;
coinex

تنها نیمی از پرچمداران سامسونگ در سال 2022 از تراشه های کوالکام بهره می برند

40 تا 50 درصد از گوشی‌های سری گلکسی S سامسونگ که در سال 2022 روانه بازار می‌شوند به تراشه های کوالکام مجهز خواهند شد.

اخبار و گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که تسلط تراشه‌های اسنپدراگون بر بازار گوشی‌های اندرویدی، در حال کم‌رنگ شدن است. گوگل یکی از شرکت‌هایی است که تراشه Tensor را طراحی کرده و از همین تراشه در گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

سامسونگ نیز سال‌هاست که بسیاری از گوشی‌های خود را به تراشه‌های اگزینوس مجهز می‌کند. تراشه‌های اگزینوس سامسونگ از لحاظ پردازش گرافیک، عملکرد بسیار قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشتند که باعث شده، بسیاری از گوشی‌های این غول کره‌ای، در فهرست بهترین گوشی‌های 2021 و بهترین گوشی‌های 2022، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهند.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد که نقش کوالکام در تامین تراشه‌های گوشی‌های اندرویدی، کمتر شده است.

تنها نیمی از پرچمداران سامسونگ در سال 2022 از تراشه های کوالکام بهره می برند

فروش کمتر تراشه های کوالکام در بازار گوشی‌های اندرویدی

شرکت‌های گوگل و سامسونگ از اصلی‌ترین خریداران تراشه های کوالکام اسنپدراگون هستند و اگر این شرکت‌ها، میزان تقاضای خود را کاهش دهند، قطعا کوالکام را با مشکلی جدی مواجه خواهند کرد. اگر این اخبار صحت داشته باشند، پس باید گفت که کوالکام قصد دارد در برخورد با این چالش، روند متفاوتی را در پیش بگیرد. این شرکت در مراسم سالانه Investor Day اعلام کرد که حتی با وجود تراشه‌های اگزینوس 2200، حضور موثری در تامین تراشه‌های گوشی‌های سامسونگ خواهد داشت.

اینطور که به نظر می‌رسد، تنها 40 تا 50 درصد از گوشی‌های سری S سامسونگ به تراشه های کوالکام اسنپدراگون مجهز می‌شوند. منظور از گوشی‌های سری گلکسی S، احتمالا گوشی‌های خانواده Galaxy S22 و Galaxy S21 FE هستند. حتی ممکن است که گوشی S22 FE نیز به تراشه های کوالکام اسنپدراگون مجهز شود. آیا 50 درصد از گوشی‌های سری گلکسی اس که در بازار عرضه می‌شوند به تراشه اسنپدراگون مجهز می‌شوند یا اینکه 50 درصد از کل دستگاه‌های سامسونگ در سال 2022 از تراشه های کوالکام برخوردار می‌شوند؟ این سوالی است که هنوز پاسخ دقیقی برای آن وجود ندارد.

شاید بتوان پاسخ این سوال را در گزارشی پیدا کرد که روز گذشته منتشر شده بود. خبرگزاری The Elec مدعی شده بود که 31 دستگاه از مجموع 64 دستگاهی که سامسونگ در سال 2022 معرفی می‌کند، به تراشه‌های اسنپدراگون مجهز می‌شوند. این یعنی تقریبا 48.43 درصد که با آماری که در بالا به آن اشاره شد، مطابقت دارد.

تنها نیمی از پرچمداران سامسونگ در سال 2022 از تراشه های کوالکام بهره می برند

در ادامه‌ گزارش نوشته شده که 20 دستگاه از محصولات 2022 سامسونگ به تراشه‌های اگزینوس، 14 محصول از تراشه‌های مدیاتک و 3 محصول از تراشه‌های UNISOC مجهز می‌شوند. البته برخی از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ مثل گوشی‌های سری Galaxy S22، در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس طراحی و تولید می‌شوند که هرکدام در بازارهای مختلف، عرضه خواهند شد.

مقایسه عملکرد تراشه های کوالکام و اگزینوس

تجربه ثابت کرده که تراشه‌های اگزینوس سامسونگ در مقایسه با تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون عملکرد ضعیف‌تری دارند. اما در سال 2022 همه‌چیز تغییر خواهد کرد؛ چراکه سامسونگ همکاری جدیدی را با AMD آغاز کرده است. این همکاری به این معنی است که تراشه‌های اگزینوس از لحاظ قابلیت‌ها و عملکرد پردازش گرافیک و گیمینگ، تفاوت چشمگیری خواهند داشت.

اما نباید موضوع مشکل جهانی کمبود تراشه را فراموش کرد. این بحران جهانی می‌تواند تاثیر منفی بر عملکرد اگزینوس و برنامه‌ریزی‌های سامسونگ داشته باشد. پیش از این گزارش شده بود که گوشی‌های Galaxy S22 با تراشه‌ اگزینوس، تنها در چند بازار محدود عرضه می‌شوند.

سری گوشی‌های گلکسی اس 22 در سه مدل روانه بازار می‌شوند؛ نسخه استاندارد گلکسی اس 22، گلکسی اس 22 پلاس (یا پرو) و نسخه گلکسی اس 22 اولترا که طراحی شبیه به گوشی‌های سری نوت خواهد داشت و به قلم اس پن مجهز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تراشه‌های کوالکام در محصولات 2022 سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر