;
coinex

بازی دسنترالند (Decentraland) ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد

بازی دسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی است که از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر بازی دسنترالند (Decentraland) با ما باشید.

بازی دسنترالند (Decentraland) در سال ۲۰۱۷ بود که با انجام یک عرضه اولیه کوین (ICO) توانست ۲۴ میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشد. ابن بازی جذاب نسخه بتای خصوصی خود را در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد و در فوریه ۲۰۲۰ برای عموم آزاد شد و اکنون همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

بهتر است شما نیز نحوه بازی بلاکچین دیسنترالند را یاد بگیرد تا بتوانید از طریق آن کسب درآمد کنید و بازی نیز لذت ببرید. آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی دسنترالند (Decentraland) در ادامه آمده است.

بازی دسنترالند (Decentraland)

بعد از آنکه عموم مردم توانستند از بازی دسنترالند (Decentraland) استفاده کنند، از آن زمان طیف گسترده‌ای از تجربیات از جمله بازی‌های تعاملی، صحنه‌های گسترده D3 به کاربران این بازی ارائه شد.

نحوه بازی بلاکچین دیسنترالند ساده است و می‌توانید به راحتی یاد بگیریرد. این پلتفرم همچنین دارای دو توکن Mana و Land  است که در ادامه بررسی خواهند شد.

بازی دسنترالند یک متاورس (جهان مجازی) غیر‌متمرکز است. این بازی تا حدودی مشابه بازی سکند لایف (Second Life) است اما تفاوت بزرگ دسنترالند با سکندلایف این است که دسنترالند روی بستر بلاک چین اجرا می‌شود و برای حمایت از ایجاد، توسعه، میزبانی و فروش اموال مجازی ایجاد شده است.

دو متخصص بلاک چین به نام‌های آری میلیش (Ari Meilich) و استبان اوردانو (Esteban Ordano) این پروژه را طراحی کرده‌ و توسعه داده‌‌اند. آنها چندین سال را صرف توسعه بلاک چین و قراردادهای هوشمند دسنترالند کردند و سرانجام در سال ۲۰۲۰ موفق به راه‌اندازی پلتفرم و شبکه اصلی شدند.

میلیش و اوردانو پس از آن به‌عنوان مشاور پروژه، فعالیت خود را در دسنترالند ادامه دادند. در حال حاضر فعالیت این دو، در مسیر پیشرفت این پلتفرم و سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) دسنترالند است.

بازی‌هایی که این قابلیت را فراهم می‌کنند، کاربران را به یک جهان دیجیتال جذاب هدایت می‌کنند که در آن امکان خرید و فروش و ساخت هرآنچه که فکرش را بکنیم فراهم شده است.

با دریافت آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی دسنترالند (Decentraland) می‌توانید به سود برسید زیرا دسنترالند برای کاربران خود، امکان خریدار اموال مجازی را فراهم کرده است.

 

بازی دسنترالند (Decentraland)

کاربران این بازی می‌توانند اموال خود را به‌عنوان یک کسب‌وکار آنلاین و مجازی و منبعی برای کسب درآمد توسعه دهند. آنها می‌توانند ساختمان‌ها و جاذبه‌های مختلف را در زمین‌های مجازی خود ایجاد کنند و از طریق آنها به درآمد برسند. همچنین کاربران با فروش یساخته‌های خود نیز می‌توانند به سودهای خوبی دست پیدا ‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آینده متاورس (Metaverse)

متاورس استار اطلس

بررسی LAND و MANA

مانا رمز ارز محلی دسنترالند است. این توکن نه تنها به عنوان یک ارز دیجیتال عمل می‌کند، بلکه برای هولدرهای آن قدرت رای‌دهی در DAO دسنترالند را نیز به ارمغان می‌آورد.

مانا یک رمز ارز ERC20 است، بنابراین امکان ادغام ساده آن در پلتفرم‌های دیفای، صرافی‌های غیر متمرکز و دیگر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم وجود دارد. علاوه بر این، تعداد توکن‌های مانا به 2,194,024,727 واحد محدود و تا امروز 3 آبان 1400، 1.82 میلیارد واحد آن در گردش است.

برای شرکت در حاکمیت بازی دسنترالند (Decentraland) کاربران باید توکن‌های مانا خود را به رپد مانا (wMANA) تبدیل کرده و آن را در این سازمان مستقل غیرمتمرکز قفل کنند. هر رمز ارز wMANA، نماینده یک رای در طرح‌های پیشنهادی حاکمیت است. شما نیز می‌توانید در صرافی‌ها یا از طریق فروش آیتم‌های کالکتیبل در بازارچه دسنترالند ارز دیجیتال مانا به دست آورید. این دائو همچنین خزانه توکن MANA خود را دارد که برای تامین بودجه عملیات و تصمیمات از آن استفاده می‌شود.

LAND یک توکن غیرمثلی مبتنی بر استاندارد ERC721 است که نماینده قطعات زمین تحت مالکیت بازیکنان در جامعه این پلتفرم است. این ارز دیجیتال نیز مشابه مانا، به‌عنوان بخشی از پروتکل حاکمیت بازی دسنترالند (Decentraland) به هولدرهای خود قدرت رای‌دهی می‌دهد. با این وجود، رمز ارز LAND به قفل شدن در دائو بازی دسنترالند نیازی نداشته و هر واحد آن، دو هزار رای برای هولدر خود فراهم می‌کند. بازیکنانی که قطعات زمین متعدد در بازی دسنترالند دارند، می‌توانند آنها را به یک توکن Estate واحد گره زده و قدرت رای‌دهی معادل قطعات زمین را در آن ادغام کنند.

شما برای شروع، به خرید قطعات زمین به نام LAND نیاز دارید. پس از خرید، امکان انجام هر چیزی مانند ساخت بازی‌ها، برنامه‌ها، سرویس‌های شرط‌بندی یا حتی صحنه‌های سه بعدی در آن‌ها وجود دارد. همچنین می‌توان به ساخت سرویس‌های مبتنی بر LAND در حوزه آموزش، توسعه حرفه‌ای، توریسم و دیگر امکانات پرداخت.

برای کسب LAND، کاربران ملزم به تبادل ارز دیجیتال مانا خود با این توکن هستند که این امر خود باعث سوزانده شدن توکن‌های MANA و در نتیجه، کم‌یاب‌تر و باارزش‌تر شدن آن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

متاورس بلاکتوپیا (Bloktopia)

آموزش بازی سندباکس (Sandbox)

بازی دسنترالند (Decentraland)

دارندگان توکن مانا اعضای مهمی در پلتفرم دسنترالند هستند؛ چراکه به عنوان بخشی از حاکمیت شبکه (DAO) در هر منطقه شناخته می‌شوند. آنها با داشتن توکن مانا می‌توانند درمورد مسائلی که بر این مناطق تأثیر می‌گذارد رأی دهند. مجموع مقدار توکن مانا که هر عضو نگهداری می‌کند، وزن رأی او را مشخص می‌کند.

توکن‌های مانا قدرت پشت این پلتفرم هستند. در واقع همه‌چیز در این پلتفرم، از توکن مانا قدرت می‌گیرد و ارزش پیدا می‌کند. مانا یک توکن مبتنی بر اتریوم یا همان ERC-۲۰ است که روی کیف پول‌های اتریوم ذخیره می‌شود. علاوه‌ بر کاربرد حاکمیتی آن در این بازی، می‌توان برای خرید زمین یا هر تعداد دارایی و خدمات مجازی دیگری در دسنترالند نیز از مانا استفاده کرد.

طراحی پیش‌زمینه دسنترالند شبیه به اکثر پروژه‌های بلاک چین است. این پلتفرم یک پروتکل دارد که دارای سه لایه است. لایه‌ها شامل لایه اجماع، لایه محتوای زمین و لایه زمان واقعی (Real-Time) هستند. یادگیری و درک صحیح مفهوم  LAND و MANA بخشی از آموزش بازی Decentraland است.

بررسی سازمان خودکار غیر متمرکز (DAO)

یکی از جنبه‌های جالب بازی دسنترالند (Decentraland) توجه آن به تمرکززدایی است. جامعه بازیکنان، کنترل زمین، دارایی‌های دیجیتال و توسعه‌های دسنترالند را در اختیار دارند.

این دنیای مجازی نیز به عنوان یک سازمان خودگردان غیر متمرکز، از کدهای متن باز جهت نظارت بر قوانین استفاده می‌کند. هر کسی که رمز ارز MANA خود را استیک یا توکن LAND تحت مالکیت خود داشته باشد، قادر به ساخت و رای‌دهی روی طرح‌های پیشنهادی خواهد بود. یادگیری و درک مفهوم DAO بخشی از آموزش بازی Decentraland است.

سازمان مستقل غیر متمرکز بازی دسنترالند (Decentraland) روی راه‌حل نرم افزاری دائو اراگون (Aragon) فعالیت کرده و با بهره‌گیری از یک ایجنت (Agent)، قادر به تعامل با قراردادهای هوشمند اتریوم است.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارز دیجیتال و بازی متاورس

معرفی بازی متاورسی فارسایت (Farsite)

بازی دسنترالند (Decentraland)

حاکمیت دسنترالند

اکثر فضاهای مجازی که تاکنون توسعه یافته‌اند متمرکز هستند و از سوی شرکتی که آنها را ایجاد کرده است کنترل می‌شوند. دسنترالند با سایر بازی‌ها متفاوت است زیرا کاملا غیرمتمرکز است. دسنترالند را دارندگان توکن‌های مانا از طریق DAO کنترل می‌کنند. این DAO با استفاده از فناوری ارائه‌شده از سوی شرکت Aragon ایجاد شده است.

دارندگان لند، مانا و استیت می‌توانند به پیشنهاداتی که از طریق حاکمیت مطرح می‌شود رأی دهند. هر توکن مانا، ۱ واحد قدرت رأی‌دهی و هر توکن لند و استیت نیز ۲۰۰۰ واحد قدرت رأی‌دهی را ارائه می‌دهند. بنابراین هرچه تعداد بیشتری توکن در اختیار داشته باشید، متعاقباً قدرت رأی شما در DAO بیشتر است.

به‌منظور استفاده از مانا برای رأی‌دادن، باید ابتدا آن را در شبکه قفل کنید و به یک توکن دیگر به نام wMANA تبدیل کنید. توکن‌های مانا را در طول این زمان نمی‌توان منتقل یا خرج کرد؛ اما بعد از رأی‌گیری می‌توانید در هر زمان دلخواه، wMANAهای خود را آزاد کنید و سپس آنها را خرج یا منتقل کنید.

 

اما در مورد توکن‌های لند و استیت، وضعیت کمی متفاوت است. برای استفاده از قدرت رأی‌‌دهی توکن‌های لند و استیت، لازم است که این توکن‌ها در DAO ثبت شوند؛ اما نیازی به قفل‌شدن ندارند. پس از ثبت‌نام می‌توان طبق روال معمول از آنها استفاده کرد.

دسنترالند راه را برای نوع جدیدی از فضای مجازی که حاکمیت آن برعهده کاربران است هموار می‌کند. این نوع جدید، مالکیت ارزش ایجادشده در فضای مجازی را به کاربران خود اهدا می‌کند. جالب‌تر اینکه ارزش ایجادشده قابلیت انتقال به دنیای واقعی را نیز دارد.

علاوه بر موارد ذکرشده، دسنترالند به کاربران اجازه می‌دهد تا در فعالیت‌های زیادی شرکت کنند. مسابقه‌دادن با اتومبیل، مبارزه با اژدها و تبدیل‌شدن به یک صاحب‌خانه یا تاجر در دسته این فعالیت‌ها جای می‌گیرند. کاربران از هر یک از این فعالیت‌ها سودهای قابل‌توجه‌ای کسب می‌کنند. این باعث می‌شود دسنترالند بسیار فراتر از یک بازی چندنفره باشد.

بیشتر بخوانید:

متاورس چیست (Metaverse) 

نحوه خرید زمین در متاورس

آموزش بازی Decentraland و شروع آن

در این بخش به آموزش بازی Decentraland و شروع آن می‌پردازیم. برای ساخت حساب و آغازبازی دسنترالند (Decentraland) فقط کافی است از طریق مرورگر کامپیوتر وارد سایت play.decentraland.org شد. اقلام بسیاری در دسنترالند وجود دارد که می‌توانید با استفاده از توکن مانا آنها را خریداری کرد.

برای اجرای این بازی به یک مرورگر به‌روز مانند کروم، فایرفاکس، کرومیوم (Chromium)، بریو (Brave)، اپرا و اج (Edge) و همچنین کامپیوتری مجهز به سیستم عامل توانمند نیاز است.

برای ورود به دنیای دسنترالند و شروع بازی به حتی یک توکن نیز نیاز نیست. این یک پلتفرم مبتنی بر وب است که می‌توان با یک کلیک در مرورگر خود به آن دسترسی پیدا کرد.

نحوه بازی بلاکچین دیسنترالند ساده است؛ در بازی دسنترالند (Decentraland) در ابتدا از شما می‌خواهند کیف پول خود را متصل کنید. اگر قبلاً از کیف پول متامسک یا فورتماتیک (Fortmatic) استفاده کرده‌‌ید، می‌توانید آن را متصل کنید.

همچنین می‌توانید بدون کیف پول شروع به کار کنید؛ اما بدانید که هر کاری که در این حالت انجام می‌دهید فقط روی دستگاه شما ذخیره می‌شود. لازم به ذکر است که دسنترالند هنوز از دستگاه‌های تلفن همراه پشتیبانی نمی‌کند.

بازی دسنترالند (Decentraland)

کیف پول متامسک برای اتصال به دسنترالند توصیه می‌شود. بنابراین، اگر در سایت Play Decentraland هستید و کیف پول خود را متصل کرده‌اید، وقت آن است که روی دکمه Play کلیک کرده و وارد این جهان مجازی و جذاب شوید. اگر این اولین ورود شما به این بازی است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آواتار خود را ایجاد کنید.

ایجاد آواتار یک فرایند سریع و آسان است و گزینه‌های سفارشی زیادی برای بازی وجود دارد. پس از انجام این کار، از شما خواسته می‌شود که با شرایط و ضوابط دسنترالند موافقت کنید و در ادامه به جمینی پلازا منتقل خواهید شد.

یک ربات پرنده کوچک به نام آلیس در این مرحله وجود دارد که وظیفه آن آموزش بازی  Decentralandاست. این ربات اصول اولیه رفت‌و‌آمد دربازی دسنترالند (Decentraland) را توضیح می‌دهد. کلیدهای W ، A ، S  و D برای حرکت هستند. همچنین می‌توان از موس برای کنترل زوایای دوربین و از اسپیس برای پرش استفاده کرد. به‌علاوه، می‌توان با فشردن کلید V بین نمای اول‌شخص و سوم‌شخص جابه‌جا شد. چند کلید کنترلی اساسی دیگر نیز وجود دارد که با شروع بازی، خودتان به آنها تسلط پیدا می‌کنید.

گشت‌وگذار در فضای این بازی بسیار جالب است و به بازیکنان این فرصت داده می‌شود که با برخی سازه‌های سرگرم‌کننده برخورد کنند اما برای کسب سود واقعی از فضای این بازی باید مقداری مانا تهیه کرد. یکی از نکات منفی این بازی در حال حاضر، قیمت نسبتاً بالای ماناست.

دسنترالند به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با معامله توکن‌های غیرمثلی (NFT) موسوم به لند (Land)، در این بازی فعالیت داشته باشند. در مجموع  ۹۰۰۰۰ عدد توکن لند وجود دارد. این توکن‌ها قابل خرید و فروش نیز هستند. Land در لغت به ‌معنی زمین است. در این بازی نیز توکن‌هایی که مالکیت زمین‌های مجازی را نشان می‌دهند، Land نام‌گذاری شده‌اند.

علاوه بر این، صاحبان لندها می‌توانند هرچیزی را که اراده کنند در زمین‌های خود بسازند. زمین‌های قابل خرید و فروش می‌توانند به‌عنوان محلی برای اجرای بازی، اپلیکیشن‌های مختلف، شرط‌بندی، نمایش تصاویر خلاقانه سه‌بعدی، سایت‌های آموزنده باشند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت فلوکی شیبا (Floki Shiba) 

 پیش بینی قیمت استکس (STX) 

بازی دسنترالند (Decentraland)

هر مربع کوچک یک قطعه LAND است. هریک از زمین‌ها یا لندها در این بازی، دارای اندازه مشخص ۳۳ فوت در ۳۳ فوت هستند. طول و عرض هر لند محدود است اما هیچ محدودیتی برای ارتفاع لند وجود ندارد. بنابراین مالک یک لند می‌تواند همیشه ارتفاع زمین خود را بیشتر و بیشتر کند.

چند لند، یک منطقه را ایجاد می‌کنند. در واقع این منطقه‌ها مجموعه‌ای از زمین‌هایی هستند که کاربرد مشابهی دارند. به‌عنوان مثال، زمین‌های مخصوص شرط‌‌‌‌بندی، شهربازی یا دزدان دریایی، هریک در منطقه‌ای مجزا قرار دارند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای اجرای بازی دسنترالند (Decentraland) به صورت زیر است:

  • پردازنده: نسل 2 یا بالاتر یا AMD معادل آن
  • حافظه RAM: حداقل 4 گیگابایت
  • مرورگر وب به‌روز
  • گرافیک: NVIDIA Gt 730 یا بهتر
  • سیستم عامل ویندوز به همرا درایورهای آپدیت‌شده (مک یا GNU / لینوکس به‌روز‌رسانی‌شده)
  • پشتیبانی Vulkan یا WebGL
  • کیف پول: متامسک (برای تعامل با اتریوم)
  • اتصال اینترنت: با سرعت دانلود حداقل 10 مگابایت

در صورت برآورده‌سازی این الزامات، قادر به اجرای راحت دسنترالند روی کامپیوتر خود خواهید بود. در این مطلب ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف بازی دسنترالند (Decentraland) ارائه شد. همچنین آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی دسنترالند (Decentraland) نیز برای علاقه مندان ارائه شد. این بازی برای کسانی که به بازی‌های بلاکچین علاقه دارند بسیار جذاب است.

شما می‌توانید علاوه بر بازی و سرگرم شدن از طریق بازی دسنترالند (Decentraland)  به کسب درآمد نیز بپردازید. درک مفاهیم این بازی و آموزش بازی Decentraland بسیار ساده است و شما می‌توانید به‌راحتی یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بازی دسنترالند (Decentraland) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر