;
coinex

دبیر شورای عالی فضای مجازی صراحتا با طرح صیانت مخالفت کرد

ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی به صراحت مخالفت خود را با طرح صیانت اعلام کرد. او دلیل مخالفت خود را هجم گسترده مخالفت‌ها دانست.

فیروز‌آبادی  به صراحت مخالفت خود را برای اجرایی شدن طرح صیانت اعلام کرد. او افزود:با توجه مخالفت‌های وسیع اجتماعی، ادامه یافتن این طرح را به صلاح نمی‌داند و دولت باید ورود کرده و قانونی را پیشنهاد کند. در ادامه بخشی از صحبت‌های فیروز آبادی که در فضای مجازی منتشر شده است را می‌خوانید.

فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی: ادامه طرح صیانت به صلاح جامعه نیست

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان صریح مخالفت خود با ‎طرح صیانت، با توجه به مخالفت‌های اجتماعی، ادامه این طرح را به صلاح جامعه ندانست. ابوالحسن فیروزآبادی، با اعلام مخالفت خود با ‎طرح صیانت، گفت: «با توجه مخالفت‌های وسیع اجتماعی، ادامه یافتن این طرح به صلاح نیست و دولت باید ورود کرده و قانونی را پیشنهاد کند.»

فیروزآبادی در بخش از توضیحات خود گفت: «با توجه مخالفت‌های وسیع اجتماعی، ادامه یافتن این طرح به صلاح نیست و دولت باید ورود کرده و قانونی را پیشنهاد کند.» او با اشاره به اینکه از همان ابتدا هم که طرح صیانت مطرح شد در مکاتبه‌ای که با رئیس مجلس داشتیم چندین نکته اشکال گرفتیم، گفت: «در ابتدا رابطه کمیسیونی که قرار بود تشکیل شود با شورای عالی فضای مجازی روشن نبود.»

در صورت وجود نهاد موازی با شورای عالی فضای مجازی، باید از رهبری استجازه شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین در بخش دیگری از توضیحات خود به مکاتبه این نهاد با مجلس اشاره کرد و گفت: «نوشتیم که اگر بنا باشد تشکیلاتی موازی با شورای عالی فضای مجازی اختیاراتی معادل شورای عالی فضای مجازی داشته باشد طبیعتا باید از مقام معظم رهبری استجازه شود و در بعضی مواردی که مطرح شده چندان مناسبتی هم با حوزه فرهنگی نداشته است.»

مخالفت با طرح صیانت

بحث امنیت باید در شورای عالی فضای مجازی بررسی شود

او همچنین گفت: «یکی از مسائل مهم برای مثال بحث امنیتی است که باید در شورای عالی فضای مجازی تصمیم‌گیری شود؛ مثل قضیه گیت وی. با همه این احوال به دلیل جایگاه فراقوه‌ای که داریم نگاه ما کنار کشیدن نیست.»

به گفته او شورای عالی فضای مجازی در تمام مراحل به کاهش اشکالات این طرح کمک کرده است. در حال حاضر هم به طرحی بر اساس نظام تنظیم مقرراتی رسیده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه طرح نظام مقررات فضای مجازی بعد فرهنگی ندارد، گفت: « چنین مواردی در شئونات مجلس نیست و حتما باید دولت پیشنهاد خود را ارائه دهد. این موضوع درست است که مجلس اختیار دارد و می‌تواند این کار را انجام دهد اما قطعا اگر بخواهد نظام تنظیم مقرراتی ارائه دهد، باید دولت به این موضوع ورود کند.»

دولت باید ورود کند

او تاکید کرد که اگر قرار به ارائه چنین طرحی باشد باید دولت بر اساس بدنه کارشناسی خود این طرح را ارائه دهد، گفت: «بنابراین من بر این باورم که با توجه به مخالفت اجتماعی وسیعی که نسبت به این موضوع به درست یا غلط شده است، صلاح نیست که این طرح ادامه پیدا کند و بهتر است که دولت ورود کند.»

فیروز آبادی با اشاره به اینکه اگر قرار است نظام تنظیم مقرراتی اصلاح شود باید دولت ورود کند، گفت: «بزرگترین مسئله فضای مجازی مسئله حکمرانی است. این موضوع نه تنها در ایران صادق است، بلکه در ایران و کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته هم صادق است.»

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    آقای فیروز آبادی بزودی انجمن حجتیه شما را به بهانه ای و بوسیله کسی دیگه کنار میزنن البته اگر تصادف نکنید تا سکته نکنید!!!!

    پاسخ

    چه عجب، یک حرکت مردمی در سراسر عمرمون دیده باشیم همینه

    پاسخ

    البته فضای مجازی نون دونی خیلی ها شده علنأ رشوه نمی توانند بگیرند ،اما به(***، دلالی،قمار، شرط بندی، انواع قاچاق، فروش اعضای بدن و….) اجازه می دهند در فضای مجازی مشتری جلب وپیداکنند و سهم روئسای فضای مجازی،دولت،مجلس، ونیروهای انتظامی ومحافظ وقوه ی قضائیه و قاضی را هم می دهند!!!! درآمدی بهتر از این؟؟ کسی هم توان غلبه به اینها اندازد! مانند( تبلیغ برای صندوق های قرض الحسنه ،که سرمردم کلاه می گذارند و فرار می کنند با تبلیغ در فضای مجازی),
    البته یک مسأله هم این است که ساماندهی فضای مجازی عرضه ومهارت می خواهد که نه دولت ونه مجلس ونه قوه ی قضائیه ،هیچ یک این عرضه و مهارت را ندارند!

    پاسخ

    نه در دولت و نه در مجلس ونه در هیچ کجای دنیا هیچ بنی بشری وجود ندارد که قدرت وسواد این رو داشته باشد که جلوی پیشرفت علم وتکنولژی را بگیرد
    در جهان هم کسی نمی‌تواند این کار رو انجام دهد دیگه اینجا که ایران هستش وچهار تا بی سواد پشت این قضیه هستن

    پاسخ

    نهایتا منظورش اینه که یا اسم طرح رو عوض کنین یا دولت خودش قانونی در این رابطه وضع کنه که هم روی اینترنت کنترل کامل داشته باشیم هم مردم نتونن اعتراضی بکنن‌.

    پاسخ