;
coinex

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کدامند؟

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت ، در شرایط کرونا بسیار حائز اهمیت شده‌اند چرا که به طور کلی مسافرت در این دوران بسیار هزینه بر است.

مسافرت به نقاط مختلف جهان و آشنایی با فرهنگ‌ها و عقاید مردم مختلف، یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های بشری است. در دوره همه گیری کرونا حتی مسافرت‌های داخلی مثلا با اتوبوس‌های سیر و سفر نیز بسیار پرهزینه شده‌اند چه برسد به سفر به خارج کشور اما در این مقاله تلاش خواهیم کرد ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت را به شما معرفی کنیم تا حتی با توجه به گران شدن بلیط هواپیما و همچنین افزایش نرخ ارز در کشورمان بتوانید سفری خارجی را تجربه کنید.

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت

اگرچه انتخاب مقصد نباید منوط به هزینه‌ها و مخارج باشد اما با توجه به اوضاع اقتصادی و همچنین بیماری کرونا چاره‌ای نیست جز اینکه هنگام انتخاب مقصد برای یک سفر خارجی به هزینه‌ها و مخارج سفر در آن کشور توجه ویژه‌ای کنیم. ممکن است فکر کنید که اگر مقاصدی ارزان قیمت را برای سفر خارجی انتخاب کنید، لزوما به کشورهای بد و بدون جاذبه‌های توریستی باید مسافرت کنید اما در ادامه متوجه خواهید شد که به هیچ وجه اینگونه نیست و حتی با انتخابی اقتصادی هم می‌شود از دیدن کشورهایی زیبا لذت برد.

10. بولیوی

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کدامند؟

سفر به آمریکای جنوبی همواره هیجان انگیز و جذاب است، چرا که این منطقه دارای آب و هوایی بسیار مطبوع، مردمانی با فرهنگ گرم و مهمان نواز و همینطور تاریخی قدیمی و بسیار خواندنی است. کشور بولیوی که در مرکز قاره آمریکای جنوبی واقع شده است دارای 12 میلیون جمعیت است. این کشور که دولتی سوسیالیستی و رفاهی دارد چندین سال است که تحت تحریم‌های کشور آمریکاست اما همچنان توانسته استانداردهای خوبی را در مورد رفاه عمومی حفظ کند.

این کشور دارای طبیعتی بی‌نظیر است که از مهمترین دیدنی‌های این کشور محسوب می‌شود. همچنین آثار دستی موجود در این کشور که مربوط به بومی‌های منطقه است از مهمترین سوغاتی‌ها و حتی جزو صادرات این کشور به دنیا محسوب می‌شود. هزینه زندگی در بولیوی بسیار ارزان بوده و شما با 20 دلار در روز می‌توانید هم جای خواب خود را تامین کنید و هم سه وعده غذا روزانه را با استانداردی مناسب و قابل قبول تهیه کنید. با توجه به گفته‌های بالا بولیوی یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت محسوب می‌شود.

9. یونان

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کدامند؟

یونان یکی دیگر از ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت به حساب می‌آید. حتما می‌دانید که یونان مانند ایران یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین کشورهای جهان است. این کشور که مهد تولد فلسفه و حتی ورزش محسوب می‌شود یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کشورهای جهان برای مسافرت است. اقتصاد یونان در طی چند سال اخیر دچار مشکلات جدی شده است که حتی باعث شده دولت این کشور برنامه‌های ریاضت اقتصادی را برای بهبود اوضاع به اجرا در بیاورد.

یکی دیگر از راهکارهای یونان برای خروج از این بحران اقتصادی جذب توریست بوده است، یونان در طی چند سال اخیر با ارزان کردن مکان‌های توریستی کشور و همچنین کاهش قیمت هتل‌ها و مسافرخانه‌ها  تلاش کرده است مسافران خارجی را برای سفر به این کشور ترغیب کند. سفر به یونان می‌تواند بخاطر آب و هوای جذاب، مردمان خونگرم، خوردنی‌های بسیار لذیذ و همچنین وجود آثار باستانی به قدمت بالای هزاران سال یکی از لذت بخش‌ترین مسافرت‌های هر فرد در طول زندگی‌اش باشد.

8. ویتنام

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کدامند؟

کشور ویتنام بدون شک همه ما را به یاد جنگ و تصاویر خشن و شاید گاه به یاد ورزش‌های رزمی می‌اندازد. این کشور در پشت این تصویر که جهان از آن دارد یک واقعیت جذاب و بسیار دیدنی دارد. این کشور که بخاطر شکست دادن ارتش آمریکا در جنگی نابرابر هنوز هم تحت تحریم‌های سخت این کشور است، توانسته در سالهای پس از جنگ به موفقیت‌هایی برسد. ویتنام در دوران کرونا نیز یکی از موفق‌ترین عملکردها را در کنترل آن داشته است.

این کشور بدون انجام واکسیناسیون و با انجام قرنطینه هوشمند موفق شد کرونا را به طور کامل کنترل کند. ویتنام دارای آب و هوایی استوایی است، این کشور دارای جنگل‌هایی انبوه و زیبا با انواع و اقسام پوشش گیاهی است که از جذابیت‌های توریستی این کشور نیز محسوب می‌شود. ویتنام دارای موزه‌های تاریخی با تمرکز بر روی موزه‌های جنگ است. اگر از آن دسته افرادی هستید که به تاریخ جنگ علاقه‌مند هستید پس از این لحاظ ویتنام هم یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت به حساب می‌آید و هم برای شما که علاقه‌مند به تاریخ جنگ هستید انتخابی بسیار مناسب است. از لحاظ اقتصادی نیز سفر به این کشور بسیار با صرفه است چرا که با 15 دلار در روز می‌توانید به راحتی و با استاندارد مناسب در این کشور مستقر شوید.

7. کاستاریکا

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کدامند؟

باز هم در لیست ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت، کشوری از قاره آمریکا حضور دارد، این بار کشوری از قاره آمریکای مرکزی. کاستاریکا با جمعیتی بالغ بر 6 میلیون نفر یکی از کشورهای کم جمعیت قاره آمریکا به حساب می‌آید. کشور کاستاریکا با داشتن مردمی خونگرم و مهمان‌نواز یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای مردمان اروپا به شمار می‌رود. همچنین مهمترین ویژگی کاستاریکا که این کشور را تبدیل به یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کرده است، ارزش بالای دلار در برابر پول ملی این کشور است.

اما از ویژگی‌های توریستی کشور کاستاریکا هرچه گفته شود کم است، مهمترین و زیباترین ویژگی این کشور داشتن سواحلی بسیار جذاب و زیباست. در این سواحل امکان انجام انواع تفریح‌ها مانند غواصی، شنا، ماهیگیری و قایق سواری نیز فراهم شده است. از نظر مخارج کشور کاستاریکا نسبت به کشورهایی که به آنها اشاره شد کمی گران‌تر است اما همچنان از بسیاری از کشورها از نظر مخارج سفر و همچنین محل اسکان قیمت مناسب‌تری را به خود اختصاص می‌دهد.

6. آرژانتین

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کدامند؟

برای ما ایرانی‌ها بیش از اینکه آرژانتین برای بودن در لیست ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت شناخته شده باشد، بخاطر فوتبال، مارادونا و مسی شناخته شده است، اما آرژانتین نیز یکی از مهمترین کشورهای ارزان برای سفر به حساب می‌آید. این کشور تاریخی و با قدمت طولانی دارای انواع و اقسام آثار باستانی بوده که مهمترین آنها بقایای تمدن مایا است. شب‌های بوینس آیرس بخاطر جنب و جوش و شب زنده‌داری در سطح جهان شهرت دارد.

طبیعت آرژانتین نیز با داشتن جنگل‌های انبوه از زیباترین طبیعت‌ها در قاره آمریکای جنوبی است. از مهمترین زیبایی‌های آرژانتین باید به آبشار‌های ایگواسو، یخچال‌های طبیعی پریتو، بیابان پاتاگونیا، رشته کوه‌های آند و رود لاش اشاره کرد. آرژانتین بخاطر داشتن هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی ارزان قیمت در لیست ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت قرار گرفته است.

5. هند

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کدامند؟

حتما برای شما هم تعجب آور است که کشور هند در لیست ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت قرار گرفته است، علت این مساله سقوط ناگهانی و شدید روپیه در برابر دلار در چند سال اخیر است. در مورد زیبایی‌ها و آثار باستانی و تاریخی هند هرچه گفته شود کم است، چرا که هند از قدیمی‌ترین و مهمترین کشورهای جهان و به نوعی گنجینه بشری به شمار می‌آید.

از مهمترین آثار باستانی در هند و در شهر دهلی باید به قُطُب منار، مقبره همایون شاه، تاج محل، معبد لوتوس و پارک رویاها اشاره کرد. از نظر هزینه نیز اگرچه دهلی از دیگر شهرهای هند کمی گران‌تر است اما همچنان شما با روزی 50 دلار می‌توانید در هتلی مناسب اقامت داشته باشید. از خوبی‌های دهلی وجود غذاهای ارزان است که باعث می‌شود در هزینه‌های شما صرف جویی شود. با انتخاب هند به عنوان مقصد نه تنها به یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت، سفر می‌کنید بلکه می‌توانید یکی از زیباترین کشورهای جهان را هم از نزدیک مشاهده کنید.

4. مجارستان

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کدامند؟

حتما شما هم منتظر بودید کشوری اروپایی را در لیست ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت مشاهده کنید، اگرچه بسیاری از کشورهای زیبای اروپایی بخاطر افزایش قیمت یورو نمی‌توانند در این لیس قرار بگیرند اما مجارستان در بین استثناها قرار می‌گیرد. این کشور که تاریخی پرحاشیه داشته و جنگ‌های داخلی مختلفی را از سر گذرانده است، حالا تلاش دارد با استفاده از صنعت توریسم اقتصاد خود را بهبود ببخشد. از مهمترین جذابیت‌های این کشور باید به شهر تاریخی و رمانتیک بوداپست، شیرینی‌های خوشمزه و همچنین چشمه‌های آب گرم اشاره کرد. از ویژگی‌های سفر به این کشور استفاده از غذاهای باکیفیت و در عین حال ارزان و همچنین اقامتگاه‌هایی اقتصادی و به صرفه است. مهمترین لذت سفر به مجارستان دیدار از رود دانوب و همچنین خانه کافکا است.

3. تایلند

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کدامند؟

تایلند کشوری کوچک اما بسیار موفق واقع در جنوب شرق آسیاست. این کشور به خاطر ارائه خدمات تفریحی رفاهی ارزان قیمت و همچنین داشتن طبیعتی زیبا و دلنشین یکی از مهمترین مقاصد توریست‌ها از سراسر جهان است. کشور تایلند بر روی صنعت توریسم سرمایه گذاری عظیم انجام داده است و در چند سال اخیر این سرمایه گذاری نتیجه داده است و این کشور به موفقیت‌های اقتصادی فراوانی دست یافته است. از زیبایی‌های کشور تایلند باید به جنگل‌های زیبا، شب‌های جذاب و تا صبح زنده در پایتخت این کشور یعنی بانکوک و همچنین انواع غذاهای سنتی اشاره کرد. کشور تایلند بخاطر حمل و نقل ارزان و داشتن هتل‌هایی با امکانات مناسب و در عین حال به صرفه، یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت است.

2. پرتغال

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کدامند؟

اگر به دنبال گذراندن یک تعطیلات رویایی و در عین حال ارزان هستید بدون شک باید به پرتغال مسافرت کنید. این کشور اروپایی که کمترین شباهت را به اروپا از نظر فرهنگ مردمی دارد و بیشتر شبیه به کشورهای آمریکای جنوبی است، تفریحگاه‌هایی جذاب و پر از تجربه‌های گوناگون است. پایتخت پرتغال یعنی لیسبون شهری زنده با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز است، این شهر دارای زیبایی‌های تاریخی و طبیعی متفاوتی از جمله آکواریوم بزرگ لیسبون، برج  بلم و از همه مهمتر سواحل جذاب لیسبون است. کشور پرتغال از نظر هزینه‌ها نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ارزان‌تر بوده و شما می‌توانید با هزینه کمتری نسبت به دیگر نقاط اروپا از کشوری اروپایی دیدار کنید.

1. فیجی

ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت کدامند؟

فیجی یکی از زیباترین نقاط بر روی کره خاکی است! این کشور که جزیره‌ای کوچک واقع در اقیانوس آرام است بخاطر داشتن سواحلی به زیبایی بهشت معروف است. این کشور در سده‌های هفدهم و هجدهم میلادی توسط هلندی‌ها و بریتانیایی‌ها کشف شد و تا سال 1970 این کشور از مستعمرات بریتانیا به حساب می‌آمد. کشور فیجی اگرچه دارای هتل‌هایی لوکس با قیمت‌هایی بسیار زیاد است اما این کشور بخاطر داشتن اقامتگاه‌هایی ارزان که همان منظره و طبیعت هتل‌های لوکس را در اختیار مسافران قرار می‌دهند از ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت به حساب می‌آید. از عجیب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی فیجی، بوستان دیو خفته است این بوستان، مجموعه‌ای باشکوه از دو هزار نوع گل ارکیده است که  در مزرعه‌ای به وسعت 20 هکتار پرورش داده شده است و بازدید از آن برای عموم گردشگران آزاد و رایگان است.

خرید بلیط ؛ اولین هزینه هر سفر

سامانه بازارگاه کاملترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می گذارد. شما می توانید برای داشتن سفری راحت تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست کنید. بزرگترین مزیت تاکسی های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا
بخواهید پیاده میشوید حتی میتوانید در مقصد توقف چند ساعته ایی داشته باشید و با همان تاکسی برگردید.

داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می نماید. شما می توانید به صورت 24 ساعته با تیم پشتیبانی بازارگاه در ارتباط بوده و سوالات خود را در رابطه با خرید از وب سایت یا اپ بازارگاه مطرح نمایید.

صفحه اینستاگرام بازارگاه به صورت روزانه کد تخفیف ویژه برای خرید بلیط اتوبوس معرفی می‌کند. برای دریافت این کد تخفیف پیج زیر را دنبال کنید و استوری‌ها را از دست ندهید.

در این مقاله تلاش کردیم شما را با زیباترین و در عین حال ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت آشنا کنیم، باید توجه داشت که برای انتخاب این لیست علاوه بر توجه به قیمت‌ها به زیبایی و آثار باستانی کشور مقصد نیز توجه شده است، تا علاوه بر معرفی کشورهایی ارزان قیمت، همزمان کشورهایی که ارزش مسافرت و بازدید دارند را به شما معرفی کرده باشیم.

نظر شما درباره ارزان ترین کشورهای جهان برای مسافرت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر