;
coinex

بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران

ایران یک کشور چهار فصل است و آب و هوایی متنوع دارد. طبیعت بی‌نظیر ایران سالانه بازدیدکننده‌های بسیاری دارد؛ از این رو بهتر است بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران را بشناسیم تا فرصت گشت و گذار در طبیعت شهرهای مختلف را از دست ندهیم. در ادامه این مقاله، بهترین مقاصد گردشگری طبیعت را معرفی می‌کنیم.

طبیعت گردی در واقع جزو بهترین و سالم ترین تفریحاتی است که هر کسی می‌تواند به راحتی انجام دهد. در طبیعت گردی شما می‌توانید گونه‌های گیاهی، گونه‌های جانوری مختلف و مناظر طبیعی زیبا را از نزدیک ببینید و احساسی متفاوت از سفر را تجربه کنید. به طور معمول در ایران مقاصد زیادی برای طبیعت گردی وجود دارد، از این رو ما قصد داریم در ادامه مقاله چند مورد از بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنیم تا راحت‌تر مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

اگر قصد سفر به بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران را دارید، یکی از بهترین روش‌ها، سفر زمینی گروهی با اتوبوس است. رویال سفر، شرکتی نام‌آشنا برای علاقه‌مندان به سفر زمینی است که بالاترین سطح امکانات را به کمک کادر مجرب و با تجربه در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این شرکت در بسیاری از شهرهای ایران شعبه دارد و در نتیجه، دسترسی به امکانات آن بسیار آسان است.

چند مورد از محبوب ترین و بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران

با توجه به این که در کشورمان مناطق طبیعی زیادی وجود دارد، سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای طبیعت گردی راهی ایران می‌شوند و از زیبایی‌های موجود بازدید می‌کنند. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید با بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران آشنا شوید، بهتر است تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

نمارستاق - بهترین مقاصد گردشگری طبیعت در ایران
نمارستاق – بهترین مقاصد گردشگری طبیعت در ایران

نمارستاق

نمارستاق یک منطقه بکر و خوش آب و هوا در استان مازندران و شهرستان آمل است که زیبایی فوق العاده‌ای دارد. این منطقه سرسبز کوه‌های بسیار زیبایی دارد و شما می‌توانید در آن جا به کوهنوردی نیز بپردازید. در نزدیکی نمارستاق روستاهای مختلفی نیز وجود دارند که از جمله محبوب ترین این روستاها، می‌توان روستای مدینه فاضله را نام برد.

دریاچه شورمست

این دریاچه زیبا حدود 15 هزار متر مربع وسعت دارد و عمق آن نیز تقریبا 6 متر است. دریاچه شورمست در جنوب استان مازندران جای گرفته است و اطراف آن درختان و گیاهان زیادی وجود دارند. با رفتن به این مکان جذاب و آرام، می‌توانید از طبیعت بکر لذت ببرید و همچنین از جاذبه‌های طبیعی دیگری همچون جنگل‌های راش، قلعه کنگلو، جنگل ارفع ده، آبشارهای مختلف و غار تاریخی اسپهبد خورشید نیز دیدن نمایید.

کویر مصر
کویر مصر

کویر مصر

یکی دیگر از بهترین مقاصد گردشگری طبیعت که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است، کویر مصر است. کویر مصر جزو زیباترین کویرهای ایران است که ارزش بسیار زیادی هم دارد.

در این کویر، تپه‌های شنی بسیار زیبایی وجود دارند که می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید. دقت داشته باشید از آن جایی که هوا در مناطق کویری نسبت به جاهای دیگر مقداری گرم‌تر است، بهتر است در نیمه دوم سال به دیدن کویر مصر بروید تا گرما شما را اذیت نکند و سفری بی‌نظیر داشته باشید.

شب‌ها در کویر مصر می‌توانید زیر آسمان پر ستاره و نورانی، در کنار خانواده و دوستان چادر بزنید. در طول روز نیز می‌توانید تفریحات سالمی همچون پیاده روی، شتر سواری، والیبال، فوتبال، موتور سواری و… را در این کویر جذاب تجربه کنید.

سوباتان

ییلاق سوباتان نیز جزو بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران است که در شهرستان تالش استان گیلان قرار دارد. در این منطقه خانواده‌های زیادی زندگی می‌کنند و باغ‌های زیادی نیز وجود دارد. ییلاق سوباتان در بین ایران گردان و طبیعت گردان محبوبیت زیادی دارد و از این رو سالانه افراد زیادی برای بازدید از آن، راهی استان گیلان می‌شوند.

شما نیز می‌توانید به همراه خانواده‌تان در تعطیلات، به این منطقه زیبا و خوش آب و هوا سفر کنید و در آن جا از درختان سرسبز، گل و گیاهان زیبا، چشمه‌های خروشان، کوه‌های سر به فلک کشیده و تپه‌های جذاب بازدید کنید.

کوه سبلان - بهترین مقاصد گردشگری طبیعت
کوه سبلان – بهترین مقاصد گردشگری طبیعت

کوه سبلان

اگر به کوهنوردی علاقه دارید، بهتر است حتما در تعطیلات‌تان به دیدن کوه سبلان در استان اردبیل بروید. این کوه آتشفشانی ارتفاعی حدود 4811 متر دارد و می‌توانید به آن صعود کنید و از چشم اندازهای فوق العاده جذاب، لذت ببرید.

در دامنه این کوه محبوب، چندین چشمه‌، روستا و دره وجود دارد که می‌توانید از زیبایی‌های آن‌ها نیز بهره ببرید. آب و هوای این منطقه در تیر ماه و مرداد ماه بسیار مطلوب است و معمولا افراد گردشگر در این زمان به دیدن کوه سبلان می‌روند. شما نیز بهتر است در این زمان به دیدن کوه سبلان و طبیعت نایاب اطراف آن بروید.

چشمه‌های باداب سورت

هنگامی که در حال برنامه‌ریزی برای سفر به مکان‌های طبیعی ایران هستید، بهتر است بازدید از چشمه‌های پلکانی بسیار زیبای باداب سورت که به عنوان بهترین مقاصد گردشگری طبیعت شناخته شده‌اند را هم در لیست مکان‌های مورد نظرتان قرار دهید.

چشمه‌های باداب سورت در مرز بین ساری و سمنان جای گرفته‌اند و شما می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید. آب چشمه‌های باداب سورت شور هستند و هر ساله افراد زیادی به آن جا می‌روند تا با استفاده از این آب‌‌ها کمر درد، روماتیسم، میگرن و امراض پوستی خود را درمان کنند.

روستای اورامان
روستای اورامان

روستای اورامان

روستای اورامان یکی از زیباترین و معروف ترین روستاهای کردستان است که برخی از افراد آن را با نام ماسوله کردستان می‌شناسند. این روستای تماشایی در گذشته محل زندگی زرتشتیان بوده و جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده است. با سفر به این روستا به عنوان یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران می‌توانید از خانه‌های خشتی قدیمی، دره‌های بسیار جذاب، رودخانه‌های خروشان، کوه و دشت‌های تماشایی و باغ‌های میوه نیز بازدید نمایید و سفری فوق العاده تجربه کنید.

چشمه علی

چشمه علی در شهر زیبای ری جای گرفته است و جزو مناطق بی‌نظیر برای تفریح به شمار می‌رود. آب این چشمه از بین یک صخره بزرگ بیرون می‌آید و بسیار دیدنی است. چشمه علی حدود 8000 سال قدمت دارد و در گذشته تولید کننده‌ها و بافنده‌های فرش، هر فرشی که درست می‌کردند را در این چشمه می‌شستند زیرا معتقد بودند که آب این چشمه، فرش‌ها را شفاف و زیباتر می‌کند.

ترکمن صحرا - بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران
ترکمن صحرا – بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران

ترکمن صحرا

ترکمن صحرا نیز جزو زیباترین منطقه‌های طبیعی در ایران است که سرسبزی بی‌نظیری دارد. در واقع به دلیل این که ترکمن‌های ایران در این صحرا زندگی می‌کنند، آن جا را ترکمن صحرا می‌نامند. در این منطقه جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که از جمله مهم ترین آن‌ها می‌توان گنبد قابوس، برج قرمز، گورستان خالد، آبشار کبودوال، رودخانه گرگان، رودخانه اترک و… را نام برد.

کوه‌ها و جنگل‌های زیادی نیز در اطراف این منطقه وجود دارد که هر یک از آن‌ها زیبایی خاص مربوط به خود را دارند. ترکمن صحرا جزو بی‌همتا ترین و بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران محسوب می‌شود و شما می‌توانید با رفتن به آن جا، یک سفر رویایی و به یادماندنی داشته باشید.

آبشار مارگون

با سفر به استان فارس، می‌توانید از یک آبشار جذاب و بی‌نظیر به نام آبشار مارگون دیدن نمایید. این آبشار در مقایسه با سایر آبشارهای طبیعی که در ایران وجود دارد، بسیار متفاوت است و آب آن از چند چشمه که داخل دیوار کوه هستند و منافذ صخره‌ای، جاری می‌شود. اطراف آبشار مارگون نیز طبیعتی سرسبز و بسیار زیبا وجود دارد که می‌توانید در آن جا به گشت و گذار و تفریح بپردازید و نهایت لذت را ببرید.

زردکوه
زردکوه

زردکوه

زردکوه نیز یکی دیگر از مناطق طبیعی در استان چهار محال و بختیاری است که زیبایی فوق العاده‌ای دارد. این کوه معروف قله‌های متعددی همچون قله کلونچین، قله شاه شهیدان، قله هفت تنان، قله زرده، قله کیدو، قله دوزرده و قله چری دارد و بلندترین قله آن، کلونچین است.

بنابراین اگر می‌خواهید علاوه‌بر گشت و گذار در طبیعت به کوهنوردی نیز بپردازید، بهتر است به دیدن زرد کوه که جزو بهترین مقاصد گردشگری طبیعت به شمار می‌رود نیز بروید.

دریاچه شط تمی

دریاچه شط تمی به عنوان بزرگترین دریاچه در منطقه کوهستانی خوزستان شناخته شده است و زیبایی فوق العاده‌ای دارد. شما می‌توانید با رفتن به این منطقه به گشت و گذار، تماشای مناظر طبیعی و عکاسی بپردازید و لذت ببرید. اطراف دریاچه شط تمی کوه‌ و چمن زارهای زیادی نیز وجود دارد که زیبایی این منطقه را چندین برابر کرده‌اند.

آبشار تنگ دم اسب - بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران
آبشار تنگ دم اسب – بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران

آبشار تنگ دم اسب

آبشار تنگ دم اسب در جنوب شیراز و منطقه کوهمره سرخی قرار گرفته است و جذابیت فوق العاده‌ای دارد. در اطراف این آبشار درختان بلوط، کوه‌های سر به فلک کشیده، رودخانه و گیاهان مختلف زیادی وجود که زیبایی منطقه را دو برابر کرده‌اند. دقت داشته باشید برای بازدید از آبشار تنگ دم اسب که جزو بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران است، باید از قایق‌های بادی استفاده کنید و یا این که در دریاچه شنا کنید.

کوه‌های سهند

کوه‌های سهند به صورت خاکی هستند و به همین دلیل نیز اکثر افراد دام‌های خود را برای چرا به آن جا می‌برند. علاوه‌بر بازدید کوه‌های زیبای سهند، در این منطقه می‌توانید از قله تاریخی سلطان داغی نیز بازدید به عمل آورید و لذت ببرید.

پارک جنگلی سیسنگان

پارک سیسنگان در 27 کیلومتری نوشهر به نور واقع شده است و حدود 602 هکتار وسعت دارد. این پارک زیبا به سه بخش ساحلی، غربی و جنوبی تقسیم شده است و زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف است.

در بخش ساحلی این پارک جذاب درختان مختلفی همچون بلوط، توسکا، سیاه اربه، لرگ، سیاه ال، آزاد، سیاه تلو، لیلکی، توت، انجیر، گوجه جنگلی، داغداغان، سرخ ولیک، انار و ازگیل وجود دارد. در این بخش می‌توانید تفریحات و ورزش‌های آبی نظیر قایق سواری، اسب سواری، جت اسکی، ماشین سواری، والیبال ساحلی و… را انجام دهید.

قسمت غربی پارک نیز از درختان بلوط، شمشاد و انجیر پوشیده شده است. در بخش جنوبی پارک جنگلی سیسنگان هم می‌توانید گونه‌های گیاهی مختلفی را مشاهده کنید. در این پارک محبوب، امکانات تفریحی و رفاهی زیادی همچون پارکینگ، زمین بازی، بوفه فروش خوراکی، سرویس‌های بهداشتی، محوطه بازی‌های رایانه‌ای، صندلی و آلاچیق و… نیز وجود دارد که گردشگران می‌توانند به راحتی از آن‌ها بهره بگیرند و لحظات خوشی را سپری نمایند.

جنگل ابر
جنگل ابر

جنگل ابر

یکی دیگر از بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران که محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد، جنگل ابر شاهرود است. این جنگل در منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا واقع شده است و مناظر بسیار جذابی دارد.

جنگل ابر یک جنگل سرسبز و زیبا است که در زیر اقیانوسی از ابر پنهان شده است و ویژگی‌های فوق العاده‌ای دارد. در این جنگل بی‌نظیر آبشارها و چشمه‌های مختلف زیادی وجود دارند. در جنگل ابر می‌توانید تفریحات زیادی همچون دوچرخه سواری، پیاده روی، کوهنوردی، اسب سواری، پرنده نگری و… را انجام دهید و از سفر هیجان انگیز خود لذت ببرید. در این جنگل می‌توانید گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی را نیز مشاهده کنید.

آبشار پلنگ دره

آبشار پلنگ دره نیز جزو بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران به شمار می‌رود که در دامنه‌های البرز مرکزی قرار دارد. این آبشار معروف حدود 8 متر ارتفاع دارد و بسیار تماشایی‌ است.

اطراف آبشار پلنگ دره، گیاهان و رودخانه‌های زیادی وجود دارد که زیبایی منطقه را چندین برابر کرده‌اند. این آبشار جذاب، حتی در فصل تابستان هم آب بسیار خنکی دارد و شما می‌توانید در فصل‌های گرم سال به آن جا بروید و در این آب قدم بزنید. همچنین می‌توانید با کودکان‌تان با خیال راحت در آن جا به آب بازی بپردازید و نگران عمق رودخانه نباشید زیرا عمق آن تقریبا حدود نیم متر است.

در این منطقه زیبا، آرامش بسیار خاصی وجود دارد و صدای آواز پرندگان زیادی نیز به گوش می‌خورد. جاذبه‌های اطراف آبشار پلنگ دره نیز بسیار زیاد هستند و علاوه بر آبشار، می‌توانید از روستاها، دره‌ها، چشمه‌ها و رودخانه‌های زیاد دیگری نیز دیدن کنید.

به طور معمول سالانه افراد زیادی به خصوص در روزهای تعطیل به دیدن این آبشار تماشایی می‌روند و در آن جا به تفریحات هیجان انگیز و سرگرم کننده‌ای می‌پردازند. شما نیز اگر می‌خواهید یک سفر عالی داشته باشید، بهتر است در نیمه اول سال حتما به دیدن این آبشار فوق العاده بروید.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

وب‌سایت پایانه‌ها در جشنواره وب و موبایل ایران سال 96، برنده بهترین وب‌سایت از نگاه مردم شده و در سال 99 نیز کاندید بهترین سایت شده است. پایانه‌ها و بازارگاه امسال هم در جشنواره وب و موبایل ایران حضور دارند و روند رای‌گیری مردمی آغاز شده است. شما هم می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت جشنواره، به این وب‌سایت رای بدهید و نظر خود را به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد کشور ایران مناطق طبیعی و تاریخی شناخته شده بسیار زیادی دارد؛ اما بسیاری از آنها هنوز ناشناخته باقی مانده‌اند. در بین تمام مکان‌های دیدنی و جاذبه‌هایی که در ایران وجود دارد، مناطق طبیعی بیشتر توسط گردشگران مورد توجه قرار گرفته‌اند و اکثر افراد ترجیح می‌دهند در طبیعت به تفریح بپردازند. بنابراین اگر شما هم به طبیعت گردی علاقه دارید، بهتر است مطالب ذکر شده در این مقاله را نادیده نگیرید تا به خوبی با بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران آشنا شوید و بهترین گزینه را برای سفر انتخاب نمایید.

نظر شما در خصوص بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر