;
coinex

معرفی روف گاردن های معروف جهان

معرفی روف گاردن های معروف جهان ؛ آیا تا به حال به این سوال فکر کرده‌اید که بهترین روف گاردن های دنیا و بهترین گرین وال‌های دنیا چه شکلی هستند؟

اجرای بام سبز در برخی شهرها و توسط طراحان پیشرو، به شکلی انجام شده که الهام‌بخش بسیاری از افراد بوده است. در این مقاله سعی داریم برخی از بهترین نمونه‌های اجرای بام سبز و گرین وال را معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

اجرای روف گاردن و اجرای گرین وال مزیت‌های زیادی را به همراه دارد که همه ما کم‌و‌بیش با آنها آشنا هستیم. این سازه‌ها هم برای محیط زیست و مصرف انرژی مفید هستند و هم به حفظ سلامت ما انسان‌ها کمک می‌کنند. اما شاید مهم‌ترین مزیت آنها،‌ زیبایی بصری باشد که هر روز توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کند.

اگر طراح هستید و می‌خواهید برای الهام گرفتن از بهترین نمونه‌های اجرای بام سبز و گرین وال استفاده کنید، یا اینکه برای ساختن این سازه‌ها در ساختمان مسکونی یا اداری خود به دنبال ایده هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا با برخی از بهترین روف گاردن های دنیا و همچنین بهترین مدل‌های اجرای بام سبز و گرین وال در جهان آشنا شوید. در بخش اول این مقاله به معرفی بهترین روف گاردن های دنیا می‌پردازیم و در بخش دوم، شما را با بهترین مدل‌های اجرای گرین وال آشنا می‌کنیم.

بهترین روف گاردن های دنیا

در دنیا روف گاردن‌‌هایی وجود دارند که به قدری باشکوه و بزرگ هستند که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. این روف‌گاردن‌ها توسط طراحان و تیم‌های حرفه‌ای اجرا شده‌اند تا نمادی باشند از مزیت‌های مهم روف گاردن. اجرای روف گاردن در سال‌های آینده، دیگر یک ترند یا مد طراحی نخواهد بود؛ چراکه با گسترش شهرنشینی و افزایش حجم آلودگی‌ها، همه ما نیاز داریم که محیط اطراف خود را سبزتر کنیم تا بتوانیم به حیات ادامه دهیم. در ادامه برخی از معروف‌ترین روف گاردن های دنیا را معرفی می‌کنیم.

Rockefeller

 

روف گاردن راکفلر برای عموم مردم قابل دسترسی نیست و هرکسی نمی‌تواند از آن بازدید کند؛ اما با توجه به الگوی کهن باغ‌های شهری که در اجرای روف گاردن راکفلر استفاده شده و زیبایی غیر قابل انکار آن، قطعا یکی از بهترین روف گاردن های دنیا محسوب می‌شود.

روف گاردن راکفلر به خاطر فیلم‌های مرد عنکبوتی محصول 2002 و چهار شگفت‌انگیز محصول 2005، کاملاً برای مردم آشنا و قابل شناسایی است. این روف گاردن در سال 1935 ساخته شد و شامل پنج بخش است که توسط معمار پیشگام، رالف هنکوک ساخته شده است. کل پروژه ساخت، دو سال به طول انجامید و در آن، 3000 تن خاک، 500 تن آجر، 100 تن سنگ و 2000 درخت و درختچه استفاده شد.

Kaiser

ادگار کایزر آمریکایی که بسیار شیفته روف گاردن راکفلر در ایالت نیویورک بود، با اجرای روف گارن کایزر، یکی از زیباترین روف گاردن های دنیا را در ایالت کالیفرنیا ساخت. او نام این ساختمان را به نام خودش، کایزر گذاشت و در سال 1960 کار ساخت آن را تکمیل کرد. مساحت روف گاردن کایزر 14100 متر مربع است.

اجرای روف گاردن کایزر شامل یک دریاچه مصنوعی کوچک به همراه چندین فواره و پل است. از لبه آب تا مرز‌های درخت کاری شده، با چمن پوشیده شده و آن‌ را به یک زمین بازی مناسب تبدیل کرده است. می‌توان اجرای روف گاردن کایزر را به عنوان یکی از طراحی‌های الهام‌بخش در دنیا به حساب آورد.

High Line Park

 

رفت و آمد به سمت غرب منهتن هرگز ساده نبوده؛ اما اکنون به لطف های لاین یا مسیر هوایی، شما می‌توانید به معنی واقعی در پارک قدم بزنید و بین شهرها جابه‌جا شوید.

مسیر سبز هوایی در امتداد بخشی از خط راه آهن نیویورک وست لاین می گذرد و دوندگان یا کسانی که قصد قدم زدن دارند را از منطقه میت پکینگ، در سراسر چلسی، تا حیاط وست ساید می برد. این مسیر هوایی ادای احترامی به گیاهان وحشی دارد. همچنین صندلی‌های آفتاب‌گیر، چمن‌زارها، جویبارها و مناظر بسیار دیدنی و رویایی از رودخانه هادسون، از ویژگی‌های بارز این مسیر است. با این که های لاین یا مسیر هوایی یک روف گاردن واقعی به حساب نمی‌آید، اما با توجه به ساخت چنین مکان سرسبزی در ارتفاع بالا، قطعا می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین روف گاردن های دنیا نام برد.

Gardens by the Bay

همه ما با باغ‌های زیادی در شهرهای مختلف آشنا هستیم؛ اما نظرتان در مورد شهرها درون یک باغ چیست؟ خب این اتفاقی است که در سنگاپور در حال انجام است و به لطف باغ های خلیجی که در سال 2012 ساخته شدند، دیگر هیچ چیز دور از انتظار نیست.

باغ های خلیجی در سنگاپور، نوعی تم پارک با موضوع باغبانی است که شامل یکی از معروف ترین روف گاردن های دنیا و همچنین یکی از بهترین روف گاردن های دنیا است که یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در سنگاپور است. برجی 35 متری با پوشش گیاهی عجیب و غریب، پوشیده از غبار و مرتفع‌ترین آبشار سرپوشیده جهان در این باغ وجود دارد و آن را یکی از برترین پروژه های اجرای بام سبز تبدیل کرده است.

در اطراف باغ، سوپر درخت‌هایی مصنوعی به ارتفاع 50 متر وجود دارند که شبیه درخت‌هایی فضایی یا درخت‌هایی فانتزی در داستان‌های تخیلی هستند. همچنین پیاده‌روهای مرتفعی در بین این سوپر درخت‌های شگفت انگیز وجود دارد که نمایی بسیار زیبا و خاص را از باغ و از بالا، به شما نشان می‌دهد.

بهترین نمونه های اجرای گرین وال در دنیا

  • موزه کوای برانلی

اجرای گرین وال خارجی موزه کوای برانلی در پاریس، از سال 2004 تابه‌حال به یکی از نمادهای برجسته طراحی تبدیل شده که کاملا قابل درک است. گیاهان سبز سراسر دیوار بیرونی ساختمان را پوشانده‌اند که کاملا در تضاد با چشم‌انداز شهری پاریس است. این دیوار سبز توسط پاتریک بلان طراحی شد و در سال‌های 2017 و 2018 تحت بازسازی قرار گرفت.

بیش از 15 هزار گیاه از 376 گونه گیاهی مختلف که از سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند، در این دیوار سبز به کار رفته است. اجرای گرین وال موزه کوای برانلی نه تنها از لحاظ زیبایی بصری اهمیت دارد، بلکه به‌عنوان عایق حرارتی و صوتی ساختمان نیز عمل می‌کند.

  • ترمینال 3 فرودگاه چانگی

ترمینال 3 در فرودگاه چانگی با دیوارهای سبز جذاب، باغ پروانه‌ها، ‌زیستگاه سنجاقک‌ها، باغ کاکتوس‌ها و پارک بزرگی که دارد، به تنهایی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی این شهر به شمار می‌رود. اجرای گرین وال در این ترمینال که از 100 هزار گیاه از 50 گونه مختلف ساخته شده، بسیار چشم‌نواز است و نفس کشیدن را برای افرادی که از شهر شلوغ وارد ترمینال می‌شوند، راحت می‌کند. ابعاد این دیوار سبز به اندازه سه زمین فوتبال است و گیاهان آن به کمک سیستم آبیاری پیشرفته و هوشمند، آبیاری و کوددهی می‌شوند.

  • هتل آتنائوم لندن

هتل آتنائوم لندن یکی از بهترین نمونه‌های اجرای گرین وال در جهان است که روبروی رویال گرین پارک در میفر واقع شده است. هتل آتنائوم لندن فقط یک هتل 5 ستاره نیست که امکانات رفاهی سطح بالا را در داخل دیوارها در اختیار مهمان‌ها قرار دهد؛ بلکه اجرای گرین وال وسیع که بیشتر به یک اثر هنری شباهت دارد، توجه رهگذاران و گردشگران را جلب می‌کند.

طراحی و اجرای گرین وال هتل آتنائوم لندن هم توسط پاتریک بلان در سال 2009 انجام شده است. در این سازه از ترکیب گیاهان بومی و خارجی استفاده شده که به ایجاد تنوع زیستی بالا کمک می‌کند. این گرین وال خارجی یکی از چشم‌اندازهای مهم و زیبای لندن به شمار می‌رود.

اجرای پروژه‌های بام سبز و دیوار سبز

اگر اهل سفر و گردش هستید و معمولاً به کشور های خارجه سفر می‌کنید، بد نیست که با جاذبه‌های گردشگری‌ این کشورها هم آشنا شوید؛ جاذبه‌هایی که کمی رنگ و بوی طبیعت دارند. حال که با بهترین نمونه‌های اجرای بام سبز و گرین وال در جهان آشنا شدیم، بد نیست بدانید که طراحی و اجرای این سازه‌ها در ایران هم به کمک تیم‌های متخصص و مهندسان حرفه‌ای انجام می‌شود. مجموعه اسپینگر به کمک تیم اجرایی قوی و طراحان با تجربه، خدمات اجرای روف گاردن و گرین وال را در انواع ساختمان‌های مسکونی و اداری ارائه می‌دهد. تیم کارشناسان این تیم برای مشاوره و طرح پرسش نیز همیشه در دسترس هستند. شما می‌توانید از طریق شماره تلفن‌های زیر با تیم مجموعه اسپینگر در تماس باشید:

  • تلفن تماس: 86091394 – 021
  • تلفن همراه: 0956541 – 0912

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر