;
coinex

ولادیمیر زلنسکی ؛ کمدین-رئیس جمهور اوکراین که مقابل پوتین مقاومت می‌کند!

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور رسمی کنونی اوکراین است که کشورش را در جنگ در برابر دولت پوتین رهبری می‌کند. او پیش از آنکه به این مقام برسد، کمدین و یک چهره سرگرمی‌ساز بود.

ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی کمدین و رئیس‌جمهور کنونی و 44 ساله اوکراین است. او که فاقد پیشینه فعالیت سیاسی بود در آپریل 2019 در رقابت با پترو بروشنکو در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با کسب 70 درصد آراء به ریاست جمهوری رسید. دستیابی او به این مقام بسیار غیرمنتظره بود. او پیشتر در سال 2015 در یک نمایش کمدی تلویزیونی به نام خادم ملت، در نقش رئیس جمهوری اوکراین ظاهر شده بود.

«خادم ملت» یک سریال کمدی-تخیلی درباره سیاست‌های اوکراین و روسیه بود که در 3 فصل از سال های 2015 تا 2019 پخش شد. این سریال به یکی از پربازدیدترین سریال‌های چندسال اخیر کشورهای عضو سابق شوروی به شمار آمد. وی با همکاری تهیه‌کنندگان همین سریال در سال 2018 یک حزب سیاسی با نام «خادم مردم» و با شعار مقابله با فساد تاسیس کرد.

کمپین های تبلیغاتی آقای زلنسکی عمدتا در شبکه‌های اجتماعی پیگیری شد و موفقیت چشمگیری در جذب آرای جوانان داشت. استفاده از زبان روسی هنگام ایراد برخی سخنرانی‌ها توجه برخی شهروندان روس‌زبان شرق اوکراین را نیز به وی جلب کرد.

ولادیمیر زلنسکی ؛ استندآپ کمدین-رئیس جمهوری که مقابل پوتین مقاومت کرد!

زلنسکی در آخرین اظهارنظر خود روز گذشته (پنج شنبه) در توئیتر خود نوشت:

نیروهای اشغالگر روسیه در تلاش برای تصرف چرنوبیل هستند. مدافعان ما جان خود را می‌دهند تا فاجعه سال ۸۶ تکرار نشود.

آخرین گزارش ها از اوکراین حاکی از انفجارهایی در شهر کی‌یف و افزایش قیمت نفت است. جو بایدن نیز گفته پاسخ قاطع به اعلام جنگ روسیه خواهند داد. بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای اروپایی علیه اقدام روسیه، مخالفت صریح خود را اعلام داشته‌اند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما در خصوص ولادیمیر زلنسکی چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    کاری ندارم به تحصیلات یا پیشینیه ی سیاسیش اما همینقد که لباس نظامی پوشید و کنار ارتشش بود و مردونه تو خاک اوکراین ایستاده و دفاع میکنه نشون دهنده اینه چقد لیاقتشو داره ک تو این جایگاه باشه

    پاسخ

    جدای از اینکه تحصیلکرده است و از یکی از بهترین دانشگاههای کشورش مدرک حقوق داره، این همونیه که اینقدر کشورشو دوست داره و میهن پرسته که جلوی پوتین ایستاده و حتی خانواده شو از کشور خارج نکرده، نه مثل اشرف غنی که قبل از ورود طالبان زودتر از همه فرار کرد و الانم معلوم نیست کجاست، نه مثل کار به دست های حکومتی کشور خودمون (چه سیاسی چه هنری) که کسر شانشونه بچه هاشون تو کشور خودشون زندگی کنن، چون علاوه بر اینکه هیچ نشانی از میهن پرستی ندارن، اصلا کشور و مردم و منافع ملی و اینجور مسایل هم واسشون مثل شوخی و مسخره بازیه

    پاسخ

    توی قرن ۲۱ بخاطر جاه طلبی دارن زن و بچهامردم رو میکشن،رییس جمهورشونم مردونه وایساده،ولی شماهادنبال گذشتشیدبجای همدردی
    ایشون مرد و باغیرته،مسولین مابودن مطمعناقبل ازاستارت جنگ خاک روهم میبردن و میرفتن و حتی سنگ واسه جنگ مردم نمیزاشتن

    پاسخ

    مثل اینکه بگین از خندوانه کمدین رییس‌جمهور شدن این افراد در حد همون سرگرمی هستن نه بیشتر چون سوادی ندارن اگر علمی داشتن که نمیومدن از *** گشادی پول دربیارن مثل کشور خودمون

    پاسخ

    فارغ التحصیل حقوق از دانشگاه اقتصاد ملی کیفه.

    پاسخ