;
coinex

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

امروز قصد داریم به مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا بپردازیم و دو پرچمدار گران قیمت از دو کمپانی رقیب را به بوته نقد بگذاریم.

بررسی دو پرچمدار همواره برای کاربرانی که به دنبال خرید یگ گوشی همه فن حریف اند، جذاب است. گرچه خرید گوشی های پرچمدار گران قیمت از توان اکثر کاربران خارج است اما برای آشنا شدن با تکنولوژی به کار رفته در این گوشی ها طرفداران خاص خودش را دارد.

کمپانی وان پلاس امسال از پرچمدار گران قیمت خود با نام وان پلاس 9 پرو رونمایی کرده است. آن سوی میدان شاهد ظهور گوشی گران قیمتی از برند محبوب شیائومی هستیم. می 11 اولترا از جمله پرچمدارانی است که با قدرت بالای دوربین رقیبی در میدان ندارد.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

عمده شهرت شیائومی به میان رده های مقرون به صرفه اش است. همان هایی که مانند سری ردمی و می غوغا به پا کرده اند و قاتل پرچمداران دیگر برندها شده اند. وان پلاس اما برندی است که طرفداران کمتری نسبت به شیائومی دارد اما بازهم چنین مسئله ای باعث نمی شود که به گوشی با کیفیت آن نپردازیم.

می 11 اولترا در زمینه دوربین عملکرد بی نظیری دارد و شاید به محض شنیدن نام این گوشی ابتدا دوربین پوشانده با نمایشگر پشتی اُولد آن را به یاد آوریم. به جرات می توان گفت که در زمینه دوربین وان پلاس توان رقابت با غول شیائومی را ندارد.

اما در زمینه باتری وان پلاس برتری خاص خودش را دارد. بهره مندی از باتری دو سلولی با شارژر 65 واتی و شارژر وایرلس 50 واتی حتی از شارژر سیمی می 11 اولترا سر تر است. سخت افزار هر دو گوشی در یک رده است و در زمینه نرم افزار هم هر یک از این دو گوشی سیستم عامل اختصاصی خودشان را دارند.

در ادامه می خواهیم به بررسی دقیق تر و جامع تری مبادرت ورزیم تا فتح بابی باشد برای آشنایی بیشتر با این دو گوشی و نیز به سنت مقایسه مان در تکراتو نیز جامه عمل بپوشانیم. با مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا همراه ما باشید. در این نوشتار می خواهیم ببینیم که وان پلاس 9 پرو بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا؟

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

طراحی و ساخت: وان پلاس 9 پرو بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا

وان پلاس 9 پرو کوتاه تر و باریک تر شده و همین باعث شده که با گوشی خوش دستی رو به باشیم. مثل اکثر پرچمداران بازار، در ساخت بدنه وان پلاس 9 نیز از ترکیب شیشه و فلز استفاده شده است.

کاربرد شیشه و فلز در ساخت چنین پرچمدارانی حس خوب و خوشایندی را به کاربران القا می کند و تفاوت خاصی ایجاد می نماید. رنگ بندی این اسمارت فون، نقره ای، سبز و مشکی است ولی باید این نکته را هم یادآوری کنیم که رنگ بندی این گوشی به موقعیت مکانی شما بستگی دارد.

بیشترین تغییرات این گوشی در قسمت پنل پشتی بوده است. در وان پلاس 9 پرو ماژول دوربین ها داخل کادری مستطیلی که در گوشه سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته، تعبیه شده اند.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / وان پلاس 9 پرو بخریم یا شیائومی می 11 اولترا

گرچه برآمدگی و برجستگی این کادر نسبت به رقبای خودش کمتر است اما همچنان در سطوح صاف لق می زند. خوشبختانه سازندگان چینی گوشی در پنل پشتی جز لوگوی وان پلاس از چیزی استفاده نکرده اند و طی بررسی هایی که روی رنگ نقره ای انجام شده، ظاهرا پنل پشتی آثار انگشت و لکه را نمایان می کند.

اما چینی ها مدعی اند که رنگ سبز و مشکی ساختاری مات گونه دارند و مانند برادر نقره ای شان نیستند.

فریم وان پلاس 9 پرو آلومینیومی است. در پایین این گوشی درگاه تایپ سی، میکروفون اصلی و اسپیکر اصلی و اسلات سیمکارت دیده می شود. از این لحاظ همه چیز شبیه می 11 اولترا است.

فریم سمت راست جایگاه کلید پاور و مثل گوشی های آیفون سه دکمه برای حالت های باصدا، بی صدا و ویبره قرار داده شده است. از طرفی در فریم سمت چپ شاهد تعبیه دکمه های کنترل و تنظیم صدا هستیم و در بالای فریم نیز میکروفون را در گوشه صفحه مشاهده می کنیم.

پنل جلویی وان پلاس 9 پرو منحنی و خمیده و از نوع اُولد است. این صفحه نمایش 6.7 اینچی بیش از 90 درصد قاب جلویی را پوشش داده است و جلوه زیبایی به پنل تقریبا تمام شیشه ای بخشیده است. البته در مقایسه با رقیب خود، می 11 اولترا، نمایشگر کوچکتر است. دوربین سلفی این گوشی در گوشه سمت چپ و در بریدگی کوچکی تعبیه شده است. اسپیکر نیز در همان حوالی قرار گرفته است و اندازه تقریبا بزرگی دارد.

خوشبختانه وان پلاس 9 پرو هم در قامت سایر پرچمداران بازار، از گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 برخوردار است و می تواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام آورد. ضحامت مناسب 8.7 میلی متری گوشی و وزن 197 گرمی در مقایسه با سایر پرچمداران مناسب ارزیابی می شود.

شاید تنها ایرادی که به این پرچمدار وارد است استفاده از نسخه قدیمی گوریلا گلس باشد. وان پلاس 9 پرو از شیشه گوریلا گلس 5 بهره می برد و می دانیم که این نسخه از گوریلا گلس در میان رده هایی مانند پوکو ایکس 3 استفاده شده است و در می 11 اولترا شاهد گوریلا گلس ویکتوس هستیم.

وان پلاس 9 پرو شیائومی می 11 اولترا
ابعاد 163.2 در 73.6 در 8.7 میلی متر 164.3 در 74.6 در 8.4 میلی متر
وزن 197 گرم 234 گرم
صدای استریو دارد دارد

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی سامسونگ گلکسی A72 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

در طراحی می 11 اولترا باید بگوییم اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می کند، ماژول های برجسته دوربین است. یک کادر بزرگ که سه دوربین را در خود جای داده است.

دو تا از این دوربین ها اپتیکال اند و یک دوربین هم برای تله فوتو. در نسل قبلی این گوشی شاهد چهار ماژول عمود بودیم که تا نیمه های پنل پشتی کشیده شده بودند و اکنون می 11 اولترا طراحی زیباتری دارد.

در پنل پشتی فلاش ال ای دی به همراه یک نمایشگر اُولد کوچک نیز به چشم می خورد. جنس قاب پشتی سرامیک براق است و دو رنگ سیاه و سفید دارد. این گوشی از گواهی مقاومت IP68 نیز برخوردار است.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / وان پلاس 9 پرو بخریم یا شیائومی می 11 اولترا

رنگ مشکی این گوشی به علت براق بودن پنل پشتی مستعد جذب اثر انگشت و لکه است. سازندگان این گوشی برای حفاظت از نمایشگر از شیشه گوریلا گلس ویکتوس استفاده کرده اند. نمایشگر آمولد می 11 اولترا حامل سنسور اثر انگشت اپتیکال است که زیر آن تعبیه شده است.

دقت و سرعت این حسگر بسیار قابل قبول است. فریم دور تا دور گوشی آلومینیومی است (مانند فریم های وان پلاس 9 پرو) و گوشه های آن برای محافظت از ضربه دیدن برجسته شده است.

در فریم پایینی شاهد وجود پورت شارژ یو اس بی C و اسلات سیمکارت هستیم و در فریم بالایی نیز بلندگوی دوم و میکروفون قرار دارد. ابعاد این گوشی 164.3 در 74.6 در 8.4 میلی متر است و وزنی حدود 234 گرم دارد. با این اوصاف می 11 اولترا وزن بیشتری نسبت به وان پلاس 9 پرو داریم.

نمایشگر: وان پلاس 9 پرو بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا

وان پلاس 9 پرو مانند رقبای خود مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ شده است ولی باز هم نسبت به رقیب فعلی اش کوچک است. پنل این گوشی از نوع LTPO Fluid2 AMOLED است که 6.7 اینچ سایز دارد و کیفیت تصویر بالای 3216 در 1440 را به نمایش می گذارد. کیفیت چنین نمایشگری حتی با یک نگاه هم به چشم می آید.

میزان تراکم پیکسلی 525 چیزی بیشتر از شیائومی می 11 اولترا است و وان پلاس 9 پرو در این زمینه هم غوغا به پا کرده است. متاسفانه روشنایی این گوشی به گرد پای سایر پرچمداران سامسونگ و اپل نمی رسد. البته چنین مشکلی فقط در مورد خوانایی صفحه زیر نور آفتاب صدق می کند، وگرنه در باقی شرایط با گوشی خوبی رو به روییم.

وان پلاس 9 پرو مانند سری قبلی اش از نرخ تازه سازی 120 هرتز LTPO بهره می برد. اگر برایتان سوال است که نرخ تازه سازی که به آن رفرش ریت هم می گویند، چیست با ما همراه باشید. نرخ نوسازی 120 هرتزی یعنی اینکه صفحه نمایش و پیکسل های آن در هر یک ثانیه 120 مرتبه تازه می شوند و این یعنی هنگام کار کردن با گوشی حس روان بودن و تازگی به شما دست می دهد.

فناوری LTPO که به نرخ 120 هرتزی چسبیده است، یعنی اینکه نمایشگر 120 هرتزی شما بسته به فعالیتی که در طول روز دارید از 1 هرتز تا 120 هرتز متغیر است. حالا چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ چون اگر بنا بر این باشد که در کل روز این نرخ روی 120 هرتز بماند منجر به تخلیه باتری و انرژی گوشی می شود اما اگر متغیر باشد در میزان هدرروی باتری صرفه جویی می شود.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini) ؛ قیمت و مشخصات فنی

وان پلاس 9 پرو شیائومی می 11 اولترا
نوع نمایشگر LTPO Fluid2 AMOLED AMOLED
سایز 6.7 اینچ 6.81 اینچ
کیفیت تصویر 3216 در 1440 پیکسل 3200 در 1440 پیکسل
تراکم پیکسلی 525 در هر اینچ در هر اینچ 515

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

شیائومی می 11 اولترا صاحب یک صفحه نمایش 6.81 اینچی است. نوع پنل این گوشی آمولد است و یکی از نمایشگرهای خوب بازار است. نمایشگر پرچمدار شیائومی قابلیت های یونیکی همچون کیفیت تصویر بالا، نرخ نوسازی بالا و دقت رنگ خوبی دارد و به سختی می توان از آن ایراد گرفت.

این صفحه نمایش از قابلیت محبوب اچ دی آر نیز پشتیبانی می کند. کیفیت تصویری که می 11 اولترا ارائه می نماید، 3200 در 1440 است که به لحاظ عددی با وان پلاس 9 پرو تقریبا برابر است.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / وان پلاس 9 پرو بخریم یا شیائومی می 11 اولترا

نرخ نوسازی می 11 اولترا متغیر است و در روی دو حالت بالا و استاندارد در نوسان است. زمانی که روی حالت استاندارد قرار گیرد، شاهد نرخ 60 هرتزی هستیم و اگر نرخ بالا انتخاب شود، نرخ 120 هرتزی فعال می شود.

این حالت بسته فعالیتی است که کاربر دارد و با هر نوع فعالیتی تغییر می یابد. در کل شیائومی می 11 اولترا در حالات مختلف و به تناسب میزان و نوع فعالیت کاربر، می تواند نرخ های 30، 60، 90 و 120 هرتز را تجربه کند. در این زمینه وان پلاس عملکرد بهتری دارد و با بهره مندی از فناوری LTPO بر مصرف بهینه باتری کمک می کند.

از دیگر ویژگی های مهم می 11 اولترا پشتیبانی از حالت دالبی ویژن و نمایش 1.07 میلیارد رنگ است که کیفیت تصاویر را بالا می برد. سازندگان چینی این گوشی مدعی اند که حداکثر روشنایی می 11 اولترا 1700 نیت است.

دوربین: مقایسه مشخصات Oneplus 9 Pro و Xiaomi Mi 11 Ultra

وان پلاس با همکاری و بهره وری از تجهیزات شرکت سونی و کمپانی دیگری توانسته در زمینه دقت رنگ ها عملکرد بی نظیری را به نمایش بگذارد و آنها را در بالاترین سطح خود نگاه دارد.

از دیگر مزایای همکاری با این دو کمپانی غول آسا در زمینه تولید دوربین، می توان به ذخیره سازی قالب تنظیمات پیشرفته اشاره کرد. حالا می توانید تنظیماتی که به آن نیاز دارید را یکبار ذخیره کنید و در مراتب بعدی از آن بهره ببرید. در زمینه فیلم بردای سینمایی هم پیشرفت هایی دیده می شود.

سنسور عریض این گوشی 48 مگاپیکسل است که از گشودگی دیافراگم 1.8 بهره مند شده و گرچه کیفیت خوبی دارد اما به پای می 11 اولترا نمی رسد. دقت رنگ در تصاویر ثبت شده با این لنز نسبتا پایین است و مقداری رنگ آبی نیز در این خصوص وجود دارد.

گستره داینامیکی عکس ها ضعیف اند ولی روشنایی تصاویر در سطح خوبی اند و به لحاظ کراپ کردن تصاویر نیز نرم افزار این دوربین عملکرد خوبی دارد. برای اکثر کاربران این سنسور می تواند عالی باشد اما اگر اهل مقایسه کردن هستید باید بگوییم که در مقایسه کمی لنگ می زند و قافیه را به رقیبش می بازد.

با دوربین عریض توانایی ثبت تصاویر پرتره را دارید اما عملکرد در مقابل سایر رقبا ضعیف است. به علت نبود لنز TOF، شاهد بوکه ضعیفی هستیم و در بسیاری موارد تشخیص سوژه از پس زمینه با مشکل رو به روست.

هر چه سنسور عریض معمولی بود و رقابتی با پرچمداران دیگر نداشت، به همان اندازه دوربین فوق عریض شاهکار است. دوربین 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 یکی از برترین سنسورهای موجود در گوشی های هوشمند است.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه مشخصات Oneplus 9 Pro و Xiaomi Mi 11 Ultra

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی Mi Mix 4 ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

در این دوربین مشکل تمام سنسورهای فوق عریض که همان اعوجاج باشد، حل شده است. برخلاف دوربین اصلی در این دوربین دقت رنگ ها بالاست و جزئیات به خوبی ثبت می شوند. گستره داینامیکی وسیع و عالی است و می توان در وصف این سنسور گفت: عالی!

در وان پلاس 9 پرو شاهد لنز ماکرو نیستیم اما اگر با دوربین فوق عریض بیش از حد به سوژه نزدیک شوید، حالت سوپر ماکرو برایتان فعال می شود. چنین قابلیتی قبلا در پرچمداران سامسونگ دیده شده و اکنون شاهد وجود آن در وان پلاس هستیم.

مثل تمام پرچمداران دیگر وان پلاس هم به جای لنزهای ماکرو و عمق سنج که عمدتا در میان رده ها کاربرد دارد، از دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است. گشودگی دیافراگم این لنز، 2.4 است و از زوم اپتیکال 3.3 بهره می گیرد. تفاوت ها از جایی آغاز می شود که بدانیم می 11 اولترا لنز تله فوتوی 48 مگاپیکسلی دارد و این یعنی محشر!

مانند سری قبلی وان پلاس یعنی وان پلاس 8 تی، این گوشی هم از یک لنز 2 مگاپیکسلی مونوکروم استفاده می کند. سنسور مونوکروم به ثبت تصاویر نمی پردازد بلکه با سوار شدن روی سنسور اصلی به ثبت عکس های سیاه و سفید می پردازد.

پس از بررسی جداگانه هر لنز، نوبت به دوربین فیلم برداری و بررسی آن می رسد. خوشبختانه در زمینه فیلم برداری می توان روی وان پلاس 9 پرو حساب باز کرد. لنز اصلی این گوشی قابلیت این را دارد که 8k را با نرخ 30 فریم بر ثانیه و 4k را با نرخ 120 فریم بر ثانیه ساپورت کند.

نرخ 120 فریم عملا عالی است و با آن می توانید تمام حالت های فیلم برداری یک پرچمدار را پیاده کنید. البته دوربین فوق عریض چنین نرخی را در اختیارتان نمی گذارد اما به جای آن تمام قابلیت های نامبرده را دارد.

لنز تله فوتو هم به کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم محدود شده و اگر بخواهیم از آن به اندازه 8k کار بکشیم نهایت امر، جزئیات پایین و کیفیت کم است. ویدئوهای 8k درکل چندان کاربردی و عملی نیستند زیرا حجم بالایی را اشغال می کنند.

نهایت امر دوربین سلفی این پرچمدار است. دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسل است و دیافراگم 2.4 دارد. فوکوس این دوربین ثابت است و این سنسور دقیقا همانی است که در وان پلاس 7 پرو دیده بودیم. چون لنز دوربین سلفی قدیمی و برای دو نسل پیش است، نباید حساب چندانی روی آن باز کرد.

کیفیت و جزئیات در سطح قابل قبولی قرار دارند و دقت رنگ و گستره داینامیکی هم خوب ارزیابی می شود. متاسفانه دوربین سلفی حالت شب ندارد و در تاریکی یا محیط های کم نور نمی توان انتظار ثبت تصاویر در روز را داشت.

از دیگر کمبودها و نواقص دوربین سلفی وان پلاس 9 پرو می توان به نبود حالت فیلم برداری 4k اشاره کرد. با این لنز می توانید تصاویر پرتره هم ثبت کنید اما بوکه کردن تصاویر غیرمصنوعی می شود و نرم افزار دوربین هم گاها مشکل ساز می گردد.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه مشخصات Oneplus 9 Pro و Xiaomi Mi 11 Ultra
نوع دوربین وان پلاس 9 پرو شیائومی می 11 اولترا
دوربین عریض 48 مگاپیکسل 50 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل
دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

شیائومی می 11 اولترا دارای پیشرفته ترین و بزرگ ترین دوربینی است که تا کنون در گوشی های هوشمند به کار رفته است. سه ماژول در پنل پشتی جا خوش کرده اند که بزرگترین لنز از آنِ دوربین اصلی است و بزرگترین سنسور موجود بازار را در اختیار دارد. کیفیت دوربین اصلی 50 مگاپیکسل است و از گشودگی دیافراگم 2 بهره مند است. لنز آن 24 میلی متر است و مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر است.

لنز فوق عریض می 11 اولترا نیز 48 مگاپیکسل و نسبت کانونی آن 2.2 است. اندازه این لنز 12 میلی متر است و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می کند. آخرین دوربین این گوشی غول پیکر، لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی است که باگشودگی دیافراگم 4.1 از لنز پریسکوپی 120 میلی متری بهره می برد. این لنز هم مانند دیگر هم خانواده ای هایش از فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده می کند.

بزرگنمایی اپتیکال دوربین تله فوتو می 11 اولترا 5 برابری است و از کیفیت خوبی برخوردار است. به همراه این سه ماژول و البته در قاب جلویی شاهد دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هستیم.

عکس هایی که با لنز پریسکوپ 5 برابری گرفته می شوند از جزئیات عالی و کنتراست خوبی بهره می برند. رنگ ها دقیق و دامنه داینامیکی نیز عالی است.

در مورد لنز فوق عریض باید بگوییم که جزئیات همچنان در سطح بالایی قرار دارند و وضوح به شدت خوب است. دامنه داینامیکی نیز گسترده است و در کل می توان گفت تا به اینجای کار ایرادی بر دوربین ها وارد نیست. دوربین می 11 اولترا حالتی به نام «افزایش کیفیت تصویر» دارد که حالت خودکار شبانه را فعال سازی می کند.

این حالت تمام تلاشش را می کند تا عکس هایی که در تاریکی گرفته می شوند بسیار شبیه به تصاویر ثبت شده در روز باشند. برجسته سازی های خوبی در این حالت دیده می شود و جزئیات نیز معرکه است. با خاموش کردن این حالت از میزان جزئیات کاسته می شود. فعال سازی این حالت در دوربین فوق عریض جزئیات بیشتری را نشان می دهد و به پویایی عکس کمک فراوانی می نماید.

همان طور که پیش تر درباره دوربین 20 مگاپیکسلی سلفی گفتیم، تصاویری که با آن ثبت می شوند مناسب اند اما عالی نیستند و نمی توان آن را به این صفت مزین کرد. ولی در کل جزئیات و میزان رنگ و دامنه پویایی خوبی دارند.

تمام دوربین های می 11 اولترا توان فیلم برداری 8K را دارند و سرعت فیلم برداری در این حالت 24 فریم بر ثانیه می باشد. از طرفی تمام دوربین ها می توانند با کیفیت 4K و با نرخ 60 فریم فیلم برداری نمایند. دامنه داینامیکی 8K با 4K یکسان است و صرفا در کیفیت تفاوت هایی دیده می شود.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

سخت افزار: مقایسه مشخصات Oneplus 9 Pro و Xiaomi Mi 11 Ultra

قلب تپنده وان پلاس 9 پرو، تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 است. عملکرد این گوشی در نوع خودش شگفت انگیز است و این موضوع را وقتی می فهمید که با گوشی کار کنید. قدرت و سرعت و روان کار کردن گوشی از جمله مزایای این دستگاه است.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / وان پلاس 9 پرو بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا

حداقل رم و حداکثر رمی که در اختیارتان گذاشته می شود، 8 یا 12 گیگابایت است. گرچه تفاوت چندانی میان این دو نسخه رم وجود ندارد اما با انتخاب هر کدام از این رم ها، حافظه داخلی و فضای ذخیره سازی تان نیز مشخص می شود.

برای نسخه رم 8 گیگابایتی فقط حافظه 128 گیگابایتی ارائه می شود در حالی که رم 12، فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی را به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه این پرچمدار نهایت 256 گیگابایت در اختیارتان می گذارد و نیز درگاه جانبی حافظه هم ندارد. در مقایسه با می 11 اولترا در این زمینه وان پلاس ضعیف عمل کرده است.

با توجه به پردازنده قدرتمند این گوشی، می توانید سنگین ترین بازی ها را روی آن اجرا کنید بی آنکه در آن لگ مشاهده کنید. در کنار این قدرت گرافیکی گوشی خیره کننده است و نمایشگر 120 هرتزی نیز بهشت گیمرها را رقم می زند.

همان طور که می دانیم معماری لیتوگرافی این تراشه 5 نانومتری است و از 8 هسته پشتیبانی می کند. این تراشه یک هسته طلایی با بیشینه فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی دارد و برای انجام پردازش های سبک نیز از چهار هسته با حداکثر فرکانس 1.80 گیگاهرتزی بهره می برد.

ماژول گرافیکی وان پلاس 9 پرو نیز آدرنو 660 است و مجموعه این سخت افزار تجربه کاربری بی نظیری را به ارمغان خواهد آورد. تنها نکته ای که باعث بهتر شدن سخت افزار گوشی می شد و به آن توجهی نشده، فضای ذخیره سازی کم آن است. امروزه پرچمدارانی مانند وان پلاس 9 پرو از حداکثر حافظه 512 گیگابایتی برخوردار اند.

مشخصات وان پلاس 9 پرو شیائومی می 11 اولترا
تراشه اسنپدراگون 888 اسنپدراگون 888
پردازنده مرکزی 8 هسته ای 8 هسته ای
پردازنده گرافیکی آدرنو 660 آدرنو 660
حافظه ذخیره سازی 8/128، 8/256، 12/256 8/256، 12/256، 12/512
رابط کاربری OxygenOS 11 MIUI 12.5

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

در دل گوشی شیائومی می 11 اولترا نیز همان تراشه 5 نانومتری کوالکام تعبیه شده است. پردازنده مرکزی آن از 8 هسته تشکیل شده است. ترکیب این هسته ها به ترتیب 1+3+4 است.

این تراشه در می 11 اولترا حدود 25 درصد بهبود عملکرد دارد و از فناوری های آخرین نسخه هوش مصنوعی و نیز مودم فایوجی نیز بهره مند است. حداقل حافظه رم این دستگاه 8 گیگابایت و حداقل فضای ذخیره سازی آن 128 گیگابایت است.

ترتیب نسخه های مختلف می 11 اولترا بدین شکل است. 8 گیگابایت حافظه رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی، 12 گیگابایت حافظه رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی. حافظه 512 گیگابایتی دوبرابر نهایت حافظه وان پلاس 9 پرو است.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3) ؛ قیمت و مشخصات فنی

گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

نرم افزار: مقایسه مشخصات Oneplus 9 Pro و Xiaomi Mi 11 Ultra

بهترین و قدرتمندترین سخت افزارهای بازار نیز نیازمند یک لانچر یا رابط کاربری اند تا بتوانند نهایت توان خود را در معرض نمایش بگذارند. می دانیم که کمپانی وان پلاس از رابط کاربری اختصاصی خود استفاده می کند.

این لانچر که اکسیژن او اس نام دارد به قدری خوب طراحی شده که همپای سایر پرچمداران مانند MIUI و MIUI عمل می کند. اندروید پیش فرض این دستگاه 11 است و از نسخه رابط کاربری Oxygen OS 11 بهره می برد.

از جمله قابلیت های جدید این رابط کاربری نرم افزار توربو بوست 3 است و در مواقعی که فضای رم شما به کلی اشغال شده باشد به کمکتان می آید و بخشی از فضای ذخیره سازی را موقتا به عنوان رم به کار می گیرد. این ویژگی باعث می شود که 25 درصد اپلیکیشن های خود را در فضای پس زمینه اجرا کنید.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا / وان پلاس 9 پرو بخریم یا شیائومی می 11 اولترا / وان پلاس 9 پرو بهتر است یا شیائومی می 11 اولترا

شیائومی می 11 اولترا مجهز به جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 11 است و از رابط کاربری MIUI 12 بهره می برد. البته آپدیت های این لانچر هم اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است.

نمایشگر این دستگاه از الگوریتم همیشه روشن برخوردار است و می توانید به راحتی آن را سفارشی سازی کنید. در شیائومی می 11 اولترا قادر خواهید بود به هر تعداد که تمایل دارید، تم دانلود کنید و در کنار پوسته های مختلف گوشی خود را فضای کاربری تان را سفارشی سازی نمائید.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

باتری: وان پلاس 9 پرو بخریم یا شیائومی می 11 اولترا

تکنولوژی و فناوری به کار رفته در باتری وان پلاس 9 پرو باتری دو سلولی است. هر یک از این سلول ها، توان و ظرفیت 2250 میلی آمپری دارند و در مجموع دارای ظرفیت 4500 میلی آمپری هستند. عملا نسبت به نسخه های قبلی شاهد پیشرفتی در این زمینه نیستیم اما به کمک فناوری LTPO و تراشه کم مصرف طول عمر باتری افزایش یافته است.

طبق بررسی های انجام شده می توانید تا 10 ساعت انجام کارهای سنگین و تا یک روز کامل در امور روزمره از این گوشی بهره ببرید. وان پلاس تمام انرژی اش را روی شارژر این گوشی صرف کرده است. وان پلاس 9 پرو از شارژر 65 واتی سیمی استفاده می کند.

شارژ کامل این دستگاه از صفر تا صد، تنها در 35 دقیقه اتفاق می افتد و رقم قابل توجهی محسوب می شود. در قسمت فناوری شارژ وایرلس نیز وان پلاس انقلابی عمل نموده و از شارژر بی سیمِ 50 واتی رونمایی کرده است.

شارژر وایرلس این پرچمدار حتی از شارژر سیمی بسیاری از پرچمداران دیگر سریع تر است و این یعنی یک هیچ به نفع وان پلاسی ها! البته برای داشتن این شارژر باید کمی هزینه جداگانه کنید. این شارژر گوشی را در عرض 50 دقیقه کاملا شارژ می کند.

وان پلاس 9 پرو شیائومی می 11 اولترا
ظرفیت 4500 میلی آمپر 5000 میلی آمپر
شارژ سریع 65 واتی با وایرلس 50 واتی 67 واتی با 67 واتی وایرلس

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

می 11 اولترا نیز از شارژی با ظرفیت 5000 میلی آمپری استفاده می کند. طی آزمایش های گوناگونی که روی این گوشی صورت گرفته، باید این دستگاه تا 11 ساعت وبگردی، 28 ساعت مکالمه و 15 ساعت تماشای ویدئو را ساپورت کند.

حالت آماده به کار می 11 اولترا نیز 95 ساعت دوام می آورد که عدد بی نظیری است. شارژر این گوشی برخلاف رقیب خود 67 واتی است و مانند گلکسی اس 21 اولترا نیز افت داشته اما باز هم نسبت به آن قوی تر عمل می کند. این باتری از 37 دقیقه کاملا شارژ می شود.

سوالات متداول

در این بخش به برخی سوالات متداول و مرتبط با مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا می‌پردازیم تا ببینیم در هر بخش کدام گوشی انتخاب بهتری است:

کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟

شیائومی می 11 اولترا با دوربین سه گانه شامل سنسورهای 50 مگاپیکسلی واید، 48 مگاپیکسلی پریسکوپ و 48 مگاپیکسلی اولتراواید امتیاز 143 را در رنکینگ دگزومارک کسب کرده تا با اختلافی تنها 1 امتیازی پایین‌تر از هوآوی پی 50 برترین  دوربین حال حاضر بازار باشد. در مقابل وان پلاس 9 پرو با کسب 124 امتیاز حتی از برخی گوشی‌های میان‌رده و پرچمداران سال گذشته بازار نیز ضعیف‌تر عمل کرده است.

سخت افزار کدام گوشی قوی‌تر است؟

در زمینه سخت‌افزاری اختلاف خیلی خاصی میان دو گوشی شاهد نیستیم. هر دو محصول از اسنپدراگون 888 با چیپ گرافیکی آدرنو 660 بهره‌مند هستند. در بخش رام نیز هر دو محصول از رم 8 و 12 گیگابایتی بهره‌مند هستند اما در بخش فضای ذخیره‌سازی می 11 اولترا با حافظه 512 گیگابایتی برتری دارد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    گوشی شیائومی بهترین و عالی ترین گوشی هست

    پاسخ

    قیمت چی آیا هم قیمت هستند یک کارمند عادی محاله بتونه بخره بازاری های گرامی میتونن بخرند

    پاسخ