;
coinex

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 ؛ تقابل دو گوشی گیمینگ قدرتمند!

در این نوشتار قرار است به مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 بپردازیم و ببینیم که دو گوشی قدرتمند پوکو در مقایسه چه از خود نشان می دهند.

برند پوکو که یکی از زیر مجموعه‌های فرعی شیائومی است، در تولید گوشی‌های قدرتمند و ارزان قیمت تبحر و مهارت خاصی دارد. این کمپانی تمام تمرکز خود را روی تراشه و سخت افزار قدرتمند می‌گذارد.

پوکو سال‌ها پیش با گوشی پوکوفون پا به عرصه وجود نهاد و تا به امروز از محصولات بی‌نظیری رونمایی کرده است که آخرین آنها پوکو ام 4 پرو است و قرار است به زودی رونمایی شود. اگر به اسمارت فون‌هایی که این برند می‌سازد توجه کنید متوجه چند نکته خواهید شد:

به نقل از  Techtrends.news ، پوکو در گوشی‌های هوشمند خود روی تراشه و پردازنده‌ها بیش از هر چیز دیگری سرمایه گذاری می‌کند و به نظر ما کپی خوبی از گوشی‌های بلک شارک زیرمجموعه شیائومی است. اصولا اسمارت فون‌های پوکو را به عنوان گوشی‌های گیمینگ می‌شناسند.

با کمی دقت متوجه خواهیم شد که در زمینه نمایشگر و دوربین و سایر اجزای یک گوشی هوشمند، چندان که روی چیپست تمرکز شده روی این اجزای مهم کار نشده است. همان‌طور که می‌دانید پوکو ایکس 3 پرو، عضو ارتقا یافته پوکو ایکس 3 است ولی در دوربین از نسخه استاندارد خود ضعیف‌تر است.

در مقایسه با سایر هم رده‌ها نیز پوکو در زمینه نمایشگر چندان چنگی به دل نمی‌زند. حالا از ذکر کلیات می‌پرهیزیم و به سراغ مقایسه دو گوشی میان‌رده قدرتمند می‌پردازیم که برای گیمینگ مناسب به شمار می‌روند. در ادامه با مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 تکراتو همراه ما باشید.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

همان‌طور که گفتیم برند پوکو را باید از بهترین نمونه‌های میان‌رده‌هایی دانست که به همراه قیمت به صرفه خود، امکانات یک اسمارت فون گیمینگ را در اختیار شما قرار می‌دهند و مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 آنها بسیار مهم است.

انتخاب میان گوشی‌هایی که در یک سطح هستند و تنها برتری‌شان در چیزی است که برای کاربران عادی بود و نبودش فرقی نمی‌کند، بسیار دشوار است. هر روزه با سوالاتی مواجه می‌شویم که کدام گوشی از برند پوکو بهتر است؟ کدام یک را بخریم و چرا؟

امروز تصمیم گرفته‌ایم در این نوشتار به سوالات بالا مفصلاً پاسخ دهیم و در همین راستا قصد داریم به مقایسه دو تا از بهترین اسمارت فون‌های رده میانی و برند پوکو بپردازیم. با مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 همراه تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 22 اولترا و گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو شیائومی

طراحی و ساخت

پیش تر در دو مقاله به بررسی جامع پوکو ایکس 3 پرو و پوکو اف 3 پرداختیم. اکنون زمان آن فرارسیده تا به مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 بپردازیم. همراه تکراتو باشید.

پوکو ایکس 3 پرو دارای جنس بدنه پلاستیکی و براق است. همچنین در قسمت میانی پنل پشتی، طوری ماژول دوربین‌ها چیده شده که شبیه X است و همین طرز چینش این اسمارت فون را از رقبایش به خصوص پوکو اف 3 متمایز می‌کند.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3
مشخصات Poco X3 Pro و Poco F3 / مشخصات Poco X3 Pro و Poco F3

با وزنی حدود 215 گرم و ابعادی ۱۶۵.۳ در ۷۶.۸ در ۹.۴ میلی‌متر، گوشی پوکو ایکس 3 پرو، گوشی سبکی به حساب نمی‌آید. این در حالی است که وزن پوکو اف 3 حدود 196 گرم است که از رقیب خود سبک‌تر است.

نکته‌ای که در پوکو ایکس 3 پرو جلب توجه می‌کند، ساختار مقاوم و بدنه پر چگالی آن است که به همراه لبه‌های خمیده پنل پشتی، حس و حال خوبی را به کاربر می‌دهد. از نقاط ضعف گوشی پوکو ایکس 3 پرو، بدنه صیقلی و براق این گوشی این است که اگر دست هایتان چرب باشد یا بیش از حد عرق کند، گوشی از دستتان سُر می‌خورد.

از دیگر مشخصات ظاهری می‌توان به رنگ بندی این گوشی اشاره کرد که در سه رنگ مشکی فانتوم، برنزی و آبی عرضه شده است. لوگوی غول آسای POCO در پایین پنل پشتی گوشی و خطوط مورب و ماژول‌های ضخیم این گوشی نیز به شدت جلب توجه می‌کنند.

نمایشگر 6.67 اینچی این گوشی حدود 84.6 درصد از فضا را در بر گرفته است که توسط محافظ کورنینگ گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. صفحه نمایش پوکو اف 3 نیز 6.67 اینچ است و 85.9 درصد پنل جلویی را پوشانده است.

طراحان شیائومی پوکو X3 پرو، دوربین سلفی را در حفره‌ای در میانه بالا تعبیه کرده‌اند و اسپیکر مکالمه و فلاش LED اعلانات را بین نمایشگر و فریم قرار داده‌اند. فریم دور تا دور گوشی از جنس پلاستیک و براق است. در لبه چپ فریم شاهد وجود درگاه سیم‌کارت اول و کارت حافظه یا سیم‌کارت دوم هستیم.

یکی از نقاط منفی گوشی‌های میان‌رده شیائومی و پوکو، تعبیه سنسور اثر انگشت روی فریم راست و ادغام آن با کلید پاور است. با این ترکیب مدام شاهد روشن شدن گوشی هستیم که بعد از مدتی آزار دهنده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S21 اولترا سامسونگ

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و گلکسی A52 سامسونگ

پوکو ایکس 3 پرو پوکو اف 3
ابعاد 165.3 در 76.8 در 9.4 میلی متر 163.7 در 76.4 در 7.8 میلی‌متر
وزن 215 گرم 196 گرم
صدای استریو استریو دارد استریو دارد

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 / مقایسه Poco X3 Pro با Poco F3

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3
پوکو ایکس 3 پرو بهتر است یا پوکو اف 3 / پوکو ایکس 3 پرو بهتر است یا پوکو اف 3

پوکو اف 3 در سه طیف مشکی، سفید و آبی عرضه شده است. البته نام‌های تجاری این رنگ‌ها سیاهی شب، سفید قطب شمال و آبی اقیانوس عمیق است که بیشتر جنبه کلاسیک دارد. طراحی این گوشی در مقایسه با هم نسلی‌هایش بهینه و کارآمد است. شاید طراحی این گوشی از پرچمدارانی همچون می 11 الهام گرفته شده است.

خوشبختانه بر خلاف پوکو ایکس 3 پرو، دیگر خبری از برجستگی‌های زمخت و لوگوی پوکو در سرتاسر پنل پشتی نیستیم، اما همچنان لوگوی غول‌آسای این کمپانی توسط سازندگان آن در میانه پنل و با فونت درشت دیده می‌شود.

پنل پشتی پوکو اف 3 را شیشه گوریلا گلس محافظت می‌کند و طبق ادعای شرکت سازنده آن گوشی مجهز به این شیشه از فاصله 1.2 متری هم دچار مشکل نمی‌شود. از ما می‌شنوید برای گوشی‌تان ارزش قائل شوید و همان ابتدای کار قاب محافظ بخرید. (بدون استثنا هر دو گوشی!)

شیشه گوریلا گلس این اسمارت فون، حالت مات دارد و باعث می‌شود هنگام در دست داشتن گوشی حس خوبی داشته باشید و همچنین برعکس پوکو ایکس 3 پرو، چربی و اثر انگشتتان را به سادگی نشان ندهد. صفحه نمایش پوکو اف 3 6.67 اینچ است و در رنج سایر میان‌رده‌ها قرار دارد.

لبه‌های کنار نمایشگر باریک است و خود صفحه‌نمایش حدود 85.9 درصد از فضای جلویی را پوشش می‌دهد. همان گوریلا گلس 5 در قاب جلویی هم به کار رفته است و بالای صفحه نیز دوربین سلفی دیده می شود. همچنین ضخامت پوکو اف 3 در مقایسه با رقیب خود، بسیار کمتر است.

درست است که جنس بدنه گوشی پلاستیکی است و مانند پرچمداران گران قیمت از فلز ساخته نشده است اما لااقل میان هم رده‌ای‌های خودش از با کیفیت‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

فریم سمت چپ جایگاه هیچ دکمه یا درگاهی نیست. در فریم سمت راست نیز شاهد تعبیه پاور و کنترل صدا هستیم. کلید پاور همزمان حسگر اثر انگشت هم خواهد بود و از مشکلات این دو گوشی گفتیم.

خوشبختانه سنسور اثر انگشت پوکو اف 3 مشکلی در سرعت و دقت ندارد و قفل گوشی را در کسری از ثانیه باز می‌کند. لبه بالایی نمایشگر جایی است که مادون قرمز و میکروفون و بلندگوی دوم قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و پوکو x3 پرو

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3
مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 / مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

مادون قرمز به کاربر این امکان را می‌دهد که از گوشی شیائومی پوکو اف 3 به عنوان کنترل از راه دور در بسیاری از وسایل استفاده کند. عملکرد این قابلیت هم خوب ارزیابی می‌شود ولی برای مسافت‌های کوتاه مناسب خواهد بود.

روی لبه پایینی با درگاه سیمکارت و پورت تایپ C مواجه می‌شویم که اسلات سیم‌کارت از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. متاسفانه در کنار فقدان کارت حافظه باید به نبود جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم اشاره کنیم. بر خلاف پوکو اف 3، پوکو ایکس 3 پرو دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است.

در این سری از گوشی چراغ ال ای دی برای نمایش اعلانات نخواهیم داشت ولی در عوض با ویژگی جذاب صفحه نمایشِ همیشه روشن، می‌توانید تمامی پیغام‌ها و تماس‌های از دست رفته‌تان را مشاهده کنید. متاسفانه پوکو اف 3 از گواهی IP5X برخوردار نیست حال آنکه پوکو ایکس 3 پرو مجهز به گواهی IP53 است.

نمایشگر

در ادامه مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 به نمایشگر این دو گوشی می‌رسیم. در قسمت صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس 3 پرو، شاهد نمایشگری 6.67 اینچی با پنل IPS LCD هستیم که نسبت تصویر آن 20:9 است. وضوح این نمایشگر، 1080 در 2400 پیکسلی به همراه تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ از دیگر مشخصات صفحه نمایش پوکو ایکس 3 پرو است.

سازندگان گوشی مدعی‌اند که گوشی شیائومی پوکو X3 پرو از قابلیت HDR10 پشتیبانی می‌کند و برای تماشای ویدئوهای آنلاین با کیفیت بالا به کار می‌رود. پوکو F3 نیز از قابلیت اچ دی آر 10 پلاس برخوردار است.

یکی دیگر از قابلیت‌های باورنکردنی برای چنین گوشی میان‌رده ای می تواند نرخ نوسازی تصویر باشد که این عدد 120 هرتز است و اغلب در پرچمداران به کار می‌رود.

نرخ حساسیت لمسی گوشی نیز 240 هرتز است که عدد قابل قبولی است. خود پوکو گفته که برای بازی‌ها، این نرخ تازه سازی چیزی بین 60 تا 120 هرتز خواهد بود و در تصاویر غیرمتحرک نیز روی عدد 50 باقی می‌ماند.

از دیگر جذابیت‌های گوشی شیائومی پوکو X3 پرو و پوکو اف 3 وجود اسپیکرهای استریو در آن هستند که وجودشان در چنین میان‌رده‌هایی جذاب و باورنکردنی است. حجم صدایی که این اسپیکرها ارائه می‌دهند بسیار خوب ارزیابی شده اما طبیعتا در زمینه شفافیت و کوبش صدا به پای پرچمداران بازار نمی‌رسند.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3
پوکو ایکس 3 پرو بخریم یا پوکو اف 3 / پوکو ایکس 3 پرو بخریم یا پوکو اف 3

همان‌طور که گفتیم، پوکو اف 3 نمایشگری با ابعاد 6.67 دارد و نوع پنل آن برخلاف پوکو ایکس 3 پرو، آمولد است. خوشبختانه قابلیت اچ دی آر 10 در این گوشی وجود دارد و پوکو برای رفع مشکلات قبلی اف 2 پرو نرخ تازه سازی را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو +

پوکو ایکس 3 پرو پوکو اف 3
نوع نمایشگر IPS LCD AMOLED
سایز 6.67 اینچ 6.67 اینچ
کیفیت تصویر 2400 در 1080 2400 در 1080
تراکم پیکسلی 395 در هر اینچ 395 در هر اینچ

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 / مقایسه Poco X3 Pro با Poco F3

پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز و نیز نرخ حساسیت لمسی 360 هرتز، پوکو اف 3 را از محبوب ترین میان رده های بازار می‌کند. نرخ حساسیت لمسی این گوشی در مقایسه با رقیب خود بیشتر است.

از دیگر جذابیت‌های این نرخ تازه سازی متغیر بودن آن است و اگر می‌خواهید نرخ 120 هرتز تمام باتری گوشی هوشمندتان را هدر ندهد، می توانید آن را روی 60 هرتز قرار دهید. سازندگان چینی گوشی مدعی‌اند که این گوشی نسبت به نسل قبل سه برابر روشنایی صفحه خواهد داشت.

بهره‌گیری از هوش مصنوعی در پردازش‌های تصویر از دیگر امکانات جالب گوشی شیائومی پوکو اف 3 است و می‌توانید در دو جا از آن استفاده کنید.

یکی جایی که قصد دارید محتوای تصویری‌تان را به محتوای اچ دی آر تبدیل کنید و دیگری زمانی است که می‌خواهید نرخ فریم ویدئوها را افزایش دهید.

در مورد اول هوش مصنوعی بخش‌های تاریکِ تصویر را روشن و بخش‌های روشن را نسبتا کم نور می‌کند و در مورد دوم هم نرخ را متناسب 120 هرتز معین می‌کند تا ویدئوها برایتان روان‌تر شوند.

دو مورد مذکور خوشبختانه بای دیفالت غیرفعال اند و می‌توانید متناسب با نیازتان آن را فعال کنید. گاهی ممکن است اعمال دو روش بالا کیفیت تصویر و ویدئوهایتان را به شدت غیرمصنوعی و بهم ریخته کند و اصلا به همین علت است که پوکو آن را غیرفعال نموده است. دو بلندگوی بالا و پایین نمایشگر صدای استریوی خوبی تولید می‌کنند و قادر هستند تا یک اتاق کوچک را پوشش دهند.

دوربین

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 ما را به دوربین این دو میان رده سوق می‌دهد. در خصوص دوربین این دو اسمارت فون یعنی پوکو ایکس 3 پرو و پوکو اف 3 باید بگوییم چندان سرمایه گذاری نشده است و کیفیت همانی است که در سایر میان رده ها دیده می شود. پس اگر تمام نیازتان از یک گوشی دوربین است، به سراغ سایر میان رده ها مانند ردمی نوت 10 پرو بروید.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3
پوکو ایکس 3 پرو بهتر است یا پوکو اف 3 / پوکو ایکس 3 پرو بهتر است یا پوکو اف 3

نمی‌دانیم چرا اما پوکو در نسخه پرو از سنسور اصلی به ظاهر ضعیف‌تری استفاده کرده است. سنسور اصلی نسخه استاندارد 64 مگاپیکسل است در حالی که عضو پرو از سنسوری 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

البته عدد روی این سنسورها چندان مطمئن نیستند که بخواهند معیاری برای گزینش خوب و بد باشند. در قسمت دوربین سلفی که در حفره بالایی نمایشگر تعبیه شده است، شاهد سنسوری 20 مگاپیکسلی هستیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو اف 3

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو قابلیت استفاده از حالت شب را روی دوربین فوق عریض خود دارد. در این گوشی از هوش مصنوعی برای ثبت تصاویر بهره گرفته شده اما باید گفت که نتایجی که بدست می‌آید همیشه جذاب نیست.

دوربین اصلی گوشی پوکو ایکس 3 پرو از حسگر 48 مگاپیسکلی استفاده می‌کند که مدل IMX582 ساخته شرکت سونی است. در این نسخه از پوکو خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست و فوکوس خودکار نیز با فناوری تشخیص فاز صورت می‌گیرد.

ابعاد کوچک حسگر در پوکو ایکس 3 پرو جذب نور کمتری را به دنبال دارد و همین موضوع باعث کیفیت پایین عکس‌ها علی الخصوص در تاریکی شب می‌شود. توانایی دوربین اصلی پوکو ایکس 3 پرو در زمینه گستره داینامیکی رضایت بخش است.

گستره داینامیکی باعث می‌شود که رنگ عکس‌ها طبیعی به نظر رسد و مقدار نویز تصاویر کنترل شود. البته ناگفته نماند که نرم افزار دوربین در برخی جزئیات پیچیده به دنبال مصنوعی سازی بیش از حد تصاویر است.

در زمینه دوربین فوق عریض دیگر شاهد گستره دینامیکی دوربین اصلی نیستیم و تصاویر تازگی و طراوت قبلی را ندارد. تصاویری که با این دوربین ثبت می‌شود به مراتب تاریک‌تر است. یکی از مسائلی که کاربران تمایل دارند عملکرد خوبی داشته باشد، قسمت عکاسی در تاریکی است.

حالت شب جزئیاتی که در حال از دست رفتن هستند را بازیابی می‌کند و با متعادل سازی میزان نور جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارد اما این کار منجر به سافت‌تر شدن تصاویر می‌شود.

قابل ذکر است که دوربین فوق عریض هم از حالت شب برخوردار است و می‌تواند تا حدودی جزئیات را بازیابی کند و میزان نور را به تعادل برساند اما مطمئنا به پای دوربین اصلی نخواهد رسید.

در زمینه دوربین این گوشی باید گفت که اگر عکاسی برایتان واجب و ضروری است، پیشنهاد ما به شما عضو استاندارد است. گوشی پوکو ایکس 3 پرو در پنل پشتی خود دو ماژول 2 مگاپیکسلی جای داده است که یکی وظیفه ثبت تصاویر ماکرو و دیگری نقش عمق‌سنج را دارد و فوکوس خودکار نیز ندارند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3
پوکو ایکس 3 پرو بهتر است یا پوکو اف 3 / مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

دوربین سلفی نیز از ماژول 20 مگاپیکسلی سامسونگ بهره می‌گیرد و عکس‌ها را با وضوح 20 مگاپیکسل ثبت می‌نماید. در این حسگر خبری از فوکوس خودکار نیست. این گوشی در روشنایی تصاویر سلفی جذابی می‌گیرد.

از معدود گوشی‌های اقتصادی که از قابلیت فیلم‌برداری 4K  با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 1080P برخودار است، گوشی شیائومی پوکو X3 پرو است. این دستگاه با دو سنسور عریض و فوق عریض خود چنین رزولوشنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همان طور که بالاتر در خصوص دوربین این دو گوشی گفتیم، سازندگان چینی پوکو اف 3 همیشه برای جبران هزینه‌های یک بخش، از سر و ته سایر بخش‌ها می‌زنند.

این بار اما دورین پوکو قربانی زیاده خواهی‌های چینی‌ها شده است. ترکیب ماژول‌های پوکو اف 3 شامل دوربین 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است.

سنسور 48 مگاپیکسلی این دستگاه را سونی ساخته است و با گشودگی دیافراگم 1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز عرضه شده است. مانند سایر هم رده‌ها از فیلتر رنگی Quad Bayer بهره می‌برد و با تجمیع داده‌های چهار پیکسل مجاور، عکسی 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

در قسمت دوربین فوق عریض شاهد وجود لنزی 8 مگاپیکسلی هستیم که دارای گشودگی دیافراگم 2.2 است. میدان دید این دوربین 120 درجه است و خبری از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار نیست.

دوربین عریض پوکو قادر است تا ویدئوهایی با کیفیت 4K با نرخ 30 فریم ضبط کند یا این عدد را با کیفیت فول اچ دی به 60 فریم برساند اما به مدد دوربین اولترا واید خود صرفا می‌تواند ویدئوهای فول اچ دی با نرخ 30 را در اختیار کاربر بگذارد.

نوع دوربین پوکو ایکس 3 پرو پوکو اف 3
دوربین عریض 48 مگاپیکسل 48 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل
دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل
دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسل ندارد
دوربین سلفی 20 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 / مقایسه Poco X3 Pro با Poco F3

جزئیات در دوربین عریض در مقایسه با فوق عریض بهتر هستند اما در هر دو حالت می‌بینیم که نرم افزار دوربین در جزئیات پیچیده‌ای مانند شاخ و برگ درختان سراغ شارپ می‌رود و جزئیاتی تصنعی می‌سازد.

در کنار اینها مقداری نویز نیز در تصاویر به چشم می‌خورد. دامنه داینامیکی دوربین عریض بیشتر از فوق عریض است و با این وجود باز هم نسبت به سایر رقبا کمتر است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3
مشخصات Poco X3 Pro و Poco F3 / مشخصات Poco X3 Pro و Poco F3 / مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

لنز عریض گوشی شیائومی پوکو اف 3 رنگ‌های اشباع‌تری را در قیاس با دوربین فوق عریض به نمایش می‌گذارد. البته این بدان معنا نیست که لنز عریض تصاویر واقعی در اختیار شما می‌گذارد بلکه بدین معنا است که عکس‌ها را برای اشتراک گذاری قابل تحمل می‌کند.

تراشه قدرتمند پوکو F3 باعث می‌شود ثبت تصاویر در تاریکی شب عملکرد بهتری داشته باشد. دوربین عریض هنگام ثبت عکس در شب کمی با تاخیر عمل می‌کند ولی در کل نوردهی مناسبی را به ارمغان می‌آورد.

حالت عکاسی در شب روی دوربین فوق عریض هم وجود دارد و ثبت این تصاویر با روشنایی خوبی صورت می‌گیرد. البته چون در این حالت نویز عکس‌ها کم می‌شود نتیجتاً شاهد سافت شدن تصاویر هستیم. و اما به دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو می‌رسیم.

نسبت کانونی این لنز 2.4 و تنگ‌تر است و خبر خوب این است که در این دوربین شاهد به کارگیری فوکوس خودکار هستیم و این امکان ثبت تصاویر با جزئیات را از فاصله 3 تا 7 سانتی‌متری ممکن می‌سازد.

در بالای نمایشگر باید دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی دیده شود. گشودگی دیافراگم این لنز 2.5 است و سنسور آن ساخته کمپانی سونی است.

دوربین سلفی نیز همچون دوربین عریض از قابلیت Quad Bayer برخوردار است اما عکس‌ها را با رزولوشن 20 کگاپیکسلی ثبت می‌کند.

همه چیز در در دوربین سلفی خوب به نظر می‌رسد. تنها مشکل شارپ بیش از حد تصاویر است. این دوربین عکاسی پرتره را هم در اختیار کاربر می‌گذارد اما کار بوکه کردن چنگی به دل نمی‌زند.

همان‌طور که می‌بینیم پوکو اف 3 دوربین عمق سنجی ارائه نکرده است اما با این حال می‌توانید با آن به عکاسی پرتره بپردازید. این کار با نرم افزار دوربین صورت می‌گیرد اما طبیعتا عملکرد جالبی را شاهد نیستیم.

سخت افزار

با مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 همراه شما هستیم و به سخت افزار این دو اسمارت فون می رسیم. اگر بخواهیم از مهمترین بخش سخت افزار گوشی پوکو ایکس 3 پرو صحبت کنیم بی‌شک باید از نسخه پرچمدار و بی‌نظیر تراشه کوالکام بگوییم.

سازندگان چینی این گوشی در اقدامی شگفت انگیز، تراشه اسنپدراگون 860 را که نسخه برزورسانی شده 855 پلاس است را در بطن این گوشی قرار داده‌اند.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3
مشخصات Poco X3 Pro و Poco F3 / پوکو ایکس 3 پرو بخریم یا پوکو اف 3 / مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

به طوری که اگر از معایب و ضعف‌هایی همچون دوربین آن بگذریم باید به وجود چنین چیپستی ببالیم. وجود چنین تراشه‌ای در گوشی شیائومی پوکو X3 پرو پردازش بسیاری از کارهای سنگین را آسان می‌کند به حدی که می‌توانید با آن بازی‌های سنگینی مانند فورتنایت را اجرا کنید و از سهولت اجرای آن لذت ببرید.

پردازنده مرکزی این تراشه شامل هشت هسته قوی است که شامل یک هسته طلایی 2.96 گیگاهرتزی، سه هسته طلایی 2.42 گیگاهرتزی و چهار هسته نقره ای 1.78 گیگاهرتزی است. چنین هسته‌های قوی می‌توانند پردازش‌های سنگین را نیز بین خود تقسیم کنند و حس خوبی به کاربر بدهند.

گوشی پوکو ایکس 3 پرو از پردازنده گرافیکی آدرنو 640 نیز بهره‌مند است که توانایی قابل قبولی در پردازش امور گرافیکی دارد. این نسخه بر روی نسخه استاندارد گوشی 618 است.

در قسمت حافظه و فضای ذخیره سازی برخلاف عضو استاندارد این دستگاه، شاهد حداقل 128 گیگابایت و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی هستیم که این فضا در نسخه استاندارد حداکثر 128 گیگابایت است. حافظه رم 6 یا 8 نیز به همراه درگاه حافظه microSDXC تمام نیازهای شما را پوشش خواهد داد. نوع حافظه پوکو ایکس 3 پرو نسخه 3.1 UFS است.

مشخصات پوکو ایکس 3 پرو پوکو اف 3
تراشه اسنپدراگون 860 اسنپدراگون 870
پردازنده مرکزی 8 هسته (3 گلد و 5 سیلور) 8 هسته
پردازنده گرافیکی آدرنو 640 آدرنو 650
حافظه ذخیره سازی 6/128، 8/128، 8/256 6/128، 8/128، 8/256
رابط کاربری MIUI 12 MIUI 12

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 / مقایسه Poco X3 Pro با Poco F3

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

در خصوص تراشه این دو گوشی قبلا گفتیم که از برترین های بازار هستند. شاید نتوانید گوشی در این رنج قیمتی پیدا کنید که از چنین چیپستی بهره ببرد. اما پوکو اف 3  از تراشه اسنپدراگون 870 کوالکام استفاده می‌کند و لیتوگرافی آن 7 نانومتری است.

این تراشه مدل ارتقا یافته اسنپدراگون 865 پلاس و آن هم نسخه بهبود یافته اسنپدراگون 865 است. راگ فون 3 را اگر به خاطر داشته باشید متوجه می شوید که از تراشه اسنپدراگون 865 پلاس بهره می‌برد و حالا میان‌رده گیمینگ پوکو از راگ فون بالارده هم سریع‌تر خواهد بود.

تراشه پوکو ایکس 3 پرو در مقایسه با پوکو اف 3 عملکرد ضعیف تری دارد. گر چه این دو تراشه قدرت بالایی دارند و جزو پرچمداران کوالکام اند اما همچنان پوکو اف 3 در رده بالاتری قرار دارد و آن به هم به لطفتراشه اسنپدراگون 870 است.

اسنپدراگون 865 پلاس با اسنپدراگون 870 تنها تفاوتشان در فرکانس هسته قدرتمندشان است. پوکو از هسته 3.2 گیگاهرتزی طلایی و سه هسته با بیشینه فرکانس 2.42 گیگاهرتز و نیز چهار هسته کم مصرف برای پردازش های سبک با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد.

همچنین پردازنده گرافیکی این تراشه آدرنو 650 است که فرکانس 670 مگاهرتزی دارد. مودمی که این چیپست ارائه می دهد فایوجی است و مدل آن ایکس 55 کوالکام است.

