;
coinex

حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی [آموزش تصویری]

افرادی که گوشی شیائومی دارند معمولا با مشکل اینترنت روبرو هستند، در این نوشتار برای حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی به شما راهکار ارائه می‌دهیم.

این روزها بازار گوشی شاهد تغییراتی در عرصه‌ی رقابت میان شرکت‌های مطرح است. با وجود اینکه در حال حاضر از نظر محبوبیت بین مشتریان گوشی‌های برند سامسونگ بالاتر از گوشی‌های آیفون قرار دارند، اما برند شیائومی هم با عرضه‌ی گوشی‌های اقتصادی میان رده با قابلیت‌های گوشی‌های پرچمدار، آرام آرام از برند گوشی هواوی پیشه می‌گیرد و بیش از بیش به دو برند محبوب کره‌ای و امریکایی نزدیک می‌شود. اما بیشتر افرادی که گوشی شیائومی دارند، یک سوال مشترک دارند و آن هم اینکه؛ چرا اینترنت گوشی شیائومی کار نمی کند ؟

حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی

برند گوشی شیائومی به دلیل قیمت پایین و اعلام دارا بودن ویژگی‌های قابل رقابت با برندهای پرچمدار از سوی سازندگان آن، خیلی زود جایگاه خود را در بین مشتریان پیدا کرد. اما مشکل اصلی این گوشی‌ها امنیت پایین و مشکلات نرم‌افزاری آن‌ها است، که هیچگاه در گوشی‌های اپل و سامسونگ وجود نداشته است.

یکی از مشکلات اصلی گوشی‌های چینی شیائومی، اشکال در اتصال به دیتای گوشی و یا وای فای است. ما قصد داریم در نوشتار، حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی [آموزش تصویری] برای برطرف کردن این مشکل به شما کمک کنیم. با ما همراه باشید.

راهکار حل مشکل وصل نشدن به اینترنت گوشی های شیائومی

حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی
چرا اینترنت گوشی شیائومی کار نمی کند ؟ / مشکل عدم اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی

ما با در نظر نگرفتن مدل و سری گوشی شیائومی‌ شما ، راهکار حل مشکل وصل نشدن به اینترنت گوشی های شیائومی با استفاده از تنظیمات رابط کاربری MlUl در این گوشی را آموزش می‌دهیم. برای رفع مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی شیائومی خود، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • تنظیم درست APN در گوشی‌های شیائومی

ابتدا به قسمت تنظیمات رابط کاربری MlUl گوشی شائومی خود وارد شوید. پس از آن وارد تنظیمات سیم‌کارت و دیتای گوشی خود شوید. در این قسمت اول از فعال بودن دیتای گوشی کاملا مطمئن شوید. سپس به قسمت تنظیمات سیم‌کارت بروید که در حالت پیش‌فرض نام اپراتور مورد استفاده‌ی شما دیده می‌شود.

حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی [آموزش تصویری]
مشکل عدم اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی / حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی
پس از ورود به گزینه‌ی Access Point Names (APN)، گزینه‌ی new APN را لمس کنید و در گزینه‌ی SPN را به lMSl تغییر دهید و در نهایت آیکون + را لمس کنید تا APN جدید شما ساخته شود، بعد از آن می توانید با بازگشت به پنجره‌ی قبلی این APN را انتخاب نمایید.

  • شبکه‌‌های گوشی

اگر اکنون به پنجره‌ی تنظیمات سیم‌کارت برگردید، امکان دسترسی به شبکه‌ی دلخواه شما وجود دارد، انگشت خود را روی آن قرار دهید و کمی نگه دارید، چند گزینه برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که به شما امکان می‌دهد گوشی خود را روی بالاترین سرعت قرار دهید؛ اگر گوشی شما می‌تواند به G5 متصل شود، آن را روی گزینه‌ی G5 و اگر امکان اتصال بهG 4 را دارد، آن را روی G4 قرار دهید. البته اگر گوشی شما امکان G5 داشته باشد اما منطقه‌ی زندگی شما دارای این امکان نباشد؛ گوشی شما به طور خودکار به تنظیمات G4 برمی‌گردد.

حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی [آموزش تصویری]
مشکل عدم اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی / حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی
  • در حالت فعال قرار دادن دیتا رومینگ

یکی دیگر از روش‌ها برای حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی این است که به قسمت تنظیمات سیم‌کارت و دیتای گوشی خود وارد شوید و گزینه‌ی data roaming را فعال نمایید.

گاهی وقت‌ها با این کار به ظاهر ساده مشکل عدم اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی برطرف می‌شود. البته باید یادآور شد که این گزینه فقط تا هنگامی که در کشورتان هستید هزینه‌ی اضافه برای شما به نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

  • محدودیت مصرف دیتای گوشی را خاموش کنید.

گاهی هم در پاسخ به این پرسش مشتریان شیائومی که می‌پرسند، چرا اینترنت گوشی شیائومی کار نمی کند ؟ می‌توان گفت، شاید گزینه‌ی محدودیت مصرف دیتای گوشی شما روشن است، زیرا یکی از دلایلی که مانع امکان استفاده از اینترنت گوشی‌های شیائومی می‌شود، همین است.

این گزینه برای اطلاع شما از مصرف بیش از حد اینترنت گوشی شما طراحی شده است. شما می‌توانید برای غیرفعال کرن این گزینه و یا افزایش محدودیت استفاده داده‌های گوشی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید و پس از آن به تتنظیمات سیم‌کارت و شبکه‌های گوشی بروید.
  • گزینه‌ی Set data Plan را انتخاب نماید.
  • روی گزینه‌ی Data Plan ضربه بزنید.
  • پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا بالاترین میزان مصرف دیتای

گوشی را انتخاب کنید و مشخص کنید پس از به پایان رسیدن اینترنت شما چه اتفاقی رخ دهد.

اگر پس از انجام راهکارهای بالا باز هم مشکل عدم اتصال به اینترنت در گوشی های شیائومی شما رفع نشد، از روش‌ زیر برای رفع مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی شیائومی خود استفاده نمایید.

  • به روزرسانی گوشی خود را بررسی و سپس آن را ری‌استارت کنید.

گاهی وقت‌ها یک کار ساده و آسان مانند ری‌استارت کردن سبب حل مشکل وصل نشدن به اینترنت گوشی های شیائومی می‌شود. علاوه بر این بررسی کنید که آیا تنظیمات به‌روزرسانی خودکار در گوشی شما فعال است یا غیرفعال.

بهتر آن است که این گزینه فعال باشد و اگر می‌خواهید برای صرفه‌جویی در مصرف اینترنت گوشی شما به طور خودکار به‌روزرسانی نشود، هر زمان که به اینترنت رایگان دسترسی دارید، گوشی خود را به طور دستی به‌روزرسانی نمایید تا چنین مشکلاتی نداشته باشید.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

رفع مشکل گوشی شیائومی در وصل شدن به وای-فای

ممکن است شما برای وصل شدن گوشی شیائومی خود به وای-فای هم مشکل داشته باشید، ما در این نوشتارچند روش برای این رفع این مشکل هم به شما ارائه می‌دهیم. زمانی که سرعت وای-فای خیلی کند است، برای رفع این مشکل می‌توانید کارهای زیر را امتحان نمایید.

  • حالت extreme traffic را در گوشی خود فعال کنید.

برای فعال کردن این حالت به تنظیمات گوشی بروید و پس از آن وارد قسمت وای-فای شوید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی [آموزش تصویری]
رفع مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی شیائومی / حل مشکل وصل نشدن به اینترنت گوشی های شیائومی
  • در اولین گام از فعال بودن گزینه‌ی Wi-Fi Assistant در گوشی خود مطمئن شوید.
  • در گام بعدی گزینه‌ی Traffic mode را انتخاب نمایید.
  • Traffic mode را فعال نمایید و آن را در حالت Extreme قرار دهید.

پس از طی کردن مراحل یاد شده، سرعت وای-فای شما برای فرایندهای پس زمینه مانند به‌روزرسانی‌ها و یا استفاده‌ی اینترنت توسط برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود و همه‌ی پهنای باند برای کاری مصرف می‌شود که هم اکنون با گوشی خود انجام می‌دهید.

  • حالت battery saver گوشی خود را غیر فعال کنید.

گاهی ممکن است، هنگامی که شارژ باتری شما در حال تمام شدن است، نیاز داشته باشید که گوشی شما روشن باشد، در این زمان‌ها battery saver بهترین گزینه است، اما در شرایط طبیعی آن را خاموش نمایید تا انتقال داده‌ها از راه وای-فای با بالاترین سرعت خود انجام شود. برای این کار وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید و گزینه‌ی battery and performance را انتخاب نمایید و پس از آن اگر گزینه‌ی  battery saver فعال است آن را غیرفعال نمایید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

وصل شدن به شبکه‌ی وای-فای ممکن نیست.

هنگامی که تلاش می‌کنید با گوشی شیائومی خود به وای فای وصل شوید، اما این امکان برای شما فراهم نیست، شاید گوشی شما دچار یک نقص خاص شده باشد. در این حالت اولین و بهترین کار ری‌استارت کردن گوشی است که باعث حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی شما می‌شود.

حل مشکل اینترنت گوشی شیائومی [آموزش تصویری]
حل مشکل وصل نشدن به اینترنت گوشی های شیائومی / رفع مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی شیائومی
اما اگر با پس از ری‌استارت گوشی همچنان با این مشکل روبرو شدید، می توانید تنظیمات وای-فای را ریست نمایید. بعضی وقت‌ها امکان دارد خواسته یا ناخواسته تنظیمات وای-فای و شبکه‌ی گوشی را به شکلی تغییر داده باشیم که امکان وصل شدن به وای-فای برای فراهم نباشد. بنابراین در این حالت با ریست کردن تنظیمات به حالت اول بر طبق اقدامات زیر این مشکل گوشی شما برطرف خواهد شد.

  • به بخش تنظیمات گوشی خود بروید.
  • سپس وارد قسمت Connection and Share شوید.
  • پس از آن گزینه‌ی بازیابی تنظیمات کارخانه یا همان recover factory settings را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص حل مشکل اینترنت گوشی‌ شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    من این ۴ روز گوشی poco x5 pro گرفتم افتضاحه
    شبکه ندارد
    هر برنامه ای که می‌خوام وارد بشم باید شبکه رو خاموش و روشن با هزار بدبختی روشن میشه
    خلاصه گوشی خوبی نیست
    شبکه ای داره افتضاحه

    پاسخ

    سلام گوشی پوکوx3دارم چندروزه نه با وای فای وارد بازار میشه نه با اینترنت خودش
    برنامه شاد وارد میشه ولی دانلود نمیکنه
    فروشگاه پلیر وارد میشه برنامه هارو میاره ولی بروزرسانی یا دانلود نمیکنه
    برنامه کروم ولی خوب کار میکنه

    پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید و خدا قوت خدمت شما برای این مطلب مفید…
    فقط سوالی هست:
    تمام برنامه ها را اینترنت خوب ساپورت میکند اما بازیهارا نه(با اینکه برنامه های پر مصرف را لود میکند)راه حل این مشکل چیست
    موبایل(poco x3 nfc)
    با تشکر از توجه شما

    پاسخ

    سلام وخسته نباشید تنظیمات کلی انجام نشده سرعت اینترنت خیلی ضعیف هرازنیم ساعت بایدبسته اینترنت خریدکنم لطف کنید راهنمایی بفرماییدتنظیمات طبق فرمایش شماثبت شده مشکل ضعیف،بودن نت چگونه برطرف شود

    پاسخ

    سلام گوشی من poco m3 pro هست، وقتی از لبتاب به اینترنت گوشیم وصل میشم به سرعت اینترنتم تموم میشه، مشکل از لبتاب نیست چون با گوشی دیگه وصل شدم ولی کم نکرده

    پاسخ

    آقا دم شما گرم…راهکار imsi کارساز بود
    ممنون از شما

    پاسخ

    سلام این مشکل گوشی نیست من نرم افزار کارم تو موبایلی اگر درست نشد بهم بگو کمکت کنم برو تو تنظیمات..سیم کارت ها وشبکه های تلفن همراه هر سیم کارتی که اینترنت سرشه انتخابش کن..نام های نقاط دسترسی اون APNکه آبی هست تیک خورده انتخاب کن …..تو بخش پروکسی یه شماره هست پاکش کن …و بزن رو بیشتر ذخیرش کن اینترنتو خاموش روشن کن درست میشه اگر نشد بهم بگو تو واتس اپ بهت بگم

    پاسخ

    بچه ها تروخدا کمک…..
    ببینید من گوشیم ردمی۸ هست آپدیت کردم میو آیو یه ماه پیش آپدیت داده بود من آپدیت کردم الان تو خیلی برنامه ها نتم کار نمیکنه فقط با وی پی ان کار میکنه همش باید وی پی ان روشن کنم کمک کنین تازه بعضی وی پی ان ها هم نمیتونم وارد شم میگه اینترنت قعطه

    پاسخ

    دوست عزیز گوشی ای که دارید مدل خوبی نیست و دارای محدودیت های زیادی هست ، اگر گوشی تون رو عوض کنید و نسخه بهتری بگیرید بهتره

    پاسخ

    سلام. خوبی برادر

    منم همین گوشی دارم و این مشکل.. چی کار کردی برادر.. خیلی گیرم.. کمک کنید

    پاسخ