;
coinex

بهترین سریال های مارول 2023 ؛ معرفی 9 عنوان برتر سال 2023

دنیای سینمایی مارول طرفداران بسیاری دارد که کنجکاوند بدانند بهترین سریال های مارول 2023 کدامند. اگر شما هم از علاقه‌مندان مارول هستید برای آشنایی با سریال های جدید مارول همراه ما باشید.

دنیای سینمایی مارول (MCU) توسط شرکت والت دیزنی ایجاد شده است. مارول تا سال 2010 فقط در زمینه تولید فیلم‌های سینمایی فعالیت می‌کرد و پس از آن، فعالیت خود را در ساخت سریال نیز ادامه داد. این سریا‌ل‌ها از شبکه و پلتفرم‌هایی مانند: ABC، نتفلیکس، Hulu و Freeform منتشر شدند‌.

اگر می‌خواهید از داستان، بازیگران و عوامل ساخت بهترین سریال های مارول در سال 2023 با خبر شوید؛ این نوشتار را تا پایان مطالعه کنید. همچنین می‌توانید در این مقاله‌ی فیگار، از تاریخ انتشار فیلم های جدید مارول از 2023 تا 2025 باخبر شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2022

بهترین فیلم و سریال های مارول 2022

بهترین سریال های مارول 2023

امروزه فیلم‌ها و سریال‌های دنیای سینمایی مارول طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارند. مارول در این سال‌ها از نظر تجاری موفق بوده و نقدهای مثبتی دریافت کرده‌ است. مجموعه‌های تلویزیونی ابرقهرمانی مارول بر اساس شخصیت‌هایی ساخته شده‌اند که در انتشارات مارول کامیکس خلق می‌شوند.

در ادامه به معرفی جدیدترین سریال های مارول 2023 می‌پردازیم. البته اگر به ژانرهای مختلف سینما علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین فیلم های 2023 را از دست ندهید. امسال در ژانر اکشن و ماجراجویی نیز فیلم‌های جذابی اکران می‌شود که در لیست بهترین فیلم های اکشن 2023، بهترین فیلم های DC در سال 2023، ترسناک ترین فیلم های 2023، بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023، بهترین فیلم های کره ای 2023، بهترین فیلم های دیزنی 2023 و بهترین فیلم های تاریخی 2023 می‌توانید آنها را پیدا کنید. علاوه‌براین، با تماشای بهترین فیلم های کمدی 2023 و بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023 هم می‌توانید لحظه‌های شادی را برای خودتان رقم بزنید.

علاوه‌براین، می‌توانید عنوان مورد نظر خود را در لیست بهترین سریال های 2023، بهترین سریال های کره ای 2023، بهترین سریال های عاشقانه 2023، بهترین سریال های نتفلیکس 2023 و بهترین سریال های ترکی 2023 نیز پیدا کنید.

آگاتا: محفل آشوب – Agatha: Coven of Chaos

بهترین سریال های مارول 2023
بهترین سریال های مارول 2023
  • ژانر: اکشن، کمدی، ماجراجویی
  • کارگردان: جک شیفر، گانجا مونتیرو، ریچل گلدبرگ
  • نویسنده: جک شافر
  • بازیگران: کاترین هان، دبرا جو راپ، اما کالفیلد فورد، جو لاک، آبری پلازا و ماریا دیزا، دیوید لنگل، آسف علی، اموس گلیک، برایان برایتمن
  • تاریخ انتشار: اواخر 2023

آگاتا: محفل آشوب در واقع اسپین آفی از سریال پرطرفدار و محبوب وانداویژن (WandaVision) است. این سریال، داستان آگاتا هارکنس را روایت می‌کند که شرورترین جادوگر وست ویو است. در آخرین صحنه‌های وانداویژن او را دیدیم که توسط واندا و با طلسم در وست ویو گرفتار شده بود.

گفته می‌شود آگاتا: محفل آشوب، یک سریال کمدی سیاه خواهد بود. با توجه پرطرفدار بودن وانداویژن، انتظار می‌رود که این سریال هم به بهترین سریال مارول 2023 تبدیل شود.

تهاجم مخفی – Secret Invasion

بهترین سریال های مارول 2023

  •  ژانر: اکشن، درام
  • کارگردان: توماس بزوچا، علی سلیم
  • نویسنده: کایل برداستریت
  • بازیگران: ساموئل ال جکسون، بن مندلسون، کوبی اسمالدرز، الیویا کلمن، امیلیا کلارک، کینگلزی بن-ادیر، مارتین فریمن کریستوفر مک‌دونالد
  • تاریخ انتشار: اوایل سال ۲۰۲۳

نیک فیوری و تالوس به کمک متحدان با اسکرول‌هایی که به بالاترین کره‌های دنیای مارول نفوذ کرده‌اند، مقابله می‌کنند. آن‌ها سخت در تلاش هستند تا جلوی اسکرول‌ها را بگیرند و دنیا را نجات دهند.

مجموعه Secret Invasion یکی از بهترین سریال های مارول 2023 است که از آن یه عنوان نخستین سریال فاز پنجم دنیای سینمایی مارول یاد می‌شود. این سریال دارای ارتباط داستانی با فیلم The Marvels و فیلم Armor Wars است و در آن شاهد بازگشت ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری اصلی هستیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های سیتکام

بهترین سریال های خارجی

ایکس من 97 – X-Men ’97

بهترین سریال های مارول 2023
بهترین سریال های مارول در سال 2023
  • ژانر: ابرقهرمانی، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: اعلام نشده
  • نویسنده: بو دِمایو
  • بازیگران: جنیفر هال، کریس پاتر، کال داد، ری چیز، جرج بوزا، کاترین دیشر، جی‌پی کارلیاک، ای‌جی لوکاسکیو، آدریان هاف، لنور زن
  • تاریخ انتشار: پاییز ۲۰۲۳

انیمیشن پرطرفدار X-Men در بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷، در ۵ فصل و ۷۶ قسمت ساخته و منتشر شد. اکنون مارول قصد ساخت ادامه این انیمیشن را دارد. بو دِمایو، نویسنده مجموعه The Witcher و انیمه The Witcher: Nightmare of the Wolf به‌عنوان تهیه کننده اجرایی و نویسنده اصلی در انیمیشن X-Men ’97 حضور خواهد داشت.

وقتی که آخرین قسمت سریال مردان ایکس در سال 1997 پخش شد، سوالات بسیاری در ذهن بینندگان بی‌پاسخ ماند. احتمالا در این انیمیشن به آن‎‌ها پاسخ داده می‌شود.

در مجموعه پویانمایی X-Men ’97 که در فهرست بهترین سریال های مارول 2023 قرار دارد، میتونت‌هایی مانند روگ، بیست، گمبیت، جین گری، ولورین، استورم، جوبیلی و سایکلاپس و نیز شخصیت‌های مثل کیبل، بیشاپ، مورف، نایت‌کراولر، روبرتو دا کاستا و حضور دارند. Bolivar Trask شخصیت شرور ایکس من 97 بوده و مگنیتو قرار است رهبر جدید آن باشد.

خلاصه داستان: پروفسور ایکس زمین را ترک کرد تا با لیلاندرا و شیعار باشد. او یک Magneto تغییر یافته را مسئول مردان ایکس گذاشت تا آنها را به عصر جدیدی هدایت کند.

لوکی (فصل دوم) – Loki

بهترین سریال های مارول 2023

  • ژانر : اکشن، فانتزی، ماجراجویی
  • کارگردان: جاستین بنسن، ارون مورهد
  • نویسنده: اریک مارتین، مایکل والدرون
  • بازیگران: تام هیدلستون، اوون ویلسون، سوفیا دی مارتینو، رافائل کاسال، گوگو امبتا-را، کیت دیکی، تارا استرانگ، جاناتان کی کوان
  • تاریخ انتشار: تابستان ۲۰۲۳

فصل اول Loki، محبوب‌ترین سریال دنیای سینمایی مارول در دیزنی پلاس محسوب می‌شود و حالا فصل دوم آن در راه است. اتفاقات فصل دوم سریال لوکی پس از حوادث فصل اول و ملاقات با متغیر کانگ فاتح و شروع مولتی‌ورس در دنیای سینمایی مارول جریان دارد.

با توجه به اولین تصاویر رسمی فصل دوم سریال لوکی، شاهد بازگشت متغیرهای لوکی هستیم. برخلاف فصل اول، قرار است در فصل دوم این مجموعه که به عنوان یکی از بهترین سریال های مارول 2023 از آن یاد می‌شود، بیشتر شاهد متغیرهایی از لوکی باشیم که خود تام هیدلتسون نقش آن‌ها را ایفا کرده است.

سیلوی، متغیر مونث لوکی در فصل دوم سریال Loki بازگشته است، حال باید دید چگونه این دو شخصیت اختلاف خود را کنار می‌گذارند.

لوکی شرور پرخاشگر، نقش خود به عنوان خدای شیطان را در یک مجموعه جدید که بعد از حوادث و ماجراهای «انتقام‌جویان: پایان بازی» اتفاق می‌افتد، از سر می‌گیرد. لوکی در تلاش است به دنیای اصلی بازگردد و در این راه دوباره با موبیوس همراه خواهد شد.

 آیرون هارت – Ironheart

بهترین سریال های مارول 2023
بهترین سریال های مارول 2023
  • ژانر : اکشن، ماجراجویی، درام
  • کارگردان: سم بیلی، آنجلا بارنز
  • نویسنده: چایناکا هاج
  • بازیگران: دومینیک تورن، لیریک راس، آنتونی راموس، هارپر آنتونی، آلدن ارنرایک، شی کولی، منی منتانا و ساشا بارون کوهن
  • تاریخ شروع پخش: اواخر ۲۰۲۳

بر اساس اخبار رسانه‌ها، شخصیت مفیستو قرار است در سریال Ironheart معرفی شود. ریری ویلیامز که نوجوان خلاق و نابغه‌ای است، پیشرفته‌ترین لباس زرهی را از زمان آیرون من می‌سازد. او یک نوجوان ۱۹ ساله و دانش‌آموز MIT است که یک کسب‌وکار خانگی را «اداره» می‌کند.

ریزی یک ماشین کشف ویبرانیوم ساخته است که وی را سر راه نامور (رهبر ملتی که زیر آب زندگی می‌کنند) قرار داده است و نامور می‌خواهد به منظور حمایت از مردمش ریری را پیدا کند و بکشد؛ و البته که او هنوز جان سالم به‌در برده است.

فیلمبرداری Ironheart در اواخر ماه مه ۲۰۲۲ در شیکاگو انجام شد تا نماهای صفحه و نمای معرف خارجی را ثبت کند. براساس تصاویر پشت صحنه ریری باید با هوود مبارزه کند.

در برخی از خبرها آمده است که ساشا بارون کوهن در سریال آیرون هارت نقش شخصیت مفیستو را بر عهده دارد که می‌تواند اتفاق غافلگیر کننده‌ و جذابی باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های جنایی کره ای

بهترین سریال های کمدی خارجی

اکو – Echo

بهترین سریال های مارول 2023
جدیدترین سریال های مارول 2023
  • ژانر: اکشن، درام، هیجان انگیز
  • کارگردان: سیدنی فریلند، کاتریونا مک‌کنزی
  • نویسنده: ماریون دایر، اتان کوهن، امیلی کوهن
  • بازیگران: آلاکوآ کاکس، چارلی کاکس، وینسنت دن آفریو، چاسک اسپنسر، تانتو کاردینال، دوری جیکوبز، کودی لایتینگ، گراهام گرین و زان مک‌کلارنون
  • تاریخ شروع پخش: اعلام نشده

تولید اسپین‌آفی برپایه مجموعه Hawkeye و شخصیت کمتر شناخته شده اکو، یکی از غیر منتظره‌ترین خبرهای ممکن مارول استودیو بود. قرار است سریال Echo به منشا داستانی شخصیت اکو بپردازد.

امایا لوپز نام واقعی شخصیت اکو است. او یک بومی آمریکایی ناشنواست که به آسانی می‌تواند حرکات شخص دیگری را به طور کامل کپی‌برداری کند. این ویژگی و توانایی از او یک مبارز قدرتمند ساخته است.

در مجموعه اکو قرار است شاهد بازگشت دردویل و کینگپین باشیم. این سریال دارای یک خط داستانی با حضور دردویل است که در آن مت مورداک به دنبال پیدا کردن متحد سابقش است. گویا این متحد سابق، احتمالا جسیکا جونز خواهد بود؛ اما این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

چه می‌شود اگر؟ (فصل دوم) – ?What If

بهترین سریال های مارول 2023
بهترین سریال مارول 2023
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، ابرقهرمانی
  • کارگردان: برایان اندروز
  • نویسنده: ای سی بردلی
  • صداپیشگان: جفری رایت
  • تاریخ شروع پخش: احتمالا نیمه اول ۲۰۲۳

فصل اول «چه می‌شود اگر؟» اولین پروژه دنیای سینمایی مارول بود که نتایج مولتی‌ورس را به بینندگان نشان داد و حالا قرار است فصل دوم این سریال انیمیشنی ساخته شود.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از داستان فصل دوم رسانه‌ای نشده است؛ اما نویسنده اصلی سریال، ایسی بردلی گفته است: «در فصل دوم، ما در همان قالب آنتولوژی می‌مانیم و شاهد داستان‌هایی کاملا جدید و سرگرم‌کننده، قهرمانان جدید و عناصر بیشتری از فاز ۴ هستیم. شاید نکاتی از جاودانگان و شانگ‌چی و شخصیت‌های بیوه سیاه را هم ببینیم. نقطه قوت چه می‌شود اگر…؟ این است که ما می‌توانیم در آن کل چندجهانی بی‌نهایت را بدون محدودیت کاوش کنیم. بنابراین سعی می‌کنیم تا آن‌جا که می‌توانیم به چیزهای بیشتری بپردازیم. من می‌خواهم عشق خودم به همه این شخصیت‌ها را به اشتراک بگذارم و برای نشان دادن دنیاها و قهرمانان جدید بسیار هیجان‌زده هستم.»

با توجه به تریلر این مجموعه، اتفاقات زیادی در این فصل رخ خواهد داد؛ برای مثال یک مسابقه ماشینی که در سیاره ساکار برگزار می‌شود و اکثر شخصیت‌ها مثل تونی استارک، گرندمستر، کورگ، والکری و هالک در آن شرکت می‌کنند و یا هنگامی که یاندو بر اساس قراردادش، پیتر کوئیل جوان را به پدرش، ایگو تحویل می‌دهد.

اطلاعات زیادی از فصل دوم این انیمیشن که انتظار می‌رود به بهترین سریال مارول 2023 تبدیل شود در دسترس نیست، اما ظاهرا باید منتظر بازگشت شخصیت‌های مانند کاپیتان کارتر باشیم. علاوه‌براین، بازسازی نسخه‌ای متفاوت از نبرد کاپیتان آمریکا با ثانوس در پایان فیلم Avengers: Infinity War بسیار دیدنی خواهد بود.

سازندگان ?What If بازگشت جفری رایت برای صداپیشگی شخصیت واچر (The Watcher) را تایید کردند. همچنین می‌توان انتظار داشت که گروه نگهبانان مولتی‌ورس که در پایان فصل این انیمیشن معرفی شدند، نقش مهم‌تری در اتفاقات فصل دوم داشته باشند.

شوالیه‌ی ماه (فصل دوم) – Moon Knight

بهترین سریال های مارول 2023
بهترین سریال های مارول 2023
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، وحشت، روان‌شناختی، ابرقهرمانی
  • کارگردان: محمد دیاب
  • نویسنده: محمد دیاب
  • بازیگران: اسکار آیزاک، اف. موری آبراهام و می قلماوی
  • تاریخ انتشار: اعلام نشده

معرفی بهترین سریال های مارول 2023 را با Moon Knight که فصل اول آن یکی از بهترین مینی‌ سریال فانتزی ترسناک مارول بود به پایان می‌رسانیم. فصل اول شوالیه‌ی ماه ششمین سریال تلویزیونی و بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شد و با استقبال خوب بینندگان همراه شد.

فصل نخست مینی‌ سریال Moon Knight، در 30 مارس 2022 برابر با دهم فروردین 1401 منتشر شد. اکنون براساس برخی خبرها قرار است فصل دوم آن نیز ساخته شود. با اینکه در تابستان ۲۰۲۲ محمد دیاب و اسکار آیزاک به ساخت فصل دوم سریال Moon Knight اشاره کردند، اما مارول هنوز به شکل رسمی ساخت آن را تایید نکرده است.

خلاصه داستان: در فصل اول شوالیه‌ی ماه دیدیم که مارک اسپکتور، یک مزدور دچار اختلال هویتی است که قدرت خدای ماه مصری به او اعطا می‌شود. این قدرت‌های جدید دروازه‌های برکت و نفرین را به زندگی او باز می‌کنند.

سوالات متداول

بهترین سریال های مارول 2023 کدامند؟

از جمله بهترین سریال های مارول 2023 می‌توان به شوالیه ماه، لوکی، اکو، تهاجم مخفی و ایکس من 97 اشاره کرد. در این مقاله همچنین به معرفی جدیدترین سریال های مارول 2023 پرداختیم که تماشای آنها می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند؟

بهترین سریال مورد انتظار مارول 2023 کدام است؟

شوالیه ماه و لوکی از جمله بهترین سریال های مورد انتظار مارول در سال 2023 به‌شمار می‌روند که بسیاری از طرفداران، بی‌صبرانه منتظر انتشار فصل‌های جدید آنها هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین سریال های مارول 2023 چیست؟ آیا سریال دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر