;
coinex

اطلاعات سخت افزاری هوآوی Mate 50 فاش شد

چندی پیش متوجه شدیم اطلاعات سخت افزاری هوآوی Mate 50 فاش شده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

همانطور که می‌دانید هواوی مدت زیادی است که تحت تأثیر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، نمی‌تواند فعالیت منعطف و آزادانه‌ای داشته باشد. به همین علت، ممکن است سری هواوی Mate 50 همچنان از Kirin 9000 5G استفاده کند. در کنار آن، مدل Snapdragon 898 4G نیز وجود خواهد داشت. در ادامه قصد داریم به برسی سخت افزار هوآوی Mate 50 بپردازیم. با ما همراه باشید.

سخت افزاری هوآوی Mate 50

کمپانی هوآوی با وجود تحریم هایی که دارد توانسته فناوری 5G را رشد دهد اما با تمام این اوصاف، هواوی قادر به ارائه گوشی‌های 5G بسیار محدودی است. اگر یک گوشی بخواهد از اینترنت 5G پشتیبانی کند، تراشه مهم‌ترین نقش را در این بین ایفا می‌کند. اما به لطف وجود آنتن RF، تراشه از اینترنت 5G پشتیبانی خواهد کرد.

در چند هفه گذشته بود که کمپانی هوآوی از سری گوشی‌های P50 رونمایی کرد. در این سری از گوشی‌ها فاقد پشتیبانی از اینترنت 5G هستند. دو نسخه Snapdragon 888 4G و Kirin 9000 4G در این گوشی‌ها دیده می‌شود. همچنین هواوی مدتی پیش از سری Nova 9 خود پرده برداشت. اما باز هم با وجود پشتیبانی Snapdragon 778G از اینترنت 5G، مدل 4G این تراشه در سری Nova 9 به کار گرفته شده است.

در برخی از گزارشات این کمپانی ادعا کرده که نگهداری طولانی مدت Kirin 9009، سبب آسیب وارد شدن به آنتن RF آن‌ها شده است. هواوی نیز نتوانسته است این مشکل را بر طرف کند. بنابراین، گوشی‌های پرچمدار هواوی از 5G بهره نمی‌برند و به هیچ عنوان از تراشه‌های Snapdragon 888، اسنپدراگون ٧٧٨ جی و Kirin 9000 را در محصولات خود ارائه نمی‌دهد.

سخت افزاری هوآوی Mate 50
سخت افزار هوآوی Mate 50 / مشخصات فنی هوآوی Mate 50 / ویژگی های سخت افزاری هوآوی Mate 50

از طرفی دیگر کوالکام که تامین کننده تراشه اسنپدراگون در دیگر گوشی‌های هواوی است، به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند از فناوری 5G در تراشه‌های ارائه شده استفاده کند. دلیل اصلی عدم وجود 5G در گوشی‌های هواوی همین است.

حال طبق گزارشات به دست رسیده هواوی حدوداً ١٠ میلیون عدد تراشه Kirin 9000 را ذخیره کرده است. همین یک سال پیش بود که TSMC از ارسال تراشه‌ها برای هواوی خودداری کرد. هواوی از آن زمان، Kirin 9000 را در چندین مدل از دستگاه‌های خود استفاده کرده است. بنابراین، دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از این تراشه در دسترس قرار دارد.

اما در نهایت، باید بگوییم که هواوی همچنان به دنبال کنار گذاشتن کامل تراشه‌های Kirin خود نیست و از آنجایی که این تراشه برای اتصال به اینترنت 5G، آنتن‌های RF مورد نیاز هستند، این کمپانی نمی‌تواند به طور کامل این آنتن‌ها را کنار بگذارد.

ولی اگر هواوی توانایی جایگزینی این آنتن‌ها را داشته باشد، می‌تواند مجدداً از اینترنت 5G در گوشی‌های خود استفاده کند. هنگامی که سری P50 هواوی عرضه شد، برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که هواوی در حال همکاری با شرکت‌های چینی برای ساخت آنتن RF بومی خود است.

اما در حال حاضر گزارشات خوبی به دست رسیده که خبرهای خوبی را به مخاطبان گوشی‌های هوآوی می‌دهد. این گزارشات نشان می‌دهد چین موفق شده است تا خط تولید انبوه آنتن RF ١۴ نانومتری خود را راه اندازی کند.

البته سامسونگ در این بین، آنتن‌های RF ٨ نانومتری را داراست. بنابراین، ممکن است این موضوع در کنار خبر خوش بودن‌اش کمی نا‌امید کننده باشد. اما هرچه که باشد، وجود 5G بهتر از عدم وجود آن است.

سال گذشته، مدیرعامل شرکت هواوی گفت که هواوی به سرمایه گذاری خود در شاخه Hisilicon ادامه می‌دهد. همچنین مجموعه‌های مربوط به این شاخه، تحت پوشش قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد که شاهد مدل جدیدی از تراشه‌های Kirin تا دو سال آینده نباشیم، بنابراین، بهتر است چنین خیالی را از ذهن خود خارج کنیم. تراشه مذکور، دارای لیتوگرافی ۵ نانومتر پلاس خواهد بود.

پس با این وجود این کمپانی با تراشه‌ی جدیدی سرکار خواهد داشت. از آن جا که پس از تحریم‌های آمریکا، شایعات و اطلاعات مختلفی در مورد آینده تراشه‌های Kirin در اینترنت پخش شدند، برخی منطقی و برخی دیگر، غیر منطقی هستند.

اطلاعات سخت افزاری هوآوی Mate 50 فاش شد
سخت افزار هوآوی Mate 50 / مشخصات فنی هوآوی Mate 50 / ویژگی های سخت افزاری هوآوی Mate 50

بر اساس اطلاعات پایگاه دفتر مالکیت معنوی چین، Hisilicon از سال گذشته، درخواست ثبت دو حق اختراع مرتبط با تراشه‌های Kirin را داده است. این حق اختراع‌ها، مربوط به یک تراشه ۵ نانومتر پلاس و یک تراشه ٣ نانومتری هستند.

اوایل امسال، گفته شد که هواوی در صدد توسعه یک تراشه ٣ نانومتری است. اما تراشه +5nm، بیشتر توجه رسانه‌ها را جلب کرد. هیچ اطلاعات موثق دیگری در مورد این موضوع ارائه داده نشد.

خبر توسعه تراشه‌ای با لیتوگرافی +5nm، یک خبر معتبر است. اما این تراشه تا قبل از سال ٢٠٢٣ میلادی وارد بازار نمی‌شود. اسم رمز و اطلاعات آن نیز مشخص نیست. طبق شایعات به دست رسیده، نام این تراشه Kirin 9010 است و تولید آن، محدود خواهد بود. احتمالاً تراشه Kirin جدید، مجهز به پردازنده گرافیکی جدید و مجزا از ARM Mali خواهد بود.

و در نهایت، نتیجه این است که تراشه‌های Kirin همچنان عرضه می‌شوند و تولید آن‌ها من متوقف نخواهد ماند. ماه گذشته، شایعه‌ای در مورد رونمایی از سری Mate 50 در آبان ماه منتشر شد. اما همانطور که از اسم‌اش پیدا است این موضوع یک شایعه‌اش و درستی و نادرستی آن مشخص نیست. اما برگزاری یک رویداد در اواخر امسال با میزبانی از هواوی Mate V، هواوی Watch GT3، هواوی Watch Fit 2 و Huawei Watch D، محتمل است.

اگر بخواهیم برخی مشخصات سخت افزاری هوآوی Mate 50 را نام ببریم می‌توانیم به نمایشگری از نوع LTPO AMOLED با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و طراحی قاب جلویی آن که مشابه سری P50 بودخ اشاره کنیم.

همچنین هواوی قصد دارد تا در سری هواوی Mate 50، از HarmonyOS 3.0 استفاده کند. این سری مانند خانواده P50، از استراتژی دو نسخه تراشه استفاده خواهد برد. بدون شک این محصول همانند دیگر محصولات این کمپانی از طراحی فوق العادهای برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص سخت افزاری هوآوی Mate 50 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر