;
coinex

هدست واقعیت مجازی اپل در مرحله توسعه قرار گرفت

مدتی است که جزئیات شایعه‌شده پیرامون هدست AR اپل را می‌شنویم و به‌نظر می‌رسد که عرضه این محصول نزدیک است. حال خبر‌ها مبنی بر آن است که هدست واقعیت مجازی اپل در مرحله توسعه قرار گرفت است. با ما همراه باشید.

در ماه گذشته خبر‌های مختلفی درباره‌‌ی هدست واقعیت مجازی اپل منتشر شد. به عنوان نمونه در این ماه خبر‌هایی منتشر شده‌اند که نشان می‌دادند ابتدا اپل قصد دارد در سال آینده از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کند و در سال بعدی یعنی ۲۰۲۳ شاهد رونمایی از عینک واقعیت افزوده‌ی اپل به نام «اپل گلس» (Apple Glass) خواهیم بود.

به‌تازگی گزارشی توسط یک کارگزاری آمریکایی به نام J.P. Morgan منتشر شده است که نظری مشابه با خبر قبلی دارد و در گزارش خود به مشتریانش عنوان کرده است که هدست واقعیت مجازی اپل اولین دستگاهی از این نوع خواهد بود که اپل قصد دارد در اوایل سال ۲۰۲۲ آن را به بازار عرضه کند.

تحلیلگر بخش تکنولوژی J.P. Morgan که شخصی به نام Yang Weilun است، گفته که تفاوت اصلی میان هدست واقعیت مجازی اپل با دیگر نمونه‌های موجود در بازار استفاده از سنسور LiDAR در هدست واقعیت مجازی اپل است.

اپل برای اولین‌بار از سنسور LiDAR در ماژول دوربین آیپد پرو ۲۰۲۰ استفاده کرد. بعد از آیپد پرو ۲۰۲۰ شاهد استفاده از این سنسور در ماژول دوربین آیفون‌های جدید یعنی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس بودیم. این سنسور می‌تواند که با استفاده از فناوری مدت پرواز، TOF، فاصله‌ی اجسام از یکدیگر را تشخیص دهد.

هدست واقعیت مجازی اپل در مرحله توسعه قرار گرفت

در گذشته، اپل بارها ایده‌هایش برای لنزهای خودتنظیم قابل استفاده در اپل گلس را به ثبت رسانده است. معمولا اغلب این ایده‌ها بر یک اصل واحد متمرکز بوده‌اند و آن این است که با استفاده از تنظیم خودکار و تعویض شکل لنزها، عینک واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی نیازی به لنز اضافه نداشته باشند. اپل همچنین در رویکردی متفاوت، ایده‌ی لنز خودتنظیم را برای کمک به تمامی کاربران (صرف‌نظر از دید آن‌ها) به ثبت رسانده است که با بهبود تصاویر باعث جلوگیری از حواس‌پرتی کاربر می‌شود.

تاکنون، اخبار ضدونقیضی در رابطه با دورنمای اپل از این محصولات منتشر شده است و گزارش مذکور اولین گزارشی نیست که ادعا می‌کند که اپل احتمالا برنامه‌های عینک AR پوشیدنی‌اش را کمی دیرتر از هدست VR آغاز می‌کند. در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹)، ژان لوئیس گاسی، پیش‌بینی کرد که اپل جاه‌طلبی خود را با عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی شروع خواهد کرد. درمقابل، مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، بر این باور است که عینک واقعیت افزوده‌ی اپل زودتر از موعد روانه‌ی بازار خواهد شد.

هدست واقعیت مجازی اپل

تاریخ انتشار و قیمت هدست واقعیت مجازی اپل

به گفته منابع معتبری چون بلومبورگ، اینطور به نظر می‌رسد که اولین هدست اپل در سه ماهه اول سال 2022 منتشر خواهد شد. همچنین، این منابع ادعا کرده‌اند که هدست VR اپل با چالش‌های متعددی برای توسعه روبه‌رو شده است.
با این تفاسیر، ممکن است با بروز مشکلات بیشتر، تاریخ رونمایی از این هدست هم به عقب بیوفتد. اپل چندین سال است که روی طراحی‌های مختلف هدست کار می‌کند. برای مثال، طبق گزارش بلومبورگ، این کمپانی از اواخر سال ۲۰۱۵ تیمی ۱۰۰۰ نفره را برای توسعه عینک واقیعت افزوده و هدست واقعیت مجازی خود جمع‌آوری کرده است، اما در نهایت مدیر پیشین طراحی اپل، جانی آیو، طرح نهایی را رد کرده است. به این ترتیب، تلاش‌ این تیم بیش از پیش برای ارائه محصولی بی‌رقیب ادامه پیدا کرد.

قیمت این دستگاه هنوز تایید نشده است، اما گزارشی از سوی The Information حاکی از این است که قیمت آن باید 3000 دلار باشد. بلومبورگ در گزارش خود گفته است که با توجه به قیمت نسبتا بالا این دستگاه، احتمالا روزانه تنها یک عدد از آن در هر فروشگاه اپل موجود باشد و انتظار نمی‌رود فروش زیادی در روز را تجربه کند. این احتمال با توجه به اینکه از Mac Pro Desktop، کامپیوترهای قدرتمند و گران‌قیمت اپل، روزانه تنها یک عدد در هر فروشگاه آن موجود است، بیشتر قدرت می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره نوشتار ( هدست واقعیت مجازی اپل در مرحله توسعه قرار گرفت ) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر