;
coinex

علت روند نزولی بازار رمزارز ها چیست ؟ [گفتگوی تکراتو با امید علوی]

گزارش ها حاکی از آن است که بازار رمزارز ها روند نزولی به خود گرفته است. در این باره گفت‌وگویی داشتیم با امید علوی کارشناس بازار رمزارز ها.

یک تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال هشدار داد که بیت کوین ممکن است با کاهش اندک و افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه مارس، به سطوح پایین‌تری سقوط کند.علا

به نقل از نیوز، بیت کوین در ژانویه برای اولین‌بار از ماه جولای به کمتر از ۳۳ هزار دلار سقوط کرد و قیمت آن بیش از ۵۰ درصد در فروش کاهش یافت اما انتظار می‌رود با وجود شروع آشفته بیت کوین در سال ۲۰۲۲، به هدف صعودی ۲۰۰ هزار دلاری در نیمه دوم دست یابد.

بررسی بازار رمزارز ها

گزارش‌ها نشان داده است که بیت کوین در عملکرد خود بازتاب بازار سهام بوده است زیرا با این احتمال مواجه می‌شود که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را در اوایل ماه آینده افزایش دهد.

به گزارش کوین دسک، بیت کوین در پایان سه ماهه چهارم سال گذشته به طور فزاینده‌ای با سهام مرتبط و زمانی که با چشم‌انداز انقباض بانک مرکزی مواجه شد، سقوط کرد.

 نقل از نیوز، بیت کوین در ژانویه برای اولین‌بار از ماه جولای به کمتر از 33 هزار دلار سقوط کرد و قیمت آن بیش از 50 درصد در فروش کاهش یافت اما انتظار می‌رود با وجود شروع آشفته بیت کوین در سال 2022، به هدف صعودی 200 هزار دلاری در نیمه دوم دست یابد. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر 1.96 تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل 7.59 درصد بیشتر شده است.

حجم کل بازارهای دیجیتال در بیست‌وچهار ساعت گذشته

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته 79.34 میلیارد دلار است که 9,30 درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر 10.22 میلیارد دلار است که 12.89 درصد از کل حجم 24 ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون 61.91 میلیارد دلار است که 78.02 درصد از کل حجم 24ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

حجم کل بازار رمزارزها
روند نزولی بازار ارز دیجیتال / روند نزولی بازار ارز دیجیتال

بررسی بازار رمزارز ها با امید علوی

امید علوی کارشناس حوزه رمزارزها تاثیر نوسانات بازار رمزارز ها بر کاربران معمولی را اینگونه بررسی کرد و گفت:با توجه به جذابیتی که بازار رمز ارز ها دارند، هنگامی که بازار رمزارز ها در حالت صعودی قرار می‌گیرد کاربران جدید با شتاب و به صورت هیجانی وارد بازار می‌شوند و این باعث می‌شود که مطالعه کافی نداشته باشند و هنگامی که بازار از حالت صعودی خارج می‌شود و حالت رکود به خود می‌گیرد این افراد دچار ضرر های بسیار می‌شوند زیرا نمی‌دانند چه زمانی زمان درست خروج از بازار و حفظ سرمایه‌اشان است.

علوی: کسب آگاهی پیش از سرمایه‌گذاری از واجبات است

علوی بهترین روش متضرر نشدن در این بازار را کسب آگاهی کافی پیش از سرمایه‌گذاری دانست و افزود:بهترین روش برای متضرر نشدن در بازار رمز ارز ها این است که حتما با مطالعه و آگاهی کامل وارد این بازار شوند و پیش از سرمایه گذاری حتما تمرین لازم را انجام دهند.

مهم این است که افراد سرمایه ای را وارد این بازار کنند که کل زندگیشان به آن وابستگی نداشته باشد تا مجبور نباشند فشار های روانی و عصبی بسیار زیادی  را متحمل شوند و از تصمیم های هیجانی دوری کنند.

علوی همچنین دلایل نوسانات بازار رمزارز را حجم کم بازار رمزارز ها دانست و گفت:به چند دلیل بازار رمز ارزها دچار نوسانات شدید مشود. یکی این که حجم این بازار هنوز بسیار کم است و در مقابل بازار های سرمایه قدیمی تر این حجم کم بیشتر قابل توجه است.

دلیل دوم ضعف و نبود قانون گذاری ها روی این بازار ها باعث می‌شود تا بازار ساز ها بتوانند راحت‌تر اقدام به دستکاری بازار و ایجاد موج ها بکنند، از سویی چون عمق این بازر کم است و تنوع توکن ها و کوین ها هم کم است باعث میوشد که نهنگ ها و بازار سازها یتوانند با یک سرمایه بسیار معمولی جریانات را کنترل کنند.

علوی: مردم باید هوشیاری بالایی نسبت به توکن هایی که حجم کمی دارند داشته باشند

علوی به کاربران پیشنهاد کرد که هوشیاری بیشتری نسبت به توکن هایی که حجم پایینی دارند داشته باشند و توضیح داد:مردم باید هوشیاری بسیار بالایی نسبت به کوین ها و توکن هایی که حجم پایین دارند داشته باشند و با مطالعه و بررسی اقدام به سرمایه گذاری کنند. در کل پیشنهاد من این است که افراد قبل از سرمایه گذاری روی موضوع رمزارزها کار و مطالعه کنند.

علوی در آخر چرایی نوسانات بازر رمز ارز را اینگونه توصیف کرد

در اکثر افزایش قیمت ها چون به صورت هایپ اتفاق می افتدد و اخبار تاثیر بسیار زیادی روی بالا رفتن قیمت یک دارایی دیجیتال دارد و آن پروژه نه ارزش واقعی آن عدد را دارد و نه نیازی به آن حجم سرمایه و ارزش دارد خیلی زود با سقوط شدید مواجه می شود.

 

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۹ صبح به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی 10 ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

1- بیت کوین

قیمت: 39 هزار و 645.64 دلار

تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 1.43 درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:6.19درصد کاهش

2- اتریوم

قیمت: 2 هزار و 690 دلار

تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 4.44 درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 8.03 درصد کاهش

3- بایننس کوین

قیمت: 387.23 دلار

تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 4.03 درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 4.11 درصد کاهش

حجم کل بازار رمزارزها
روند نزولی بازار ارز دیجیتال / روند نزولی بازار ارز دیجیتال

4- تتر

قیمت: 1.001 دلار

تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 0.00درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 0.01 درصد کاهش

5- سولانا

قیمت: 87.63 دلار

تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 4.55 درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 8.64درصد کاهش

6- کاردانو

قیمت: 0.9632 دلار

تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 4.24 درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 8.14 درصد کاهش

7- ریپل

قیمت: 0.7952 دلار

تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 0.39 درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 3.25 درصد کاهش

8- پولکا دوت

قیمت: 17.25 دلار

تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 4.36درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 9.34 درصد کاهش

9 – یو اس دی کوین

قیمت:1.00دلار

تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 0.04 درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 0.10 درصد افزایش

11- دوج کوین

قیمت: 0.1384 دلار

تغییرات قیمتی 24 ساعت گذشته: 2.07 درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: 4.14 درصد کاهش

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص روند نزولی بازار ارز دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر