;
coinex

جشنواره همتا: مصاحبه با دبیر جشنواره

جشنواره همتا توسط مدرسه همرا با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان برگزار خواهد شد. با الناز فطیر خورانی دبیر جشنواره مصاحبه ای کوتاه داشته‌ایم.

مدرسه همراه جشنواره ای را برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته است. این جشنواره همتا نام دارد و دارای محوریت های مختلفی است که تمامی محوریت ها در غالب افزایش توانایی دانش‌آموزان در زمینه های علمی و تحصیلی اس.

جشنواره همتا

جشنواره دانش آموزی همتا ( همراه تابستان) با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و رشد مهارت های علمی و عملی دانش آموزان و پر کردن اوقات فراغت آن ها به صورت مجازی در تابستان،  ویژه کلیه مقاطع دانش آموزی دبستان و دوره اول و دوم دبیرستان با همت مدرسه همراه و با همکاوری وزارت آموزش و پرورش و سازمان ها و ارگان ها برگزار می گردد.

هدف از برگزاری این جشنواره چیست؟

این جشنواره با هدف رشد مهارت های علمی و عملی دانش آموزان و با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی شد و از تابستان 1400 ثبت نام آن در 5 محور سمینارهای دانش آموزی، دستاوردهای و اختراعات دانش آموزی، کسب و کار ، تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی و 27 گرایش علمی متنوع ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی آغاز شد و با توجه به استقبال دانش آموزان و درخواست های مکرر مدارس تا آبان ماه نیز ادامه داشت.

جشنواره همتا به نسبت رویدادهای نظیر خود، مزایای فراوانی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

• برگزاری حدود 50 وبینارآموزشی رایگان در موضوعات متنوع در جهت هدایت و مشاوره مجازی پروژه های علمی
• بورسیه علمی و حمایت مادی و معنوی از دانش آموزان و طرح های برتر
• اختصاص جایزه نقدی یک میلیونی، 750 هزار تومانی و 500 هزار تومانی برای طرح های منتخب در هر محور و گرایش به تفکیک مقاطع تحصیلی و اختصاص 90 میلیون تومان برای حمایت از مدارسی که بیشترین شرکت کننده و طرح منتخب را دارند .

این نخستین بار است که مدارس نیز ضمن قدردانی و اهدای لوح تقدیر، مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت، به امید اینکه علی رغم آثار نامطلوب شرایط کرونا، بستر مناسبی برای پژوهش و تقویت روحیه علمی دانش آموزان در همه مدارس کشور فراهم گردد.

در نهایت بیش از 1000 دانش آموز پر تلاش و با استعداد در قالب 350 گروه دانش آموزی در این جشنواره شرکت کردند و در روزهای 17، 18 و 19 آذرماه 1400 طرح ها و پروژه های خود را به صورت آنلاین ارائه کردند و هیات داوران پس از بررسی آنها و مستندات ارسالی شان 110 طرح و پروژه را به عنوان برترین های این جشنواره انتخاب کردند.

انشالله در تاریخ 5 اسفندماه 1400 مراسم اختتامیه مجازی این جشنواره برگزار خواهد شد و جوایز منتخبین و مدارس برتر برایشان ارسال خواهد شد.
انشالله به زودی برنامه و پوستر دومین جشنواره دانش آموزی همتا توسط مدرسه همراه اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جشنواره همتا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر