریخی

Hollywood

بهترین سریال های تاریخی

این سریال که توسط رایان مورفی خلق شده است، نگاهی به دوران Tinseltown که در طول جنگ جهانی در آمریکا بود، می‌اندازد. تمرکز اصلی سریال عمدتا بر روی کسانی است که برای موفقیت در یک شهر غیربخشنده تلاش می‌کند. این درام شخصیت‌های واقعی در هم می‌آمیزد و ترکیبی بدیع و خلاقانه را از آن زمانه آمریکا می‌دهد. بدون شک می‌توان این سریال را در زمره بهترین سریال تاریخی جدید 2021 قرار داد.

اکنون پس از صحبت درباره یکی از بهترین سریال تاریخی جدید 2021 قصد داریم در ادامه بحث بهترین سریال های تاریخی درباره یکی دیگر سریال‌های پرمخاطب و خوش‌ساخت یعنی The Crown با شما به صحبت بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مشابه see

بهترین سریال های سیتکام

The Crown

بهترین سریال های تاریخی ؛ سریال تاریخی خوب چی ببینیم؟

این سریال یکی از شناخته‌ شده‌ترین سریال‌های تاریخی در حال حاضر است، بنابراین جای تعجب ندارد که ما آن را در این لیست قرار داده‌ایم. این سریال نخستین بار در سال 2016 در نتفلیکس پخش شد. داستان این سریال درباره ملکه الیزابت دوم جوان است که نقش آن کلر فوی بازی می‌کند.

ملکه الیزابت دوم وقتی تنها 25 سال داشت بر تخت پادشاه بریتانیا نشست. این سریال زندگی او را به عنوان یک عضو جوان از خانواده سلطنتی در دهه 1940 دنبال می‌کند. این سریال همچنین نگاهی گذرا به نحوه تاثیرگذاری رقابت‌های سیاسی و روابط شخصی بر شیوه زندگی در قرن بیستم می‌اندازد. ما بی‌شک می‌توانیم این سریال تحسین شده و پر مخاطب را در لیست بهترین سریال‌های تاریخی قرار دهیم.

اکنون پس از صحبت درباره سریال The Crown در ادامه نوشتار می‌خواهیم به یکی دیگر از جدیدترین سریال های تاریخی یعنی The Queen’s Gambit به صحبت بپردازیم ما را در ادامه همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های اکشن

بهترین سریال های ابرقهرمانی

The Queen’s Gambit

بهترین سریال های تاریخی ؛ سریال تاریخی خوب چی ببینیم؟

این سریال داستان دختر یتیمی را در دهه 1950 به نمایش می‌گذارد که که از کودکی شروع به مصرف قرص می‌کند و با مشکلات اعتیاد دست و پنجه نرم می‌نماید. این دختر که اعجوبه در شطرنج است با بردن بزرگترین شطرنج‌بازان همه‌ را به شگفتی وا می‌‌دارد.

این سریال که براساس رمانی از والتر توویس ساخته شده است. روایتی را از دهه 1950 و مشکلات زنان، یتیمان به نمایش می‌گذارد که دیدن آن حتما برای شما جذاب خواهد بود. جای هیچ شکی باقی نیست که باید این سریال پرمخاطب و جذاب که باعث شهرت بازیگر اصلی آن آنا تیلور-جوی شد را در لیست بهترین سریال های تاریخی 2021 قرار دهیم.

اکنون پس از صحبت درباره یکی از بهترین سریال های تاریخی 2021 در ادامه نوشتار می‌خواهیم درباره یکی دیگر از بهترین سریال‌های تاریخی یعنی Vikings صحبت نماییم ما را در ادامه دنبال نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های خارجی

ترتیب تماشای سریال های مارول

Vikings

بهترین سریال های تاریخی ؛ سریال تاریخی خوب چی ببینیم؟

وایکینگز یک درام تاریخی است که از سال 2013 پخش می‌شود فصل ششم این سریال برای آخرین بار در سال 2020 به نمایش درآمد. اما اکنون نتفلیکس درحال کار بر روی تولید یک مجموعه دیگر به نام Vikings: Valhalla است.

این مجموعه براساس افسانه‌ها و اسطوره‌های مختلف شمال اروپا ساخته شده است. سریال حول شخصیتی به نام راگنار لوتبروک می‌گردد که یکی از شجاع‌ترین جنگجویان وایکینگ به‌حساب می‌آید. این سریال که مجموعه زیبایی از نبردها و روابط شخصی افراد قبیله را به نمایش می‌گذارد تاکنون توانسته است، مخاطبان گسترده‌ای را به خود جلب نماید. به همین‌جهت ما نیز آن را در لیست بهترین سریال های تاریخی قرار داده‌ایم.

اکنون پس از صحبت درباره سریال Vikings می‌خواهیم در ادامه نوشتار به یکی دیگر از جدیدترین سریال های تاریخی یعنی The Liberator  صحبت به عمل آوریم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های علمی تخیلی نتفلیکس

بهترین سریال های کمدی خارجی

The Liberator

بهترین سریال های تاریخی

این سریال براساس تکنیک جدید لایو-اکشن ساخته شده است. سبک بصری خاص، جلوه و احساس متمایزی به جنگ جهانی دوم می‌بخشد. اما فراتر جلوه‌های بصری این یک درام با ارزش است که ارشد دیدن دارد. داستان این درام درباره شخصیت واقعی به نام فلیکس افسر پیاده‌نظام است.

او که مسئولیت گردان سوم، هنگ 157 پیاده نظام را بر عهده داشت نبردهای شجاعانه‌ای در آنزیو به‌نمایش گذاشت و خود را تبدیل به قهرمانی فراموش ناشدنی کرد. این سریال از نتفلیکس پخش می‌شود و اگر عاشق فیلم‌ها و سریال‌های جنگ جهانی هستید قطعا از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

اکنون پس از صحبت درباره یکی دیگر بهترین سریال های تاریخی 2021 می‌خواهیم در ادامه بحث به معرفی سریال تاریخی جذاب دیگر به نام Boardwalk Empire (8.5) بپردازیم. برای آشنایی با تمام سریال‌های محبوب، جدید و جذاب تاریخی ادامه نوشتار را دنبال نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV)

بهترین سریال های کمدی خارجی

Boardwalk Empire

بهترین سریال های تاریخی ؛ سریال تاریخی خوب چی ببینیم؟

این سریال از سال 2010 تا 2014 پخش می‌شد. این سریال در زمانه ممنوعیت فروش الکل در اوایل قرن بیستم در شهر آتلانتیک سیتی آمریکا اتفاق می‌افتد. این سریال درباره سیاستمداری حیله‌گر به نام ناکی تامپسون است که با کمک گنگسترها شهر را اداره می‌کند و به صورت زیرزمینی به کار قاچاق می‌پردازد.

این درام جنایی و تاریخی ارتقا و پیشرفت ناکی به عنوان سیاستمدار در دهه 1920 تا اوایل 1930 که ممنوعیت فروش الکل به پایان می‌رسد را نشان می‌دهد. شخصیت اصلی سریال براساس انوچ ال جانسون، سیاستمدار واقعی در آن دوران ساخته شده است. این سریال جذاب علاوه بر به نمایش گذاشتن روابط سیاسی، مافیایی، همچنین بینشی عمیق را از آن دوران کشور آمریکا بر ما روشن می‌سازد که بر جذابیت آن بیش از پیش می‌افزاید.

اکنون پس از صحبت درباره سریال Boardwalk Empire (8.5) می‌خواهیم در ادامه نوشتار به معرفی یکی دیگر از جذابترین سریال‌های تاریخی یعنی سریال John Adams (8.5) بپردازیم. در ادامه ما را همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ومپایری جهان

بهترین سریال های ایرانی

John Adams

بهترین سریال های تاریخی ؛ سریال تاریخی خوب چی ببینیم؟
بهترین سریال های تاریخی

این سریال محبوب HBO درباره 50 سال اول استقلال آمریکا و تاثیرگذاری رئیس جمهور آدامز در این فرآیند است. در این سریال توطئه‌های سیاسی و داستان‌های مربوط به شخصیت‌های معروف تاریخ آمریکا به زیبایی هر چه تمام‌تر به نمایش درمی‌آید. اگر علاقمند به تاریخ این کشور باشید قطعا از دیدن آن لذت خواهید برد. ما شدیدا توصیه می‌کنیم که این سریال از دست ندهید.

اکنون پس از صحبت درباره سریال John Adams (8.5) می‌خواهیم در ادامه بحث بهترین سریال های تاریخی درباره مجموعه شگفت‌انگیز Call The Midwife (8.4) با شما به صحبت بپردازیم. اگر علاقمند هستید با تمام سریال‌های جذاب تاریخی آشنا شوید در ادامه نوشتار ما را همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

بهترین سریال های طنز ایرانی

Call The Midwife

Call The Midwife

این درام که ساخته بی بی سی است در دهه‌های 1950 و 1960 اتفاق می‌افتد. پخش این سریال از سال 2012 آغاز شده و درحال حاضر 11 فصل آن منتشر گردیده است. این مجموعه براساس یک سری رمان از جنیفر وورت اقتباس گردیده است. داستان این سریال درباره یک مامای جوان به نام جنی است که به تازگی خانه خود را برای کار Nonnatus ترک کرده است. این سریال تاریخی که بر روابط شخصی و خانوادگی تمرکز دارد توانسته مخاطبان گسترده‌ای را به خود جلب نماید. به همین جهت باید ان را در لیست بهترین سریال‌های تاریخی قرار دهیم.

اکنون پس از صحبت درباره سریال Call The Midwife (8.4) در ادامه نوشتار می‌خواهیم به معرفی سریال جذاب دیگری به نام The Last Kingdom (8.3) بپردازیم در ادامه ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ومپایری جهان

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

The Last Kingdom

بهترین سریال های تاریخی ؛ سریال تاریخی خوب چی ببینیم؟
بهترین سریال های تاریخی

این مجموعه تاریخی که پخش آن در سال 2015 آغاز شده است. براسای رمان داستان‌های ساکسون نوشته برنارد کرونل ساخته شده است. پخش سریال قبل از کسب حق پخش توسط نتفلیکس از بی بی سی آمریکا آغاز شد.

داستان سریال در اواخر قرن نهم میلادی رخ می‌دهد. داستان درباره مردی به نام اوترد است که به عنوان یک ساکسون متولد شد ما زندگی خود را تحت پرورش وایکنیگ‌ها گذارند. با بروز درگیری‌ها، اوترد مجبور می‌شود، بین افرادی او را بزرگ کرده‌اند و افرادی که خونش با آنها یکی است، انتخاب نماید. این داستان جذاب تاکنون توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب نماید. اگر شما نیز اهل داستان‌های اقوام وایکنیگ و دیگر اقوام ژرمن باشد، قطعا از دیدن آن لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

بهترین سریال های طنز ترکی

The Tudors

بهترین سریال های تاریخی ؛ سریال تاریخی خوب چی ببینیم؟
بهترین سریال های تاریخی

این سریال که از سال 2007 تا 2010 در قالب 4 فصل پخش شد یکی از بهترین سریال های تاریخی است. در ابتدا این سریال از شبکه شوتایم پخش می‌شد ولی در ادامه به چند مورد از سرویس‌های استریم راه یافت و به تدریج به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخی بدل شد. در این سریال شاهد روزهای اولیه سلطنت شاه هنری هشتم هستیم. هنری هشتم به علت ازدواج‌های متعدد و زنان پرشمار دوران فرمانروایی خود معروف است. بسیار از این موارد پایان ناخوشایندی برای او داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی عاشقانه

بهترین سریال های ترکی نتفلیکس

Poldark

بهترین سریال های تاریخی ؛ سریال تاریخی خوب چی ببینیم؟

پولدارک یک درام تاریخی است که به عنوان یکی از بهترین شاهکارهای شبکه PBS پخش شد. داستان سریال در اواخر قرن 18 در انگلستان جریان دارد و بر اساس مجموعه داستان‌هایی به همین نام ساخته شده است.

نقش راس پولدارک را در این سریال آیدان ترنر بازی کرده است. او قبل از اینکه از جنگ آمریکا باز گردد همه گمان می‌کردند مرده است. هنگامی که پولدارک بازمیگردد متوجه می‌شود که معشوقه‌اش ازدواج کرده و پدرش هم درگذشته است. حالا او با توجه به تصرف بخش عمده اموالش ناگزیر به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV)

بهترین سریال های تاریخی ترکیه

Spartacus

بهترین سریال های تاریخی ؛ سریال تاریخی خوب چی ببینیم؟

اسپارتاکوس در سه فصل از سال‌های 2010 تا 2013 از شبکه استارز پخش می‌شد. داستان این سریال در طول قرن اول پیش از میلاد اتفاق می‌افتد و زندگی یک گلادیاتور تراکیایی به نام اسپارتاکوس را روایت می‌کند.

اسپارتاکوس در اوایل دهه 70 پیش از میلاد قیام و شورش بزرگ بردگان علیه امپراتوری روم را رهبری کرد. این مجموعه پر از صحنه‌های اکشن است و شاید علاقه‌مندان فیلم معروف گلادیاتور آن را بپسندند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی

بهترین سریال های کره ای 2022

Rome

بهترین سریال های تاریخی

رم یکی از جذاب‌ترین و بهترین سریال‌های تاریخی است که در زمان پخش خود مخاطبان بسیاری داشت. این سریال محصول مشترک انگلیش و ایتالیا است. دو فصل اول سریال در سال‌های 2005 و 2007 به ترتیب از شبکه‌های HBO، BBC2 و Rai 2 پخش شد.

داستان سریال در قرن اول پیش از میلاد و در زمان تغییر حکومت روم از حالت جمهوری به امپراتوری جریان دارد. این سریال از ابتدای پخش مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها،‌ منتقدان سینمایی و تاریخنگاران قرار گرفت و جوایز متعددی دریافت کرد.

جمع‌بندی

سریال‌های تاریخی از هر دوره و در هر مکان مختلفی در سراسر جهان که می‌توانید تصور کنید وجود دارد. درحالی که نمایش‌های تلویزیونی عصر مدرن یکی از عناصر اصلی سرگرمی برای ما می‌باشند. ژانری از نمایش‌ها که ما را به گذشته‌ها دور در بازه‌های زمانی دیگر و حتی گاهی اوقات به قسمت‌های دیگری از جهان می‌برد، بسیار خواهد بود.

این مسئله میان ما ایرانیان به خصوص که عاشق گذشته و پرداخت به تاریخ و اسطوره هستیم بیشتر صدق می‌کند. سریال‌های تاریخی معمولا نگاهی اجمالی به سبک و نوع زندگی در دوران‌های گذشته دارند که می‌تواند در آشنایی ما با تاریخ گذشته اقوام و ملل مختلف بسیار مفید باشند. علاوه بر افزایش اطلاعات عمومی این داستان جذابیت‌ها سرگرم‌کننده بسیاری دارند که می‌تواند اوقات فرح‌بخشی را برای ما فراهم آورند.

برخی از این سریال‌ها براساس زندگی یک فرد واقعی ساخته شده برخی دیگر بر مبنای شخصیت تخلیلی داستان بنا گردیده است. در هر کدام از این نوع پرداخت‌ها، نمایش‌های بسیاری جذابی وجود دارد که ممکن است برخی از شما با تمام آنها آشنایی نداشته باشید.

به همین جهت در طول این نوشتار تلاش نمودیم برخی از بهترین و جدیدترین سریال‌های تاریخی که هم مورد تحسین منتقدان و هم مورد تحسین مخاطبان قرار گرفته است را به شما معرفی کنیم. تا با این راهنما شما از میان انتخاب‌های گسترده بهترین‌ها را مدنظر قرار دهید. امیدواریم در این جهت توانسته باشیم اندکی به شما یاری رسانیم. اگر نکته یا مسئله‌ای وجود دارد که به آن نپرداختیم، خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

منبع: historyextra , screenrant

نظر شما درباره بهترین سریال های تاریخی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    اونوف گیم اوف ترونز چی شد با امتیاز 9.3 ) ؟؟؟

    پاسخ

    سلام بزرگوار
    اگر کمی در خصوص تفاوت افسانه، جهان فانتزی و داستان با تاریخ و واقعیت تاریخی مطالعه کنید، متوجه علت فقدان گیم آو ترونز در این لیست میشید. اما چون احتمالا حالشو ندارید بهتون میگم که تاریخ و سریال‌های تاریخی مدنظر در این مطلب،‌ همگی مربوط به اشخاص و یا داستان‌هایی هست که در تاریخ ثبت شدن و در کتب تاریخی بهشون پرداخته شده. گیم آو ترونز و جهان خاصش با تمام زیبایی‌ها و جذابیتش، به هیچ وجه یک واقعیت تاریخی نیست و یک داستان فانتزی در جهانی ساختگی است. اون سریال میتونه بهترین سریال ژانر فانتزی یا ژانر تخیلی اساطیری باشه.

    پاسخ

    همه اش آشغاله که

    پاسخ