;
coinex

تهران هم اکنون آلوده ترین شهر جهان است؛ ذرات معلق 50 برابر استاندارد جهانی است

میزان آلودگی هوای تهران در شرایط بسیار استثنایی قرار دارد. شهر تهران با اختلاف زیاد، رتبه اول جدول رتبه‌بندی آلوده ترین شهر جهان را به خود اختصاص داده، به طوری که میزان ذرات معلق در هوا 50 برابر استانداردِ جهانی است.

آلودگی هوای تهران، جزو تیتر همیشگی خبرها به شمار می‌آید ولی اکنون در وضعیت خطرناک قرار گرفته است و به عنوان آلوده ترین شهر جهان شناخته می‎‌شود. در برخی از نقاط تهران، شاخص کیفیت هوا عدد 500 را نشان می‌دهد؛ در حالی که وقتی شاخص آلودگی هوا (AQI) از 300 بگذرد، باید آن شهر به طور کامل تخلیه شود. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات آلودگی هوای شهر تهران را بررسی کنیم.

تهران، آلوده ترین شهر جهان

شدت آلودگی تهران از تماشای برج میلاد تهران مشخص است؛ به طوری که با نگاه کردن به برج میلاد، فقط هاله‌ای از آلودگی دیده می‌شود. احتمال تعطیلی مدارس و حتی ادارات در این وضعیت هوا وجود دارد. با اعلام وضعیت بحرانی آلودگی تهران، سرپرست مرکز اورژانس تهران، آمبولانس‌های خود را میدان‌های انقلاب، آزادی، امام حسین، تجریش و امام خمینی مستقر کرده است.

میزان آلودگی هوای تهران

با نگاه به جدول آلوده‌ترین شهرهای جهان از وب سایت iqair، تهران را با عدد 304، به عنوان صدرنشین جدول مشاهده می‌کنیم. دومین شهر جهان، شاخص آلودگی 174 را دارد که در مقایسه با شهر تهران اختلاف زیادی دارد. گفته می‎‌شود در برخی از مناطق تهران شاخص کیفیت هوا یا AQI به عدد 500 رسیده است.

جدول آلوده‌ترین شهرهای جهان

شاخص آلودگی هوا بر اساس 6 آلاینده مهمِ مونواکسیدکربن (CO)، ازن (O3)، دی‌اکسیدنیتروژن (NO2)، دی‌اکسیدگوگرد (SO2)، ذرات معلق زیر 10 میکرون (PM10) و ذرات معلق زیر 2.5 میکرون (PM2.5) تعیین می‎‌شود. از بین این آلاینده‌ها هر کدام که شاخص بالاتری دارند، به عنوان شاخص کلی گزارش می‎‌شوند. از نظر غلظت ذرات معلق در هوا، برای شهر تهران PM2.5 اعلام شده که تقریبا از سطح استاندارد جهانی 50.7 برابر بیشتر است.

بررسی وضعیت اضطرای از نظر شاخص هوا

شاخص آلودگی هوا وقتی از عدد 100 بگذرد برای گروه‌های حساس جامعه اعم از: بیماران قلبی، ریوی، ناسالم (زرد) می‌شود. شاخص هوا با عدد بین 151 و 200، بیانگر وضعیت قرمز شهر است و گروه‌های حساس نباید منزل خود را ترک کنند. اگر عدد شاخص هوا بین عدد 201 تا 300 باشد، وضعیت بنفش را نشان می‌دهد؛ به این معنی که شرایط هوا بسیار ناسالم است و در وضعیت هشدار قرار دارد.

بررسی وضعیت اضطرای از نظر شاخص هوا

هنگامی که این عدد از 300 بگذرد اخطار جدی است و سلامت تمامی افراد آن شهر تحت تاثیر قرار می‌گیرد و افراد سالم هم در وضعیت خطر قرار دارند. در چنین شرایطی توصیه به تخلیه شهر نیز می‌شود. وضعیت هوای تهران در برخی از نقاط به عدد 500 رسیده، یعنی شرایط اضطراری و خطرناک را نیز رد کرده است!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد آلوده ترین شهر جهان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر