;
coinex

در چهارمین جلسه بررسی طرح صیانت در مجلس چه گذشت؟

در چهارمین جلسه بررسی طرح صیانت در مجلس نمایندگان موارد دیگری از آیین نامه داخلی را بررسی کردند. برای اطلاع از جزئیات این جلسه، همراه ما باشید.

عصر امروز نمایندگان مجلس در چهارمین جلسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به بررسی مواد آیین نامه داخلی پرداختند. با این روال، احتمالا روز سه‌شنبه همین هفته بحث آیین‌نامه به پایان برسد و بالاخره نمایندگان به سراغ بحث و بررسی درباره مواد طرح صیانت بروند.

چهارمین جلسه بررسی طرح صیانت در مجلس و خدمات پایه کاربردی با حضور اکثریت اعضا برگزار شد. در این جلسه ۱۱ ماده دیگر از ۱۷ ماده آیین نامه داخلی به رای گذاشته شد و برخی از این مواد تصویب و چند ماده نیز حذف شدند.

در چهارمین جلسه بررسی طرح صیانت در مجلس چه گذشت؟

ساعاتی پیش جلسه چهارم بررسی طرح صیانت برگزار شد و در این جلسه وظایفی از هیأت رئیسه کمیسیون تصویب شد. با توجه به این جلسه، هیأت رئیسه کمیسیون موظف است دستگاه‌های اجرایی و سایر ذی‌نفعان مرتبط با طرح را به‌منظور الزام حضور در جلسات تعیین کند. نمایندگان دستگاه‌های مربوط موظفند با اختیار تام در جلسات حضور یابند.

همینطور براساس ماده چهارم آیین‌نامه داخلی کمیسیون مشترک طرح صیانت تصویب شد جلسات این کمیسیون از رسانه ملی و تارنمای خبرگزاری مجلس پخش شود و رسانه‌های دارای مجوز حضور در جلسات صحن علنی مجلس مجاز به حضور در این جلسات باشند.

چهارمین جلسه بررسی طرح صیانت در مجلس

از دیگر تصمیمات این جلسه می‌توان به امکان حضور نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق بازرگانی، دیوان محاسبات و دولت به‌همراه یک مشاور در جلسات این کمیسیون اشاره داشت. همینطور با پیشنهاد سه نفر از اعضای کمیسیون یا هیئت رئیسه، می‌توان از هر شخصی همچون فعالان رسانه‌ای دعوت کرد تا در جلسه شرکت کنند.

با در نظر گرفتن ماده ۱۱ آیین‌نامه داخلی کمیسیون مشترک که به تصویب اعضای حاضر رسید، اسامی حاضران و غایبان هر جلسه در ابتدای جلسه توسط یکی از دبیران کمیسیون اعلام و گزارش آن به هیئت رئیسه مجلس اعلام می‌شود.

هر یک از اعضا که سه جلسه رسمی متوالی یا پنج جلسه رسمی متناوب را غیبت غیر موجه داشته باشد، به منزله استعفا از عضویت در کمیسیون تلفی شده و فرد جدید از کمیسیون‌های دیگر به کمیسیون مشترک اضافه خواهد شد.

شایان ذکر است در جلسه پیشین کمیسیون مشترک، سه ماده آیین نامه بررسی شده و اکنون تنها بررسی مواد ۱۵ تا ۱۷ آیین نامه داخلی باقی مانده است. این آیین نامه‌های باقی مانده نیز در روز سه‌شنبه 11 آبان ماه، ساعت 16 بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص چهارمین جلسه بررسی طرح صیانت در مجلس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر