;
coinex

اگر اینترنت 100 درصد گران نشود ISPها تعطیل می‌شوند

محمد علی یوسفی زاده، رئیس کمسیون اینترنت سازمان نصر اعلام کرد اگر تعرفه اینترنت صد درصد اضافه نشود، ISPها تعطیل می‌شوند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به افزایش روزافزون هزینه ها برای شرکت ها ارائه کننده خدمات اینترنت هشدار داد که در صورت اینکه تعرفه اینترنت صد در صد افزایش پیدا نکند شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنت به تعطیلی خواهند رسید.

یوسفی زاده در نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اظهار داشت که در صورت عدم افزایش تعرفه اینترنت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت تعطیل خواهند شد.

یوسفی‌ زاده: اگر اینترنت 100 درصد گران نشود، ISPها تعطیل می‌شوند

محمدعلی یوسفی‌زاده، رئیس کمیسیون اینترنت و عضو هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در آخرین نشست خبری 1400 این سازمان که در ساختمان آسیاتک برگزار شد، با بیان اینکه هزینه‌های شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، به طور دائم در حال افزایش است، تاکید کرد که تنها راه افزایش100درصدی تعرفه‌هاست و در غیر این صورت باید این‌ شرکت‌ها را تعطیل کرد.

وی در ادامه افزود که که نیم‌بها شدن تعرفه ترافیک اینترنت داخلی در هیچ کشوری انجام نمی‌شود و شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنت به شکل دستوری این روند را اجرایی کردند.

یوسفی زاده

یوسفی زاده درباره نیم بها شدن تعرفه ترافیک اینترنت افزود:«اما آیا محاسبه‌ای صورت گرفته که ببینیم این راهکار چقدر اثربخش بوده است؟ با اعمال چنین راهکارهایی در مصوبات، حتی این امکان را به ما نمی‌دهند که خلاقیت داشته باشیم و متناسب با نیاز جامعه خدمات ارائه کنیم.»

بیشتر بخوانید: 

یوسفی زاده در تاکید گفت: اگر دولت تا اول فروردین سال آینده اقدام به اصلاح تعرفه‌ها نکند، بر اساس اصل 44 قانون اساسی درخواست داده خواهد شد که خود هزینه‌ها را جبران کند و این موضوع به سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات اعلام شده است.

در ادامه آخرین نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران: نمایشگاه الکامپ در تابستان برگزار می‌شود

حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران:

«در یک ماه اخیر علی‌رغم تمام تلاش‌ها باز هم به دلیل اهمیت ویژه سلامت بازدیدکنندگان، نمایشگاه الکامپ به تعویق افتاد. امیدواریم سال بعد در زمان خودش که احتمالا تابستان خواهد بود، این نمایشگاه برگزار شود.»

اسلامی در ادامه صحبت هایش درباره طرح صیانت، اعلام موضع و شفاف سازی کرد:«ما در هفته اخیر ما معاونت قضایی دادستان جلسه‌ای داشتیم و نکات مد نظر صنف را با این معاونت مطرح کردیم. اعتقاد ما این است که در بسیاری از جاها به جای اینکه نهادهای نظارتی و نهادهای قضایی به تخفلات ورود کنند، صنف باید مواظبت‌های لازم را انجام بدهد.»

اسلامی همچنین درباره دستگیری مدیر عامل دیوار واکنش نشان داد و گفت:«ما در هفته اخیر ما معاونت قضایی دادستان جلسه‌ای داشتیم و نکات مد نظر صنف را با این معاونت مطرح کردیم. اعتقاد ما این است که در بسیاری از جاها به جای اینکه نهادهای نظارتی و نهادهای قضایی به تخفلات ورود کنند، صنف باید مواظبت‌های لازم را انجام بدهد.»

بیشتر بخوانید:

 

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با اشاره به صدور محکومیت برای مدیرعامل دیوار گفت:‌ «اینکه مدیرعامل یک پلتفرم حکم دادگاه و زندان بگیرد خط قرمز است و هرکاری که لازم باشد برای حمایت انجام می‌دهیم و حتی اگر تخلفی هم رخ داده است، هم صاحبان پلتفرم و هم محتوا باید پاسخ‌گو باشند و نحوه برخورد با کارآفرینان درفش و دادگاه نیست و به جای این که یک قاضی در خصوص بحث‌های پلتفرمی حکم صادر کند، صنف باید اقدامات لازم را انجام دهد.»

اسلامی

اسلامی برای به سرانجام رسیدن نمافا ابراز امیدواری کرد

اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع تغییرات اساس‌نامه این سازمان با تاکید براینکه این موضوع با جدیت دنبال می‌شود،‌ گفت:‌ «از نظر ما این تغییر یک راه‌حل اساسی است. از زمان تصویب آیین‌نامه سازمان در سال 1383 زمان زیادی گذشته و دگردیسی‌های جدی در این حوزه اتفاق افتاده است و به همین دلیل قوانین آن زمان مناسب شرایط حاضر نبوده و نیازمند تغییرات جدی است.»

او در خصوص طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات (نمافا) خبر داد: «قصد ما این است که از ظرفیت‌های هیات دولت و کارگروه اقتصاد دیجیتال استفاده کرده تا این مسئله را حل کنیم. برآورد ما این است که با همکاری نصرهای استان‌ها پیشنهاد جدیدتری ارائه کنیم. نمی‌توانیم با مصوبات قبلی هیئت دولت و مجلس طرح را جلو ببریم و احتمالا تغییراتی را ایجاد خواهیم کرد. امیدوار هستیم که تا پایان دوره ششم موضوع نمافا در مجلس به سرانجام برسد.»

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص تعطیلی ISPها چیست؟ در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر