;
coinex

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان [شرایط و هزینه‌ها]

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان شما را برای سفر به این کشور زیبا آماده می‌کند. در این مقاله،‌ هرآنچه باید درباره سفر با اتوبوس به ارمنستان بدانید را جمع‌آوری کردیم تا بتوانید سفری لذت‌بخش را تجربه کنید.

کشور ارمنستان یکی از کشورهای هم مرز با کشورمان است که از قدمت و تاریخی قدیمی و با اصالت برخوردار است. ارمنستان از معدود کشورهای منطقه خاورمیانه است که دین رسمی آن مسیحیت است. کشور ارمنستان دارای جمعیت 3 میلیونی است. همچنین این کشور تا پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی این ابر قدرت به حساب می‌آمد. کشور ارمنستان از لحاظ مسافت، فاصله‌ زیادی از ایران ندارد و به همین دلیل، می‌توان علاوه بر هواپیما، برای سفر به این کشور از ماشین شخصی و یا اتوبوس نیز استفاده کرد. شرکت گیتی پیما یکی از معتبرترین شرکت‌های مسافربری است که سرویس اتوبوس به ارمنستان را دارد و تجربه سفری خوش را برای مسافران خود به ارمغان می‌آورد. در این مقاله، راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان را ارائه خواهیم داد و مکان‌های دیدنی ارمنستان را معرفی می‌کنیم.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان

همانطور که می‌دانید، قیمت ارز در چند سال اخیر،‌ افزایش فراوانی داشته و به تبع آن، قیمت بلیط هواپیما نیز به شدت گران شده است. بنابراین، سفرهای زمینی با استقبال بسیار گسترده‌ای روبرو شده‌اند. یکی از مقاصد بسیار زیبا و مناسب برای سفر زمینی، کشور ارمنستان و شهر تاریخی و زیبای ایروان است. ایروان علاوه بر این که زیباترین شهر ارمنستان به حساب می‌آید پایتخت این کشور نیز هست. سفر زمینی به کشور ارمنستان هم با ماشین شخصی امکان پذیر است و هم با استفاده از اتوبوس.‌ در مقاله راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان به هر دو این روش‌ها خواهیم پرداخت.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان ؛ فاصله تهران تا ایروان

یکی از مهم‌ترین مسائل درباره هر سفر زمینی، بدون شک فاصله شهر مبدا و شهر مقصد است. در مورد کشور ارمنستان و شهر ایروان، این فاصله نسبتا فاصله‌ای منطقی و مناسب به نظر می‌رسد و به طور مثال، از فاصله تهران تا استانبول بسیار کمتر است. فاصله تهران تا ایروان در حدود 1200 کیلومتر است؛ البته بخش بزرگی از این فاصله درون مرزهای کشور است، چراکه شما از تهران تا مرز ارمنستان نزدیک به 800 کیلومتر راه پیش رو خواهید داشت.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان ؛ مدت زمان سفر به ارمنستان

این نکته که شما از تهران تا ایروان چند ساعت در راه باشید، به این نکته بستگی دارد که شما با ماشین شخصی به این مسافرت بروید یا با اتوبوس. اما اگر مبنا را اتوبوس قرار دهیم این سفر نزدیک به 21 ساعت طول می‌کشد. اگر بخواهید با ماشین شخصی به ایروان سفر کنید، شما چیزی در حدود 18 ساعت در راه خواهید بود.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان [شرایط و هزینه‌ها]

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان ؛ سفر با اتوبوس به ارمنستان چگونه است

برای سفر به ارمنستان با اتوبوس می‌توانید از اتوبوس‌های VIP استفاده کنید. این اتوبوس‌ها دارای امکانات رفاهی مناسبی هستند؛ بنابراین در طول سفر که مدت طولانی هم هست، به هیچ وجه دچار خستگی نمی‌شوید. این اتوبوس‌ها امکاناتی مثل وای فای، نمایشگر و امکان تبدیل شدن صندلی به تختخواب را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. اما هرچقدر هم که اتوبوس راحت باشد، طولانی بودن مسیر می‌تواند خسته‌کننده باشد. اما سفر به ارمنستان با اتوبوس اینطور نیست! چرا که مسیری که اتوبوس طی می‌کند تا به ایروان برسد، مسیری بسیار جذاب و پر از مناظر طبیعی و زیباست. بنابراین حتی اگر هزینه سفر با هواپیما به ارمنستان را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که سفر زمینی به ارمنستان را تجربه کنید.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان ؛ هزینه‌های سفر به ارمنستان

از آنجایی که کشور ارمنستان حساب زیادی بر روی صنعت توریسم خود باز کرده است، در چند سال اخیر سیاست‌هایی برای بهبود و تسهیل ورود توریست به این کشور انجام شده است. بنابراین می‌توان گفت کشور ارمنستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای نزدیک به ایران برای مسافرت محسوب می‌شود. واحد پول این کشور درام بوده و اسکناس‌های این کشور به صورت 50، 100، 200، 500 و 1000 درامی هستند. اگر قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید، بهتر است همراه خود دلار داشته باشید و پس از رسیدن به کشور ارمنستان و در مواقع نیاز، به صورت تدریجی دلارهای خود را به درام تبدیل کنید. در حال حاضر هر درام ارمنستان در حدود هزار تومان است. همین نرخ متعادل هم یکی دیگر از مزیت‌های سفر به ارمنستان به حساب می‌آید.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان ؛ قیمت بلیط اتوبوس ارمنستان

همانطور که گفته شد، برای سفر به ارمنستان اتوبوس‌های VIP مناسبی از پایانه‌های شهر تهران وجود دارند. قیمت بلیط اتوبوس‌های ارمنستان در زمان‌های مختلف متفاوت است؛ اما به طور متوسط می‌توان گفت قیمت هر بلیط برای سفر به ارمنستان در حدود 400 هزارتومان است. این قیمت نسبت به قیمت بلیط هواپیما بسیار ناچیز و مناسب است.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان [شرایط و هزینه‌ها]

سفر به ایروان با ماشین شخصی

اگر به سفر با قطار علاقه دارید، باید یک خبر ناراحت‌کننده به شما بدهیم؛ امکان سفر به ارمنستان از طریق قطار وجود ندارد! بنابراین اگر می‌خواهید به صورت زمینی به این سفر بروید، راهی به غیر از اتوبوس و یا ماشین شخصی باقی نمی‌ماند. برای سفر به ارمنستان به وسیله ماشین شخصی، دو راه متفاوت وجود دارد. یکی همان راهی است که اتوبوس‌های مسافربری از آن به ایروان سفر می‌کنند (که در بخش راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان به آن اشاره کردیم) و دیگری راهی بسیار زیبا با مناظر فوق‌العاده است که کمی دورتر است. این مسیر مخصوص کسانی است که به توقف‌ در سفر و لذت بردن از مسیر نیز علاقه‌مند هستند. این مسیر از شهر مِغری، لِهواز، لرنادزور، کاپان، اغوانی، وایک، شاتین، گِغوویت و لاشِن گذر می‌کند و پس از پیمودن یک مسافت 450 کیلومتری به ایروان می‌رسد. این راه دارای مناظر بسیار زیبایی از جمله دریاچه و پارک ملی سوان است که از زیباترین مناطق در کل کشور ارمنستان به حساب می‌آیند. برای سفر با ماشین شخصی خود به کشور ارمنستان کارهای اداری محدودی را پیش از سفر باید انجام دهید که به شرح زیر است:

  • نیازی به ویزا ندارید اما باید پاسپورت شما حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • عوارض خروج از کشور را باید پرداخت کنید.
  • تهیه گواهی نامه بین‌المللی که هزینه‌ای 200 هزارتومانی دارد.
  • تهیه پلاک بین المللی که هزینه‌ای 400 هزارتومانی دارد.

مکان‌های دیدنی کشور ارمنستان

کشور ارمنستان دارای تاریخی پر حادثه است؛ از قتل عام مسیحیان گرفته تا سال‌های تحت حاکمیت شوروی. این کشور پر از حادثه و اتفاقات جذاب و مکان‌های دیدنی است. علاوه بر این نکات، ارمنستان کشوری با آب و هوایی بسیار مناسب و مطبوع بوده که مانند کشور عزیزمان به کشوری چهار فصل معروف است. در ادامه‌ی راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان به مکان‌های دیدنی کشور ارمنستان خواهیم پرداخت.

دریاچه سوان

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان [شرایط و هزینه‌ها]

دریاچه سوان، یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین  جهان است. این دریاچه یکی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین مناظر طبیعی کشور ارمنستان به شمار می‌رود. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا 2000 متر است. دریاچه سوان در نزدیکی شهر ایروان قرار دارد و با یک ساعت رانندگی می‌توانید به این دریاچه برسید. دریاچه سوان با فرارسیدن تابستان، آب‌وهوایی ایده‌آل پیدا می‌کند و گزینه‌ خوبی برای تفریحاتی نظیر شنا و آب‌تنی، آفتاب‌گرفتن، جت اسکی و قایق‌سواری، کایت سرفینگ، پاراگلایدر سواری و ماهی‌گیری محسوب می‌شود. جالب اینکه شبه جزیره کوچکی در این دریاچه وجود دارد که به محل پلاژهای تفریحات ساحلی تبدیل شده است.

باغ گیاه‌شناسی ایروان

باغ گیاه شناسی ایروان از مهم‌ترین جاهای دیدنی کشور ارمنستان است که در تمامی راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان که تا حالا نوشته شده نیز به آن اشاره شده است. این باغ یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی در سطح جهان است. این باغ در بخش شمال شرقی شهر ایروان قرار دارد و به راحتی از تمامی نقاط ایروان دسترسی دارد. در این باغ حدود 200 گونه بومی و نادر مانند خانواده گیاه کاجیان، سویان و گل سرخیان وجود دارد. این باغ، بخش‌های مختلفی دارد که برای ساعت‌ها می‌توانید در آن قدم بزنید و از تماشای گل‌های رنگارنگ و گیاهان متنوع لذت ببرید.

مرکز تفریحی کوئست روم

همانطور که می‌دانید این روزها بازار اتاق‌های فرار بسیار داغ است؛ اما یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین اتاق‌های فرار در سطح جهان، در کشور ارمنستان واقع شده است. مرکز تفریحی کوئست روم با ایجاد معماهایی جذاب و خلاقانه، هر ساله تعداد زیادی از عاشقان این نوع بازی را به ارمنستان می‌کشاند. در این اتاق فرار، شما در اتاقی پر از معما محبوس می‌شوید و فقط 60 دقیقه برای حل آنها و خروج از اتاق زمان دارید.

تله کابین بال‌های تاتو

تله‌‌کابین بال‌های تاتو به طول 5.7 کیلومتر، طولانی‌ترین تله‌ کابین یکسره و بدون توقف جهان به حساب می‌آید که سال 2010 راه‌اندازی شد. این تله‌کابین از روستای هالیدزور تا صومعه تاتو امتداد دارد و گردشگران می‌توانند در عرض 12 دقیقه این مسافت را طی کنند. هر کابین برای 30 مسافر و یک راهنما ظرفیت دارد و جابه‌جایی 240 مسافر در هر ساعت امکان‌پذیر است. بیشترین ارتفاع کابین‌ها در این مسیر به 320 متر از سطح زمین می‌رسد.

دریاچه قو ایروان

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان [شرایط و هزینه‌ها]

دریاچه قو، دریاچه‌ای مصنوعی در میدان آزادی ایروان است که به‌خاطر برپایی جشنواره تابستانی منطقه‌ای و سینمای روبازش معروف است. اسم این دریاچه با اقتباس از باله معروف چایکوفسکی با نام دریاچه قو، نام‌گذاری شده است. دریاچه در طول زمستان نیز پرطرفدار است؛ چراکه آب آن یخ می‌زند و مناسب اسکیت می‌شود. وجود تعداد زیادی کافه، رستوران و فروشگاه در این فضا سبب شده است این پارک از صبح تا ساعات میانی شب همواره زنده و شلوغ باشد. اگر به ایروان سفر کردید حتما از این دریاچه زیبا دیدن فرمایید.

پل شیطان

پل شیطان که نام اصلی آن، پل ساتانا است، یکی از شگفتی‌های طبیعی ارمنستان است که در زیر صومعه تاتو قرار دارد. باد و آب در طول هزاران سال این جاذبه طبیعی را ایجاد کرده و گدازه‌های آتشفشانی آن را صیقل داده و سوراخ کرده‌اند. این پل طبیعی، 60 متر عرض و 30 متر طول دارد. در نزدیکی این پل چشمه‌های آب گرم زیادی وجود دارند که دارای انواع مواد معدنی بوده و می‌توانید جهت آرامش و همچنین مقاصد درمانی از آنها استفاده کنید.

در نهایت باید بگوییم کشور ارمنستان یکی از زیباترین کشورهای جهان است که خوشبختانه در نزدیکی کشور ایران قرار دارد. بنابراین می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه‌ای بسیار پایین به این کشور سفر کنید. در مقاله راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان تلاش کردیم از صفر تا صد سفر به ارمنستان را برای شما شرح دهیم و علاوه بر مسیر، مدت زمان و هزینه‌ها، شما را با مهم‌ترین آثار دیدنی کشور ارمنستان نیز آشنا کنیم.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته‌ایی داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

نظر شما در خصوص راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ارمنستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر