;
coinex

کمد کپسولی چیست؟ + مراحل راه‌اندازی کمد کپسولی

کمد کپسولی چیست؟ کمد پر از لباس دلخواه هر انسانی است؛ اما نگهداری از تعداد زیادی لباس دشوار است و البته تمام آن‌ها را نمی‌توانید استفاده کنید. در این جا کمد کپسولی چیزی است که به شما کمک می‌کند تا از لباس‌هایی که سالی یک بار هم استفاده نمی‌کنید، خلاص شوید.

اما کمد کپسولی چیست و چطور می‌توانیم یکی از آن‌ها را داشته باشیم؟ برای داشتن کمد کپسولی به یک کمد جدید یا چیدمان جدید نیازی نیست؛ تنها کاری که باید انجام دهید رعابت قوانین کمد کپسولی است

حتما تا به حال با خود گفته‌اید که “من لباسی برای پوشیدن ندارم”! باورنکردنی است. صادقانه قبول کنید که 100% از وسایل و لباس‌هایی که در کمدتان دارید را استفاده نمی‌کنید. اگر قبول کردید به خواندن این مقاله ادامه دهید که ما یک ترفند شگفت‌انگیز برای تمیز کردن کمدتان از لباس‌های بی‌مصرف داریم.

کمد کپسولی چیست؟

کمد کپسولی مجموعه‌ای از اقلام ضروری انتخاب شده است که عمر جاودانه دارند و هیچ زمان از مد نمی‌افتند. در این کمد لباس‌هایی را قرار می‌دهید که به صورت روزمره استفاده می‌کنید و از مد نمی‌افتد. لباس‌هایی که در این کمد قرار می‌دهید، باید به سبک زندگی شما نزدیک باشد و احساس خوبی به شما بدهد.

مرحله 1: استایل و سبک زندگی خود را تجزیه و تحلیل کنید

اولین قدم همیشه مهمترین قدم در هر کاری است. در ساخت کمد لباس کپسولی، اولین قدم شما این است که استایل موردعلاقه و سبک زندگیتان را بشناسید. برای انجام این کار یه تست کوچک از خود بگیرید و این سوالات را از خودتان بپرسید:

  1. فعالیت اصلی من چیست؟
  2. دوست دارم در اوقات فراغتم چه کار کنم؟
  3. چه چیزهایی در کمد من غالب هستند؟
  4. آیا آن‌ها را مرتب استفاده می‌کنم؟ یا فقط فضای کمدم را اشغال کردند؟
  5. به جز لباس‌های فصلی، کدام لباس را مدت زمان زیادی است که نپوشیده‌ام؟

این سوالات اساسی به شما کمک می‌کنند تا از چیزهایی که دارید آگاه شوید و در خریدهای بعدی دقت کنید.

مرحله 2: چالش 30 روزه

یک چالش 30 روزه برای خودتان قرار دهید و در آن، به لباس‌هایی که برای روزتان انتخاب می‌کنید دقت کنید. با چه لباس‌‌هایی راحت‌تر هستید؟ با کدام لباس‌هایتان اعتماد به نفس بیشتری دارید؟ این مرحله یکی از مهمترین مراحل ساخت کمد لباس کپسولی است.

مرحله 3: کمد را تمیز کنید!

پس از 30 روز، درک بهتری از لباس‌های داخل کمدتان خواهید داشت و اکنون، شما متوجه می‌شوید که دوست دارید چه لباسی بپوشید. البته این مرحله شامل لباس‌های رسمی و میهمانی که سالی یک بار می‌پوشید یا لباس ورزشی و لباس خواب نمی‌شود.

کمد کپسولی چیست؟ + مراحل راه‌اندازی کمد کپسولی

کم کم کپسولتان به سبک زندگی و چیزهایی که دوست دارید نزدیک می‌شود و آماده پرتاب است؛ پرتاب یعنی تمیز کردن کمد از لباس‌هایی که نمی‌پوشید.

مرحله 4: رنگ‌های خود را مشخص کنید

پالت رنگ کاملا اختیاری است و به سلیقه شما بستگی دارد، اما زمان ساخت کمد کپسولی بسیار مفید است؛ زیرا راهنمای مرجع برای خریدهای بعدی شما خواهد بود. پس از مرحله دوم متوجه خواهید شد که بیشتر به پوشیدن چه رنگ‌هایی تمایل دارید و چه رنگ‌های بیشتر به شما می‌آید. بنابراین این می‌تواند در راهنمای مرجع پالت رنگ شما موثر باشد.

مرحله 5: ترسیم کپسول و لیست علاقه‌مندی

بعد از پاکسازی و انتخاب پالت مرجع رنگ، زمان آن رسیده که یک نقشه تصویری یا ذهنی از کپسول خود ایجاد کنید تا به شما کمک کند کمتر خرید کنید.

این کار چندان هم سخت نیست و کافی است «اصول سالانه» در فصول سال را بدانید. برای مثال یک تیشرت سفید داخل کمدتان دارید که در تمام فصول قابل استفاده است؛ بنابراین نیازی نیست یک تیشرت سفید طرح‌دار جدید خریداری کنید. حتی ممکن است متوجه شوید از بعضی لباس‌هایتان تعداد دفعات زیادی استفاده کرده‌اید و زمان تعویض آن‌ها فرا رسیده است؛ پس یادداشت کنید تا خریداری کنید.

مرحله 6: مراجعه به کمد قبل از خرید مجدد

این مرحله یکی از چالش برانگیزترین مراحل و موردعلاقه‌ترین‌ها است؛ زیرا یاد می‌گیرید خلاق‌تر باشید. هر بار که هوس خرید لباس جدید دارید، به کمد لباس‌هایتان نگاه کنید و به اجبار، سعی کنید لباسی که مدتی است نپوشیده‌اید را دوباره بپوشید.

با این کار سعی می‌کنید خودتان را مجبور به پوشیدن لباسی کنید که به شما احساس اعتماد به نفس یا زیبایی نمی‌دهد. اشکالی ندارد؛ فقط از شر آن خلاص شوید. آن را به کسی اهدا کنید که ممکن است بیشتر از شما به آن نیاز دارد و قدردان حضور آن در کمدش باشد. حتی پس از پاکسازی ممکن است کمد ما نقص‌هایی داشته باشد.

مرحله 7: کیفیت بهتر از کمیت

مهم است که درباره کیفیت پارچه‌ی لباس‌هایتان حساس باشید. کیفیت پایین پارچه باعث می‌شود که یک آیتم، مدت زمان کمی در کپسول شما باشد و این یعنی چرخه‌ی تولید و خرید مجدد را ادامه دهید. برای رعایت این مرحله می‌توانید از مارک‌های اخلاقی و پایداری حمایت کنید که لباس‌ها را بازیافت ‌می‌کنند و از پارچه‌های طبیعی و ارگانیک تولیدات دارند.

مد پایدار گاهی ممکن است گرانتر از مد سنتی باشد؛ اما تنها دلیل این اتفاق برندهای متعهد به پرداخت دستمزد منصفانه به کارگران خود و تهیه مواد ممتاز، طبیعی یا بازیافتی است.

لباس شما نباید به اندازه فنجان قهوه شما قیمت داشته باشد؛ ما باید یاد بگیریم که بهای منصفانه را بپردازیم.

در آخر دوست داریم که اگر این مطلب برای شما مفید بود، اگر انتقاد یا پیشنهادی داشتید نظرتان را با ما در وبسایت مدیسو در میان بگذارید. مدیسو یک وبسایت برای مراقبت از سلامت و زیبایی است و البته درباره موضوعات مختلفی که در زمینه مد، پوشاک و زیبایی وجود دارد صحبت می‌کنیم.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر