;
coinex

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال ؛ برنامه مناسب چیست؟

در این مطلب با مهم‌ترین نکات برای انتخاب بهترین زمان خرید ارز دیجیتال آشنا می‌شوید تا احتمال موفقیت معاملات‌تان را در این بازار پرنوسان به حداکثر برسانید.

معاملات ارزهای دیجیتال، 24 ساعت روز و 7 روز هفته توسط سرمایه‌گذاران سراسر جهان در جریان هستند. بازار ارزهای دیجیتال، یک بازار پرنوسان است که می‌تواند فرصت رسیدن به سودهای چشمگیر را فراهم کند. ماهیت بین‌المللی و توقف ناپذیر بازار ارزهای دیجیتال، باعث ایجاد چالش‌هایی برای تریدرها می‌شود که یکی از آنها، پیدا کردن بهترین زمان خرید ارز دیجیتال است.

اگر قصد دارید خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت عمده یا مکرر انجام دهید، باید بهترین زمان را برای این کار انتخاب کنید؛ یعنی زمانی که حداکثر نقدینگی و حجم معاملات در بازار وجود داشته باشد تا خرید یا فروش، با بهترین نرخ و در مناسب‌ترین زمان ممکن قابل انجام باشد.

برای تریدرهای تازه کارتر یا اشخاصی که قصد دارند معاملات را با حجم کمتری انجام دهند، دغدغه نقدینگی کم‌تر است. اما این افراد هم باید به دنبال پلتفرم‌های معتبر و زمان مناسب برای اجرای معامله باشند.

اگر این سوال برای شما هم وجود دارد که چه زمانی برای خرید ارز دیجیتال مناسب است و چه زمانی ارز دیجیتال بخریم؟ با ما همراه باشید تا با نکات و جزئیات مهم برای انتخاب بهترین زمان معامله آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاران بازار سهام، روش‌های مختلفی برای انتخاب بهترین زمان معامله در بازارهای مالی دارند؛ اما چنین قوانین و الگوهای معاملاتی، همیشه برای بازار ارزهای دیجیتال قابل استفاده نیستند. خریداران ارزهای دیجیتال می‌توانند برای دسترسی به بهترین قیمت‌ها، در زمان‌های خاصی خرید انجام دهند اما نوسان بازار ارزهای دیجیتال باعث شده که شناسایی الگوهای قابل اعتماد و انتخاب پوزیشن بر اساس آنها کار بسیار سختی باشد.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال
بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

بر خلاف سایر دارایی‌ها، ورود به بازار ارزهای دیجیتال موانع کمی داشته و توکن‌ها و کوین‌های دیجیتال، طیف قیمت متنوعی دارند. افزایش تورم هم باعث شده که عده زیادی ارزهای دیجیتال را راهی برای فرار از تورم بدانند. عده‌ای دیگر هم به امید رسیدن به سودهایی کلان وارد این بازار می‌شوند و در نهایت، بعضی از افراد هم به خاطر هیاهوی ایجاد شده درباره ارزهای دیجیتال و ترس از دست دادن، تصمیم به ورود به این بازار می‌گیرند.

آشنایی با بهترین زمان خرید ارز دیجیتال و بهترین ساعت روز برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال به شما برای تصمیم‌گیری بهتر جهت ورود به معامله کمک می‌کند. با ما همراه باشید تا با ملاحظات لازم برای انتخاب بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال آشنا شوید.

بهترین ساعت روز برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال

یکی از ویژگی‌های ارزهای دیجیتال این است که هر زمان و ساعتی که مایل باشید، می‌توانید آنها را خرید و فروش کنید. بسیاری از سرمایه‌گذاران، خرید و فروش ارزهای دیجیتال را زمانی انجام می‌دهند که بورس نیویورک باز باشد. اما همانطور که اشاره شد، امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در همه ساعت‌های روز وجود دارد و باید بدانید که بهترین تایم معامله ارزدیجیتال چه زمانی است.

پس از تحلیل داده‌های چند ماه، متوجه حضور یکسری روند روزانه خواهید شد. توجه به ارزهای دیجیتالی با ارزش بازار بیشتر مثل بیت کوین، اتر و سولانا هم به سرمایه‌گذاران جدید برای انتخاب بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال کمک می‌کند؛ چون معمولاً قیمت ارزهای دیجیتال به صورت هماهنگ افزایش و کاهش پیدا می‌کند.

به گفته کارشناسان، بهترین زمان خرید ارز دیجیتال صبح‌ها قبل از باز شدن بورس نیویورک است چون معمولاً بعد از آن قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. حتماً به تغییرات کم نوسان ارزهای دیجیتال مختلف توجه داشته باشید چون روند تغییر قیمت هر ارزی متفاوت است.

بیشتر بخوانید

بزرگترین هک ها و کلاهبرداری های کریپتو در سال 2023

بهترین توکن های NFT در سال 2023

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در هفته

پس از آشنایی با روند تغییرات روزانه قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، ممکن است به تدریج متوجه وجود الگوهایی طولانی‌تر یعنی هفته به هفته در این بازار شوید.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

در ساعت‌هایی که بازار خلوت‌تر است، قیمت‌ها کمتر هستند. می‌توانید ارزهای دیجیتال را در هر ساعت روز بخرید اما در ساعت‌های کاری هفته، بازار فعال‌تر است و صبح‌ها، شب‌ها و آخر هفته‌ها، فعالیت معاملاتی کمتری در بازار مشاهده می‌شود.

در مجموع، روزهای دوشنبه قیمت ارزهای دیجیتال کمتر است و در طی هفته نرخ‌ها افزایش پیدا می‌کند. با رسیدن به آخر هفته‌ها، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند چون فعالیت بازار، بعد از دوشنبه از سرگرفته می‌شود. از آنجایی که ممکن است پس از آخر هفته‌ای با فعالیت معاملاتی کمتر، قیمت‌ها در پایین‌ترین سطح قرار داشته باشند، دوشنبه‌ها بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در هفته هستند.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در ماه

معمولاً طی ماه هم شاهد شکل گیری الگوهایی هستیم که باعث افزایش و کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در گذر زمان می‌شوند. از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال دائماً در حال نوسان است، انتخاب بهترین تایم معامله ارزدیجیتال نیاز به صبر دارد؛ چون به مرور می‌توانید روند کلی تغییر قیمت کوین‌های دلخواه خودتان را مشخص کنید.

در حال حاضر، بهترین زمان خرید ارز دیجیتال اواخر ماه است. معمولاً قیمت ارزهای دیجیتال در اولین هفته‌های ماه افزایش پیدا کرده و بعد، دچار ریزش شده و تا اواخر ماه روندی نزولی دارد.

باز هم لازم به ذکر است که ارزهای دیجیتال نوسان زیادی دارند و این یعنی ممکن است الگوها و گرایشاتی که در یک ماه خاص مشاهده می‌شوند، در ماه‌های بعد تغییر کنند. کسب اطلاعات درباره چگونگی دنبال کردن قیمت‌ها و نوسانات بازار و بهترین ساعت خرید و فروش ارز دیجیتال زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید

تبدیل آثار هنری به NFT ؛ چگونه کارهای هنری خود را NFT کنیم؟

اتریوم در سال 2023

بهترین زمان معامله توکن‌های دیفای

در حال حاضر، فعالیت معاملاتی بسیار زیادی در بازار دیفای مشاهده می‌شود که در آنها، تریدرها با توکن‌هایی کار می‌کنند که هنوز در اکسچنج‌های متمرکز ثبت نشده‌اند. اما بهترین تایم معامله ارزدیجیتال دیفای به خصوص اتریوم چه زمانی است؟

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

همانطور که در جریان هستید، تراکنش‌های اتریوم نیاز به مصرف گس دارند که ممکن است قیمت آنها بسته به میزان استفاده از شبکه تغییر کند. بنابراین کارمزد گس، نقش مهمی در بهینه‌سازی زمان معامله برای تریدرهایی با سرمایه کوچک بازی می‌کند.

در آوریل 2022، یکی از کارشناسان تحلیل داده اعلام کرد که اگر کارمزد گس را بر اساس ساعت تقسیم‌بندی کنیم، متوجه می‌شویم که در نیمه شب (به وقت منطقه زمانی شرق آمریکا) تراکنش‌های بزرگ کمتری اجرا می‌شود و بیشتر فعالیت معاملاتی، حدود ساعت 5 عصر است که قبلاً، گران‌ترین زمان برای اجرای معامله بود.

به نظر می‌رسد که حالا افراد باهوش‌تر شده و سعی دارند در زمان‌هایی که فعالیت‌های معاملاتی زیاد است، کمتر معامله انجام دهند. همین تغییر رفتار تریدرها باعث شده که زمان‌هایی که فعالیت کمتری در آنها مشاهده می‌شد، حالا شلوغ‌تر و در نتیجه، گران‌تر باشد.

بنابراین، اگر به دنبال بهترین ساعت روز برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستید، دقت داشته باشید که ممکن است به مرور الگوهای فعالیت تریدرها تغییر کند و زمان‌هایی که قبلاً برای معامله ارزهای دیجیتال کم هزینه و بهتر بوده، تبدیل به زمان‌هایی نامناسب برای خرید این ارزها شوند.

همچنین، اگر سعی دارید در هزینه کارمزد صرفه‌جویی کنید و معامله شما از نظر زمانی چندان فوری نیست، بهتر است تراکنش را خارج از زمان‌هایی که بازار آمریکا فعال است انجام دهید.

تأثیر تغییرات قاره‌ای بر بهترین زمان خرید و فروش ارز دیجیتال

قبل از فراگیر شدن معاملات کریپتو در اواسط سال 2020، الگوهای کلی این بازار نسبتاً ساده و مشخص بود. مؤسسات مالی غربی به هر قیمتی از ورود به این بازار خودداری می‌کردند و معاملات ارزهای دیجیتال و سایر فعالیت‌های مربوط به این ارزها، بیشتر در آسیا متمرکز شده بودند.

تا سال 2021، تأثیر آسیایی‌ها بر این معاملات به قدری زیاد بود که شروع سال نوی چینی در ماه فوریه یکی از دغدغه‌های مهم تریدرها محسوب می‌شد؛ چون در این زمان، فعالیت ماینرهای بیت کوین به شکل ناگهان و دسته جمعی کاهش پیدا می‌کرد و این تغییر باعث ریزش قیمت‌ها می‌شد.

اما با گذشت زمان، این الگوها هم تغییر کردند.

به گفته متی گرینسپن بنیانگذار و مدیرعامل گروه مشاوره سرمایه‌گذاری Quantum Economics “در دوره صعود ارزهای دیجیتال در سال 2017، زمان طلوع خورشید در ژاپن نقش مهمی در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال داشت. حالا تأثیر وال استریت در این بازار بیشتر شده و بسیاری از فعالیت‌های این بازار، در غرب متمرکز شده‌اند.”

داده‌های زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند فعالیت معاملاتی با ساعت‌های فعالیت بازار سنتی آمریکا تلاقی دارد و این یعنی سرمایه‌گذاری حوزه کریپتو به میزان زیادی از شرق به غرب منتقل شده است.

آمارها نشان می‌دهند که حجم معاملات لحظه‌ای بیت کوین در ساعت‌های فعالیت بورس آمریکا به اوج می‌رسند؛ به خصوص در هنگام باز شدن بازار.

بیشتر بخوانید

پیش بینی دوج کوین در سال 2023

پیش بینی کاردانو در سال 2023

هرگز به آخر هفته‌ها اعتماد نکنید!

همانطور که قبلاً اشاره شد، آخر هفته‌ها هم فعالیت‌های معاملاتی در بازار کریپتو ادامه دارد اما تریدرهای بازار بورس آمریکا همیشه فعال هستند.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

در واقع، آخر هفته‌ها حضور پول هوشمندتر در این بازار کمتر مشاهده می‌شود. منظور از پول هوشمند، سرمایه تحت کنترل مؤسسات و تریدرهای حرفه‌ای است. در این بازه زمانی، حجم زیادی از فعالیت ربات‌های تریدینگ و بازارگردان‌های الگوریتمی مشاهده می‌شود.

همچنین، بعضی از نمودارها نشان می‌دهند که آخر هفته‌ها، نوسان بازار ارزهای دیجیتال کمتر است. این در حالیست که نوسان برای بسیاری از تریدرها اهمیت زیادی دارد، چون فرصت اجرای معاملاتی سودآور را فراهم می‌کند.

در بازارهای سنتی هم آخر هفته‌ها شاهد کاهش فعالیت‌های معاملاتی هستیم. بانک‌ها هم با توجه به این واقعیت، سعی دارند آخر هفته‌ها بازار را وادار به حرکت کنند. این شرایط در بازار ارزهای دیجیتال هم مشاهده می‌شود؛ به همین دلیل، برای مدت‌ها این ایده وجود داشته که فعالیت‌های آخر هفته واقعی نیستند و احتمال محو شدن آنها وجود دارد.

بنابراین، اگر این سوال برای شما هم وجود دارد که چه زمانی ارز دیجیتال بخریم؟ دقت داشته باشید که آخر هفته‌ها معمولاً زمان مناسبی برای این کار نیست. مثلاً اگر قیمت بیت کوین در آخر هفته‌ها افزایش پیدا کند، بسیاری از تریدرها انتظار دارند که قیمت این ارز دیجیتال در طی هفته کاهش پیدا کند. بنابراین، توصیه تریدرهای مجرب این است که هرگز به آخر هفته‌ها اعتماد نکنید.

فعالیت‌های اکسچنج‌های متمرکز و غیرمتمرکز

با توجه به اینکه بلاک‌چین اتریوم کاملاً عمومی است، شرکت‌های تحلیلی امکان برچسب گذاری والت‌ها و پیگیری فعالیت‌های آنها را دارند. این کار به آنها امکان می‌دهد که فعالیت‌های مربوط به اتریوم را در بسیاری از اکسچنج‌های متمرکز پیگیری کنند.

بر اساس این آمارها، فعالیت‌های معاملاتی در کوین بیس و بایننس که دو مورد از بزرگترین اکسچنج‌های متمرکز جهان هستند، صبح‌ها (به وقت آمریکا) افزایش یافته و در اواخر ساعت کاری یا همان اوایل عصر، به اوج می‌رسد.

بعضی از داده‌ها نشان می‌دهند که برای قراردادهای هوشمند دیفای هم روند مشابهی وجود دارد. روند کلی معاملات در یونی سواپ که بزرگترین اکسچنج غیرمتمرکز جهان است، با اکسچنج‌های متمرکز شباهت دارد.

با وجود اینکه ویژگی‌های اکسچنج‌های متمرکز و غیرمتمرکز بسیار متفاوت است (مثل سیستم دفتر سفارش باز و سیستم بازارگردان خودکار)، روند کلی معاملات در این اکسچنج‌ها به یک صورت است.

جمع‌بندی

همانطور که اشاره شد، ماهیت پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال باعث شده که مشخص کردن بهترین زمان خرید ارز دیجیتال کار سختی باشد اما بعضی از زمان‌ها، برای معامله ارزهای دیجیتال بهتر هستند.

مثل هر بازار دیگری، برای فعالیت در این بازار هم تریدرها باید با شرایطی مثل سطح تحمل ریسک، شرایط بازار و بهترین زمان معامله در بازارهای مالی آشنا باشند. اما ممکن است بعضی از استراتژی‌هایی که در بازار بورس کارایی دارند، برای معاملات ارزهای دیجیتال قابل استفاده نباشند.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال ، هر زمانی است که شما آماده شروع سرمایه‌گذاری باشید. هرگز مبلغی بیشتر از سرمایه‌ای که تحمل از دست دادن آن را دارید، ریسک نکنید و حتماً با آگاهی و مطالعه در این زمینه گام بردارید. امیدواریم که با مطالعه این مطلب پاسخ این سوال مهم را پیدا کرده باشید که چه زمانی برای خرید ارز دیجیتال مناسب است؟

سوالات متداول

چه زمانی ارز دیجیتال بخریم؟

در ساعت‌هایی که بازار خلوت‌تر است، قیمت‌ها کمتر هستند. می‌توانید ارزهای دیجیتال را در هر ساعت روز بخرید؛ اما در ساعت‌های کاری هفته، بازار فعال‌تر است و صبح‌ها، شب‌ها و آخر هفته‌ها، فعالیت معاملاتی کمتری در بازار مشاهده می‌شود.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در ماه، چه زمانی است؟

در حال حاضر، بهترین زمان خرید ارز دیجیتال اواخر ماه است. معمولاً قیمت ارزهای دیجیتال در اولین هفته‌های ماه افزایش پیدا کرده و بعد دچار ریزش شده و تا اواخر ماه روندی نزولی دارد.

بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال چه ساعتی از روز است؟

به گفته کارشناسان، بهترین زمان خرید ارز دیجیتال صبح‌ها قبل از باز شدن بورس نیویورک است؛ چون معمولاً بعد از آن قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین زمان خرید ارز دیجیتال چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    کریپتو از چینو ژاپن به آمریکا منتقل شد البته با یک معامله تا آمریکا بتونه روی تراکنشهایی که به کشورهای تحریم شده مربوط میشه نظارت کنه الانم اگر قرار بشه درآخر بورسی شدنشون تایید بشه قبلش حسابی میرن زیر نظر فدرال رزرف و بعیده این هاوینگ اجازه بدن کریپتو خیلی رشد کنه که تحریمیا کلی دلار به جیب نزنن

    پاسخ