;
coinex

چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس

چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس مسئله‌ای است که بسیاری آن را جدی نمی‌گیرند و بنابراین از سفر با اتوبوس لذت نمی‌برند. در این مقاله چک لیستی از وسایل ضروری هنگام سفر را جمع‌آوری کردیم تا تجربه رضایت‌بخشی از سفر داشته باشید.

سفر با اتوبوس به‌خاطر امکان دیدن مسیر و جاده، یکی از مناسب‌ترین روش‌های سفر برای کسانی است که از دیدن مناظر طبیعی لذت می‌برند. برای لذت بردن از مسافرت با اتوبوس، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید،‌ این است که وسایل ضروری حین سفر با اتوبوس را همراه داشته باشید. علاوه‌براین، کیفیت خدمات ترمینال هم تاثیر زیادی بر تجربه سفر دارد. ترمینال مدرس شیراز یکی از معتبرترین ترمینال‌های کشور به‌شمار می‌رود و بهترین امکانات را تا پایان سفر برای مسافران فراهم می‌کند.

لیست وسایل لازم در سفر با اتوبوس را تهیه کنید و هرچیزی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید را همراه خود ببرید. اما وسایل ضروری حین سفر دقیقا چه چیزهایی هستند و چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس شامل چه چیزهایی می‌شود؟

 

چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس

تهیه لیست وسایل لازم در سفر با اتوبوس یکی از مهم‌ترین کارهایی است که پیش از سفر کردن با اتوبوس باید انجام دهید؛ خصوصا در سفرهای طولانی که ساعات زیادی را در اتوبوس سپری خواهید کرد. در ادامه به مهم‌ترین وسایل ضروری حین سفر با اتوبوس خواهیم پرداخت.

با وسایل سبک سفر کنید

چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس

شاید این مسئله، یعنی سبک سفر کردن در چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس نباشد، اما اصل اولیه در هر سفر مطمئن و لذت‌بخش با اتوبوس، نبردن وسایل اضافی است. بنابراین بهتر است تا آنجا که می‌توانید از تعداد وسایل و لباس‌ها کم کنید و به جای آن، روی اهمیت و کاربرد وسایلی که با خود می‌برید تمرکز کنید. با درنظر گرفتن این موضوع، می‌‌توانید یک چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس تهیه کنید که بسیار کارآمد و مفید است. اصولا سبک سفر کردن باعث می‌شود در هر شرایط سخت و آسانی، راحت‌تر سفر کنید و به‌ هیچ‌وجه نگران حمل و نقل وسایل خود نباشید.

مدارک و اوراق هویتی

یکی از مهم‌ترین و شاید ضروری‌ترین مواردی که هنگام تهیه چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس باید به یاد داشته باشید و حتما آن را یادداشت کنید، مدارک هویتی شما مانند کارت ملی و شناسنامه است. همچنین اگر بلیط خود را به صورت اینترنتی تهیه کرده‌اید، بهتر است پرینت آن را همراه داشته باشید یا اینکه کد ارسالی از سایت فروشنده را در دسترس نگه‌دارید.  امروزه و با توجه به گسترش کارت‌های بانکی، معمولا احتیاجی به حمل پول نقد نیست؛ خصوصا که ترمینال‌ها هم شلوغ هستند و امکان سرقت وجود دارد. بنابراین بهتر است با خودتان پول نقد حمل نکنید. اما برای مواقع ضروری، مثلا هنگامی که اتوبوس در استراحتگاه‌ها توقف می‌کند، مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید تا به‌راحتی وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید؛ چراکه بعضی از مغازه‌های موجود در توقف‌گاه‌های بین راهی دستگاه کارت خوان ندارند و این مسئله ممکن است باعث ایجاد مشکل برای شما بشود.

جداسازی وسایل ضروری و غیر ضروری از یکدیگر

چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس

دومین مرحله از آماده‌سازی یک چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس ، این است که باید وسایلی که در اتوبوس لازم دارید را از وسایلی که تا رسیدن به مقصد به آنها احتیاجی ندارید، در دو ساک جداگانه قرار دهید. تمام اتوبوس‌های بین شهری دارای یک صندوق بزرگ هستند که مسافران می‌توانند تمام، یا بخشی از بار خود را در آن قرار دهند. اما باید توجه داشته باشید که اگر بخشی از وسایل خود را در آن صندوق قرار دهید، تا پایان سفر به آنها دسترسی ندارید. بهتر است لباس‌ها و وسایل آرایشی بهداشتی خود را در این صندوق قرار دهید؛ چراکه تا زمانی‌که به مقصد برسید، به این وسایل نیازی نخواهید داشت. تفکیک وسایل ضروری و غیرضروری، علاوه بر فواید گفته شده این مزیت را دارد که در صورت بروز اتفاق‌هایی مثل سرقت و یا جا گذاشتن، شما تمامی وسایل خود را به یک‌باره از دست نمی‌دهید.

همراه داشتن لباس‌های جداگانه برای سفر و مقصد

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای لذت بردن در سفر، به همراه داشتن لباس‌های مناسب برای آب و هوای شهر مقصد و همچنین حین سفر است. در چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که لباس‌های مناسبی برای سفر همراه داشته باشید. بهتر است لباس‌های اصلی که برای مقصد به همراه خود می‌برید را در صندوق اتوبوس قرار دهید تا هنگام سفر مزاحم شما نباشند و جای نشستن را تنگ نکند. اما در کوله پشتی یا ساک دستی که همراه خود می‌برید لباس مناسب با فصل و شرایط اتوبوس نیز قرار دهید؛ چراکه به واسطه ازدحام اتوبوس و وجود سلایق مختلف، ممکن است یک نفر کولر بالای سر خود را روشن کند و یک نفر بخاری؛ بنابراین اگر سرمایی هستید همراه با خود یک کت یا پتوی کوچک داشته باشید و یا اگر گرمایی هستید، به گونه‌ای لباس بپوشید که امکان کم کردن لباس‌های رویی خود را داشته باشید. این نکات ریز و به ظاهر بسیار بی‌اهمیت در لذت بردن از سفر تاثیر مهم و انکارناپذیری دارند.

وسایل الکترونیک و شارژرهای آنها

چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس

یکی از مزیت‌های سفر با اتوبوس، برخلاف مسافرت با هواپیما، این است که محدودیتی برای وارد کردن وسایل الکترونیکی به اتوبوس وجود ندارد. به همین علت شما می‌توانید هر تعداد وسیله‌ای که دارید، اعم از لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه خودتان را به اتوبوس بیاورید. این مسئله باعث می‌شود که در سفرهای طولانی، حوصله شما به هیچ‌وجه سر نرود و امکان تماشای فیلم، بازی و یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا توییتر را داشته باشید. بنابراین فراموش نکنید که حتما در چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس همراه داشتن تمامی وسایل الکترونیک و همچنین شارژهای مورد نیاز آنها را یادداشت کنید. سعی کنید اگر دستگاه‌های شما از شارژرهای مشابهی تغذیه می‌کنند، تمام شارژرها را با خود همراه نداشته باشید و از یک شارژر برای هر تعداد وسیله‌ای که با آن تطابق دارد، استفاده کنید. با این روش، جای کمتری اشغال خواهد شد.

آب، غذا و دارو

از مهم‌ترین نکات در تهیه چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس یادداشت این نکته است که همراه خود حتما موارد ضروری غذایی و دارویی را همراه داشته باشید. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما میزان کافی از آن را از قبل تهیه کرده و همراه خود داشته باشید. حتی بهتر است کمی بیشتر از میزان لازم تهیه کنید؛ چراکه امکان طولانی‌تر شدن سفر و نبود داروی مورد نظر شما در شهر مقصد وجود دارد. اگر داروی خاصی مصرف نمی‌کنید، حتما همراه خود  قرص ضدتهوع، ضد اسهال و همچنین مسکن‌های مناسب برای سر درد را داشته باشید. در دوران کرونا لازم است که علاوه بر موارد بالا، از مواد ضدعفونی کننده دست نیز استفاده کنید؛ بنابراین بهتر است این وسایل را هم با خود داشته باشید. آب و غذا نیز به‌خاطر پیش‌بینی ناپذیر بودن سفر از ضروری‌ترین نکات در چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس محسوب می‌شوند. میزان مناسبی آب و کمی خوراکی خصوصا در مسافرت‌های طولانی همراه خود داشته باشید تا از سفر لذت بیشتری ببرید و از غذاهای بین راهی که امکان مسمومیت دارند استفاده نکنید.

لیست وسایل شخصی

چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس

هر فردی برای تهیه لیست وسایل لازم در سفر با اتوبوس باید وسایل شخصی مورد نیاز خود را در نظر بگیرد و از آنجایی که علایق، نیازها و همچنین سلایق متفاوت هستند، ممکن است این لیست برای هر فردی متفاوت باشد. در کل بهتر است وسایل بهداشتی و همچنین وسایلی که هر روز به آنها احتیاج دارید را حتما با خود به همراه داشته باشید؛ این وسایل می‌توانند از کیف لوازم آرایش، کرم ضدآفتاب، کرم‌های مراقبت پوستی، دستمال کاغذی تمیز، دستمال توالت، پد بهداشتی بانوان، ژل ضدعفونی کننده دست، دستمال مرطوب گرفته تا چشم بند و گوش گیر برای هر شخص متفاوت باشد. به همراه داشتن این وسایل، سفر شما را لذت‌ بخش‌تر می‌کند؛ چراکه روتین و نظم زندگی هر روزه شما کمتر دچار تغییر و تحول می‌شود و همین موضوع به شما آرامش می‌بخشد و استرس شما را به شدت کاهش می‌دهد.

وسایل سرگرم‌کننده

یکی از بنیادی‌ترین و آخرین نکات در تهیه چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس به همراه داشتن وسایل سرگرم‌کننده است که مانع از خستگی و کلافه شدن در طول سفر شود. این موضوع خصوصا در مسافرت‌های طولانی بیشتر حائز اهمیت است. شما می‌توانید لپ تاپ خود را همراه خود ببرید و از تماشای فیلم مورد علاقه‌تان لذت ببرید. یا با استفاده از هندزفری به موسیقی و کتاب‌های صوتی گوش کنید و یک فضای جذاب را در طول سفر تجربه کنید. همچنین داشتن بازی‌های فکری و سرگرم کننده بر روی تلفن همراه یکی از راه‌های اساسی برای سرگرم شدن در طول سفر با اتوبوس به حساب می‌آید. خواندن کتاب در طول سفر با اتوبوس هم بسیار لذت‌بخش است؛ بنابراین اگر با نگاه کردن به خط‌های کتاب در حین حرکت،‌مشکلی ندارید و دچار سردرد نمی‌شوید، حتما این گزینه سرگرم‌کننده را نیز در نظر داشته باشید. در هر حال، می‌توانید هر وسیله سرگرم‌کننده دیگر را همراه خود داشته باشید؛ اما فراموش نکنید که بدون وسایل سرگرم‌ کننده، سفر با اتوبوس می‌تواند خسته‌کننده باشد، مخصوصا برای افرادی که به خوابیدن در طول سفر عادت ندارند.

چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس

جمع‌بندی

در نهایت برای تهیه چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس باید به خلاقیت خود نیز تکیه کنید، چراکه هر فردی بهتر از دیگران از نیازها، مشکلات و همین‌طور علایق خودش مطلع است. توجه داشته باشید بهترین چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس، چک لیستی است که در چند بند کوتاه و کاربردی تمام ضروریات سفر را داشته باشد و بعد از آن نیز به نکات و ضروریات فردی بپردازد.

مسافرت با اتوبوس در صورت مجهز بودن و همچنین استفاده از اتوبوس‌های مدرن یکی از لذت بخش‌ترین و خاطره‌انگیز‌ترین شیوه‌های سفر به حساب می‌آید، خصوصا اگر شما هم به مسافرت به صورت دسته جمعی با خانواده و یا دوستان‌تان علاقه‌مند هستید.

در این مقاله به مهم‌ترین و ضروری‌ترین موارد که باید در چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس قرار بگیرند، اشاره کردیم و تلاش کردیم به شما یادآوری کنیم که مجهز بودن و آمادگی برای تجربه شرایط متفاوت، سفر شما را لذت‌بخش می‌کند، نه صرفا وسیله نقلیه‌ای که با آن سفر می‌کنید.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

وب سایت پایانه ها به عنوان معتبرترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، تجربه خرید آسان بلیط اتوبوس را برای شما فراهم کرده است. خرید بلیط اتوبوس از پایانه ها با چند کلیک و به‌راحتی امکان پذیراست و شما می‌توانید بصورت آنلاین از تمامی شرکت‌های معتبر اتوبوسرانی کشور، برای مقصد مورد نظر بلیط بخرید. علاوه بر خرید بلیط اتوبوس در سایت پایانه ها شما می‌توانید اتوبوس و تاکسی سواری دربستی اجاره کنید. ارسال بار به صورت اینترنتی از دیگر خدمات پایانه هاست. چنانچه در هر یک از مراحل سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی ما تماس بگیرید.

نظر شما درخصوص چک لیست وسایل ضروری در سفر با اتوبوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با  تکراتو  در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر