coinex
راهنمای خرید تکراتو

تحلیلگر اپل: آیفون‌ها حتی تا دو سال آینده هم به Touch ID زیر نمایشگر مجهز نمی‌شوند

تحلیلگر معروف و معتبر اپل، مینگ چی کو در توییت اخیر خود اعلام کرده که گوشی‌های آیفون تا دو سال آینده هم به تکنولوژی Touch ID زیر نمایشگر مجهز نخواهند شد.

این تحلیلگر با استناد به گزارش‌های جدیدتر و شرایط کنونی، پیش‌بینی قبلی خود را رد کرده و ادعای جدیدی را مطرح می‌کند. او در تابستان سال گذشته اعلام کرده بود که اپل در سال 2023، حداقل یکی از آیفون‌های خود را به Touch ID زیر نمایشگر مجهز می‌کند؛ اما توییت اخیر او، هواداران اپل را ناامید کرده است.

تا دو سال آینده از Touch ID زیر نمایشگر خبری نیست

مینگ چی کو در توییت اخیر خود گفته است: «من قبلا پیش‌بینی کرده بودم که آیفون‌ها در سال 2023 از سنسور اثرانگشت یا Touch ID زیر نمایشگر پشتیبانی خواهند کرد. اما بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که آیفون‌های جدید در سال 2023 و 2024 به تاچ آیدی زیر نمایشگر مجهز نمی‌شود. قابلیت Face ID (تشخیص چهره) با ماسک در حال حاضر یک راه‌حل بیومتریک عالی است.»

تحلیلگر اپل: آیفون‌ها حتی تا دو سال آینده هم به Touch ID زیر نمایشگر مجهز نمی‌شوند

بنابر گزارش‌های منتشر شده در وال استریت ژورنال و بلومبرگ، اپل تکنولوژی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را در بعضی مدل‌های آیفون 13 آزمایش کرده؛ اما بنابر دلایلی، تصمیم گرفته که این تکنولوژی را بیش از این ادامه ندهد.

تکنولوژی تاچ آیدی زیر نمایشگر در شرایطی می‌توانست بهترین کاربرد را داشته باشد که قابلیت فیس آیدی با ماسک، عملکرد درستی نداشت یا اینکه اصلا اجرا نمی‌شد. اما اپل با انتشار نسخه iOS 15.4، ویژگی قابلیت تشخیص چهره کاربر با ماسک را در اختیار کاربران سری آیفون 12 و مدل‌های بعد از آن قرار داده است.

برخی بر این باورند که وجود هر دو ویژگی، قطعا بهترین راهکار است؛ چراکه کاربر می‌تواند از چند گزینه امنیتی استفاده کند. اما با توییت اخیر مینگ چی کو، مشخص شد که حداقل تا پایان سال 2024، از تاچ آیدی زیر نمایشگر خبری نیست.

این احتمال وجود دارد که اپل بخواهد قابلیت تاچ آیدی را به دکمه پاور در آیپد ایر و مدل‌های آیپد مینی اضافه کند؛ هرچند که هنوز هیچ جزییاتی درباره این موضوع فاش نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاچ آیدی زیر نمایشگر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: macrumors

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ولی اگه مجهز بشه صد در صد از سامسونگ بهتر درستش میکنه

    پاسخ