;
coinex

کسب در آمد در سفر ؛ جهانگردان چگونه پول در می آورند؟

کسب در آمد در سفر ، در دنیایی که حتی بعضی‌ها از خوردن غذا نیز درآمد کسب می‌کنند اصلا عجیب نیست، در ادامه به چگونگی این موضوع می‌پردازیم.

سفر و مسافرت رفتن یکی از لذت‌ بخش‌ترین تفریح‌هاست. مهم نیست با قطار، هواپیما یا اتوبوس رویال سفر. شما در مسافرت از مسیر لذت می‌برید، غذاهای متنوع میل می‌کنید و همچنین با انواع و اقسام فرهنگ‌ها نیز آشنا می‌شوید. اما حالا تصور کنید که بتوانید علاوه بر لذت‌های گفته شده حتی با مسافرت رفتن درآمد نیز کسب کنید، بدون شک بسیار خوشایند خواهد بود، شاید تصور کنید که همچین کاری ممکن نیست، اما تا به حال از خود پرسیده‌اید در آمد جهانگردان از کجاست؟ این سوال و سوالات دیگر درباره موضوع جذاب جهانگردی مباحثی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کسب درآمد در سفر

جهانگردان هرچه معروف‌تر و به نام‌تر باشند درآمد آنها از سفر نیز بیشتر است، بنابراین مانند ستارگان اینستاگرامی یا همان اینفلوئنسرها، جهانگردی و کسب در آمد در سفر نیز ارتباط مستقیمی با میزان شهرت جهانگردان دارد. شاید این مساله ناامیدکننده به نظر برسد چرا که همگان نمی‌توانند به آن میزان از شهرت و محبوبیت دست پیدا کنند، اما نگران نباشید در ادامه شما را با انواع روش‌هایی که برای کسب در آمد در سفر وجود دارد آشنا می‌کنیم، روش‌هایی که با استفاده از آنها می‌توانید جهانگرد شوید حتی با جیب‌های خالی! یادتان باشد وقتی صحبت از کسب در آمد در سفر می‌کنیم لزوما به معنای دریافت پول نیست بلکه حتی گاهی با انجام دادن کاری در یک کشور خارجی می‌توانیم غذا، نوشیدنی و جای خواب دریافت کنیم و از این طریق سفری تقریبا بدون هزینه را تجربه کنیم.

عکاسی

یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌هاس کسب درآمد در سفر گرفتن عکس‌هایی جذاب و دیدنی از مناظر کشور مقصد است، شما با گرفتن این عکس‌ها می‌توانید آنها را به چندین روش مختلف به فروش برسانید اولا فروش آنها به مردم کشور مقصد چرا که بسیاری از کسانی که در یک کشور زندگی می‌کنند به مناظر زیبای کشور خود مسافرت نکرده و با دیدن عکسی جذاب از آنها حاضر هستند مبلغی را برای خرید بپردازند. راه دوم ارسال عکس‌های زیبای خود به مجلاتی است که درحوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند یادتان باشد برای پذیرش عکستان از سمت این مجلات باید عکس‌هایی با کیفیت بالا بگیرید، اما اگر عکس شما پذیرفته شود این مجلات مبالغ بسیار مناسبی به شما اهدا خواهند کرد. همچنین سایت‌های اینترنتی نیز مقصد خوبی برای ارسال عکس‌های زیبا از مناظر و دیدنی‌های کشورهای مختلف هستند.

کسب در آمد در سفر ؛ جهانگردان چگونه پول در می آورند؟

سفرنامه نویسی

سفرنامه نویسی از قدیمی‌ترین روش‌های کسب در آمد در سفر است، چرا که از قدیم بسیاری از جهانگردان با نوشتن سفرنامه‌های خود و چاپ آنها درآمد کسب می‌کردند. این کار در قدیم به خاطر سختی مسافرت یکی از کارهای پر درآمد بوده است که حتی باعث به شهرت رسیدن نویسندگان این سفرنامه‌ها می‌شده است. اما امروزه هم مجلات و روزنامه‌ها و حتی بعضی سایت‌ها دارای ستون‌هایی برای نوشتن انواع سفرنامه‌ها هستند، بنابراین شما می‌توانید پیش از شروع سفر و یا حتی در دوره‌ای که در سفر به سر می‌برید با برقراری ارتباط با یکی از این مجلات یا سایت‌ها از طریق نوشتن سفرنامه به کسب در آمد در سفر بپردازید. سفرنامه نویسی حتی اگر جدی دنبال شود امکان چاپ شدن و تبدیل شدن به کتابی پرفروش را نیز دارد.

تور لیدر شدن

کسب در آمد در سفر ؛ جهانگردان چگونه پول در می آورند؟

احتمالا گمان کرده‌اید که برای تبدیل شدن به یک راهنمای سفر باید حتما تخصص داشته باشید و یا در موسسه‌ای مشغول به کار باشید، اما به هیچ وجه اینگونه نیست. توضیح آثار و مکان‌های باستانی به توریست‌های دیگر یکی از مهمترین درآمدهای جهانگردان محسوب می‌شود. برای این کار البته نیاز دارید که تاریخ، فرهنگ و آثار باستانی کشور مقصد را به خوبی بشناسید و درباره آن به خوبی مطالعه کرده باشید. با داشتن این قابلیت به راحتی می‌توانید در محل آثار باستانی به دیگران توضیحات مفیدی ارائه دهید و در نهایت از آنها بخواهید اگر توضیحات شما مفید بوده است به شما مبلغی را بپردازند.

آموزش زبان انگلیسی

این نکته که زبان انگلیسی زبان بین المللی است و کسانی که به طور کامل به این زبان مسلط هستند هرگز بدون شغل نمی‌مانند در سفر و جهانگردی به خوبی خود را نمایان می‌کند، شما به هر کشوری که سفر کنید کسان زیادی را پیدا می‌کنید که نیاز به یک راهنما، مترجم یا حتی معلم برای استفاده از زبان انگلیسی دارند. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که به این زبان مسلط هستید به هیچ وجه نگران کسب در آمد در سفر نباشید و به راحتی و با خیالی آسوده به سفر بپردازید.

تولید آثار دستی

کسب در آمد در سفر ؛ جهانگردان چگونه پول در می آورند؟

هنرمندان نیز مانند کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند هرگز در کشورهای خارجی بدون درآمد نمی‌مانند. تولید یک دستبند ساده یا یک گردن‌بند یا هرچیز کوچک دیگر که به وسیله خودتان و با هنر دستی تولید شده باشد در هر کشوری خریدار خواهد داشت، فقط کافی است وسایلی که خود تولید کرده‌اید را در یک گوشه خیابان به مانند یک نمایشگاه به نمایش بگذارید مطمئن باشید در عرض چند ساعت درآمد خوبی کسب خواهید کرد.

سایت‌های کاریابی

یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های کسب در آمد در سفر استفاده از سایت‌های کاریابی است. به طور مثال سایت fiverr  یک سایت کاریابی پاره وقت برای جهانگردان است. تنها لازم است در هر کشوری که هستید نام آن کشور را در این سایت جستجو کنید و سپس کارهای پاره وقت موجود برای شما به نمایش درخواهد آمد و شما با توجه به علاقه و توانی که دارید یکی از آنها را انتخاب خواهید کرد.

نواختن موسیقی

کسب در آمد در سفر ؛ جهانگردان چگونه پول در می آورند؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که به نواختن یک ساز موسیقی مسلط هستید به هیچ وجه فراموش نکنید که ساز خود را با خود به مسافرت ببرید. تقریبا در تمام کشورها خیابان‌هایی وجود دارد که نوازندگان در آنجا مشغول به هنرنمایی هستند کافی است شما هم به آنها بپیوندید و با ارائه هنر خود به دیگران به کسب در آمد در سفر بپردازید.

کار در کشتی

اگر به شهری ساحلی سفر کرده‌اید همواره به یاد داشته باشید که در بنادر کار بر روی کشتی به وفور یافت می‌شود. اگرچه کار بر روی کشتی دارای سختی بالایی است اما اولا درآمد خوبی دارد و ثانیا یک تجربه بسیار جذاب و خاطره‌ساز را برای شما رقم خواهد زد. کار در کشتی یکی از محبوب‌ترین روش‌های کشب در آمد در سفر بین جهانگردان به حساب می‌آید.

برداشت محصول کشاورزی

همانطور که در کشور ما هم رایج است بسیاری از زمینداران در دوران برداشت محصول دست به استخدام نیروهای موقتی و پاره وقت می‌زنند، بنابراین اگر به کشوری با پتانسیل بالای کشاورزی مسافرت کنید این امکان برای شما فراهم است که در دوران برداشت محصولات از طریق کار روی زمین‌های کشاورزی به کسب درآمد بپردازید و همزمان با مردم وفرهنگ سنتی کشور مورد نظر از نزدیک آشنا شوید. کار در زمین کشاورزی نیازمند قدرت بدنی بالا و آمادگی جسمانی مناسب است.

کار در اقامتگاه‌ها

بسیاری هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و یا هاستل‌های خارجی ترجیح ‌می دهند بخشی از نیروی خود را از بین جهانگردان انتخاب کنند چرا که این افراد معمولا به زبان انگلیسی مسلط هستند و می‌توانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند، دیگر مزیت استفاده از جهانگردان برای این اقامتگاه‌ها در این است که معمولا جهانگردان به جای دریافت پول ترجیح می‌دهند که از جای خواب مجانی بهره‌مند شوند بنابراین کار در اقامتگاه‌ها یکی از بهترین و مهم‌ترین روش‌های کسب در آمد در سفر به حساب می‌آید.

کار در رستوران و کافه‌ها

کسب در آمد در سفر ؛ جهانگردان چگونه پول در می آورند؟

حتی اگر هیچ مهارت خاصی نداشته باشید باز هم راهی برای کسب در آمد در سفر وجود دارد، کار در رستوران به صورت روزانه وکسب در آمد و یا گرفتن وعده‌های رایگان غذا به جای دستمزد از محبوب‌ترین شیوه‌های کسب در آمد در سفر بین جهانگردان است. این روش از دیرباز مرسوم بوده است و حتی روشنفکران و نویسندگان بزرگی از جمله ارنست همینگوی در مسافرت‌های خود به کشورهای مختلف از این روش برای کسب در آمد در سفر استفاده کرده اند.

در نهایت و به عنوان نتیجه گیری باید به این نکته مهم اشاره کرد که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به طور حتم مسافرت رفتن و به طور کلی سفر بسیار سخت‌تر شده است، هم از نظر امکان مریضی و هم از آن مهمتر افزایش هزینه‌های سفر اما ما در این مقاله تلاش کردیم به شما نشان دهیم که حتی در این شرایط هم می‌توان با روش‌هایی خلاقانه با هزینه‌ای کم به مسافرت و جهانگردی پرداخت.

در این مقاله با راه‌های پول در آوردن در سفر و این نکته و سوال که در آمد جهانگردان از کجاست به طور کامل آشنا شدیم و حتی به روش‌هایی بسیار ساده و کاربردی درمورد کسب در آمد در سفر نیز پرداختیم. اصولا جهانگردی و آشنایی با فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف از آن دسته کارهایی است که اتفاقا با صرف پول زیاد به دست نخواهد آمد! چرا که وقتی ما با خرج پول زیاد به مسافرت می‌پردازیم معمولا در شرایطی ایزوله قرار می‌گیریم و نمی‌توانیم از نزدیک با فرهنگ، سنت و آداب و رسوم آن منطقه آشنا شویم، این مساله با دانستن این که اکثر جهانگردان موفق و به نام کار خود را بدون صرف هزینه‌های گزاف آغاز کرده‌اند بیش از پیش روشن می‌شود.

خرید بلیط ؛ اولین هزینه هر سفر

سامانه بازارگاه کاملترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می گذارد. شما می توانید برای داشتن سفری راحت تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست کنید. بزرگترین مزیت تاکسی های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا
بخواهید پیاده میشوید حتی میتوانید در مقصد توقف چند ساعته ایی داشته باشید و با همان تاکسی برگردید.

داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می نماید. شما می توانید به صورت 24 ساعته با تیم پشتیبانی بازارگاه در ارتباط بوده و سوالات خود را در رابطه با خرید از وب سایت یا اپ بازارگاه مطرح نمایید.

صفحه اینستاگرام بازارگاه به صورت روزانه کد تخفیف ویژه برای خرید بلیط اتوبوس معرفی می‌کند. برای دریافت این کد تخفیف پیج زیر را دنبال کنید و استوری‌ها را از دست ندهید.

اگر شما هم به جهانگردی و آشنایی با فرهنگ‌های مردم مختلف علاقه‌مند هستید نگران کمبود پول نباشید، برای جهانگرد شدن آنطور که ارنست همینگوی گفته است : تنها به یک کوله پشتی و قدم‌هایی استوار نیاز دارید!

نظر شما درباره کسب در آمد در سفر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    با سلام.من ایرانگردم شغلم نیست علاقمه.ولی اسپانسر ندارم.از مشهد حرکت کردم به سمت شمال ایران و با سرد شدن هوا به سمت جنوب ایران پیاده میرم و گاهی با قطار . اول به تهران رفتم ویک ماه تهران موندم.و بعد گیلان اومدم بندر انزلی و میرم به سمت تالش و سپس اردبیل از مسیر گردنه حیران.فعلا که همه هزینه هاشو خودم پرداخت میکنم البته کمه چون داخل چادر میخوابم ولی اگه کسی مایل به اسپانسر شدن سفرهام هست خوشحال میشم.ممنون . شماره موبایلم ۰۹۱۵۶۲۳۹۰۶۹

    پاسخ

    واقعا خیلی شغل خوبیه……..😍

    پاسخ