;
coinex

تیم های صعود کرده به جام جهانی 2022 قطر

تیم های صعود کرده به جام جهانی 2022 قطر کدام‌اند؟ با ما در بخش ورزشی تکراتو همراه باشید تا تیم‌های راه یافته به جام جهانی 2022 قطر را به شما معرفی کنیم.

در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 اتفاقات زیادی افتاده است و دو تیم دیگر نیز از آسیا به جمع تیم های صعود کرده به جام جهانی 2022 قطر اضافه شده‌اند. تیم ملی کشورمان که در بازی قبلی خود مقابل کره جنوبی نتیجه را ۲ بر صفر واگذار کرد، در بازی بعدی خود (سه‌شنبه ۹ فروردین) مقابل تیم لبنان قرار می‌گیرد که البته نتیجه این بازی نیز مثل بازی مقابل کره زیاد مهم نیست زیرا همین حالا تیم ملی کشورمان به جام جهانی 2022 قطر صعود کرده است.

حال در ادامه لیسته تازه‌ای از تیم های صعود کرده به جام جهانی 2022 قطر را برایتان قرار می‌دهیم. همچنین میتوانید پخش زنده فوتبال اروپا و ایران را در بخش پخش زنده تکراتو دنبال کنید.

تیم های صعود کرده به جام جهانی 2022 قطر

تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2022 به این گونه هستند که:

اروپا:

هلند

سوئیس

انگلستان

صربستان

اسپانیا

کرواسی

فرانسه

بلژیک

دانمارک

آلمان

لهستان

پرتغال

آسیا:

ایران

کره جنوبی

ژاپن

عربستان سعودی

قطر(میزبان)

آمریکا جنوبی:

اکوادور

اروگوئه

آرژانتین

برزیل

آمریکا:

آمریکا

کانادا

مکزیک

پلی آف جام جهانی 2022

در آغاز بازی‌های پلی‌‌آف انتخابی جام جهانی 2022 برای مشخص شدن برندگان سه سهمیه باقیمانده اروپا در قطر، امروز (جمعه) از ساعت 15 دقیقه بامداد به وقت تهران چهار بازی همزمان برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های ملی فوتبال پرتغال، ولز و مقدونیه شمالی به دور بعدی (مرحله نیمه نهایی) راه یافتند.

مهمترین اتفاق این بازی‌ها حذف ناباورانه ایتالیا با قبول شکست یک بر صفر خانگی برابر مقدونیه شمالی در مسیر C این رقابت‌ها بود. ایتالیایی‌ که جام جهانی 2018 روسیه را هم در پلی‌آف با قبول شکست برابر سوئد از دست داده بود، در سناریویی مشابه، این بار هم در خانه و پیش چشم هوادارانش سرافکنده میدان را ترک کرد.

تیم های صعود کرده به جام جهانی 2022 قطر

فرصت‌سوزی‌های شاگردان روبرتو مانچینی در ورزشگاه رنزو باربرای شهر پالرمو آنقدر ادامه پیدا کرد تا مقدونیه سرانجام در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم توسط الکساندر ترایکوفسکی به گل رسید. به این ترتیب قهرمان یورو 2020 کمتر از یک سال پس از فتح اروپا، دوباره از حضور در جام جهانی باز ماند اتفاقی که در تاریخ تیم ملی این کشور بی‌سابقه بوده است. مقدونیه هم راهی نیمه نهایی پلی‌آف شد جایی که باید با تیم ملی پرتغال در شهر پورتوی این کشور روبه‌رو شود.

تیم ملی پرتغال هم در ورزشگاه دراگائوی شهر پورتو با نتیجه 3 بر یک ترکیه را شکست و به رؤیای این تیم برای حضور در جام جهانی 2022 پایان داد. اوتاویو بازیکن تیم پورتو در دقیقه 15، دیوگو ژوتا در دقیقه 42 و ماتئوس نونس در دقیقه 4+90 گل‌های تیم میزبان را به ثمر رساندند و بوراک ایلماز در دقیقه 65 تنها گل ترکیه را زد.

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره تیم های صعود کرده به جام جهانی 2022 قطر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر