;
coinex

شیائومی 12 پرو در DxO با پرچمدار سامسونگ برابر شد

دوربین شیائومی 12 پرو در آزمایش‌‌های DxoMark تونسته امتیاز 131 را کسب کند. نتیجه این بررسی برای پرچمدار شیائومی که دوربین قدرتمندی دارد، چندان خوشایند نیست.

شیائومی، گوشی پرچمدار خود را با عنوان 12 پرو معرفی و روانه بازار کرد. لنز اصلی این دوربین، قدرتمند است؛ با این‌حال نتوانسته امتیاز جالبی از از بنچمارک DxO دریافت کند. امتیاز دریافتی دوربین شیائومی 12 پرو با گوشی‌های گلکسی اس اولترا 22 سامسونگ و اوپو فایند ایکس 3 پرو برابر است که جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده‌اند.

مشخصات دوربین شیائومی 12 پرو

گوشی شیائومی 12 پرو، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دارد و شامل یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو پرتره 50 مگاپیکسلی است. دوربین این گوشی لنز P7 و لرزش‌گیر اپتیکال نیز دارد. سخت افزار دوربین گوشی شیائومی، بسیار عالی بوده و در تولید آن از الگوریتم‌های نرم افزاری بهبود یافته استفاده شده است. این گوشی  از الگوریتم CyberFocus بهره می‌برد.

مشخصات دوربین شیائومی 12 پرو

CyberFocus یک سیستم ردیابی فوکوس است که قابلیت شناسایی خودکار، بدن حیوان، انسان، صورت و … را دارد. با دو بار کلیک روی نقطه مورد نظر، این قابلیت شروع به کار می‌کند و روی تصویر فوکوس شده قفل می‌شود. با وجودِ قابلیت CyberFocus، دوربین این گوشی برای فیلم‌برداری یک گزینه عالی است.

شیائومی 12 پرو قدرتمندترین دستگاه شرکت شیائومی است که از لحاظ مشخصات فنی و قیمت جزو محصولات درجه یک و پرچمدار به شمار می‌آید. با این‌حال گوشی 12 پرو نتوانست امتیاز خوبی در DXoMark کسب کند. امتیاز 131 برای پرچمدار شیائومی، ناامیدکننده است؛ زیرا عملکرد این دستگاه در حد امتیاز پرچمدار ویوو در 2 سال پیش است!

مشخصات کلی دوربین گوشی پرچمدار شیائومی را بررسی کردیم. حال می‌خواهیم بدانیم نکات منفی و مثبت دوربین این گوشی از نظر وب سایت دگزو چیست؟

وب سایت دگزو از جمله نکات مثبت دوربین گوشی شیائومی به جزئیات دقیق، فوکوس خودکار سریع و ثابت، میدان دید وسیع و جزئیات دقیق در لنز فوق‌عریض، نویز کم تصویر، فوکوس ویدیویی خودکار عالی، لرزشگیر قوی موقع حرکات شدید فیلم‌برداری، نوردهی خوب و محدوده دینامیکی گسترده در هنگام شب اشاره کرده است.

نکات منفی دوربین گوشی شیائومی 12 پرو از نظر این وب سایت، محدود بودن بزرگنمایی اپتیکال دو برابری، عدم وجود جزئیات در نور خیلی ضعیف، ناپایداری گاه به گاه موقع قرار گرفتن در معرض نور زیاد، افکت سایه و تغییر رنگ در صحنه‌های با کنتراست زیاد، بی‌ثباتی تراز سفیدی و نویز سایه قوی در حالت ویدیو و … است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد امتیاز وب سایت دگزو و دوربین شیائومی 12 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر