;
coinex

عادل طالبی: کلیات طرح صیانت ابطال نشده است

کلیات طرح صیانت ابطال نشده است. این واکنش عادل طالبی و برخی دیگر از کارشناسان و حقوقدانان به خبر ابطال طرح صیانت است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

کلیات طرح صیانت در جلسه دیروز کمسیون مشترک رای گرفت و تصویب شد. اما تا شب همان روز در پی واکنشی که معاونت قانونی مجلس داشت، خبر آمد که طرح صیانت ابطال شده است.

در واکنش به این خبر کارشناسان و حقوقدانان حوزه فناوری افزودند که جای امیدی نیست و این طرح فی‌الواقع ابطال نشده است، بلکه فقط به دلیل ایرادات قانونی که معاونت حقوقی مجلس بر آن وارد داشته است فعلا در سامانه ثبت نشده است. کامبیز نوروزی، حقوقدان حوزه فناوری در پی یادداشتی این مضوعوع را متذکر شده است.

در پی مصاحبه ای که تکراتو با عادل طالبی دبیر انجمن کسب و کار های اینترنتی داشته است، طالبی نیز به همین موضوع اشاره کرده است و تصویب طرح صیانت را قطعی می‌داند. در ادامه یادداشت کامبیز نوروری درباره ابطال طرح را میخوانید که روزنامه شرق منتشر کرد:

کلیات طرح صیانت ابطال نشده است

به دنبال انتشار نامه معاون قوانین مجلس، آقای پورسید، خطاب به رئیس کمسیون، آقای تقی پور انوری، این تصور پیش آمده که مصوبه کمسیون ابطال شده است. این برداشت غلط است و مصوبه هنوز ابطال نشده است.

نامه کارشناسانه معاون قوانین شامل شامل ایرادات متعدد کارشناسی در فرایند بررسی و تصویب طرح در کمسیون است.

معاونت قوانین یکی از بخش های اداری مجلس است. اما کار بررسی و تصویب طرح ها و لوایح منحصرا در اختیار مجلس و گاه کمسیون ها است. بخش های اداری نمی‌توانند در این امر مداخله کنند.

بخش های اداری و دمشاوره ای مجلس، از قبیل مرکز پژوهش ها و معاونت قوانین، صرفا نظر کارشناسی می‌دهند. تصمیم با مجلس است. . کما اینکه در همین نامه هم آمده که هیئت رئیسه کمسیون باید برای رفع ایرادلت دبیر کند.

قائدتا هیئت رئیسه مجلس و خود نمایندگان در صحن علنی نیز می‌توانند در این زمینه مداخله کنند. کلیات طرح صیانت ابطال نشده است و حکایت همچنان باقی است.

عادل طالبی: کلیات طرح صیانت ابطال نشده است

عادل طالبی نیز در واکنش به ابطال طرح صیانت و در مصاحبه با تکراتو این خبر را نادرست خواند و گفت:کلیات طرح صیانت ابطال نشده است. او در ادامه و در واکنش به تصویب ناگهانی طرح افزود:

بحث طرح به اصطلاح صیانت که با اسم های مختلف مطرح شده، بحث بسیار پیچیده‌ای است. به قول مولانا که می‌گوید هر لحظه به شکلی بتی عیار برآمد، برای طرح صیانت هم هر لحظه اسم جدیدی گذاشته می‌شود و واژه ها را تغییر می دهند و شکلی دیگر به آن می‌دهند این کار یک استراتژی است.

یعنی هدفشان این است که با تغییر دائمی شکل ظاهری ماجرا مخاطبان را خسته کنند و به اصطلاح مردم را به مرگ بگیرند که به تب راضی کنند. از اقداماتی که برای این هدف انجام داده اند می‌توان به کند کردن اینترنت و اختلال در ارتباط بین الملل و تشکیل جلسه‌ای که اصلا معلوم نیست وجاهت قانونی آن به چه شکل است و به یک باره تصویب کردن طرح اشاره کرد.

تصویب طرح صیانت به شکلی که دیروز دیدیم بیشتر یک رای گیری کمدی بود و در نهایت آن هم فردی را برای شمردن رای‌ها انتخاب کردند که وضعیتش برای تمام مردم مشخص است.

کلیات طرح صیانت ابطال نشده است

طرح صیانت در راستای اهداف سیاسی یک گروه سیاسی خاص است

طالبی در ادامه افزود: اگر تمام اتفاقاتی که در تصویب طرح صیانت افتاده است را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که کسانی که می‌خواهند این طرح را به هر قیمتی به تصویب برسانند، از هیچ عملی برای تصویب این طرح فروگذار نخواهند کرد.

اهمیت دارد این را  بدانیم که این افراد و این گروه سیاسی که مایل است آینده سیاسی ایران را به دست بگیرد و راه آن را از راه کنترل اینترنت می‌داند لااقل با هزینه بتواند به مقاصد خود برسد و نه به آسانی.

خوشبختانه تا به الان مقاومت ها و مخالفت هایی که شده است هزینه های بالایی را برای تصویب نهایی آن در شورای نگهبان و  همچنین اجرای مفاد آن برای این گروه ایجاد کرده است و لازم است که این مقاومت ها و مخالفت ها دوام پیدا کنند.

 واکنش معاونت حقوقی مجلس به معنای ابطال طرح صیانت نیست و کلیات طرح صیانت ابطال نشده است

طالبی در مورد واکنش معاونت حقوقی مجلس گفت: موضوع دیگر بحث واکنش معاونت حقوقی است. به هر حال با توجه به اینکه این طرح یک طرح کاملا سیاسی است و در جهت اهداف سیاسی یک گروه سیاسی طراحی شده  تا به آن گروه سیاسی اجازه بدهد که بتواند آینده سیاسی کشور را در اختیار بگیرد، گروه‌های دیگر سیاسی در داخل مجلس و در داخل بدنه نظام هستند که با این گروه مخالفت دارند و سعی می‌کنند که جلوی آنها را بگیرند یعنی در داخل بدنه‌ی سیستم هم افراد عاقلی وجود دارند که می‌دانند قرار است این طرح به اهداف چه کسانی کمک کند.

از جمله این گروه‌های مخالف گروه آقای قالیباف است که مشخصا خطر را احساس کرده‌اند و تمام تلاششان را می‌کنند و تا به امروز جلوی تصویب طرح را در کمسیون گرفته‌اند. واکنش معاونت حقوقی مجلس هم جزو این اقدامات است. البته باید تصریح کنم که واکنش معاونت حقوقی به معنای رد یا کنار گذاشتن طرح نیست.

بلکه یه این خاطر به طور کامل تصویب نشده است که معاونت حقوقی اعلام کرده است امکان ثبت طرح در سامانه به علت وجود مغایرت‌هایی امکان پذیر نیست.

ولی جلسه دیروز هنوز نقض شده است و تصمیمش به قوت خود باقی است و آقای تقی پور و کمسیون فرهنگی و بقیه افراد مایل به استفاده و بهره برداری های سیاسی و اقتصادی از این طرح مصر هستند که این طرح به هر قیمتی جلو برود و تصویب شود بنابراین اکنون اصلا جای امیدواری نیست.

تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که مقاومت و مخالفتت با این طرح ادامه پیدا کند تا لااقل هزینه‌های اجرای مفاد این طرح برای این گروه سیاسی را افزایش دهد.

کلیات طرح صیانت ابطال نشده است

دولت یا همراه طرح است یا نمی‌داند چه خبر است

طالبی درباره عدم واکنش دولت به تصویب طرح صیانت افزود:درباره عدم واکنش دولت چند تفسیر گوناگون وجود دارد اولین تفسیری که از این موضوع داریم این است که وزیر ارتباطات مشخصا در گروهی است که از تصویب طرح نفع خواهد برد و بنابراین درباره وزیر این تشکیک وجود دارد که احتمالا عضو تیم طراح بوده است یا در واقع از منافع این طرح در بعد های مختلف و ازجمله از ابعاد سیاسی آن میتواند بهره ببرد.

اینکه چرا خود آقای رئیس واکنشی نشان نمی‌دهد هم باز می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد یکی اینکه اصلا نمی‌داند که چه خبر شده است و این تراژی بزرگی است.

دوم این که می‌داند اما نمیخواهد صحبتی کند چون در صورت اینکه بخواهد صحبتی کند ممکن است که موافقان طرح با او به مخالفت بپردازند و به نوعی میتوان گفت که عدم واکنش رئیس جمهور از ترس است.

دلیل آخری هم که می‌تواند وجود داشته باشد این است که ایشان هم با این طرح همراه است و فقط نمی‌خواهد این را بیان کند زیرا نمی‌خواهد با مخالفت عموم مردم مواجه شود زیرا این را می‌دانیم که عموم مردم با این طرح مخالف هستند.

فراز‌وفرود در تصویب طرح صیانت عادی است

فرازی و فرودی هم که در نصویب این طرح میبینیم کاملا طبیعی است این طرح کاملا سیاسی است و یک گروه سیاسی ماورای آن قرار دارد که بسیار مصر در تصویب این طرح است و گروه‌های سیاسی دیگر هم از این موضوع مطلع هستند و این بگیر و ببندها و حواشی‌ها درواقع آتش دور معرکه است. مخالفت دیگر گروه‌ها هم به خاطر مردم نیست بلکه به خاطر نگرانیی است که از ترس به دست گرفتن قدرت توسط یک گروه سیاسی دارند است.

واکنش ها در مجلس بعد از تصویب طرح

واکنش رضا نوری نماینده مجلس و عضو کمسیون مشترک به رضا تقی‌پور و دیکتاتور خواندن او، از جمله واکنش های منفی به تصویب طرح صیانت بوده است.عضو کمیسیون مشترک در جلسه علنی مجلس، تصویب 10 دقیقه‌ای این کمیسیون برای تصویب طرح صیانت را دیکتاتوری خواند و آن را به عبارت «به توپ بستن مجلس» تشبیه کرد.

«رضا نوری»، نماینده مجلس در جلسه علنی عصر روز گذشته در تذکری آیین‌نامه‌ای خطاب به رئیس کمیسیون مشترک گفت:

«رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در مجلس بنده را به عدم آشنایی با حد و حدود قانونی محکوم کرده است. بنده حد و حدودم را از رای مردم دارم و در اعمال این حق کوتاه نمی‌آیم.

علاوه بر این، تقی‌پور بنده را متهم کرد که در جلسات این کمیسیون حضور نداشتم، در حالی که بنده در هیچکدام از جلسات رسمی کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی غایب نبودم و فقط در دو جلسه غیر رسمی اخیر غایب بودم.»

این عضو کمیسیون مشترک با اشاره به اینکه تقی‌پور او را به دیکتاتوری مدرن متهم کرده است اظهار داشت: «باید بگویم شما دیکتاتور هستید که در 10 دقیقه چنین طرح مهمی را تصویب می‌کنید یا ما که می‌گوییم طبق قانون باید عمل کرد؟

گفتید ما مجلس را به توپ بسته‌ایم در حالی که شما با تصویب 10 دقیقه‌ای طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی مجلس را به توپ بستید، روی اعصاب و روان جامعه راه می‌روید و مجلس را در جامعه از محبوبیت می‌اندازید.»

کلیات طرح صیانت ابطال نشده است

کلام آخر: کلیات طرح صیانت ابطال نشده است

کلیات طرح صیانت ابطال نشده است و این مسئله ای است که کارشناسان همگی به آن اشاره می‌کنند. واکنش های منفی از لحظه تصویب طرح صیانت تا خبر ابطال آن که از قضا به معنای ابطال طرح هم نبود بسیار زیاد بوده است.

در هر روزنامه و رسانه ای که بخواهیم اخبار این طرح را دنبال کنیم با حجم عظیمی از خشم و مخالفت مردم و کارشناسان و حقوقدانان نسبت به تصویب طرح صیانت مواجه می‌شویم.

کارشناسان بیان می‌کنند که در صورت تصویب این طرح عملا استارت‌آپ‌ها از بین می‌روند، یک میلیون شغل خانگی که از طریق اینستاگرام فعالیت می‌کنند منبع درآمد خود را از دست خواهند داد و از همه مهم تر ارتباط ما با اینترنت بین‌الملل قطع می‌شود که عواقب این قطعی ارتباط بر هیچ ایرانی پوشیده نیست.

این حقیقت که هنوز کلیات طرح صیانت ابطال نشده است، آب یخی است که بر سر مردم ریخته است. بسیاری از افراد هم همین بازی روانی مجلس با مردم را زیر سوال می‌برند.

بسیاری از کاربران در صفحات مجازی اعضای کمسیون مشترک را زیر سوال برده اند. به نظر بسیاری از کاربران اعضای این کمسیون کسانی هستند که از فضای مجازی و اطلاع رسانی‌ها ضریه اقتصادی و سیاسی خورده‌اند و مخالف اطلاع رسانی آزاد هستند. در آخر باید گفت کلیات طرح صیانت ابطال نشده است و این جز خیانت به مردم کشور ایران چیز دیگری نیست.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص کلیات طرح صیانت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر