;
coinex

حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی [سامسونگ و شیائومی]

یکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران گوشی‌های اندرویدی با آن روبه رو هستند، پر شدن حافظه تلفن هوشمند آنهاست. برای حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی خود با ما همراه باشید.

امروزه با وجود اینکه گوشی‌های هوشمند حافظه‌های مناسبی دارند و امکان ارتقا آنها نیز وجود دارد ولی دیده می‌شود که بسیاری از کاربران با مشکل فضای اشغال شده Other رو به رو هستند و به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه Other را پاک کنیم ؟

خالی کردن حافظه Other به راحتی امکان پذیر است و نیازی نیست در مورد حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی خود نگران باشید.

روش پاک کردن فضای Other در گوشی شیائومی و همچنین نحوه پاک کردن Other در سامسونگ و سایر گوشی‌ها موضوع مهمی است که در ادامه بررسی شده است.

حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی

چگونه Other را پاک کنیم ؟ آیا امکان پاک کردن فضای اشغال شده  Otherوجود دارد؟ خالی کردن حافظه  Otherکار راحتی است یا ممکن است برای پاک کردن آن دچار مشکل شویم؟

اگر شما هم برای حذف فضای Other در اندروید دچار مشکل شده‌اید و مدام با چنین سوالاتی رو به رو می‌شوید، نگران نباشید، زیرا حذف فضای Other در اندروید بسیار آسان است.

برای حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی راهکارهایی وجود دارد که در ادامه این راهکارها مورد بررسی قرار گرفته‌اند و می‌توانند روش پاک کردن فضای Other در گوشی شیائومی را به شما نشان دهند.

دلایل پر شدن حافظه گوشی اندرویدی

حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند اما دلیل این مشکل چیست و چه راه حل‌هایی وجود دارد؟

پر شدن فضای گوشی می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد، بنابراین اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده‌اید بهتر است از طریق راهکارهای زیر نسبت به حل این مشکل اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

بررسی محل ذخیره اطلاعات در گوشی

اگر از دسته افرادی هستید که با وجود کارت حافظه خالی، همچنان پیغام کمبود حافظه در گوشی را دریافت می کنید، باید محل ذخیره اطلاعات گوشی را تغییر دهید. اگر حافظه داخلی گوشی پر شود و محل ذخیره اطلاعات روی حافظه داخلی تنظیم شده باشد، کارت حافظه بلا استفاده می‌ماند.

در اولین قدم برای رفع این مشکل باید محل ذخیره اطلاعات گوشی مانند دوربین، موسیقی‌ها و دیگر فایل‌ها را روی کارت حافظه تنظیم کنید.

حتی می‌توان برای خالی کردن حافظه گوشی، برنامه‌های نصب شده روی موبایل را به کارت حافظه انتقال داد. برای انجام این کار می‌توانید از اپلیکیشن‌های مرتبط استفاده کنید.

پاک کردن حافظه کش

اگر تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از حذف کردن فایل‌های شخصی باز هم، متوجه شوید که هنوز هم فضای زیادی از گوشی اشغال شده باقی مانده است، باید به سراغ حذف کش برنامه‌ها بروید.

کش اطلاعاتی است که توسط اپلیکیشن‌ها ذخیره می‌شود تا در هنگام اجرای بعدی، برنامه سریع‌تر اجرا شود. پس از گذشت مدتی میزان حجم این کش افزایش پیدا می‌کند. پس پاک کردن کش موجب خالی شدن فضای قابل توجهی خواهد شد.

برنامه‌هایی مانند گوگل مپ و تلگرام دیتاها را در حافظه پنهان یا همان کش نگهداری می‌کنند و به این شکل، قسمت زیادی از حافظه گوشی شما اشغال می‌شود.

اما چگونه می‌توان کارت حافظه را به عنوان حافظه داخلی گوشی استفاده کرد؟ فقط کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا کارت حافظه را داخل گوشی قرار دهید.
  • به بخش تنظیمات بروید.
  • گزینه Storage را انتخاب کنید.
  • بر روی کارت حافظه (SD card) که داخل گوشی قرار دادید کلیک کنید.
  • سه دکمه افقی بالای صفحه را لمس و گزینه Storage settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Format as internal را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعد گزینه Erase and format را انتخاب کنید تا کارت حافظه فرمت شود.
  • گزینه OK را انتخاب کنید.
  • حال می‌توانید اطلاعات را به کارت حافظه انتقال دهید.

پیدا کردن فایل‌های تکراری دور از چشم

معمولا این مسئله برای اکثر کاربران شبکه‌های اجتماعی پیش می‌آید. گاهی اوقات ذخیره کردن یک فایل به دفعات باعث اشغال فضای داخلی گوشی می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم فضای پیشفرض ذخیره اطلاعات برنامه‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام را به کارت حافظه تغییر دهید، اما در صورتی که این کار را انجام ندادید، فایل‌های دانلودی خود را بررسی کنید.

معمولا برخی از فایل ها به صورت اشتباهی دو یا حتی چندین بار ذخیره می‌شوند. فایل های اضافی را حذف کنید تا فضای خالی گوشی بیشتر شود.

بیشتر بخوانید:

حل مشکلات و معایب گوشی پوکو X3 پرو

حل مشکل موزیک استوری اینستاگرام

خودداری از نصب برنامه‌های سنگین

گاهی اوقات سهل انگاری باعث می‌شود تا چندین برنامه که از آن استفاده نمی‌کنید روی گوشی باقی بماند. ابتدا یکبار با دقت تمام برنامه‌های نصب شده روی موبایل را بررسی کنید و موارد غیر ضروری را حذف کنید.

نصب نسخه لایت برنامه‌ها

اگر نمی‌خواهید برنامه های ضروری را پاک کنید از نسخه لایت آن‌ها استفاده کنید. در صورتی که وجود برخی از برنامه‌ها برایتان ضروری است و نمی‌خواهید آنها را حذف کنید، بهتر است نسخه لایت برنامه‌ها را دانلود و نصب کنید.

استفاده از نسخه لایت برنامه‌ها برای کسانی مناسب است که امکان استفاده از کارت حافظه موبایل برایشان فراهم نیست و نمی‌توانند برنامه‌های نصب شده را به کارت حافظه انتقال دهند.

استفاده از اپلیکیشن‌های پاک کننده

شما می توانید اطلاعات غیر ضروری گوشی خود را با استفاده از اپلیکیشن امنیتی موجود بر روی گوشی‌های هوشمند پاک کنید. برای این کار شما به مسیر Security بروید و بر روی Cleaner کلیک کنید.

در ادامه لیستی از اطلاعات غیرضروری را مشاهده می‌کنید و می‌توانید مواردی را که می‌خواهید پاک کنید.

حذف اپلیکیشن‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند

در گوشی همه تعداد زیادی اپلیکیشن وجود دارد که بسیاری از آنها تنها یک بار مورد استفاده قرار می‌گیرند. با پاک کردن این اپلیکیشن‌ها می‌توانید فضای بسیار زیادی را آزاد کنید. پس برای رفع مشکل خود این برنامه‌ها را پاک کنید.

ذخیره سازی تصاویر و فیلم‌ها در فضای ابری

حذف کردن اپلیکیشن‌ها از روی گوشی هوشمند بسیار آسان است اما تصاویر و ویدئوها که خاطرات بسیاری را در خود جای داده‌اند به آسانی قابل حذف نیستند.

این اطلاعات که فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کنند را می‌توان بر روی فضای ابری ذخیره کرد و آنها را از روی گوشی خود پاک کرد. این کار موجب می‌شود شما همیشه به عکس‌ها دسترسی داشته باشید اما فضایی را از گوشی شما اشغال نکند.

انتقال اطلاعات به کارت حافظه جانبی

یک گزینه دیگر که در اختیار شما است این است که اطلاعات خود را از حافظه داخلی گوشی هوشمند به کارت حافظه جانبی منتقل کنید. این کار موجب می‌شود که فضای در دسترس شما افزایش پیدا کند.

پوشه دانلودها را پاکسازی کنید

در گوشی‌های اندرویدی مانند کامپیوتر یک پوشه وجود دارد که مخصوص فایل‌هایی است که از اینترنت دریافت می‌کنید. این پوشه را در بیشتر گوشی‌های اندرویدی می‌توانید در برنامه Files پیدا کنید اما در گوشی‌های سامسونگ این برنامه My Files نام دارد.

این پوشه در حقیقت پاتوق فایل‌های اضافی و به دردنخوری است که از طریق مرورگر یا اپلیکیشن‌ها دانلود شده‌اند و یک دلیل پر شدن حافظه گوشی است. پس می‌توان مواردی که نیاز ندارید از این پوشه پاک کنید.

ریست فکتوری گوشی

برای حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی اگر هیچکدام از راهکارها مناسب نبود می‌توانید ریست فکتوری گوشی را انجام دهید.

به این ترتیب تمامی اطلاعات گوشی حذف خواهد و دستگاه به وضعیت کارخانه بازمی‌گردد. بنابر این پیش از انجام ریست فکتوری حتما از اطلاعاتی که نیاز دارید پشتیبان تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی

حل مشکل باتری پوکو X3 پرو

نحوه پاک کردن Other در گوشی اندرویدی

اگر در مورد نحوه پاک کردن Other در سامسونگ و همچنین شیائومی با مشکل رو به رو شده‌اید در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید به حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی خود بپردازید.

روش پاک کردن فضای Other در گوشی شیائومی و نحوه پاک کردن Other در سامسونگ تقریبا می‌تواند به روش زیر باشد.

راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که پیش از این گفته شد و می‌توانید برای حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی خود از آنها استفاده کنید.

هشدار «امکان ذخیره اطلاعات وجود ندارد» یکی از اساسی‌ترین مشکلات کاربران گوشی‌های اندروید است مخصوصا زمانی که نیاز فوری به ذخیره اطلاعات وجود داشته باشد.

برای حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی و پاک کردن حافظه از اطلاعاتی که این مشکل را ایجاد کرده‌اند ابتدا صفحه برنامه‌های خود را باز کرده و بر روی  آیکن setting یا تنظیمات کلیک کنید.

حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی

سپس منو Device Maintenance را کلیک کنید. این قسمت به شما امکان نظارت بر باتری، حافظه، رم و سیستم امنیتی دستگاه را می‌دهد.

حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی

در ادامه مانند عکس زیر storage را کلیک کنید.

حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی

در بخش بالای صفحه می‌توانید مقدار حافظه مصرف شده و حافظه باقیمانده را مشاهده کرده و با زدن clean now حافظه داخلی گوشی خود را بهینه کنید. در بخش پایین صفحه فایل‌های Document ،Image،Audio ،Video و Application را همراه با حجم‌هایی که اشغال کرده‌اند، خواهید دید.

حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی

در این مطلب به بررسی و حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی و پرداختیم. حذف فضای Other در اندروید برای بسیاری از کاربران یک موضوع مهم است زیرا در صورتی که با چنین مشکلی رو به رو شوند استفاده از تلفن سخت یا غیرممکن خواهد شد.

بنابراین بهتر است اطلاعات اضافه و بدون استفاده پاک شوند تا چنین مشکلی برای تلفن هوشمند ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد نحوه حذف فضای Other در گوشی‌های هوشمند چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کابران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    اخه نمیتونید مقاله بدید خب شما گو… ای خدایا موقعی که حافظه مموری رو خالی میکنی حافظه other پاک میشه شنقل؟

    پاسخ

    واقعا بدردنخور بود…. قبل از ارسال مقاله اول عنوان مقاله رو خودتون یکبار بخونین بعد ببینین توضیحاتی که میدین ربطی داره بهش یا نه

    پاسخ

    خیلی مطالب به درد نخوری بود و همه اینا رو خودمون هم میدونستیم و با این کارا هم اون فضای other حذف نمیشه….

    پاسخ

    خیلی خیلی ممنون. کاملا مضخرف و بدرد نخور بود و هیچ ربطی به موضوع اصلی نداشت

    پاسخ

    این همه چرت و پرت گفتی اخر نگفتی اصلا حافظه اودرز چجوری پاک میشه کرد یه کلا داخلش چی هست 😏🤣

    پاسخ

    سلام من همه اینکارارو کردم کلا گوشیمو همه چیرو پاک کرد بازم او others بیست گیگمو اشغال کرده واقعا کلافه شدم …همه چی در مورد اندروید و آیواسو میدونم ولی این others رو سالهاست نمیتونم کشف کنم

    پاسخ

    وقتی ما یه برنامه مثلا 50مگی نصب میکنیم بعد نصب حدودا دو برابر فضا اشغال میکنه وقتی اون برنامه رو هم پاک میکنیم حدودا همون 50 مگ پاک میشه بعد گذشت ی مدت با تکرارش این حجم خیی زیاد میشه حتی اگ کل برنامه ها و مدیریت فایل کل فایل هاتونم پاک کنید این فضا باز اشغال تنها راهشم تنظیمات کارخانه کردن گوشی من چندین بار ب این مشکل خوردم فقط ریست فکتوری جواب میده

    پاسخ