این گوشی در دو نسخه با رم 6 یا 8 گیگابایتی و 128 یا 256 گیگابایتی حافظه داخلی عرضه می‌شود و متاسفانه درگاه اختصاصی کارت حافظه ندارد. در پردازش های جی پی یو محور 15 درصد و در پردازش‌های سی پی یو محور حدود 20 درصد بهبود عملکرد را در مقایسه با اگزینوس سامسونگ شاهدیم. البته در زمینه عملکرد های روزمره 15 درصد کمتر از رقیب خود است.

در زمان اجرای بازی‌ها باید بگوییم که گر چه پوکو اف 3 از تراشه قدرتمندی بهره می‌برد اما نرخ نوسازی 60 هرتز را ارائه می کند و نرخ فریم نیز همین عدد خواهد بود.

نرم افزار

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3
مشخصات Poco X3 Pro و Poco F3 / مشخصات Poco X3 Pro و Poco F3 / مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

پوکو ایکس 3 پرو به صورت پیش فرض با اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12 به فروش می‌رسد و سازندگان چینی این گوشی گفته‌اند که این گوشی‌های هوشمند در موج دوم انتشار نسخه جدید این رابط کاربری MIUI 12.5 قرار دارند.

درون گوشی پوکو ایکس 3 پرو بازی‌ها و اپ‌های زیادی وجود دارد و نکته خوب ماجرا آنجاست که اگر بخواهید می‌توانید به سادگی آنها را حذف کنید. از معایب رابط کاربری MIUI می‌توان به وجود تبلیغات زیاد آن اشاره کرد. به نظر تعداد تبلیغات در گوشی های میان‌رده شیائومی بیشتر از سایر رقبا است.

پوکو اف 3 نیز از اندروید 11 و لانچر اختصاصی شیائومی یعنی MIUI بهره می‌گیرد اما چون پوکو از شیائومی جدا شده برای ایجاد تمایز از لانچر اختصاصی پوکو هم برخوردار است. این لانچر امکانات جالبی خواهد داشت.

مثلا با آن می‌توانید از بسته‌های آیکون موجود در گوگل پلی استفاده کنید یا قاب‌ها و آیکون ها را شخصی سازی نمائید. همچنین خواهید توانست با دو ضربه روی صفحه نمایش آن را قفل کنید.

نسخه رابط کاربری پوکو اف 3 MIUI 12 است و احتمالا از آپدیت جدید آن بهره‌مند خواهد شد. مانند سایر میان رده‌های شیائومی این گوشی هم پر از برنامه‌ها و بازی های بلااستفاده است که می‌توانید تک تک آنها را حذف کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

اگر تمام برنامه‌های اضافی را حذف کنید نهایتا فضایی حدود 110 گیگابایت خواهید داشت. خبر خوب برای موبایل گیمرها این است که می‌توانند از سرویس گیم توربو که موجب بهبود عملکرد دستگاه حین اجرای بازی می‌شود استفاده کنند.

باتری

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3
مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 / مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3

و در آخر مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 به باتری و از اجزای مهم گوشی خواهیم پرداخت. گوشی پوکو ایکس 3 پرو مثل نسخه قبلی‌اش از باتری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. از لحاظ دوام باید گفت که دوام این باتری قابل قبول به نظر می‌رسد. آزمایش‌هایی که با حداکثر نرخ نوسازی صفحه نمایش انجام شده است، نشان می‌دهد که در پایان روز با 40 درصد ظرفیت باقی مانده باتری یا حتی بیشتر مواجه می‌شویم.

اگر از کاربرانی هستید که با گوشی خود کارهای سبکی انجام می‌دهید باید بدانید که گوشی شیائومی پوکو X3 پرو برای شما بسیار مناسب است و توانایی تا دو روز شارژدهی را دارد. اگر هم از کاربرانی هستید که به اجرای بازی‌های سنگینی مثل آسفالت علاقه مندید باید بگوییم باز هم نگرانی نداشته باشید چرا که باز هم حداقل تا یک روز این دستگاه شارژ خواهد داشت.

پوکو ایکس 3 پرو پوکو اف 3
ظرفیت 5160 میلی آمپر 4520 میلی آمپر
شارژ سریع 33 وات 33 واتی

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 / مقایسه Poco X3 Pro با Poco F3

سرعت شارژ در مواقع ضروری خود را نشان می‌دهد و برای کاربرانی که زیاد با گوشی کار می‌کنند حیاتی است. لازم به ذکر است که پوکو ایکس 3 پرو از یک شارژر 33 واتی بهره می‌گیرد که می‌تواند در عرض 30 دقیقه باتری را تا 60 درصد شارژ نماید.

باتری گوشی شیائومی پوکو اف 3 نیز چندان بزرگ نیست و 4520 میلی‌آمپر ساعتی است. شارژر 33 واتی گوشی تنها در 55 دقیقه گوشی شما را به شارژ کامل می‌رساند. چینی‌ها می‌گویند که این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ تا 10 ساعت بازی و 14 ساعت پخش فیلم را ساپورت کند.

سوالات متداول

در این بخش به برخی سوالات متداول و مرتبط با مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 می‌پردازیم تا ببینیم در هر بخش کدام گوشی انتخاب بهتری است:

کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم هر دو این محصولات دارای دوربین عریض 48 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی هستند و تنها تفاوت این دو در  دوربین ماکرو بوده که پوکو ایکس 3 پرو 2 مگاپیکسل و پوکو اف 3، 5 مگاپیکسل است. همچنین باید گفت که پوکو ایکس 3 پرو دارای دوربین عمق سنج هم است. در کل این دو تفاوت کوچک فرقی در کیفیت عکس‌ها ایجاد نمی‌کند و می‌توان نتیجه گرفت که دوربین هر دو محصول شیائومی خوب هستند.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟

به طور کلی باتری هر دو محصول شیائومی خوب هستند اما پوکو ایکس 3 پرو دارای ظرفیت 5160 میلی آمپری بوده که این محصول را از لحاظ باتری کار آمد‌تر می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

 

نظر شما در خصوص مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با پوکو اف 3 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (39 نظر)

    هر کی پوکو ایکس نری پرو داره به نسبت قیمتش عالیه اما باید توجه داشته باشیم که پوکو اف تری بهتره
    اگه میگید پوکو ایکس تری پرو بهتره پس چرا سه چهار میلیون ارزون تره
    پس کسایی که میگن پوکو ایکس تری پرو بهتره 🤬🤬🤬🤬🤬
    من پوکو اف تری دارم موقع کالاف دیوتی بازی کردن حرف نداره گوشی من پوزه ی پوکو ایکس تری پرو رو میخوابونه

    پاسخ

    داداش تو خودتو خط خطی نکن،پسته بخور سلول های خاکستری مغزت تقویت بشه 🤣 ماشالله رو ناموست حساسیت خوبی داشتی باریک😂😅

    پاسخ

    سلام
    poco f۳ فقط cpu اش بیشتره ولی poco x۳ همه چیش بهتره اسمش و شکلش هم قشنگ تره

    پاسخ

    وای ، منم پوکو ایکس تری دارم، راضیم
    کلا بهتر از اف ترکیه
    پس چی

    پاسخ

    از من پوکو ایکس تیری جی تی امکانتش بهتره
    گرافیک عالی
    پردازنده قوی قوی
    باطری خوب و ۶۷ واتی
    و اینکه دوربینش واقعی مینازع ایا پوکو ایکستیری هم خوبع نه چیزی ندارع که ۷ میلیون میدی پکو ایکستیری پرو بده پوکو ایکس تیری جی تی

    پاسخ

    نظر من اینه که درسته شما از روی اطلاعات کاغذ چیزهایی را کفتن ولی در عمل خیلی فرق دارن ولی شما نمیدونین چون من هر دوی اینارو در حال حاظر تقریبا نه ماه دارم .دوربین اف تری بهتره تو بخش زوم و عکاسی شب اما نورها رو درست ثبت نمیکنه و رنگها اغراق دارن تقریبا در شب نارجی میزنن اما ایکس تری پرو تصاویر اصلیش خیلی خوبه اف تری هم خوبه اما با توجه به گزینه ها ایکس تری پرو بهتره .اما تو باطری اف تری بهتره چون تراشه قوی تر و پایدار تر و هفت نانو متری داره تقریبا سی دقیقه بیشتر میشه فیلم دید باهاش تو شرایط یکسان. تو بخش نور صفحه و کیفیت ساخت هم اف تری بهتره شیشه هست روشنایش بیشتره امولده. اما رنگها تو ایکس تری پرو واقعی تر هستن به خاطر ای پی اس بودنش..درضمن عمق سنج عملکرد زیادی تو پرتره نمیزاره هر دو پرتره یکسان میگیرن ولی مایکرو اف سه یه سرو گردن عالی تر از دوستشه خیلی خوبه مایکروش..و اینکه نسل قبلی ایکس سه چون چیپس ظعیف بود ۶۴ مگا گزاشته بودن چیپ پرو قوتی تره با ۴۸ مگا از ۶۴ مگا نسل قبلیش خیلی بهتر عکس میگیره .کارامد تر ازاعداد مگا پیکسل تراشه قدرتمنده که اولین معیاره انتخاب باید باشه .تراشه رو هر کاری تاثیر خیلی زیادی داره تقریبا تمام کارها رو پردازنده انجام میده عکاسی هم پنجاه درصد لنزشه بقیش تراشه پردازشگر رم هوش مصنوعی سرعت خواندن اطلاعات خیلی کارایی بهتری دارن تا اعداد لنز

    پاسخ

    پوکو ایکس تری خیلی بهتره عالیه حرف ندارد

    پاسخ

    سلام من جفتشو دارم هر کدوم یه کارایی دارن اگر باتریه x3 قوی تره ولی f3 وزنش کمتره هر کدوم معایبی دارند

    پاسخ

    بعضی از مردا به فضولی همین گوشی یه آدم دم دستی ولی گدا 🤣😂

    پاسخ

    من پوکو x3 pro دارم راضی هستم ازش ولی باید f 3میگرفتم چون با ایکس تری مشکل شارژ دارم

    پاسخ

    داداش x3 بیشتر از f3 شارژ نگه می داره اگه دقت کنی

    پاسخ

    پوکو اف 3بهتره من هردو تاشو دارم ایکس تری رو الان دادم به خانمم ولی هیچ وقت ایکس تری پرو اف 3نمیشه …

    پاسخ

    من پوکو آف3 دارم خیلی گوشی خوبیه رفیقمم پوکو ایکس 3پرو داره من هردوتا گوشی رو دیدم هم از نظر بازی هم از نظر خوش دستی و غیره و به نظرم پوکو اف 3 تو اکثر موارد بهتر از پوکو ایکس 3 پرو ظاهر شده هم خوش دسته هم برای گیم مناسب تره

    پاسخ

    سلام من ایکس تری پرو دارم و پسرخالم آف تری.هر دو با هردو گوشی کار کردیم و تفاوت زیادی ندیدیم.مخصوصا تو بازی ولی آف تری رنگو پررنگ نشون میداد که سلیقه آیه.در کل هردوعالین پولشو دارین آف تری ندارین ایکس تری پرو بهترین گزینه هستش.

    پاسخ

    در کاغذ چند تا چیز اف تری بهتره ولی من به کسانی که بین این دو،دو دل هستن من ایکس تری پرو را پیشنهاد میکنم هم ارزون تر هستش هم عالیه کیفیت دوربینش عالیه برای گیم بسیار پیشنهاد میشه و خیلی سود میکنین بین این دو.

    پاسخ

    فکر کنم نویسنده گوشیش x3pro بوده واقعا جای تعصف داره که مردم و انقد گمراه میکنید و اون اسکل هایی هم که خودشون ایکس آری پرو دارن میان تعریف میکنن اگه بخواین کلی حساب کنین بجز باتری که ایکس آری پرو خیلی قوی تره دیگه از هیچ نظر به پای پوکو اف تری نمی‌رسه توی پوکو اف تری اگه به سایز تراشه ها که خیلی مهمه توجه کنید با آیفون ۱۲ برابری می‌کنه

    پاسخ

    عزیزم دوربینشم بهتره.سلفی آف تری پانوراما نداره و پرتره هاشم افتضاحه.من عکس خودمو دیدم که چوب لباسی پشت سرمو نمیتونست بگیره

    پاسخ

    شما اگه دوربین میخوای باید بری سراغ سری نوت.این گوشی ها گیمینگه توش سرعت و لگ نزدن و داغ نکردن اولویته

    پاسخ

    من خودم پوکو ایکس تری پرو داریم و کاملا راضیم عالیه فقط میخواستم بگم که با نمایشگر 120 هرتز هست باید بری تو تنظیماتش بعد اون رو فعال کنید پس یعنی نمایشگر 120 هرتز داره

    پاسخ

    خداوکیلی چه قدر وقت گذاشتین بنویسین؟!
    دمتون گرم جالب بود
    منم poco x3 دارم عالیه.
    درجه یک
    خسته نباشید

    پاسخ

    من poco x3 poro دارم و من قبلا از چندتا تعمیرات موبایل پرسیدم بهترین مارک های گوشی رو بگین وسه تا معرفی کرد که توش f3 نبود و من گوشیم نه داغ می‌کنه نه اذیت و از دوربینش خیلی راضیم و قیمتش هم مناسب تر بود و من گوشی میخواستم که اصلا هنگ نکنه و تو ایران سرعت اینترنت G5 رو ساپورت نمیکنن هیچ گوشی من قبلا ها آیفون داشتم خیلی هنگ میکرد و هر روز تعمیرگاه بود بعد سامسونگ گرفتم اصلا راضی نبودم ولی از این راضیم

    پاسخ

    دوستان به قیمت هم باید توجه کرد نسبت به قیمت پوکو ایکس ۳ پرو خیلی بهتره

    پاسخ

    اصلا قابل قیاس نیستند F3 عالیه خوش دست، نرم، پرسرعت و کم مصرف ما جفتش رو هم داریم

    پاسخ

    تنها نقطه ضعف پوکو ایکس 3 پرو اینه که اینترنت 5G رو ساپورت نمی کنه.😭
    کاشکی مامان و بابام به جای اینکه برای تولدم برام پوکو ایکس 3 پرو بگیرن برام پوکو اف۳ می خریدن.😭

    پاسخ

    ای وای بر من. چطور کنار اومدی با این رنج؟

    پاسخ

    بمیرم برات چقدر بده وای وای وای الان دنیا منقلب

    پاسخ

    مردم ارزوشونه کادو تولدشون گوشی کادو بگیرن اونم گیمینگ بعد تو داری ناشکری میکنی که چرا فایوجی نیس؟!😐😐💔

    پاسخ

    همون که تولد برات گرفتن باید راضی باشی

    پاسخ

    منpoco x3 خیلی قبول دارم توهمچی

    پاسخ

    اگه بین خرید این دو گوشی شم دارید و دارید نظرات رو میخونید هرکسی گوشی که داره رو پیشنهاد میده من x3 پرو دارم و داداشم f3 که مطمئن هستم f3 5G قطعا بهتر اصلا داغ نمیکنه برخلافx3 pro بسیار باریک و زیبا صفحه نمایش بهتر دوربین بهتر خیلی سریع تر شارژ میشه و بیشتر شارژ نگه میداره و ناچ دوربین فوق‌العاده کوچکی داره من هر دو رو از نزدیک بررسی کردم و f3 5G واقعا عالیه

    پاسخ

    سلام من poco F3 دارم واقعا عالی هستش
    هم تو گیم عالی که نه داغ میکنه و نه لگ میزنه و بابالاترین کیفیت بازی کالاف دیویتی اجرا میکنه
    دارایه IP53 هم هستش که خیلی خوبه
    وزن کمی داره که خیلی خوش دست و زیبا هستش
    دوربینشم عالی هستش
    و یه باتری معرکه داره که ضرف ۵۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ پر میشه که ۱ روز هم باتری نگه میداره اگه زیاد بازی کنید و اگه باهاش بازی نکنید ۲ روز هم جواب میده.
    و یه صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی soper amoled داره که واقعا بی عالی هستش و وقتی آدم بهش نگاه میکنه حال میکنه.🥰
    خلاصه عالی عالی عالی هستش تمام.🙏

    پاسخ

    دوست عزیز منم اف ۳ دارم اولا ضرف ۵۰ دقیقه فول شارژ نمیشه و یه ساعت طول میکشه ثانیاً نمایشگرش سوپر امولد نیست بلکه امولده اما درکل گوشی خوبیه

    پاسخ

    Poco x 3 pro عالی

    پاسخ

    پوکو ایکس تری بهتره
    دارم و واقعا عالیه

    پاسخ

    اره چون داری عالیه ما ایرانیا کلا همینیم تو الان نوکیا هم داشته باشی میگی از اینا بهتره

    پاسخ

    هرکی x3pro داره لامصب عالیه 😂 کوته فکرای ایرانی داریم زندگی میکنیم

    پاسخ

    منم x3 pro دارم خیلی خوبه ولی داداشم f 3داره اون یه سر و گردن از x3 pro بهتره

    پاسخ

    Poco x3 pro
    دارم. و کاملن راضی هستم. ممنون قیاسی ک در میان گذاشتی.

    پاسخ

    من میگم پوکو ایکس تری پرو بهتره من دارم و خیلی راضیم

    پاسخ