;
coinex

بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری کدامند؟

برای افرادی که دائما در حال سفربین شهرهای ایران هستند، دانستن بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری می‌تواند به داشتن سفر بهتر آنها کمک کند.

سفر با اتوبوس های بین شهری یکی از بهترین و امن‌ترین روش‌های سفر در تمام دنیا محسوب می‌شود. حتی عده ای برای سفرهای طولانی اتوبوس را به هواپیما ترجیح می‌دهند البته در صورتی که اتوبوسی که انتخاب می‌شود امن، مجهز و راحت باشد. در واقع مهمترین عامل در لذت از سفر راحتی در هنگام سفر است و اگر اتوبوسی که با آن مسافرت می‌کنیم راحت باشد بدون شک سفری لذت‌بخش را تجربه خواهیم کرد. شرکت‌های مختلفی مانند ایران‌ پیما در کشور ما مشغول ارائه سرویس به مسافران هستند که هرکدام از این شرکت‌ها مزایای مخصوص به خود را دارند

اتوبوس‌های زیادی در ناوگان حمل و نقل بین‌شهری کشور ما فعال هستند که تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی با هم دارند و هرکدام از  ویژگی‌ها و معایب مخصوص به خود برخوردارند اما در صورتی که بهترین اتوبوس‌های ایران برای سفرهای بین شهری را بشناسیم بدون شک در انتخاب اتوبوس مناسب بهتر عمل خواهیم کرد. تاریخچه استفاده از اتوبوس در کشور ما به شهر رشت باز می‌گردد؛ جایی که در آنجا برای اولین بار یک تاجر بلژیکی از اتوبوس استفاده کرد. اما  کم کم پای این وسیله به تهران و دیگر شهرهای کشورمان نیز باز شد. به طور مثال اولین شهری که بعد از رشت و تهران استفاده از اتوبوس در آن رواج پیدا کرد شهر تبریز بود.

بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری

حتما شما هم به یاد دارید اتوبوس‌های قدیمی فعال در ناوگان حمل و نقل کشور را؛ اتوبوس‌هایی تولید شده در شرکت بنز اما مستهلک شده و قدیمی. سفر با آن وسائل به معنای واقعی، بسیار دشوار و سخت بود و این اتوبوس‌ها از سرعت بسیار پایینی نیز برخوردار بودند. از آن گذشته ایمنی بسیار پایین و نامطلوب این اتوبوس‌ها بود که هرساله باعث از دست رفتن جان بسیاری از هموطنان ما می‌شد. اما تحول در ناوگان حمل و نقل کشور با ورود اتوبوس‌های معروف به وی آی پی (VIP) آغاز شد. اتوبوس‌هایی که به هیچ وجه با آن بنزهای قدیمی قابل مقایسه نبودند.

اتوبوس های VIP انقلابی در صنعت حمل و نقل

بسیاری از افراد گمان می کنند VIP یک شرکت تولید کننده‌ی اتوبوس است. اما در اصل این کلمه مخفف کلمه‌ی Very Important Person به معنای شخص بسیار مهم است. بنابراین یکی از بهترین اتوبوس‌های ایران برای سفرهای بین شهری اتوبوس هایی با انواع برند هستند که وی آی پی باشند. همچنین این نوع اتوبوس‌ها را مطمئن‌ترین اتوبوس برای سفرهای طولانی می‌دانند. به طور کلی اتوبوس‌های وی آی پی دارای ظزفیت کمتر، امکانات بیشتر و همچنین مشخصات فنی بالاتر و بهتری هستند. در ادامه شما را با بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری آشنا خواهیم کرد.

برندهای معتبر فعال در حمل و نقل کشور

بسیاری از برندهای مشهور و خوشنام که اتوبوس‌هایی باکیفیت تولید می‌کنند، در کشور ما فعال هستند. از بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری باید به ولوو، اسکانیا و مان اشاره کرد.

اتوبوس های مان

بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری

یکی از بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری، اتوبوس‌هایی است که توسط شرکت مان تولید شده اند. این شرکت آلمانی یکی از شرکت‌های تابع فولکس واگن است که مرکز اصلی آن در شهر مونیخ قرار دارد. مان یکی از  بهترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی اتوبوس مسافربری در ایران است. از اتوبوس‌های این شرکت در کشور ما مدل های مختلفی از جمله مدل Lion’s City 12 G وجود دارد.

اتوبوس های ولوو

بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری

بدون شک تمام کسانی که در کشور ما با اتوبوس به مسافرت رفته باشند، سوار یکی از مدل‌های اتوبوس ولوو شده‌اند. بی هیچ تردیدی این شرکت جزو تولیدکنندگان برتر اتوبوس و کامیون در جهان و همچنین جزو اصلی‌ترین تولیدکنندگان بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری است.

مدل‌های مختلفی از این برند در کشور ما فعال هستند که شامل اتوبوس‌های توریستی زیر است:

  • اتوبوس B12 معمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس Bogie معمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس B12TXمعمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس B9R معمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس B9R از نوع  VIPو 25 صندلی

اتوبوس های اسکانیا

بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری

این شرکت خوش نام و محبوب سوئدی که در عرصه تولید انواع ماشین سنگین فعال است، در سال 1900 تاسیس شده و قدمت آن بیش از صد سال است. اصلا تعجب برانگیز نیست که این شرکت جزو تولیدکنندگان بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری باشد. در کشور ما مدل‌های مختلفی از برند اسکانیا وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • اتوبوس مارال 4212: این مدل، اتوبوس های معمولی اسکانیا هستند که از کیفیت متوسطی برخوردارند. ترمز ضد قفل، سامانه کنترل لغزشی، ترمز الکترونیک و کنترل پایداری از ویژگی های اتوبوس مارال است.
  • اتوبوس مارال 4214 lx: این اتوبوس ها امکاناتی مثل نوع قبلی دارند اما تفاوت آنها سه محوره بودن آنهاست که باعث می شود کشیده تر باشند و ظرفیت بیشتری نیز داشته باشند.
  • اتوبوس درسا : این مدل از اتوبوس ها مناسب برای سفرهای طولانی مدت است، مسافران بسیار احساس راحتی و آسایش میکنند. اتوبوس های درسا انواع اتوبوس‌های vip و اتوبوس‌های معمولی را دارد.

اتوبوس‌ ولوو  B12

بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری

اتوبوس ولوو B12 که با نام ولوو B12R  هم شناخته می‌شود، یکی از اتوبوس‌هایی است که موتور خود را در قسمت عقب دارد و از سال 1991 تا 2001 در شرکت ولوو در کشور سوئد تولید شده است. این مدل، اولین اتوبوس شاسی بلند ولوو بود که موتوری عمودی داشت که برای آن زمان یک نوآوری بسیار خلاقانه محسوب می شد.

اتوبوس ولوو B12  باداشتن سالنی بسیار بزرگ و همچنین استفاده از بهترین امکانات به عنوان یکی از بهترین‌ها در بین رقبای خود است. با استفاده از این اتوبوس به خوبی می‌توان در مسیرهای بسیار طولانی مسیری بسیار ایمن را تجربه کرد و در طی مسیر مسافران احساس راحتی را خواهند داشت تا بتوانند مسیر را کوتاه‌تر  احساس کنند. استفاده از این امکانات سبب شده است تا بتوانید به خوبی از این اتوبوس استفاده کنید.

قدرت بسیار بالا از لحاظ موتور یکی دیگر از مزیت‌های این اتوبوس محسوب می‌شود که می‌تواند به خوبی از پس مسیرهای سخت و با داشتن شیب بالا بر بیاید. ولوو B12  رنگ یکنواخت در تمام نقاط بدنه دارد و طول اتاق آن 12.5 متر است و 6  چرخ دارد. موتور 6  سیلندر، سیستم ترمز ABS و فرمان هیدرولیک این مدل ولوو، آن را به اتوبوسی مقاوم در مسیرهای طولانی تبدیل کرده است. علاوه بر این، ولوو B12 کولر، یخچال، قهوه جوش، تلویزیون، میکروفون و رادیو، دوربین دنده عقب، سیستم گرمایی و جعبه کمک‌های اولیه را برای رفاه بیشتر مسافران در داخل خود جای داده است. از نظر بسیاری از مسافران و رانندگان این اتوبوس از بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری است.

اتوبوس مارال 4212

بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری

یکی از باکیفیت‌ترین محصولات تولید شده توسط شرکت اسکانیا، اتوبوس اسکانیا سری مارال است. به دلیل وجود سیستم سرمایش و گرمایش بسیار مناسبی که  در داخل این اتوبوس وجود دارد در تمامی شرایط وضعیت هوای موجود در داخل کابین به صورت مطبوع بوده و در کل سفر از هوایی پاک و خوشایند بهره‌مند خواهید شد. داشتن دید بسیار خوب در حین رانندگی توسط راننده و همچنین داشتن آینه‌های برقی باعث راحت‌تر شدن رانندگی برای رانندگان شده است. به کار گرفتن بهترین اجناس در ساخت مدل مارال این اتوبوس را به یکی از بهترین اتوبوس‌های فعال در کشور بدل کرده است.

این اتوبوس دارای صندلی‌های استاندارد 44 نفره، صندلی‌های تجاری 30 نفره ، صندلی‌های وی آی پی 25 نفره، شیشه‌های دو جداره،  یخچال، قهوه جوش، آینه‌های برقی و کابین استراحت راننده است.

اتوبوس های توریستی VIP B9R از نوع VIP با 25 صندلی

اگر می خواهید یک سفر آرام و مطمئن داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنبم از اتوبوس‌های بین شهری نوع  VIP استفاده کنید. چرا که این اتوبوس‌ها تعداد صندلی کمتر و همچنین امکانات بسیار بیشتری دارند. اتوبوس‌های VIP مثل اتوبوس‌های معمولی هستند، فقط به جای 40 صندلی دارای 25 صندلی هستند. این کمتر بودن تعداد صندلی‌ها علت اصلی گران‌تر بودن این نوع از اتوبوس‌ها هستند.

صندلی‌های ‌VIP بزرگتر و همچنین امکان  140 درجه چرخش به سمت عقب برای استراحت و راحتی بیشتر هستند. در اتوبوس‌های VIP به طور معمول یک ستون صندلی پشت راننده و دو ستون صندلی پشت شاگرد قرار دارد. این نوع اتوبوس‌ها همچنین دارای مانیتور اختصاصی نیز هستند، در بخش زیرین صندلی یک زیرپایی وجود دارد تا آسایش و راحتی کامل برای مسافران محقق شود.

اندازه و سایز صندلی‌ها نیز بزرگ‌تر  از صندلی‌های اتوبوس معمولی است. در این اتوبوس نیز امکان استفاده از قهوه جوش و همچنین تنظیم صندلی به صورت برقی فراهم شده است. این اتوبوس بهترین انتخاب برای سفرهای طولانی مدت و با مسافت بسیار زیاد است.

انتخاب اتوبوس بهتر تضمین سفری لذت بخش تر

آنچه پس از آشنایی با بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری باید بدانید این نکته است که هرچه امکانات و کیفیت فنی اتوبوس بیشتر باشد بدون شک سفر شما راحت تر و بهتر خواهد بود. همچنین در این مقاله مشخص شد که اتوبوس های وی آی پی امکان تولید توسط هر کارخانه‌ای را دارند و تفاوت آنها با اتوبوس های معمولی تعداد صندلی کمتر و امکانات بیشتر اتوبوس‌های VIP نسبت به اتوبوس‌های معمولی است.

به طور کلی باید در نظر داشت که هرچند سفر با اتوبوس طولانی تر از سفر با هواپیماست اما بخاطر امکان بهره بردن از مناظر و زیبایی های جاده استفاده از اتوبوس می تواند بسیار لذت بخش تر و حتی جذاب تر هم باشد.باید توجه داشت که اتوبوس خصوصا برای کسانی که علاقه مند به مسافرت های گروهی با دوستان و یا اقوام خود هستند می تواند یکی از بهترین و مناسب ترین انتخاب ها باشد.

بازارگاه ؛ معتبرترین سایت خرید بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال باراینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگترین مزیت تاکسی های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجابخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته‌ایی داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

نظر شما در خصوص بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با  تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر