;
coinex

حملات هکرهای روسی به سایت های اوکراینی ادامه دارد

حملات هکرهای روسی به سایت های اوکراینی ادامه دارد. خبرها حاکی از حمله‌های هکری روسیه به وب‌سایت‌های اکراین است و از سویی دیگر گروه هکری چند ملیتی آنانیموس، علیه روسیه اعلان جنگ کرده است.

این روز‌ها خبرها حاکی از حضور هکرها در جنگ روسیه و اکراین هستند. از سویی شاهد حمله‌های گسرده هکرهای روسیه به وب‌سایت های روسیه هستیم و از سویی دیگر گروه هکری چند ملیتی آنانیموس علیه پوتین اعلان جنگ کرده‌اند. آنها تا پیش از این نیز علیه داعش اعلام جنگ کرده بودند. آنانیموس اعلام کرده است سربازان روسی که تانک‌های این کشور را تسلیم کنند، به ازای هر تانک حدود 50 هزار دلار بیت کوین دریافت خواهند کرد.

حملات هکرهای روسی به سایت های اوکراینی ادامه دارد

سرویس دولتی محافظت از اطلاعات و ارتباطات ویژه اوکراین اعلام کرد هکرهای روسی به حمله بی وقفه به منابع اطلاعاتی اوکراینی ادامه می دهند. سایتهای متعلق به ریاست جمهوری، پارلمان، هیات دولت، وزارت دفاع، وزارت امور داخلی در میان سایتهایی هستند که هدف حملات داس (انکار سرویس) قرار دارند. این سازمان اعلام کرد: این سایتها تاکنون در برابر این حملات تاب آورده اند.

اکراین نیز در مقابل از هکرهای خود خواسته است تا از زیرساخت‌های حیاتی کشور حمایت کنند و علیه روسیه حمله های هکری انجام دهند.

ماجرای اعلان جنگ آنانیموس به پوتین چه بود؟

در میان خبراهای جنگ هکری، که زیر سایه جنگ روسیه و اکراین شکل گرفته است از گروه آنانیموس نیز خبر رسیده است که هر سرباز روسیه در صورت تسلیم یک تانک می‌تواند حدود 50 هزار دلار بیت کوین دریافت.

گروه چندملیتی انانیموس که پیش‌تر علیه داعش نیز اعلان جنگ کرده بود، در تلافی جنگ با اوکراین، چند حمله سایبری به روسیه انجام داده است. این سازمان تنها در عرض دو روز به بیش از 300 هدف در روسیه رخنه و بیش از1 میلیارد روبل (حدود 10 میلیون دلار) جمع‌آوری کرده است.

بیشتر بخوانید:

انانیموس در تلاشی دیگر برای کاهش قدرت تهاجمی نیروهای روسی و کسب منافع بیشتر، به خدمه تانک‌های این کشور به ازای هر ماشین جنگی تسلیم‌شده ۵۲٬۰۰۰ دلار بیت کوین پیشنهاد کرده است. به‌گفته انانیموس، کسانی که می‌خواهند وسایل نقلیه جنگی روسیه را با ارزهای دیجیتال مبادله کنند، باید یک پرچم سفید به اهتزاز درآورند و از کلمه رمز «million» استفاده کنند تا این گروه هکری بتواند آنها را شناسایی کند.

اعلان جنگ آنانیموس به پوتین

آنانیموس در بیانیه خود اعلام کرده است:

ای سربازان روسیه، هر کسی که می‌خواهد با خانواده و فرزندان خود زندگی کند و کشته نشود، جامعه جهانی انانیموس مبلغ ۱٬۲۲۵٬۰۴۳ روبل (حدوداً ۹٬۸۷۹ دلار) بیت کوین جمع‌آوری کرده است تا به شما کمک کند.

حمله های هکری

به نظر میرسد این روز ها در دنیا در صورت وقوع جنگ، آن جنگ در دو دنیای موازی واقعی و مجازی اتفاق می‌افتد. در جنگ روسیه و اکراین همان قدر که در دنیای واقعی شاهد تنش و خشونت هستیم در دنیای مجازی نیز شاهد تنش‌های بسیار هستیم. از جمله این تنش‌ها حمله های هکری روسیه به وب‌سایت‌های اکراین است.

البته ناگفته نمایند که پلتفرم‌هایی نیز کحدودیت ها و تحریم‌هایی را در مقابل، در کنار حمله های هکری اکراین علیه روسیه به اجرا گذاشته‌اند.

 

مقالات بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما در حملات هکرهای روسی به سایت های اوکراینی چیست؟ در کامنت‌ها بگویید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر