coinex
راهنمای خرید تکراتو

زیباترین روستاهای ایران را بشناسید  

سفر به شهرهای بزرگ، بازدید از مکان‌های تاریخی مشهور و اقامت در هتل‌های گران‌قیمت می‌تواند لذت سفر را دوچندان کند. اما طبیعت خالص روستایی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ به همین دلیل قصد داریم زیباترین روستاهای ایران را معرفی کنیم تا با بهترین روستاهای توریستی ایران آشنا شوید.

اگر می‌خواهید در مسافرت بعدی از شلوغی شهر فاصله بگیرید و به روح و روان‌تان آرامش بدهید، سفر به بهترین روستاهای ایران برای گردشگری را به شما توصیه می‌کنیم. در روستاهای خاص ایران می‌توانید سالم‌ترین غذاها را میل کنید، زیر آسمان صاف بخوابید و هوای تمیز تنفس کنید. از این رو ما قصد داریم چند نمونه از زیباترین و بهترین روستاهای ایران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید راحت‌تر روستای مناسبی را برای بازدید و تفریح انتخاب کنید.

یکی از روش‌های سفر به زیباترین روستاهای ایران ، خرید بلیط از شرکت مسافربری پیک صبا است. این شرکت با ارائه خدمات باکیفیت، پرسنل باتجربه و خوش‌رفتار، از همان لحظه‌های آغازین سفر، لحظه‌های خوش را برای شما فراهم می‌‌کند.

زیباترین روستاهای ایران

همان‌ طور که می‌دانید در ایران مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ارزش تاریخی و طبیعی بسیار بالایی دارند. به طور معمول سالانه گردشگران خارجی و داخلی زیادی در کنار جاذبه‌های تاریخی و تفریحی، از زیباترین روستاهای ایران نیز بازدید به عمل می‌آورند. زیرا سفر به بهترین روستاهای توریستی ایران بسیار لذت بخش است و قطعا هر کسی از تجربه آن لذت خواهد برد. در ادامه با ما همراه شوید.

روستای شمشیر در کرمانشاه - بهترین روستاهای توریستی ایران
روستای شمشیر در کرمانشاه

روستای شمشیر در کرمانشاه

یکی از بی‌نظیرترین و خوش آب و هوا ترین روستاهایی که در استان کرمانشاه جای گرفته‌ است، روستای شمشیر است. این روستا به‌ صورت پلکانی ساخته شده‌ است و جذابیت فوق العاده‌ای دارد. روستای شمشیر جزو زیباترین روستاهای ایران است و هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن راهی شهر کرمانشاه می‌شوند.

آب‌ و هوای این روستا در زمستان نسبتاً سرد و خشک است اما در فصل تابستان هوای روستا بسیار معتدل است و می‌توانید در این فصل به دیدن روستا بروید و در آن‌ جا به گشت‌ و گذار بپردازید. در 3 کیلومتری روستای شمشیر، یک تفرجگاه بسیار جذاب نیز وجود دارد که می‌توانید از آن هم بازدید به عمل آورید و لذت ببرید.

روستای پیر بالا در مرند

روستای پیر بالا، یک روستای کوهستانی است که در دامنه کوه میشو جای گرفته‌ است و چشم‌ اندازی عالی دارد. در روستای پیر بالا جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان گورستان قدیمی که محل دفن شیخ پیر بابا بن برالدین است را نام برد.

این روستا سرسبزی فوق‌العاده‌ای دارد و درختان میوه و باغ‌های زیادی در آن به چشم می‌خورد که زیبایی روستا را چندین برابر کرده‌اند. در روستای پیر بالا می‌توانید از مسجد تاریخی، خانه‌های قدیمی تاریخی، آبشار معروف، دره‌های عمیق، رودخانه‌های کوچک و بزرگ و… نیز بازدید به عمل آورید و لذت ببرید.

روستای کندوان در آذربایجان شرقی - زیباترین روستاهای ایران را بشناسید
روستای کندوان در آذربایجان شرقی

روستای کندوان در آذربایجان شرقی

یکی دیگر از بهترین روستاهای ایران برای گردشگری که محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد، روستای کندوان است. این روستا در 60 کیلومتری جنوب غربی استان تبریز واقع شده‌ است و می‌توانید به‌ راحتی هر زمانی‌ که خواستید، به آن‌ جا بروید و زیبایی‌های روستا را از نزدیک تماشا کنید.

در روستای کندوان خانه‌های قدیمی با معماری بسیار جالب به سبک کندوی عسل ساخته شده‌اند که همین امر موجب شهرت روستا شده‌ است. روستای کندوان دارای آب‌ و هوایی بسیار مطلوب است و مردمان آن نیز بسیار مهمان‌نواز و خون‌گرم هستند.

این روستای تاریخی ارزش بسیار زیادی دارد و به همین علت نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌ است. برای رفتن به این روستا باید ابتدا به شهر تبریز سفر کنید و سپس به طرف اسکو بروید. در ادامه راه باید وارد شهر اسفنجان شوید تا به روستای کهنو برسید و سپس تابلوی روستای کندوان را مشاهده کنید.

روستای سنگ‌ تراشان در خرم‌ آباد

روستای سنگ‌ تراشان خرم آباد در نزدیکی آبشارهای وارک و نوژیان جای گرفته‌ است و اکثر افراد آن را با نام ماسوله لرستان می‌شناسند. این روستای زیبا به‌ صورت پلکانی ساخته شده‌ است و منظره طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد.

در قسمت پایینی این روستا، یک دره بسیار جالب وجود دارد که بعد از هر بار بارش باران، پر از توده‌های پیوسته و عظیم ابر می‌شود و جلوه‌ای خاص به وجود می‌آید. در واقع روستای سنگ ‌تراشان خرم ‌آباد جزو روستاهای خاص ایران است که ویژگی‌های بی‌نظیری دارد.

در سال 1382 یک محوطه باستانی در حاشیه شمالی این روستا کشف شد که در آن آثار باستانی بسیار با ارزشی که مربوط به عصر آهن بودند کشف شد. اشیائی که در این منطقه توسط باستان‌ شناسان کشف شد مربوط به هزاره اول پیش‌ از میلاد هستند و ارزش بسیار زیادی دارند.

روستای ماخونیک در سربیشه - بهترین روستاهای ایران برای گردشگری
روستای ماخونیک در سربیشه

روستای ماخونیک در سربیشه

روستای ماخونیک در شهرستان سربیشه، یک روستای بسیار جالب است که مردمان آن قد و قامتی کوتاه دارند و به‌ همین علت برخی از افراد این روستا را با نام لی‌ لی پوت‌ها می‌شناسند. روستای ماخونیک در 142 کیلومتری استان خراسان جنوبی قرار گرفته‌ است و برای رفتن به آن‌ جا باید از شهرهای بیرجند، گناباد و طبس عبور کنید.

خانه‌های موجود در روستای ماخونیک‌، شکلی بسیار ساده دارند و زیبایی روستا را چندین برابر کرده‌اند. این روستا ویژگی‌های بسیار جالبی دارد و به همین علت جزو 7 روستای شگفت‌ انگیز در دنیا قرار گرفته است.

روستای پیران در سرپل‌ ذهاب

یکی دیگر از زیباترین روستاهای ایران در 10 کیلومتری سرپل‌ ذهاب جای گرفته‌ است و آن را با نام روستای پیران می‌شناسند. در این روستا جاذبه‌های مهم و تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که هرساله افراد گردشگر زیادی برای بازدید از آن‌ها راهی سرپل‌ ذهاب می‌شود. مردمان این روستای بزرگ، بسیار مهمان‌نواز و خوش‌ برخورد هستند و به ‌خوبی از گردشگران استقبال می‌کنند.

روستای پیران چشم‌ اندازی فوق‌ العاده دارد و از شمال به کوه معروف بان زرده محدود می‌شود. برخی از افراد این روستا را با نام آب و رود می‌شناسند زیرا در آن‌ جا چشمه‌ سارها و آبشارهای مختلف بسیار زیادی وجود دارد که همه آن‌ها از جذابیت فوق‌ العاده‌ای برخوردار هستند.

روستای دشه در کرمانشاه - بهترین روستاهای ایران برای گردشگری را بشناسید
روستای دشه در کرمانشاه

روستای دشه در کرمانشاه

روستای دشه نیز جزو بهترین روستاهای توریستی ایران است که در شمال غربی استان کرمانشاه و قسمتی از شهرستان پاوه جای گرفته‌ است. اطراف این روستای تاریخی، کوه‌های سر به فلک کشیده جذاب زیادی وجود دارد که زیبایی روستا را چندین برابر کرده‌اند. طبیعت اطراف روستا نیز بسیار تماشایی است و هر بیننده‌ای را به خود مات و مبهوت می‌کند.

در روستای دشه علاوه‌بر درختان سرسبز، گل‌های رنگارنگ، تپه‌های کوچک و بزرگ، چشمه‌های زلال زیادی نیز وجود دارد که اهالی روستا از آب آن‌ها برای نوشیدن استفاده می‌کنند. در این روستای محبوب می‌توانید از آثار باستانی زیادی همچون قلعه تاریخی‌ پاسکه نیز دیدن نمایید.

روستای فرومد در سمنان

این روستا جزو با قدمت ترین و زیباترین روستاهای ایران است که به‌ عنوان مهم‌ترین زادگاه ادبیات نیز شناخته شده است. ابن یمن بزرگ‌ ترین قطعه سرای ایرانی، در روستای فرومد سمنان متولد شده‌ است و همچنین آرامگاه او نیز در این روستا قرار دارد که می‌توانید از آن نیز و به‌ عنوان یک جاذبه گردشگری مهم بازدید به عمل آورید و لذت ببرید.

این روستای مشهور در گذشته نیز اهمیت بسیار زیادی داشته‌ است زیرا در مسیر جاده ابریشم واقع شده‌ است و آثار و بناهای تاریخی زیادی همچون قلعه‌های قدیمی، کاروان‌سراها، آرامگاه‌ها و مساجد تاریخی نیز در آن جای گرفته‌اند.

روستای خرانق در یزد - بهترین روستاهای ایران
روستای خرانق در یزد

روستای خرانق در یزد

روستای خرانق در استان یزد، یکی از قدیمی ترین روستاهای خاص ایران است که قدمت آن بیش‌ از 4 هزار سال است. این روستا شهرت جهانی دارد و هر ساله افراد گردشگر خارجی و داخلی زیادی برای بازدید از آن راهی استان یزد می‌شوند.

در این روستا می‌توانید از کاروانسرا‌های مختلف، قلعه‌های قدیمی، حمام‌های جالب و منارجنبان نیز بازدید به عمل آورید. روستای خرانق دارای آب و هوایی بسیار دلپذیر است و شما می‌توانید در تمام فصول سال به دیدن آن بروید و در کنار خانواده، لذت ببرید.

روستای اورامان در کردستان

روستای اورامان یکی دیگر از بهترین روستاهای ایران برای گردشگری است که قدمت آن به هزاره هشتم قبل‌ از میلاد مربوط می‌شود. طبیعت این منطقه بسیار منحصر به‌ فرد است و در آن‌ جا می‌توانید علاوه‌بر گل و گیاهان زیبا که دارای خواص دارویی زیادی هستند، از چشمه‌های پرآب و صخره‌های مختلف نیز دیدن نمایید.

تاکنون اکتشافات باستان‌ شناسی بسیار زیادی در این منطقه صورت‌ گرفته است و باستان‌ شناسان، آثار تاریخی با ارزشی که مربوط به دوره آشوریان و عصر آهن بوده‌اند را کشف کرده‌اند. خانه‌های موجود در روستا نیز معماری بی‌نظیری دارند و به‌ صورت پلکانی در دامنه‌های کوه ساخته شده‌اند.

برای بازدید از روستای فوق العاده سرسبز و جذاب اورامان کافی است به شهرستان سروآباد در استان کردستان بروید و با دنبال کردن تابلوی راهنمای روستا، به راحتی آن را پیدا کنید.

روستای خماط در خوزستان - روستاهای خاص ایران
روستای خماط در خوزستان

روستای خماط در خوزستان

اگر می‌خواهید به بهترین روستاهای توریستی ایران سفر کنید، حتما بازدید از روستای باصفای خماط در استان خوزستان را هم در برنامه‌ریزی خود جای دهید. این روستا جزو بی‌نظیرترین روستاهایی است که جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مهم زیادی همچون معبد زیگورات چغازنبیل را در خود جای داده است و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها بازدید کنید. خانه‌هایی که در روستای خماط ساخته شده‌اند، در عین سادگی بسیار زیبا هستند و جذابیت فوق العاده‌ای هم دارند.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

وب‌سایت پایانه‌ها در جشنواره وب و موبایل ایران سال 96، برنده بهترین وب‌سایت از نگاه مردم شده و در سال 99 نیز کاندید بهترین سایت شده است. پایانه‌ها و بازارگاه امسال هم در جشنواره وب و موبایل ایران حضور دارند و روند رای‌گیری مردمی آغاز شده است. شما هم می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت جشنواره، به این وب‌سایت رای بدهید و نظر خود را به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

به طور معمول تعداد روستاهای مهم، تاریخی و زیبای ایران بسیار است اما ما سعی کردیم در این مقاله چند مورد از محبوب ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. بنابر این برای تجربه سفری به یاد ماندنی و لذتبخش، بهتر است پس از آشنا شدن با زیباترین روستاهای ایران چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنید و در اولین فرصت، به دیدن‌شان بروید.

نظر شما در خصوص زیباترین روستاهای ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر