;
coinex

استخدامی های 1401 ؛ شرایط استخدام بانک‌ها، آموزش و پرورش و سایر نهادها

علاقه‌مندان به جذب در مشاغل دولتی، هر ساله طبق گزارش نهادهای دولتی جذب این مشاغل می‌شوند. قرار است به موضوع استخدامی های 1401 بپردازیم، با ما همراه باشید.

برای جذب در مشاغل دولتی هر ساله طبق گزارش‌هایی که از این نهادها می‌آید، جهت استخدام کارمندان از سوی سازمان سنجش آزمون‌هایی برگزار می‌شود.

زمان استخدام رشته‌های مختلف و همچنین هر یک از استان‌ها، پس از انتشار فراخوان مورد نظر تعیین خواهد شد. برگزاری این آزمون از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور صورت خواهد پذیرفت.

عمده ترین ملاک پذیرش جهت کسب نمره علمی لازم، برای پذیرش می‌باشد. آن دسته از داوطلبانی که بالاترین نمره علمی را کسب نموده باشند و همچنین موفقیت انجام مصاحبه علمی تخصصی و نمره بالا باشند، می‌توانند در این دانشگاه پذیرفته شد.

استخدامی های 1401

سازمان آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای کشور، چند سالی است که بخشی از نیروی انسانی خود، یعنی معلمان و دبیران گرامی را به دو روش تامین می کند.

یکی از این روش ها که از دیرباز شیوه معمول جذب معلم به شمار می رود است، ورود به دانشگاه فرهنگیان می‌باشد که البته در گذشته به آن تربیت معلم می‌گفتند.

اما روش دوم، برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش است. در این آزمون که به طور هماهنگ با آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، سازمان آموزش و پرورش فراخوانی را در زمان‌های مشخص منتشر کرده و افراد واجد شرایط رشته‌های مختلف می‌توانند با نام نویسی، در این آزمون‌ها شرکت کنند.

وزیر آموزش‌ و‌ پرورش از رایزنی‌ها در زمینه برگزاری آزمون استخدامی های 1401 و استخدامی آموزش و پرورش 1401 با جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت:

احتمالا کار مشترک بین سازمان سنجش، جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش خواهیم داشت و اگر شرایط مساعد باشد و بتوانیم امنیت آزمون را برگزار کنیم، قبل از سال جدید، آزمون استخدامی را برگزار می‌کنیم. ما با برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی مخالفیم.

 آزمون فراگیری در تاریخ 17 اردیبهشت 1397 توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد، که سؤالات در سطح بسیار پایین و غیراستاندارد طراحی شده بود، به گونه‌ای که بین خواندن و ماه‌ها تلاش کردن، فرقی نبود به همین دلیل ما تقاضا داریم که آزمون جدید استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی برگزار نشود، بلکه توسط سازمان سنجش برگزار شود.

استخدامی های 1401
استخدامی آموزش و پرورش 1401

وزارت آموزش و پرورش از احتمال برگزاری آزمون استخدامی های 1401 در ماه‌های پیش رو خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، علاقه مندان می‌توانند در زمان‌های مقرر که اعلام خواهد شد، با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود دفترچه راهنما اقدام کرده و در صورت برخورداری از شرایط لازم، جهت نام نویسی اقدام کنند.

اگر این داوطلبان موفق به کسب نمره حد نصاب شوند و از سایر رقبا پیشی بگیرند، برای مصاحبه سه برابر ظرفیت دعوت می‌شوند. متقاضیانی که موفق به قبولی در مرحله مصاحبه و گزینش استخدامی های 1401 شوند، پذیرش نهایی خواهند شد و پس از طی کردن یک دوره آموزشی، مشغول تدریس در آموزش و پرورش خواهند شد.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش، آزمون استخدامی های 1401 رشته‌های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش روز 16 اردیبهشت و رشته‌های شغلی سایر دستگاه‌ها در روز 31 تیر 1401 برگزار خواهد شد.

اما خبر خوش برای متقاضیان امسال این است، که داوطلبان استخدامی در زمان ثبت نام می‌توانند، علاوه بر شغل محل و دستگاه اجرایی مورد تقاضا به عنوان انتخاب اصلی، یک محل دیگر را به شرط یکسان بودن شغل از نظر سهمیه، جنسیت، شرایط احراز و … به عنوان اولویت دوم در همان دستگاه انتخاب نمایند.

مبنای اعلام نتیجه نهمین آزمون استخدامی، اولویت اول انتخابی تمامی داوطلبان است و اولویت دوم صرفا در مرحله تکمیل ظرفیت صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت 1401

معرفی سریال های نوروز 1401

شرایط استخدامی های 1401

استخدامی های 1401
استخدامی آموزش و پرورش 1401

شرایط عمومی آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی شامل موارد بسیاری است، که معمولا در هر دوره ثابت بوده و کمتر دستخوش تغییر می‌شود.

تمامی این شرایط همراه با جزئیات آن از طریق دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی های 1401 دستگاه های اجرایی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که به شرح زیر است:

  • متقاضی و شرکت‌کننده باید تابعیت ایرانی داشته باشد.
  • داوطلب باید معتقد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • فرد متقاضی باید پایبند به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • مردانی، که قصد ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی را دارند، باید خدمت دوره سربازی خود راگذرانده باشند و یا دارای معافیت سربازی به صورت قانونی باشند.
  • داوطلبان باید توانایی متناسب با عنوان شغلی مورد نظر خود را داشته و همچنین از سلامت جسمانی و روانی کامل برخوردار باشند.
  • داوطلبی که در آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی شرکت می‌کند، نباید هیچ‌گونه سابقه محکومیت جزایی داشته باشد.
  • با توجه به قانون عدم به کارگیری بازنشستگان، متقاضیان نباید جزو نیروهای بازخرید خدمت دستگاه‌های اجرایی باشند.
  • آن دسته از افراد که قبل از ثبت نام در آزمون، چه به صورت رسمی و چه به صورت پیمانی، مشغول به کار در سازمان یا دستگاه اجرایی دیگر هستند، در صورت پذیرفته شدن در آزمون و شرکت در جلسه مصاحبه و گزینش، نباید جزء کارکنان رسمی یا پیمانی سازمانی و یا نهاد دولتی باشند.
  • شرط سنی برای افرادی که با مدرک دیپلم قصد شرکت در آزمون را دارند، بین 20 تا 25 سال، با مدرک فوق دیپلم 30 سال، با مدرک لیسانس 36 سال، مدرک فوق لیسانس 40 سال و با مدرک دکتری حداکثر 45 سال سن می‌باشد.
  • فرزند و همسر شهید، فرزند و همسر جانباز 25 درصد به بالا، فرزند و همسر آزاده با حداقل یک سال سابقه اسارت و بیشتر، از شرایط سنی معاف می‌باشند.
  • شرط سنی برای افراد خانواده شهدا اعم از پدر، مادر، خواهر و برادر، 5 سال بیشتر از افراد عادی است. به عنوان مثال یک شرکت کننده عادی جهت شرکت در آزمون استخدامی با مدرک فوق لیسانس باید حداکثر 40 سال داشته باشد، اما خانواده شهدا می‌توانند، با همین مدرک تا 45 سالگی در آزمون شرکت نمایند.
  • داوطلبان حاضر در جبهه، به اندازه مدت زمان حضور خود، مدت زمان بستری شدن و استراحت پزشکی در اثر مجروحیت، بر شرایط سنیشان اضافه می‌شود.
  • در صورت تاهل و داشتن هر فرزند، یک سال به شروط سنی در نظر گرفته شده داوطلبان اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

سال 1401 چه حیوانی است

ساعت و لحظه سال تحویل 1401

استخدامی بانک در سال 1401

استخدامی های 1401
استخدامی بانک در سال 1401

بانک ملی ایران همه ساله جهت تامین نیروی انسانی خود از میان داوطلبان واجد شرایط نیروی مورد نیاز خود را جذب خواهد کرد. داوطلبان جهت استخدام در بانک ملی باید در زمان ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی اقدام به انجام ثبت نام اینترنتی نمایند.

معمولا ثبت نام آزمون استخدامی بانک در سال 1401 بانک ملی در صورت برگزاری همزمان این آزمون با آزمون استخدامی های 1401 سایر دستگاه‌های اجرایی از طریق سامانه‌های سازمان سنجش و جهاد دانشگاهی انجام خواهد شد.

داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در آزمون استخدامی بانک در سال 1401 بانک ملی ایران می‌باشند، جهت ثبت نام در آزمون استخدامی باید شرایط لازم جهت ثبت نام را داشته باشند.

داوطلبان قبل از اقدام به ثبت نام آزمون  استخدامی بانک در سال 1401 بهتر است، با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملی با شرایط ثبت نام به صورت کامل آشنا شوند.

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بانک در سال 1401 بانک ملی به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم خواهند شد. برای شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی داشتن هر دو شرایط عمومی و اختصاصی دارای اعمیت بالایی می باشد.

متقاضیانی که نیروهای باز خرید و یا بازنشسته سایر دستگاه‌های اجرایی باشند، نمی‌توانند جهت ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. از متقاضیان شغل همیار حفاظت تعهد ده ساله گرفته خواهد شد. همیاران حفاظت در صورت تحصیل و کسب مدرک تحصیلی نمی‌توانند، جهت تغییر شغل خود اقدام نمایند.

سایر پذیرفته شدگان نیز باید تعهدی ده ساله به بانک ملی ارائه دهند. دارندگان کارت معافیت پزشکی حق شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی را نخواهند داشت. شرایط سنی آقایان بدون در نظر گرفتن مدت زمان خدمت سربازی آن‌ها محاسبه خواهد شد.

داوطلبان گرایش های کارشناسی ارشد حقوق، تنها در صورتی حق ثبت نام در عنوان شغلی بانکداری را دارند که مدرک تحصیلی کارشناسی خود را نیز در رشته حقوق بدون گرایش و یا حقوق قضایی اخذ نموده باشند.

بیشتر بخوانید:

عیدی 1401 کارمندان، کارگران و بازنشستگان

دانلود تقویم 1401

استخدامی آموزش و پرورش 1401

استخدامی های 1401
استخدامی بانک در سال 1401

وزارت آموزش و پرورش برای مهر سال آینده نیاز به نیروی جدید و تازه نفس دارد و به همین دلیل قرار است، آزمون استخدامی‌اش را زودتر از سایر دستگاه‌ها برگزار کند.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش پیگیر بود که آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفند 1400 برگزار شود، تا وقت کافی برای مصاحبه، گزینش و برنامه‌های آموزشی در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد. نوری در خصوص استخدامی های 1401 و استخدامی آموزش و پرورش 1401 گفت:

پیشنهاد ما برگزاری آزمون استخدامی در اسفند امسال بود، اما سازمان سنجش به دلیل برگزاری آزمون‌های متعدد چون ثبت‌نام کنکور، و برگزاری کنکور دکتری، ظرفیت خالی لازمه را نداشت.

سازمان سنجش مرکز معتبری برای برگزاری آزمون استخدامی است و بیم این را داریم که اگر بخش دیگری این آزمون را برگزار کند، بعدا مشکلاتی پیش آید.

شرایط عمومی داوطلبان برای شرکت در آزمون استخدامی فرهنگیان شامل: داشتن تابعیت ایران، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان است.

همچنین داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند، عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر، نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر و عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی از موارد شرایط لازمه است.

داوطلبان استخدام نباید جزو نیروهای بازخرید خدمت دستگاه‌های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند، طبق ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست‌های سازمانی در هر یک از دستگاه‌های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی هستند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزو نیروهای رسمی یا پیمانی سایر دستگاه‌های اجرایی باشند.

مواد لازمه آزمون عمومی عبارت است از: فناوری اطلاعات، مهارت‌های هفتگانه I.C.D.L، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی و هوش و توانمندی‌های عمومی است.

آزمون وزارت آموزش و پرورش به دلیل شرایط خاص آن به صورت مجزا از سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود. کارت شرکت برای رشته‌های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش از روز سه‌شنبه مورخ 13 اردیبهشت 1401 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

تغییرات کنکور 1401 سازمان سنجش

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1401

استخدامی های 1401
استخدامی آموزش و پرورش 1401

آزمون استخدامی های 1401 برای رشته های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه مورخ 16 اردیبهشت 1401 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی است، که در تقاضانامه درج خواهند کرد.

تعیین حدنصاب معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، مشروط به کسب حد نصاب در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات کسب شده، سهمیه‌های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، بر طبق قواعد گفته شده  است.

پس از برگزاری امتحان، نمرات داوطلبان به تفکیک حیطه‌های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب، معادل کسب حداقل پنجاه درصد نمره کسب شده، نفر اول با ارزش چهل درصد برای حیطه عمومی و شصت درصد و برای حیطه تخصصی در هر شغل در هر یک از دستگاه‌های اجرایی محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار می‌گیرد.

قوانین استخدام در آموزش و پرورش

پذیرفته‌شدگان باید دوره یک‌ ساله مهارت‌آموزی با رعایت شرایط و ضوابطی بگذرانند، بر اساس ظوابط دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته‌شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یک‌ ساله مهارت‌آموزی هستند.

این دوره شامل مجموعه‌ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی همچون: نظری و مهارتی است، که برای دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش برابر آیین‌نامه خاص خود برگزار می‌شود.

در دانشگاه فرهنگیان، رشته‌های شغلی دبیری، آموزگاری، مربی امور تربیتی، مشاوره، مراقب سلامت و  در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی رشته شغلی هنرآموزی، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی مشروط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.

مهارت‌آموزانی که از حضور در کلاس درس، امتحانات مواد درسی خودداری کنند، به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی شده و مشمول پرداخت هزینه‌های دوره آموزشی و خسارت‌های وارده به آموزش و پرورش خواهند بود.

بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره یک ساله مهارت‌آموزی بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته‌شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله مهارت‌آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه‌های مربوط اقدام کند.

شرایط، ضوابط و نحوه ثبت‌نام در دوره یک ساله مهارت‌آموزی بعد از قبولی نهایی و تأیید صلاحیت‌های عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاه‌های مجری دوره یک ساله مهارت‌آموزی، اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود ؟

مبلغ یارانه در سال 1401 چقدر است؟

استخدامی های 1401
استخدامی آموزش و پرورش 1401

مدت دوره یکساله مهارت‌آموزی جزو سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفا به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش است، گواهی پایان دوره مهارت‌آموزی دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیست..

مهارت‌آموزان در زمان ثبت‌ نام در مراکز اجرا کننده دوره یک ساله مهارت‌آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL هستند، در غیر این صورت باید تعهد کنند که قبل از اتمام دوره یک ساله مهارت‌آموزی، مدارک گقته شده را ارائه کنند.

دانشگاه‌های مجری دوره مهارت‌آموزی، مسولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت‌آموزان ندارند، در صورت وجود امکانات و تقاضای افراد، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکان‌پذیر خواهد بود.

فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند، حق ثبت‌ نام در آزمون استخدامی را ندارند.

محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته‌شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است.

لازم به ذکر است، شهرستان‌هایی که در جدول فهرست شغل محل‌های اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها، دارای چند منطقه آموزش و پرورش هستند، منطقه آموزش و پرورش محل خدمت فرد قبول شده، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه در یکی از مناطق آموزش و پرورش همان شهرستان تعیین خواهد شد.

نظر شما در رابطه با استخدامی های 1401 چیست؟ آیا شرایط لازمه برای استخدامی آموزش و پرورش 1401 و استخدامی بانک در سال 1401 با عدالت کامل انجام گرفته؟ آیا برای استخدامی آموزش و پرورش 1401 و استخدامی بانک در سال 1401 تنها گرفتن آزمون کافی است؟

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص استخدامی های 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    برای دانلود و دریافت اطلاعات مربوط به استخدامی به کجا باید مراجعه کنیم

    پاسخ