coinex
راهنمای خرید تکراتو

چگونه سئو کار شویم؟

چگونه سئو کار شویم؟ این سوال بسیاری از افرادی است که آرزو دارند در دنیای دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنند و سئو را فراتر از درک اولیه، یاد بگیرند. سئویی که می‌تواند هر روز یک چالش باشد و مدام شما را به یک اتفاق جدید دعوت کند.

بله سئو جذاب است. بالا و پایین دارد، حال خوب و بد برایتان ایجاد کرده و گاه با تغییراتش، شما را یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند. سئو جذاب‌تر از اسمش است پس حق‌دارید دوست داشته باشید به یک سئو کار حرفه‌ای تبدیل شوید.

سئو کار به چه کسی می‌گویند؟

سئو کار همان کسی است که برای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو برنامه می‌ریزد. این یعنی چی؟ یعنی یک سئو کار تمامی ملزومات را می‌داند، بایدها و نبایدها را می‌شناسد و برای رسیدن به رتبه‌های برتر، تحلیل و تجربه را فراموش نمی‌کند. درواقع یک سئو کار تلاش می‌کند هر آنچه نیاز است یک سایت به رتبه‌های برتر گوگل دست یابد را انجام دهد.

حال که خواندید یک سئو کار چه می‌کند آیا هنوز هم در پی پاسخ به این سوال هستی که چگونه سئو کار شویم؟ اگر پاسختان مثبت است، ما را ادامه دهید.

قدم اول سئوکار شدن

فکر می‌کنید اولی گام چیست؟ تصور می‌کنم حدس زده‌اید که برای سئو کار شدن ابتدا باید آموزش ببینید. برای بهترین شدن در هر کاری باید آموزش دید. مگر می‌شود پیش از شناختن سئو فنی قدم برداشت؟ طبیعا خیر. مگر می‌شود بدون شناخت سئو داخلی و خارجی سایت را به رتبه‌های برتر رساند؟ باز هم خیر.

پس چه باید کرد؟ باید برای آموزش دیدن برنامه ریخت. سئو سطوح گوناگون دارد. حتما میدانید که نمی‌توان یک شبه تمامی مسیر را طی کرد و باید قدم به قدم در مسیر سئو کار شدن برنامه‌ریزی نمود.

پس همین الان برنامه‌ریزی کنید، برای آن که سئو را یاد بگیرید، به دنبال جایی برای آموزش بگردید. آموزش دیدن کار ساده‌ای نیست و البته از آن سخت‌تر آن است که بتوانید یک کلاس آموزشی درجه یک پیدا کنید. یادتان نرود، بسیاری از افراد ادعای سئوکار بودن دارند اما وقتی نگاهی به رزومه آنها می‌اندازید، شکست‌های پیاپی را می‌بینید. پس بگردید و یک مدرس کارکشته و باتجربه را برای خود انتخاب کنید.

دومین قدم در مسیر سئوکار شدن

اینجا نمی‌توان زیاده‌گویی کرد چون حرفمان تنها یکی است. تجربه، تجربه و بارها و بارها تجربه. قبل‌تر هم گفتم! سئو بالا و پایین بسیار دارد، شما را به چالش می‌کشد و شک نکنید در بسیاری مواقع حرصتان را هم درمی‌آورد. پس تا می‌توانید تجربه کنید. بگذارید باتجربه کردن تمامی زوایای این حرفه عجیب را ببینید. بگذارید در مسیر تجربه شکست بخورید و قوی‌تر بلند شوید. یادتان نرود سئو کار شدن کار ساده‌ای نیست.

تنها زمانی می‌توانید به این مهم برسید که مدت‌ها تجربه کرده باشید و مسیر را به‌خوبی شناسایی کنید.

حتما بخوانید: دوره رایگان آموزش سئو

چه مهارت‌هایی برای سئو کار شدن نیاز دارید؟

برای موفق شدن در هر زمینه‌ای، باید مهارت‌های لازم را به بهترین شکل کسب کرد. سئو کار شدن هم ازین امر دور نیست و برای آن که به یک سئو کار حرفه‌ای تبدیل شوید، باید تمام تلاش خود را برای کسب مهارت‌های مورد نیاز انجام دهید.

  • یادگیری ساز و کار گوگل

اولین مهارتی که لازم است یاد بگیرید، آن است که بتوانید کلمات کلیدی را به درستی شناسایی کنید، آنها را تحلیل نمایید، عمکرد گوگل را بررسی کنید، تغییراتش را درک نمایید، ملزومات و باید و نبایدهایش را ببینید و به طور کل هر آن چیزی که نیاز است تا در مسیر شناخت گوگل موفق باشید را کسب نمایید.

  • یادگیری زبان

تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه‌ای، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارد. البته نمی‌دانم این خوب است یا بد اما این روزها هر کاری نیاز به زبان انگلیسی دارد. پس برای آن که بتوانید مقالات جدید را بشناسید، تحلیل‌های سرچ کنسول را متوجه شوید و سایتتان را به درستی آنالیز کنید، نیاز است حداقل‌هایی از زبان انگلیسی را بلد باشید.

  • یادگیری مهارت‌های ارتباطی

شما در این شغل، با کارفرماهای بسیاری سروکار دارید و در محیط‌های کاری گوناگون فعالیت می‌کنید. پس بدانید قرار است افراد بسیاری را ببینید و با آنها ارتباط برقرار کنید. در این مسیر چه چیزی نیاز دارید؟ توانایی برقراری ارتباط صحیح و مناسب. پس قبل از هر چیز تلاش کنید مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بدهید.

در ادامه مهارت‌هایی را نام می‌بریم که شاید کمتر نیاز به توضیح داشته باشند و خواندن نام آنها گویای همه‌چیز است.

  1. آشنایی با زبان برنامه‌نویسی
  2. توانایی تولید محتوا متنی
  3. شناخت ابزارهای سئو
  4. به‌روز بودن و در مسیر رشد پیش رفتن
  5. توانایی تحلیل رقبا
  6. توانایی ترسیم استراتژی سئو
  7. و….

ببیشتر بخوانید: تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

درنهایت

اگر می‌خواهید به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل شوید، زمان را از دست ندهید و بهترین مدرس را برای خود انتخاب کنید. سئو کار شدن کار یک روز و دو روز نیست، زمان لازم است و تلاش بسیار.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر