;
coinex

روسیه به همکاری‌اش در ایستگاه فضایی بین المللی پایان داد

روسیه به همکاری‌اش در ایستگاه فضایی بین المللی پایان داد. با تکراتو در ادامه همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد این موضوع برایتان شرح دهیم و بفهمیم دلیل قطع همکاری روسیه با ایستگاه فضایی چیست؟

رئیس سازمان فضایی روسیه گفت این کشور قصد دارد به همکاری[مشترک] در ایستگاه فضایی بین‌المللی پایان دهد. دمیتری روگوزین، رئیس روس‌کاسموس، در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که این کشور دیگر با شرکایی مانند ناسا و سازمان فضایی اروپا در این آزمایشگاه معلق در فضا همکاری نخواهد کرد. او گفت جدول زمان‌بندی برای پایان دادن به طرح‌های مشترک به رهبری روسیه ارائه خواهد شد.

روسیه به همکاری‌اش در ایستگاه فضایی بین المللی پایان داد

در پی لغو طرح‌ها و پرتاب‌های فضایی پس از حمله روسیه به اوکراین، ایستگاه فضایی بین‌المللی (آی‌اس‌اس) آخرین طرح بزرگ فضایی است که روسیه در آن با این سازمان‌های فضایی همکاری می‌کند. اما از آنجا که اقامتگاه تعدادی از فضانوردان است و مدار آن باید دائما برقرار باشد تا به زمین سقوط نکند، احتمالا مهم‌ترین ایستگاه باقی می‌ماند. به عنوان مثال، روگوزین تهدید کرده که تحریم‌ها ممکن است این کار را مختل کند و به «سقوط» این ایستگاه «بر زمین یا در دریا» منجر شود.

با این حال  فعلا هم‌زمان با جنگی که روی زمین جریان دارد، بخش اعظم سازمان‌های فضایی درگیر در این ایستگاه همچنان طبق روال عادی به کار خود ادامه می‌دهند. مثلا هفته پیش روسیه مارک وانده‌هی، فضانورد ناسا، را علی‌رغم حرف عده‌ای که می‌گفتند شاید از این کار امتناع کند، به سلامت به زمین بازگرداند و فعالیت‌ها در آی‌اس‌اس و گردش آن به دور زمین همچنان ادامه دارد.

روسیه به همکاری‌اش در ایستگاه فضایی بین المللی پایان داد
روسیه به همکاری‌اش در ایستگاه فضایی بین المللی پایان داد, ایستگاه فضایی بین المللی, ایستگاه فضایی, روسیه, تحریم, تحریم علیه روسیه, پایان همکاری روسیه با ایستگاه بین المللی فضایی,

روگوزین به شدت به تحریم‌های اعمال شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه فوریه واکنش نشان داد و القا کرد که ایستگاه فضایی ممکن است بدون دخالت روسیه به زمین سقوط کند. همانطور که همکارم لورن گراش اشاره می‌کند، عقب نشینی روسیه از همکاری در ایستگاه فضایی، پتانسیل ایجاد آسیب واقعی را دارد، زیرا ناسا برای حفظ موقعیت و جهت‌گیری ایستگاه فضایی بین المللی در فضا به روسیه متکی است.

روز پنجشنبه، ناسا گفته بود که روسیه (به سمت) تمدید همکاری خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ پیش می‌رود، اما اظهارات روگوزین در تضاد با پیشبینی ناسا است.

اوایل این هفته، فضانورد ناسا، مارک ونده هی، با یک موشک روسی سایوز با دو فضانورد به سلامت به زمین بازگشت. قبل از ورود او، نگرانی‌هایی در مورد چگونگی بازگشت او به زمین، در بحبوحه جنگ مداوم روسیه در اوکراین وجود داشت.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

نظر شما در مورد این موضوع که روسیه به همکاری‌اش در ایستگاه فضایی بین المللی پایان داد چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر