;
coinex

پرفروش ترین گوشی های سال 1400 در ایران

به گفته انجمن واردکنندگان موبایل پرفروش‌ ترین گوشی های سال 1400 سامسونگ گلکسی A12 بوده است. شیائومی، نوکیا و سامسونگ از برندهای پرفروش بوده‌اند.

انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرده‌اند که پرفروش ترین گوشی های سال 1400 در ایران از برند های سامسونگ شیائومی و نوکیا بوده‌اند. این انجمن همچنین اعلام کرده که پرفروش ترین گوشی سال 1400 ایران، با فروش نزدیک به دو میلیون دستگاه سامسونگ گلکسی A12 بوده است. پر فروش‌ترین گوشی های سال ۱۴۰۰ در میان برند‌های ایرانی نیز، مدل جی پلاس تی 10، اعلام شد. 

پرفروش ترین گوشی های سال 1400 در ایران چه بوده است؟

پرفروش ترین گوشی های سال 1400 گوشی‌های میان‌رده بودند

بر اساس لیستی که انجمن وارد کنندگان موبایل ارائه می‌دهد پرفروش ترین گوشی های سال ۱۴۰۰ در ایران، از میان گوشی های میان‌رده بوده‌اند. مناسب بودن قیمت و کیفیت قابل قبول گوشی‌های میان‌ره از دلایل مهم پرفروش بودن آنها در بازار ایران است.

آنطور که آمار انجمن واردکنندگان موبایل در مورد پرفروش ترین گوشی های سال 1400 می‌گوید، اولین گوشی پرچمدار پرفروش در ایران، گوشی آیفون ۱۳ پرومکس است که با ۲۳۶ هزار فروش توانسته به رتبه ۱۷مین گوشی پرفروش بازار ایران برسد.

لیست پرفروش ترین گوشی‌های سال 1400 در ایران:

  • سامسونگ A12 با آمار فروش نزدیک به 2 میلیون دستگاه
  • پوکو X3 پرو با آمار فروش کمی بیش از 1 میلیون دستگاه
  • نوکیا 105 با آمار فروش 967 هزار دستگاه
  • سامسونگ A32 با آمار فروش 652 هزار دستگاه
  • سامسونگ A21 S با آمار فروش 587 هزار دستگاه
  • پوکو M3 با آمار فروش 580 هزار دستگاه
  • سامسونگ A11 با آمار فروش 432 هزار دستگاه
  • سامسونگ A02 با آمار فروش 413 هزار دستگاه
  • سامسونگ A22 با آمار فروش387 هزار دستگاه
  • ردمی نوت تی با آمار فروش 321 هزار دستگاه

به گفته «امیر اسحاقی» دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، این رده‌بندی به احتمال زیاد تا پایان اسفند تغییری نمی‌کند.

پرفروش ترین گوشی های سال 1400 در ایران از کدام برند‌ها بودند؟

بر اساس آنچه که انجمن وارد کنندگان موبایل اعلام می‌کند سامسونگ 49 درصد بازار را در اختیار دارد و شیائومی 28 درصد و نوکیا 12 درصد. برند اپل با گوشی‌های آیفون خود نیز 6درصد بازار ایران را در اختیار دارند. بر اساس این آمار سهم گوشی‌های سامسونگ در سال 1400 برای اولین به زیر 50 درصد رسیده است.

اما  برند اپل با گوشی‌های آیفون ۶ درصد از بازار امسال ایران را در اختیار داشته است. پس از معرفی شدن آیفون 13، واردات این گوشی بیشتر شده و حتی به بیش از دو برابر رسیده است.

انجمن وارد کنندگان موبایل اعلام  می‌کند که  واردات آیفون در ایران در فروردین 1400 به عدد 43 هزار می‌رسیده و در بهمن ماه به بیش از 120 هزار عدد رسیده و احتمال دارد که این رقم در اسفند ماه نیز بیشتر هم شده باشد. بازار شب عید می‌تواند یکی از دلایل رشد فروش این گوشی باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ساخت ایران در سال 1400

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که ماهانه تقریبا 6 هزار دستگاه آیفون به صورت واردات مسافری وارد کشور می‌شود.

گوشی های پرفروش ۱۴۰۰

گوشی‌های موبایل گران می‌شوند

براساس قانون جدیدی که دولت اعلام کرده است نرخ ترخیص گوشی از گمرک افزایش پیدا می‌کند.  افزایش نرخ ترخیص گوشی از گمرک میتواند به صورت مستقیم بر روی قیمت گوشی در بازار ایران تاثیر بگذارد. در این میان گوشی های میان رده پرفروش نیز نیز تحت تاثیر افزایش قیمت قرارگرفته و با بالا رفتن قیمتشان از توان مالی خرید مردم خارج خواهند شد. همچنین ورود ارز نیمایی به موضوع واردات گوشی یکی دیگر از دلای گران شدن گوشی خواهد بود

محاسبات نشان می‌دهد که به عنوان مثال یک گوشی صد دلاری در سال 1400 با 20 هزار تومان می‌توانست از گمرک ترخیص شود و همان گوشی در سال آینده نیاز به رقمی ۱۲۰ هزار تومانی برای ترخیص گمرک دارد. این مساله می‌تواند گواه این پیش بینی باشد که قیمت موبایل در سال آینده با افزایشی جهشی روبرو خواهد شد.

بهترین فرصت برای خرید گوشی قبل از گران شدن، فرصتی است که تا پایان ماه اسفند باقی مانده است. کارشناسان بر این باورند  بهترین فرصت خرید موبایل در اسفند ماه است، آنها با توجه به دستوراتی که از سوی دولت برای اجرایی شدن در سال آینده الزامی شده بر این باور هستند که قیمت تمام شده گوشی‌ها برای واردکنندگان بیشتر خواهد شد و این مساله زمانی که به خرده فروشان برسد هم با افزایش نرخ روبرو خواهد شد و در نتیجه گوشی‌ها قیمتی مضاعف نسبت سال 1400 پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر