;
coinex

آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ چیست و چگونه به سئو محتوا کمک می کند؟

آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ، ابزاری قدرتمند برای مطابقت دادن محتوای تولید شده نویسندگان با معیارهای سئو است. موضوع نوشته زیر، معرفی و بررسی شاخص های آنالیزور مذکور است.

آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ به تازگی توسط گروهی از برنامه نویسان حرفه ای ساخته شد و در اختیار نویسندگان و ویراستاران این سایت قرار گرفت. آنالیزور مذکور ابزاری کمکی برای این افراد است تا محتوا های سفارشی کاربران را از نظر رعایت اصلی ترین معیارهای سئو بررسی کند. همانطور که می‌دانید، رایا مارکتینگ یک مرجع برتر برای تولید انواع مختلف محتوای سایت و محتوای تبلیغاتی در ایران است. تقاضای بالایی از جانب مشتریان مختلف به ویژه برای محتوای متنی رایا مارکتینگ وجود دارد. تعهد این سایت برای پاسخگویی به نیاز مشتریان با ارائه محتوای متنی سئو شده، زمینه ساز خلق آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ شد. در ادامه این متن، بیشتر در مورد اهمیت این آنالیزور در سئو محتوا صحبت خواهد شد.

آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ چیست و چگونه به سئو محتوا کمک می کند؟

ویدئو زیر رایا مارکتینگ را از زبان یکی از نویسندگان برتر آن (به نام خانم حدیثه حیدری – نویسنده برتر بهمن و اسفند 1400) به شما معرفی می کند. توصیه می‌کنیم این ویدئو را تا آخر ببینید.

منظور از سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا (SEO) به بهینه سازی موتورهای جستجو یا فرآیند بهینه سازی یک وب سایت اشاره دارد. این بهینه سازی، موجب می‌شود که افراد بتوانند به راحتی مطالب وب سایت را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند. منظور از محتوا نیز هر گونه اطلاعاتی است که در وب وجود دارد. یکی از مهمترین انواع محتوا، محتوای متنی است که برای بهینه سازی آن قوانین زیادی از جانب گوگل تعریف شده است. این قوانین، متعدد هستند و برخی از آنها اهمیت بیشتری نسبت به بقیه دارند.

 

آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ چگونه کار می کند؟

آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ کار نویسندگان محتوا را در رعایت اصول مهم سئو تسهیل می‌کند. در صورتی که یک نویسنده محتوا هستید باید به قوانین سئو محتوا، اشراف کافی داشته باشید تا محتوایی مفید برای خوانندگان بنویسید. همان طور که گفتیم قوانین سئو متعدد هستند. شاید رعایت این همه نکات ریز و درشت در نوشتن محتوای متنی، برای نویسندگان چندان آسان نباشد. در این صورت، احتمال فاصله گرفتن نوشته از استانداردهای سئو وجود دارد. اما این مشکل در محتواهای رایا مارکتینگ وجود ندارد. زیرا که محتواهای نوشته شده نویسندگان، قبل از ارسال برای مشتری باید توسط آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ تایید شوند. آنالیزور مذکور همان طور که از نام آن مشخص است کار آنالیز و یا همان تجزیه و تحلیل نوشته را بر عهده دارد. اگر آنالیزور، یک نوشته را تایید کند یعنی در آن نوشته مهمترین قوانین سئو رعایت شده اند.

آنالیزور محتوای رایامارکتینگ، ابزاری کمکی برای ارائه محتوای با کیفیت و سئو شده به مشتریان
آنالیزور محتوای رایامارکتینگ، ابزاری کمکی برای ارائه محتوای با کیفیت و سئو شده به مشتریان

آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ چه مواردی را تجزیه و تحلیل می کند؟

آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ به گونه ای طراحی شده است که اجزای مختلف یک متن را به صورت کاملا هوشمند، تشخیص می دهد. البته برای تشخیص درست اجزای محتوا، نویسندگان باید از یک چارچوب خاص و تعریف شده در آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ استفاده کنند. به عنوان مثال، کل متن باید به صورت فونت B NAZANIN باشد. عناوین و کلمات کلیدی اصلی، بولد(BOLD)  شوند و درشتی قلم تیتر ها بیش از بقیه متن باشد. وقتی نویسندگانِ رایا مارکتینگ طبق دستورالعمل، محتوای خود را برای آنالیزور ارسال کنند آنالیزور نیز شروع به تجزیه و تحلیل مهم ترین معیارهای سئو محتوا می‌کند. از جمله موارد زیر:

آنالیز محتوا از نظر چگالی کلِ کلمه کلیدی اصلی

یکی از اولین معیارهایی که آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ به آن توجه می کند کلمات کلیدی هستند. همانطور که میدانید، کلمات کلیدی بلوک های سازنده محتوای شما هستند. این کلمات معمولاً عباراتی هستند که توسط مخاطب هدف شما جستجو می شوند و توسط آنها برای دسترسی به اطلاعات آنلاین استفاده می شود. منظور از تراکم یا چگالی کلمه کلیدی نیز تعداد کل دفعاتی است که یک کلمه کلیدی در یک محتوا ظاهر می شود. در رایا مارکتینگ بیشتر به چگالی کلمه کلیدی اصلی اهمیت داده می‌شود یعنی کلمه ای که بیشترین اهمیت را در محتوا دارد. در واقع هیچ درصد مشخصی برای چگالی ایده آل کلمه کلیدی اصلی وجود ندارد. اما متخصصین سئو معتقدند که برای کسب رتبه بالاتر در لیست های گوگل باید چگالی کلمه کلیدی اصلی در حدود 2٪ باشد. آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ چگالی نیم تا 2.5 درصد را برای این منظور، مجاز می داند.

چگالی کلمه کلیدی اصلی، یکی از معیارهایی است که آنالیزور محتوای رایامارکتینگ به آن توجه دارد
چگالی کلمه کلیدی اصلی، یکی از معیارهایی است که آنالیزور محتوای رایامارکتینگ به آن توجه دارد

بررسی محتوا از نظر وجود کلمات کلیدی در زیر عنوان ها و اول پاراگراف ها

آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ علاوه بر چگالی کلمه کلیدی اصلی به محل قرارگیری کلمات کلیدی نیز توجه ویژه ای دارد. طبق اصول سئو وجود کلمات کلیدی اصلی و مرتبط در درصد بالایی از زیر عنوان ها و اول پاراگراف ها الزامی است. آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ، نویسندگان را وادار می کند که از کلمه کلیدی اصلی در عنوان اصلی محتوا استفاده کنند. همچنین در 30 تا 75 درصد از زیر عنوان ها از کلمات کلیدی اصلی یا مرتبط استفاده کنند. به علاوه باید در بیش از 50 درصد از اول پاراگراف ها از این کلمات استفاده کنند. اگر درصد استفاده از کلمات کلیدی در جایگاه‌های مذکور، بیشتر یا کمتر از حد مجاز باشد متن مورد تایید آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ نخواهد بود.

بررسی خلاصه محتوا از نظر تعداد کلمات و وجود کلمه کلیدی اصلی

خلاصه محتوا نیز اهمیت زیادی برای آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ دارد. طبق نظر متخصصان سئو در رایا مارکتینگ خلاصه محتوا باید بین 20 تا 30 کلمه باشد و حتما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی باشد. این دیدگاه توسط برنامه نویسان، برای آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ نیز نوشته شده و تبدیل به یکی از مواردی شده است که آنالیزور بررسی می‌کند.

آنالیز محتوا از نظر وجود کلمه کلیدی اصلی در خلاصه آن
آنالیز محتوا از نظر وجود کلمه کلیدی اصلی در خلاصه آن

آنالیز محتوا از نظر تعداد زیر عنوان ها

تعداد زیر عنوان ها برای سئو محتوا بسیار مهم هستند. به همین دلیل آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ، نویسندگان را وادار می کند تا به ازای هر 300 کلمه محتوا از یک زیر عنوان استفاده کنند. اگر تعداد زیر عنوان ها نسبت به متن کافی نباشد، محتوا توسط آنالیزور تایید نخواهد شد. به علاوه هر زیر عنوان باید دارای درشتی قلم 16 و بولد شده باشد و بهتر است به همین دو مورد اکتفا شود. یعنی در صورتی که زیر عنوان ها، هدینگ گذاری شوند شاید توسط آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ تشخیص داده نشوند.

آنالیز محتوا از نظر طول جملات و پاراگراف ها

طبق قوانین سئو محتوا، جملات و پاراگراف های طولانی به محتوا آسیب می زنند. بنابراین در رایا مارکتینگ طول جملات، نباید از 25 کلمه تجاوز کند. طول پاراگراف ها نیز باید در حدود 70 تا 170 کلمه باشد. البته آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ بر روی پاراگراف های کمتر از 70 کلمه حساسیتی نشان نمی دهد.

بررسی محتوا از نظر تعداد تصاویر به کار رفته

یکی دیگر از مواردی که آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ روی آن حساسیت دارد، تعداد تصاویر به کار رفته در متن است. تعداد تصاویری که باید در یک متن استفاده شوند به نسبت تعداد کلمات متن محاسبه میشود. طبق اصول سئو در رایا مارکتینگ باید به ازای هر 400 کلمه، حداقل از یک تصویر با کیفیت استفاده شود.

بررسی طول جمله ها و پاراگراف ها توسط آنالیزور محتوای رایامارکتینگ
بررسی طول جمله ها و پاراگراف ها توسط آنالیزور محتوای رایامارکتینگ

کلام آخر

آنالیزور محتوای رایا مارکتینگ نقطه قوتی برای این سایت تولید کننده محتوا است که آن را از رقبا متمایز می کند. همانطور که گفته شد این آنالیزور تعدادی از مهمترین اصول سئو را در محتواها بررسی می کند. در صورتی که همه این اصول در نگارش محتوا رعایت نشده باشند، محتوا تایید شده نیست و برای مشتری ارسال نمی شود. به همین دلیل است که محتواهایی که از رایا مارکتینگ سفارش می دهید کاملا سئو شده و برای مخاطبین شما مفید هستند. علی رغم مزایایی که آنالیزور در تولید محتوای سئو شده دارد اما در رایا مارکتینگ، صرفا به تایید آنالیزور اکتفا نمی شود. ویراستاران با تجربه نیز محتوا را از نظر وجود غلط املایی، علایم نگارشی و کپی و… بررسی می کنند. همه این موارد در کنار هم سبب شده اند که سطح رضایت مشتریان رایا مارکتینگ اینگونه رضایت بخش باشد.

.

پایان خبر/

تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر