;
coinex

بهترین نمونه بسته بندی های میوه خشک صادراتی

بهترین نمونه بسته بندی های میوه خشک صادراتی ؛ میوه خشک یا چیپس میوه از محصولاتی می باشد که به یکی از تنقلات خوشمزه و سالم تبدیل شده است و بسیاری از مردم اقدام به تولید این محصول کرده اند و فروش آن روز به روز بیشتر می شود.

علاوه بر مصرف و عرضه میوه خشک در  داخل کشور، این محصول به کشورهای دیگر نیز فرستاده می شود. برای عرضه و ارسال محصولات به خارج از کشور باید آنها را دریک بسته بندی مناسب قرار داد . میوه خشک جزء مواد غذایی محسوب می شود و نگهداری آن بسیار اهمیت دارد، بسته بندی این محصول باید تمیز و عاری از هرگونه میکروب باشد و از عوامل محیطی مانند نور، نم و آلودگی های دیگر محفوظ بماند. وظیفه بسته بندی در وهله اول حفاظت از محصول و در مرحله بعد جذب مشتری می باشد که در مورد محصولات صادراتی باید به این موارد اهمیت بیشتری داد و پک مناسب را انتخاب و تهیه کرد. میوه خشک در انواع مدل های مختلف و در وزن های متفاوت بسته بندی می شود که در این مقاله می خواهیم درباره این نمونه بسته بندی ها توضیحات مختصری بدهیم.

انواع بسته بندی های میوه خشک

میوه خشک در پک های مختلف بسته بندی می شود که تهیه و تولید این جعبه ها با نظر و سلیقه مشتری صورت میگیرد. میوه خشک را می توان در انواع بسته بندی ها مانند: شیشه ای، فلزی و مقوایی قرار داد ولی بسته بندی های مقوایی بهترین نوع  این پک ها هستند زیرا جعبه های مقوایی قابل بازیافت بوده، در طول مسیر کمترعوامل محیطی بر آنها تأثیر می گذارد، وزنشان کم است و به راحتی جابجا می شوند، به طور کلی بسته بندی های کارتنی و مقوایی دوستدار محیط زیست بوده و طرفداران زیادی دارند. شرکت های کارتن سازی زیادی در زمینه تولید پک های مقوایی فعالیت دارند که میتوان از میان آنها شرکت زرین کارتن و کارتن سازی آوین پک را نام برد.

بسته بندی مقوایی میوه خشک: همانطور که گفتیم بهترین نوع بسته بندی میوه خشک مقوایی می باشد. مقواها نوعی ورق نازک هستند  که با گرماژ ( ضخامت) مختلف عرضه می شوند. مقواها انواع متفاوت دارند که پرکاربردترین آنها کرافت، گلاسه، ایندربرد و پشت طوسی می باشد.

بهترین نمونه بسته بندی های میوه خشک صادراتی
بهترین نمونه بسته بندی های میوه خشک صادراتی

برای بسته بندی میوه خشک بیشتر از مقوای کرافت استفاده می شود هر چند مقوای ایندربرد نیز در این زمینه مصرف دارد ولی اغلب مشتریان خواهان مقوای کرافت می باشند. مقواها از گرماژ 60 تا 500 گرم در بازار عرضه می شوند که معمولا از مقوا در گرماژ 250 تا 350 برای پک کردن میوه خشک استفاده می کنند. جعبه های مقوایی برای بسته بندی میوه خشک در وزن های پایین مورد استفاده قرار می گیرد.

بسته بندی های کارتنی میوه خشک: میوه خشک در وزن پایین در پک های مقوایی بسته بندی می شود ولی این جعبه های مقوایی را نمی توان به صورت تکی جابجا کرد زیرا زمان زیادی را باید صرف حمل و نقل آنها نمود بنابراین این جعبه های کوچک را درون یک کارتن مادر ( چهاردرب) چیده و سپس آنها را جابجا می کنند. انتخاب هر یک از این کارتن ها بستگی به وزن محصولی که درون آن جای می دهیم دارد. کارتن سه لایه برای وزن های زیر 8 کیلو و کارتن های 5 لایه برای وزن های بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات

چاپ بسته بندی میوه خشک

معمولا در صنعت کارتن سازی چاپ به دو صورت بر روی جعبه های بسته بندی بکار می رود که شامل چاپ افست و چاپ فلکسو می شود. چاپ فلکسو یک یا دو رنگ است که بطور مستقیم بر روی کارتن های سفید و قهوه ای اعمال می شود ولی چاپ افست فقط قابلیت اجرا بر روی مقوا را دارد و نمی توان این چاپ را بصورت مستقیم بر روی کارتن انجام داد بنابراین این چاپ را بر روی مقوا انجام داده سپس مقوای چاپ شده ( پوستر) را توسط دستگاههای مخصوص بر روی کارتن می چسبانند به این فرآیند، لمینت می گویند.

برای صادرات میوه خشک و جا دادن جعبه های مقوایی معمولا از کارتن های لمینتی که شکل و ظاهر زیبایی دارند استفاده می شود ولی انتخاب نوع و چاپ این کارتن ها بسته به نظر مشتری دارد.

بهترین نمونه بسته بندی های میوه خشک صادراتی
بهترین نمونه بسته بندی های میوه خشک صادراتی

طراحی جعبه های میوه خشک

برای طراحی جعبه های میوه خشک باید از رنگهای شاد و مدرن استفاده کرد.  میوه خشک در انواع  پک ها با مدلها و نمونه های متفاوت بسته بندی می شود استفاده از طرحهایی که تا حدودی نزدیک به محصول درون پک است گزینه خوبی برای جذب مشتری می باشد. بکاربردن طلقی که به شکل پنجره عمل کرده و میوه خشک درون جعبه نمایان شود بطوریکه مشتری قسمتی از محصول درون پک را مشاهده نماید می تواند کارآمد بوده و به مشتری حس خوب منتقل کرده و او را ترغیب به خرید می کند.

قیمت بسته بندی میوه خشک

قیمت پک های میوه خشک با توجه به ابعاد جعبه، وزن محصول، نوع چاپ و طرح جعبه و تیراژ سفارش شده محاسبه می شود. در مورد قیمت جعبه های مقوایی میوه خشک مقدار گرماژ و نوع مقوا بر قیمت تأثیر گذار است و در کارتن های مادر، سه لایه یا پنج لایه بودن و جنس ورق مصرفی در هنگام محاسبه قیمت جعبه لحاظ می شود.

کارتن های لمینتی از نظر قیمت کمی از کارتن های فلکسویی گرانتر هستند ولی برای مشتری کارتن های لمینتی جذابیت بیشتری داشته و از نظر ظاهری زیباتر می باشند. درست است که برای تهیه کارتن لمینتی هزینه بیشتری پر داخت می کنید ولی مطمئنا جذابیت آنها بیشتر بوده و فروش بهتری خواهند داشت و در نتیجه سود خوبی بدست می آورید و هزینه ای که بابت تهیه کارتن لمینتی پرداخت کردید جبران می شود.

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

جمع بندی

همانطور که گفتیم میوه خشک بیشتر در پک های مقوایی بسته بندی می شود زیرا این جعبه ها قیمت مناسبتری دارند، سبک بوده و دوستدار محیط زیست می باشند. پک های بسته بندی میوه خشک در انواع مختلف و متفاوت تولید می شوند که انتخاب و تهیه هر کدام طبق نظر و سلیقه مشتری انجام می گردد. شما می توانید با انتخاب یک بسته بندی خوب و مناسب ، محصولتان را متمایز کرده تا بیشتر مورد توجه مشتریان قرار بگیرد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر