;
coinex

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان ؛ این فهرست را از دست ندهید!

ژانر سریال های پلیسی جنایی، همواره از ژانرهای محبوب بین سینما دوستان بوده است. با ما در معرفی بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان همراه شوید.

جذابیت‌های خاص بهترین سریال های کاراگاهی خارجی چون داستان‌های هیجان‌انگیز، معماهای پیچیده و شخصیت‌های خاکستری، آن را به یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها تبدیل کرده‌اند. در طول تاریخ، آثار متنوعی در این ژانر ساخته شده که هر کدام از نقاط قوت مخصوص به خود بهره می‌برند.

در این فهرست، با مجموعه‌ای از بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان آشنا می‌شوید که در بیش از سی سال گذشته، بینندگان پیر و جوان از تماشای آنها لذت برده‌اند. ممکن است برخی برایتان آشنا باشند و برخی دیگر ناآشنا. به‌هرحال، به طرف‌داران پروپاقرص ژانر جنایی توصیه می‌کنیم تماشای این سریال‌ها را از قلم نیندازند.

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان


همانطور که پیشتر گفتیم ژانر پلیسی از جمله محبوبترین و پویاترین ژانرها در ساخت و ارائه سریال است. به تناسب این محبوبیت، بازار تولید این سریال ها نیز به شدت داغ شده است. در همین راستا و البته با کمی کنجکاوی شخصی سعی کردم فهرستی از بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان را با وسواس بسیار تهیه کنم.

The Blacklist (لیست سیاه)

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان
بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

بی‌شک یکی از بهترین سریال‌ های پلیسی جنایی جهان، سریال کاراگاهی لیست سیاه است که با پیچ و تاب‌های هیجان‌انگیزش در فهرست بهترین سریال های پلیسی معمایی جهان جای می‌گیرد. این سریال با بازی جیمز اسپیدر و مگان بون درباره فراری به نام رد (ردینگتون) است که به طرز ناگهانی خودش را تسلیم FBI می‌کند. او تنها به شرطی حاضر است لیست سیاهش از قاتلان و جنایتکاران را در اختیار پلیس فدرال بگذارد که مامور جوانی به نام الیزابت کین او را در این پرونده‌ها همراهی کند.

اولین قسمت این سریال معمایی در 23 سپتامبر 2013 (1 مهر 1392) توسط شبکه NBC به روی آنتن رفت و به سرعت همه توجه‌ها را به خود جلب کرد. در 11 مارس 2019 سازندگان این سریال از ساخت فصل هفتم سریال بلک لیست خبر دادند که اولین قسمت این فصل در تاریخ 4 اکتبر 2019 (12 مهر 1398) پخش شد.

سریال The Blacklist با واکنش بسیار خوب منتقدان نیز روبه‌رو شد و بسیاری عملکرد اسپیدر در نقش ریموند ردینگتون را ستودند. اسپیدر در سال 2014 و 2015 برای بازی در سریال لیست سیاه نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب نیز شد. سایت راتن تومیتوز با بررسی 52 نقد، 85 درصد از آن‌ها را مثبت ارزیابی کرد و این سریال را تحسین‌برانگیز معرفی کرد؛ اثری که در زمره بهترین سریال های پلیسی خارجی قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید:

سریال ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) ؛ تاریخ پخش، داستان، بازیگران، نقد و بررسی

Sherlock (شرلوک)

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان ؛ این فهرست را از دست ندهید!
بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

شاید قرار دادن نام شرلوک هولمز در برابر کلمه معما یکی از بهترین معادله‌های دنیا باشد؛ به همین علت خیلی بیراه نیست اگر بگوییم سریال شرلوک یکی از مهیج‌ترین و بهترین سریال های کارآگاهی جهان است. این سریال با بازی بندیکت کامبربچ و مارتین فریمن در نقش‌های شرلوک هولمز و دکتر جان واتسون، با اقتباس از داستان‌های معروف شرلوک هولمز اثر آرتور کانن دویل ساخته شده است و از زمان پخش تاکنون به عنوان یکی از بهترین سریال های پلیسی معمایی شناخته میشود.

ماجرای این سریال معمایی زمانی آغاز می شود که دکتر واتسون، پزشک سابق ارتش در حین پیدا کردن محلی برای اقامت با فردی عجیب و مرموز به نام شرلوک هولمز آشنا می‌شود. او کم کم درمی‌یابد که شرلوک استعداد خارق‌العاده‌ای برای حل پرونده‌های جنایی دارد که هیچکس قادر به حلشان نیست.

اولین قسمت این سریال در در 25 جولای 2010 (3 مرداد 1389) پخش شد و به قدری محبوبیت پیدا کرد که در سال 2011 جایزه بفتا برای بهترین سریال را مال خود کرد. این سریال کاراگاهی نامزد دریافت 24 جایزه در سال‌های مختلف شد و نقدهای بسیار خوبی نیز دریافت کرد. در سال 2019، گاردین سریال Sherlock را در رتبه شصتم فهرست 100 برنامه برتر تلویزیونی قرن بیست‌ویکم قرار داد و آن را یکی از بهترین سریال های کاراگاهی جهان نامید.

بیشتر بخوانید:

سریال The Witcher: Blood Origins ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

تاریخ پخش فصل ششم ریک اند مورتی (Rick And Morty) [+تریلر و داستان]

Dexter (دکستر)

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان
بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

دکستر یکی از بهترین سریال پلیسی جنایی جهان است که از اول اکتبر 2006 تا 22 سپتامبر 2013 (31 شهریور 1392) پخش شد. این سریال که با اقتباس از کتاب دکستر قاتل خوابگرد اثر جف لیندزی ساخته شده است، درباره مردی است به نام دکستر مورگان با بازی مایکل سی هال که در پزشکی قانونی کار می‌کند. همچنین یک زندگی موازی به عنوان قاتل سریالی دارد و به قتل مجرمانی می‌پردازد که سیستم عدالت نمی‌تواند آن‌ها را به سزای اعمالشان برساند.

این سریال که در هشت فصل ساخته شده است، رکورد بیشترین تماشاگران را برای یک برنامه تلویزیونی دارد که تا آن زمان ساخته شده بود. انتشار فصل اول سریال دکستر با استقبال چشمگیر مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد، هر چند با گذشت زمان این محبوبیت تاحدودی از بین رفت. این سریال مهیج معمایی 23 بار نامزد دریافت جوایز امی شد و در مجموع نیز 9 باز نامزد دریافت جوایز گلدن گلوب شده است. وبسایت TV.com به این سریال امتیاز 9.1 از 10 را اعطا کرد تا لقب یکی از بهترین سریال های پلیسی معمایی برازنده آن باشد.  و راتن تومیتوز نیز 72 درصد از نقدهای نوشته شده در خصوص این سریال را مثبت قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید:

تاریخ پخش فصل دوم invincible [+تریلر و داستان]

فصل پنجم آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

True Detective (کارآگاه حقیقی)

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان ؛ این فهرست را از دست ندهید!
بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

در هنگام یاد کردن از بهترین سریال های پلیسی معمایی نباید نام سریال کارآگاه حقیقی را فراموش کنیم؛ سریالی که با بازی ستاره دوست‌داشتنی هالیوود، یعنی متیو مک‌کانهی از سال 2014 کارش را آغاز کرد و به یکی از محبوبترین و بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان تبدیل شد. فصل اول این سریال کاراگاهی درباره دو پلیس و کارآگاه در ایالت لوئیزیانا است که به دنبال قاتلی سریالی هستند.

فصل دوم سریال True Detective با بازی کالین فارل نیز درباره سه کارآگاه در ایالت کالیفرنیا است که بر روی دستگیری یک جنایتکار تمرکز کرده‌اند. این سریال در سال 2015 موفق به دریافت جایزه بهترین برنامه تلویزیونی بین‌المللی در جشنواره جوایز تلویزیونی بفتا شد.

Criminal Minds (ذهن های مجرم)

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان ؛ این فهرست را از دست ندهید!
بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

سریال ذهن‌های مجرم یکی از بهترین سریال های پلیسی معمایی است که از سال 2005 کار خود را در شبکه CBS آمریکا شروع کرد. خیلی‌ها این سریال را یکی از بهترین سریال های کارآگاهی می‌دانند. فصل پانزدهم و پایانی این سریال از 8 ژانویه 2020 (18 دی 1398) شروع به پخش شد. داستان سریال کاراگاهی مهیج Criminal Minds درباره گروهی از مامورین FBI است که به تحلیل رفتار مجرم‌ها و جنایتکاران می‌پردازند و سعی دارند بزرگترین خلافکاران آمریکا را به دام بیاندازند.

سریال Criminal Minds با بازی مندی پتینکین، توماس گیبسون و لولا گلودینی به سرعت توانست نظر مثبت مخاطبان تلویزیون را جلب کند؛ ولی خیلی از منتقدان به معماهای پیچیده و غیرمعمول این سریال انتقاد کردند و آن‌ها را غیرضروری خواندند. این سریال کاراگاهی برای چند سال پیاپی نامزد دریافت جایزه محبوترین سریال تلویزیون در مراسم People’s Choice Awards شد و بالاخره در سال 2017 این جایزه مهم را گرفت.

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال لوپن (Lupin) نتفلیکس ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان

تاریخ پخش فصل چهارم سریال Manifest [+تریلر و داستان]

Prison Break (فرار از زندان)

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان ؛ این فهرست را از دست ندهید!
بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

شاید بتوان گفت سریال فرار از زندان معروفترین سریال آمریکایی در ایران است. این سریال معمایی با شخصیت‌های جذاب و موضوع مهیجش یکی از بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان است. سریال Prison Break با راضی نگه داشتن 96 درصد کاربران گوگل، تماشاچیان را شیفته خود کرد و از منتقدان نیز بازخوردهای خوبی دریافت کرد.

سریال فرار از زندان با بازی ستاره‌هایی محبوب نظیر دامینیک پرسل و ونتورت میلر درباره مردی است به نام مایکل که با نقشه و دسیسه وارد زندان می‌شود و تلاش دارد برادرش را که به اشتباه به مرگ محکوم شده است نجات دهد.

Hannibal (هانیبال)

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان ؛ این فهرست را از دست ندهید!
بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

شخصیت‌های دکتر هانیبال و ویل گراهام آنقدر در دنیا معروف هستند که نمی‌توان فهرست بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان را بدون ذکر سریالی با این نام به پایان رساند. این سریال ترسناک و روانشناختی در سال 2013 برای اولین بار توسط شبکه NBC به روی آنتن رفت.

معماهای پیچیده، شخصیت‌های مرموز و داستان هیجان‌انگیز، این سریال کاراگاهی پلیسی را به یکی از بهترین سریال های کارآگاهی در بین مردم و منتقدان تبدیل کرد و منتقدان و مخاطبان آن را یکی از بهترین سریال‌های ژانر ترسناک و یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی تاریخ می‌دانند. سریال Hannibal با 92 درصد نقد مثبت از سوی سایت راتن تومیتوز یکی از بهترین سریال‌ های پلیسی خارجی دنیا لقب گرفت.

بیشتر بخوانید:

تاریخ پخش فصل دوم انیمه Darling In The Franxx [+تریلر و داستان]

فصل سوم سریال عثمان (Kuruluş: Osman) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

The Wire (شنود)

بهترین سریال های جنایی معمایی
بهترین سریال های جنایی معمایی

بدون شک، The Wire یکی از جذاب‌ترین و بهترین بهترین سریال های پلیسی خارجی است. این مجموعه توسط دیوید سایمون خلق شد. سایمون پیش از آن سابقه کار به عنوان نویسنده و خبرنگار جنایی را داشته است. او ایده ساخت این مجموعه را از تجربیات همکار خود، اد برنز، الهام گرفت. داستان این سریال کاراگاهی در شهر بالتیمور دنبال شده و بر ساز و کارهای پیچیده و چندلایه قانون در آن تمرکز دارد.

در هر کدام از فصل‌های سریال پلیسی The Wire، موضوعی متفاوت مورد بحث قرار می‌گیرد؛ از قاچاق غیر قانونی مواد مخدر گرفته تا سیستم بندرگاه، دولت، ادارت و مدارس همگی در این اثر مشاهده می‌شوند. بازیگران زیادی در سریال The Wire وجود دارند که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به دامینیک وست، ادریس البا، ایمی رایان، ایدان گیلن و ماکیل کنث ویلیامز اشاره کرد. اگر به دنبال مشاهده بهترین سریال های پلیسی تاریخ هستید، این مجموعه بهترین نقطه آغاز برایتان خواهد بود؛ مجموعه‌ای که به عنوان یکی از بهترین سریال های کاراگاهی جنایی تاریخ شناخته میشود.

Luther (لوتر)

بهترین سریال های جنایی معمایی
بهترین سریال های جنایی معمایی

یکی از زیرشاخه‌های محبوب ژانر جنایی را می‌توان نوع شخصی آن دانست. از مشهورترین آثار در این چهارچوب می‌توان به شرلوک هولمز اشاره کرد؛ آثاری که در آن کارآگاه یا شخصیت اصلی به طور مستقیم درگیر جنایات و وقایع می‌شود.

یکی از بهترین سریال های پلیسی خارجی در این حوزه را می‌توان مجموعه لوتر دانست. این سریال معمایی با محوریت ماجراهای کارآگاهی نابغه و حساس ساخته شده و به روابطی پیچیده او با مجرمان می‌پردازد؛ روابطی که اثری مخرب و مستقیم بر زندگی شخصی این کارآگاه دارند.

بیشتر بخوانید:

فصل چهارم سریال پنت هاوس (Penthouse) ؛ تاریخ پخش و سایر جزئیات

زمان پخش فصل دوم گامبی وزیر (The Queen’s Gambit) ؛ داستان و بازیگران

Broadchurch (برادچرچ)

بهترین سریال های جنایی معمایی
بهترین سریال های جنایی معمایی

انگلیسی‌ها، استعداد قابل توجهی در خلق داستان‌های جنایی تاریک و تراژیک دارند. سریال پلیسی Broadchurch را می‌توان از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین عناوین سال‌های گذشته تلویزیون در ژانر جنایی دانست. این مجموعه با شخصیت‌های جذاب، اتمسفر گیرا و نویسندگی هوشمندانه نظر مخاطبان این ژانر در سراسر دنیا را به خود جلب کرده است. این اثر در زمره بهترین سریال های کارآگاهی جهان قرار می‌گیرد.

داستان این سریال معمایی با مرگ پسری 11 ساله در شهری ساحلی آغاز می‌شود؛ شهری با فرهنگ و مردمان خاص که نگاه خوشی به خارجی‌ها ندارد. سیر روایی غیر قابل پیش‌بینی سریال در کنار هنرنمایی بی‌نقص بازیگران، برادچرچ را در زمره بهترین سریال های پلیسی خارجی قرار می‌دهد. برخی از مشهورترین و محبوب‌ترین بازیگران انگلیسی چون دیوید تننت، اولیویا کولمن و جودی ویتکر در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

Line of Duty (خط وظیفه)

بهترین سریال های جنایی معمایی
بهترین سریال های جنایی معمایی

فساد، پدیده‌ای فراگیر در دستگاه‌های قانونی سراسر دنیا است؛ پدیده‌ای که برخی از بهترین سریال های کارآگاهی با محوریت آن ساخته شده‌اند. یکی از تاثیرگذارترین و خوش‌ساخت‌ترین این آثار را می‌توان سریال پلیسی Line of Duty دانست.

این مجموعه انگلیسی روایت‌گر تلاش‌های گروهی از کارآگاهان واحد ضد فساد نیروی پلیس بوده و مملو از شخصیت‌های پیچیده و جذاب است. از جمله بازیگران این سریال کاراگاهی می‌توان به مارتین کامپستون، ویکی مک‌کلور، ادرین دانبار، آنا مکسول مارتین، لنی جیمز، کیلی هاوز، دنیل میز، تندی نیوتون و استفن گراهام اشاره کرد. اگر به دنبال درامی خوش‌ساخت می‌گردید، این سریال را از دست ندهید؛ اثری که در گروه بهترین سریال های پلیسی خارجی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

تاریخ پخش فصل دوم سریال بربرها (Barbarians) [+تریلر و داستان]

فصل پنجم سریال سیب ممنوعه (Yasak Elma) ؛ داستان، زمان پخش و بازیگران

Murdoch Mysteries (معماهای مرداک)

بهترین سریال های جنایی معمایی
بهترین سریال های جنایی معمایی

در طول تاریخ، رمان‌های پلیسی بخش قابل توجهی از سرگرمی علاقه‌مندان به دنیای ادبیات را تشکیل داده‌اند؛ رمان‌هایی که منبع اقتباس و الهام آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی قرار گرفته‌اند. یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین این آثار را می‌توان سریال Murdoch Mysteries دانست؛ اثری سرگرم‌کننده و جذاب که به عنوان یکی از بهترین سریال های کاراگاهی خارجی شناخته می‌شود.

ماجراهای این سریال کاراگاهی در اواخر قرن نوزدهم میلادی در شهر تورنتو دنبال شده و روایت‌گر تلاش‌های کاراگاه ویلیام مرداک برای حل معماهای قتل عجیب و مرموز هستند. این مجموعه را می‌توان تجربه‌ای لذت‌بخش و به یاد ماندنی دانست که علاقه‌مندان به ژانر پلیسی را راضی خواهد کرد.

Mindhunter (شکارچی ذهن)

بهترین سریال های جنایی معمایی
بهترین سریال های جنایی معمایی

همه ما دیوید فینچر را با فیلم‌های پیچیده، هیجان‌انگیز و جذاب می‌شناسیم. بنابراین زمانی که این کارگردان برجسته تصمیم به عنوان کارگردان سریالی جدید معرفی شد، نظر بسیاری از مخاطبان آثار جنایی را به خود جلب کرد. این سریال، Mindhunter نام داشته و به جرات یکی از خوش‌ساخت‌ترین و بهترین سریال های کاراگاهی تاریخ است. این مجموعه بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده و روایت‌گر تلاش‌های سه مامور FBI برای کشف رمز و رازهای اذهان برخی از شناخته‌شد‌ه‌ترین و خطرناک‌ترین جنایت‌کاران آمریکا است.

از نقاط قوت برجسته این عنوان می‌توان به انتخاب بازیگران و فضاسازی عالی آن اشاره کرد. بازیگران اصلی سریال کاراگاهی Mindhunter، جاناتان گراف، هالت مک‌کالانی و آنا تورف هستند. بدون شک، این اثر یکی از خوش‌ساخت‌ترین و بهترین سریال های پلیسی آمریکایی بوده و تماشای آن بر تمامی علاقه‌مندان به این ژانر از واجبات است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر