;
coinex

عوامل تاثیرگذار برای داشتن یک روف گاردن ارزان

هزینه طراحی روف گاردن به مسائل مختلفی می‌تواند ارتباط داشته باشد؛ از مصالحی که در اجرای روف گاردن استفاده می‌شود تا روش‌های نگهداری بر برای داشتن یک روف گاردن ارزان تاثیرگذار هستند.

روف گاردن فضای سبزی است که روی بام ساخته می‌شود تا حس و حال طبیعت در زندگی ماشینی انسان‌ها در عصر تکنولوژی ورود کند. روف گاردن می‌تواند شامل مجموعه‌ای از گیاهان سبز، آب‌نما، آلاچیق، محصولات کشاورزی و امکانات لوکس و کاربردی باشد که البته تمام این موارد به نوع طراحی و بودجه اجرایی بستگی دارند.

گیاهان می‌توانند گرمای محیط را جذب کنند؛ بنابراین، انرژی کمتری برای خنک کردن محیط مصرف می‌شود.

عوامل تاثیرگذار در طراحی روف گاردن

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار عوامل تاثیرگذار در قیمت روف گاردن خواهید خواند به شرح زیر است:

  • متریال مورد استفاده
  • متراژ
  • بستر کاشت گیاه
  • زهکشی
  • راه پله
  • مبلمان روف گاردن
  • تاثیر شرایط آب و هوایی
  • سیستم آبیاری
  • نتیجه گیری
عوامل تاثیرگذار برای داشتن یک روف گاردن ارزان
عوامل تاثیرگذار برای داشتن یک روف گاردن ارزان

مهم‌ترین عاملی که بر قیمت روف گاردن تاثیرگذار است تا بتوانید تشخص دهید آیا آن طراحی به شکلی است که شما یک روف گاردن ارزان داشته باشید یا خیر، متریالی است که در اجرای روف گاردن استفاده می‌شود.

شما می‌توانید با توجه به مساحتی که در نقاط مختلف ساختمان یا محل زندگی خود دارید، از تجهیزات متنوعی در طراحی روف گاردن یا بام سبز خود استفاده کنید.

متریال در طراحی روف گاردن

مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت روف گاردن همین مسئله متریال است. قیمت متریالی که برای ساخت بام سبز خود استفاده می‌کنید، بر اساس علایق و کاربردی که مدنظرتان است، بالا پایین بسیار دارد.

زیرسازی در ساخت یک بام سبز یکی از مراحل جدی و مهم است که می‌تواند بسیار زیاد در قیمت اجرای روف گاردن تاثیر بگذارد.

متراژ

متراژ و در ارتباط با آن، کف‌سازی هم از دیگر عوامل موثر در قیمت روف گاردن و داشتن یک روف گاردن ارزان تاثیرگذار هستند. هرچه سطح بام وسیع‌تر باشد، هزینه ساخت آن بالاتر می‌رود. کف سازی در پشت بام به شکل‌های مختلف انجام می‌شود. کفپوش می‌تواند از انواع متریال مختلف از چوب گرفته تا سنگ‌های تزئینی باشد و هر چه فضای شما بیشتر، هزینه کلی اجرای روف گاردن بالاتر.

بستر کاشت گیاه

عوامل تاثیرگذار برای داشتن یک روف گاردن ارزان
عوامل تاثیرگذار برای داشتن یک روف گاردن ارزان

بستر کاشت گیاه هم به نوع گیاه انتخابی شما و طرح بام سبزتان بستگی دارد. برای مثال اگر بخواهید از درخت در فضای روف گاردن خود استفاده کنید، قطعا باید از بستری وسیع‌تر برای اجرای بام سبز خود استفاده کنید و در نتیجه هزینه بیشتری را هم باید متقبل شوید.

زهکشی

آب اضافی پس از هر بارندگی، باید سریعا از محیط خارج شود که با یک سیستم زهکشی، این مهم امکان‌پذیر است.

  • ایزولاسیون

ایزولاسیون روف گاردن، درواقع همان پوشاندن سطح بام سبز است. این اتفاق به واسطه‌ی لایه‌های مختلف و مواد عایق انجام می‌شود تا از نفوذ آب به لایه‌های زیرین جلوگیری شود.

  • فیلترینگ

با قرار دادن یک لایه الیاف، می‌توان به شکل قابل توجهی از ورود املاح خاک به لایه‌های زیرین جلوگیری کرد. یکی از نکات مهمی که قطعا باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، مسدود شدن مسیرهای زهکشی شده در روف گاردن است که فیلتریگ مانع این قضیه می‌شود.

راه پله

طراحی راه پله برای دسترسی به روف گاردن بسیار مهم است. در ادامه، 3 نوع راه پله را معرفی می‌کنیم که می‌توانید در طراحی روف گاردن از آنها استفاده کنید:

  • راه پله فلزی
  • راه پله بتنی
  • راه پله چوبی

هزینه ساخت راه پله فلزی که به پشت بام منتهی می‌شود، متفاوت است.

  • راه پله فلزی

پله‌های فلزی هر از چندگاهی به تعمیر نیاز دارند. یکی از مشکلاتی که ممکن از پله‌های فلزی برای شما ایجاد کنند این است که اگر پله‌های فلزی در معرض شرایط آب‌وهوایی خاص بهمراه باران و رطوبت قرار بگیرند، باید برای جلوگیری از زنگ زدگی، مدام آن‌ها را رنگ‌ کنید.

  • راه پله بتنی

هزینه ساخت راه پله بتنی به عرض، طول و شکل و شمایل آن بستگی دارد. پلکان بتنی ظرفیت تحمل شرایط آب‌و‌هوایی مختلف را دارد. یکی از موارد مهمی که می‌شود با آن شما را مجاب کرد تا از این نوع پله استفاده کنید، وجود بتن سبز است که می‌تواند جایگزین بهتری برای بتن معمولی باشد که در ساخت آن از ضایعات ساختمانی استفاده می‌شود.

  • راه پله چوبی

پله‌های چوبی مقاومت خوبی در شرایط آب‌وهوایی مختلف دارند و هزینه تعمیر و نگهداری آنها کمتر است.

مبلمان روف گاردن

عوامل تاثیرگذار برای داشتن یک روف گاردن ارزان
عوامل تاثیرگذار برای داشتن یک روف گاردن ارزان

آلاچیق، آبنما و بسیاری موارد دیگر از عوامل موثر در قیمت روف گاردن هستند. هرچه فضایی که برای مبلمان در طراحی روف گاردن خود در نظر گرفتید گسترده‌تر باشد، شما از داشتن یک روف گاردن ارزان دورتر خواهید شد.

تاثیر شرایط آب و هوایی

باید به این نکته توجه ویژه و جدی داشته باشید که نور خورشید و باد از مشکلات شایع در اجرا و طراحی روف گاردن هستند که بر هزینه بام سبز تاثیر بسزایی دارند. بسیاری از گیاهان در برابر بادهای شدید آسیب‌پذیر هستند.

برای جلوگیری از اذیت شدن گیاهان و یا خودتان در برابر نور آفتاب باید از آفتاب‌گیرها در طراحی بام سبز خود استفاده کنید که با توجه به جنس و مدلی که دارند، هزینه روف گاردن شما تغییر می‌کند.

سیستم آبیاری

سیستم آبیاری رابطه مستقیمی با نوع گیاهانی که در بام سبز استفاده می‌کنید و وسعت فضایی که در طراحی روف گاردن خود در نظر گرفته‌اید، دارد. شکل دادن به یک فضای سبز در روف گاردن می‌تواند به سادگی با یک تکه چمن ساختار خودش را شکل دهد. بسته به نوع طراحی، سیستم آبیاری هم ساختار خودش را می‌گیرد و به‌الطبع در هزینه‌های اجرای بام سبز هم تاثیر بسزایی دارد.

نتیجه گیری

در سایت اسپینگر تمام تلاشمان این است که راهنمایی را به سمتی ببریم تا شما همراهان عزیز بتوانید به هر شکل و طریقی هم که شده است از روف گاردن استفاده کنید و علاوه بر کمک کردن به محیط زیست، از ذهن سالم و آرامش روزمره نهایت استفاده را ببرید.

در طول نوشتار روف گاردن ارزان، گفتیم که، نوع گیاهی که در باغ پشت بام خود قرار می‌دهید، بر هزینه اجرای روف گاردن و هزینه‌های نگهداری آن تأثیر می‌گذارد. در یک شهر بزرگ، انواع خاصی از گیاهان کمیاب، گران‌قیمت یا ارزان‌قیمت در دسترس هستند. با انتخاب گیاهانی که روش‌ نگهداری ساده‌تری دارند و درمجموع ارزان‌تر هستند، می‌توانید هزینه‌ ساخت روف گاردن را کاهش دهید.

زمانی که می‌خواهید حساب کتاب‌هایتان را برای ساخت یک بام سبز انجام دهید، تمام هزینه‌های تعمیر و نگهداری ساختمان، کارهای تخصصی لوله‌کشی مورد نیاز و همچنین هزینه مصالح و نیروی کار را در نظر بگیرید.

در انتها باید خاطرنشان کنیم که مجموعه اسپینگر با توجه به سال‌ها فعالیت در حوزه‌ی طراحی و اجرای روف گاردن، با آمادگی هرچه تمام‌تر هرگونه خدمات مشاوره‌ای را ساپورت خواهد کرد. تیم اجرایی اسپینگر با بهره‌گیری از دانش متخصصان می‌تواند فضای سبز مورد نظر شما را با بالاترین کیفیت اجرا نماید.

شما همراهان عزیز جهت مشاوره، به راحتی می‌توانید با تیم مجموعه اسپینگر تماس حاصل فرمایید:

  • تلفن تماس: 86091394 – 021
  • تلفن همراه: 0956541 – 0912

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر