;
coinex

ارزهای دیجیتال واقعا غیرمتمرکز نیستند

کاترین فیلیک Catherine Flick سخنران دانشگاه مونت فورد به این سوال پاسخ می‌دهد که آیا ارزهای دیجیتال واقعا غیرمتمرکز نیستند ؟

کاترین فیلیک این بحث را مطرح کرد که صنعت رمز ارزها با معرفی NFT ها بیشتر به سمت متمرکز شدن در حال حرکت است. در واقع وی نگران این موضوع که این صنعت تفکر استعمارگرایانه دارد و به این نکته اشاره کرد که اینگونه موسسات وابستگی به نیروی کار ارزان دارند.

فیلیک مو‌گوید که بسیاری از هنرمندان که آثار خود را بر مجموعه‌های توکن غیر قابل تعویض منتشر کرده‌اند دستمزد بسیار پایین دریافت می‌کنند. بسیاری از انتقادها بر NFT این است که هنوز بسیاری از این هنرمندان توان کسب درآمد یا کنترل بر کار خود را ندارند حتی بوجود فرصت‌هایی که تکنولوژی به آنها داده است.

رفتار Yuga Labs نشان داد ارزهای دیجیتال واقعا غیرمتمرکز نیستند

در حالی که Yuga Labs شرکت سازنده میمون مایوس Bored Apes توانسته است از NFTهای خود میلیون‌ها دلار کسب کند، اما Seneca هنرمند اصلی طراح این مجموعه همچنان به سهم منصفانه‌ای از این درآمد دست پیدا نکرده است. در مصاحبه اخیر خود با مجله رولینگ استونز وضعیت درآمد در فضای NFT را برای هنرمندان نا مطلوب توصیف کرده است.

پس از معرفی ایپ کوین، رمز ارزی که به کیف پول صاحبان NFT میمون مایوس ایردراپ شد. عقیده داشت که شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر مانند Andreessen Horowitz بیشترین سود را از انتشار توکن برده‌اند، که این موضوع مفهوم بر متمرکز شدن دنیای کریپتو تاکید دارد.

مطالب مرتبط:

فیلیک نگران است که بیشتر مردم تنها در حال هولد سرمایه خود هستند، در حالی کسانی که در مراحل اولیه وارد این صنعت شدند تنها کسانی هستند که از این ماجرا نفی برده‌اند.

ارزهای دیجیتال واقعا غیرمتمرکز نیستند

در اوایل این ماه،  Yuga Labs نیز مجموعه CryptoPunks را از Larva Labs خریداری کرد. این واقعیت که یک نهاد متمرکز، دو مجموعه محبوب NFT را کنترل می کند، موجی از انتقاد را از سوی کسانی برانگیخت که نگران هستند Web3، اصطلاحی که به تکنولوژی بعدی اینترنت اشاره دارد، حتی از دور آنطور که تصور می شود غیرمتمرکز نیست.

بیشتر بخوانید:

منبع: U°Today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |