;
coinex

بهترین صندوق سرمایه گذاری etf

اگر با صندوق‌های قابل معامله (etf) آشنایی ندارید، در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذاریم و بهترین صندوق سرمایه گذاری etf را به شما معرفی کنیم.

هر کدام از ما در انتخاب ابزار سرمایه گذاری غیر مستقیم مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری به نکاتی توجه می‌کنیم و به دنبال نوعی از صندوق‌ها هستیم که بتوانند انتظارات ما را در مسیر سرمایه گذاری برآورده کنند. همچنین باید گفت که علاوه بر دسته بندی و نوع مناسب یک صندوق به دنبال بهترین آن‌ها هم هستیم.

در میان دسته بندی‌ها نام صندوق سرمایه گذاری etf را شنیده‌ایم. این دسته از صندوق‌ها «قابل معامله» هم نامیده می‌شوند. بسیاری از سرمایه گذاران بنا بر شخصیت سرمایه گذاری و انتظارات و اهدافی که دارند ترجیح می‌دهند که در این دسته از صندوق‌ها سرمایه گذاری کنند.

این سوالات برای‌مان پیش می‌آید که میان سرمایه گذاری و شخصیت ما در انتخاب نوع صندوق چه ارتباطی وجود دارد؟ یا این‌که صندوق سرمایه گذاری etf چه ویژگی‌هایی دارد که افراد سرمایه گذاری در آن‌ها را انتخاب می‌کنند؟ یا اصلا بهترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله باید چه مزایایی داشته باشد؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد. اما قبل از آن بهتر است نگاهی به تعریف درست سرمایه گذاری و ابعاد آن بیاندازیم.

تعریف درست و ابعاد مهم سرمایه گذاری

تعریف درست سرمایه گذاری با این‌که صرفا وجه نقدمان را در جایی بگذاریم و میزان سودی دریافت کنیم فرق دارد. وجود وجه نقد تنها یکی از زوایای انجام سرمایه گذاری است. این که بدانیم باید کدام زمینه سرمایه گذاری را انتخاب کنیم و اصلا کدام مسیر سرمایه گذاری با شخصیت سرمایه گذاری ما تناسب دارد، از دیگر ابعاد مهم در سرمایه گذاری محسوب می‌شوند.

از طرف دیگر، مشخص کردن بازه زمانی که برای رسیدن به اهداف مالی‌مان در نظر داریم هم باید به نسخه‌ای که در تعریف سرمایه گذاری ارائه کرده‌ایم، اضافه شود. اما نکته مهمی که باید در نظر بگیریم این است که در مورد زمینه‌های سرمایه گذاری تا چه میزان اطلاعات داریم. بسیاری از ما به دلیل شغلی که داریم نمی‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که دانش و وقت کافی برای انجام سرمایه گذاری به صورت مستقیم را داریم و می‌توانیم به زمینه‌‎هایی مانند طلا، سهام و اوراق بدون نیاز به یک ابزار سرمایه گذاری مناسب ورود کنیم.

بنابراین نیاز به ابزار سرمایه گذاری را هم باید به فهرست ابعاد مهم سرمایه گذاری اضافه کنیم. در انتخاب ابزار مناسب سرمایه گذاری با توجه به نکاتی که اشاره کردیم افراد سرمایه گذار به طور معمول تلاش می‌کنند تا با شناخت دسته بندی صندوق‌های سرمایه گذاری و انواع آن، در یکی از بهترین‌ها سرمایه گذاری کنند و کار را به کاردان بسپارند.

صندوق های سرمایه گذاری

از وجود دسته بندی‌ها در صندوق سرمایه گذاری حرف به میان آمد پس باید سریع و واضح دو دسته بندی اصلی آن‌ها را نام ببریم؛ صندوق‌های etf یا قابل معامله و صندوق‌های Non-etf یا غیر قابل معامله. البته که هر دو دسته اشتراک زیادی با هم دارند. به عنوان مثال باید گفت که صندوق‌های سرمایه گذاری‌‎ها چه etf باشد و چه Non-etf به سرمایه گذاران خود واحد سرمایه گذاری می‌دهند، از ارکان و جمع متخصصین برخوردارند و همچنین اساسنامه و امیدنامه مشخص خود را دارند.

اما تفاوت عمده این دو دسته صندوق در این است که می‌توان واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری etf یا همان قابل معامله را در یک روز کاری معامله کرد و در طول بیست و چهار ساعت، وجه نقد حاصل از فروش واحدها را به دست آورد. در صورتی که روند فروش در صندوق‌های Non-etf بین 2 تا 3 روز کاری طول می‌کشد.

اگر واحدهای صندوق‌های non-etf یا غیر قابل معامله را در وقت اداری برای ابطال یا به عبارتی برای فروش قرار دهیم، باید تا دو روز برای فروش و نقد شدن‌شان صبر کنیم و اگر در خارج از وقت اداری اقدام کنیم این روند فروش در 3 روز انجام می‌شود.

بی شک کسانی که به دنبال نقدشوندگی بالاتر و سرعت معامله هستند به سراغ بهترین صندوق سرمایه گذاری etf می‌روند. اما گفتنی است که چند نوع صندوق‌ سرمایه گذاری در این دسته قرار می‌گیرند. به عنوان مثال صندوق طلا کیان و صندوق درآمدثابت کیان از صندوق‌های قابل معامله به حساب می‌آیند. این‌که ما تمایل به سرمایه گذاری در کدام یک از این صندوق‌ها داریم به انتخاب و انتظارات و شخصیت سرمایه گذاری خودمان بستگی دارد.

رابطه سرمایه گذاری و سرمایه گذار

برای درک بهتر این نکته مهم که در میان انواع صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله کدام یک بهترین صندوق سرمایه گذاری etf هستند، علاوه بر مزایای صندوق باید تکلیف خودمان را با شخصیت سرمایه گذاری که داریم مشخص کنیم و انتظارات و اهداف مالی‌مان را هم تعیین نماییم.

زمانی که از شخصیت سرمایه گذاری حرف می‌زنیم در واقع می‌خواهیم به این نکته مهم پی ببریم که آیا در سرمایه گذاری ریسک پذیر هستیم یا ریسک گریز. این شناخت تا اندازه‌ای مهم است که حتی اگر بهترین صندوق etf با بالاترین میزان رشد بلندمدت هم انتخاب کنیم اما نسبت به صبر و چشم انداز و میزان سنجش ریسک خود آگاه نباشیم، ممکن است واکنشی نادرست نسبت به بازار نشان دهیم و متضرر شویم. بنابراین همان میزان که به شناخت مزایای صندوق می‌پردازیم باید نسبت به شناخت شخصیت سرمایه گذاری خودمان نیز اقدام کنیم.

مزایای صندوق سرمایه گذاری etf

از مزایای بارز بهترین صندوق سرمایه گذاری etf می‌توان به نقدشوندگی سریع آن اشاره کرد. صندوق سرمایه گذاری قابل معامله موفق این قابلیت را دارد که در مدت یک روز کاری واحد سرمایه گذاری ابطال شده سرمایه گذاران را به وجه نقد تبدیل کند.

برخی از این صندوق‌ها دارای اپ مخصوص به خود هم هستند. به عنوان مثال اپ کیان دیجیتال با آسان کردن مسیر سرمایه گذاری این امکان را برای سرمایه گذاران صندوق‌های سرمایه گذاری خود – از جمله صندوق طلا کیان و صندوق درآمد ثابت کیان – ایجاد کرده است که بدون مراجعه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به خرید و فروش واحدهای سرمایه گذاری خود کنند.

امنیت و شفافیت

بهره گیری از فضای سرمایه گذاری آنلاین، امنیت و شفافیت را برای صندوق‌های سرمایه گذاری به ارمغان آورده است. هر سرمایه گذار تمایل دارد تا بتواند به طور لحظه‌ای به بررسی دارایی‌های صندوق پرداخته و هر آنچه در حال رخ دادن است را ببیند. این امکان را می‌توان از مزایای بهترین صندوق‌های سرمایه گذاری به حساب آورد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر