;
coinex

آلودگی هوا خطر خودکشی و افسردگی را در مردم افزایش می‌دهد

آلودگی هوا مشکلات روحی روانی نیز در پی دارد. نتایج آزمایشات تیمی از محققان در لندن ارتباطی میان آلودگی هوا و خطر خودکشی و بروز افسردگی را نشان می‌دهند.

شاخص کیفیت هوای تهران امروز 19 فروردین در برخی مناطق به عدد 500 در شاخص AQI رسیده است. به نظر می‌رسد نیاز به شاخص جدیدی برای سنجش هوای آلوده این شهر داریم.

می‌دانیم که میزان بالای آلودگی هوا می‌تواند تأثیر نگران‌کننده‌ای بر بدن ما داشته باشد. از افزایش بیماری‌های ریوی و قلبی گرفته تا افزایش خطر سقط جنین ناخواسته. یک تحقیق جدید درباره مرگ دختر 9 ساله‌ای که در نزدیکی یک جاده شلوغ لندن زندگی می‌کرد، اعلام شده است. او در اثر حمله شدید آسم در سال 2013 درگذشت. این حمله احتمالاً ناشی از آلودگی هوا بوده است. با ادامه این نوشتار با تکراتو همراه باشید!

آلودگی هوا خطر خودکشی و افسردگی را افزایش بالا می‌برد

اما فقط سلامت جسمی ما تحت‌تأثیر این پدیده نیست. مطالعات قبلی میزان بالای آلودگی هوا را دلیل محرک مشکلات روانی در کودکان و شرایط عصبی مانند اختلال دوقطبی اعلام کرده است. اکنون، یک بررسی جدید چگونگی تأثیر آلودگی هوا بر سلامت روانی ما را ارزیابی کرده است و می‌داند که این امر می‌تواند دارای اهمیت باشد.

چه می‌شد اگر هوای تهران سالم بود ؛ مزایای کاهش آلودگی هوا برای مردم چیست؟

تیمی از کالج دانشگاه لندن داده‌های مربوط به 16 کشور را ارزیابی کردند. آنها شواهدی از ارتباط بین آلودگی هوا و افسردگی، اضطراب، دوقطبیت، روان‌پریشی و خودکشی را بررسی کردند. دکتر جوزف هایس (Joseph Hayes) نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه UCL در این زمینه می‌گوید:

مطالعات مرتبط دیگری نیز در سال جاری (۲۰۱۹) در ادامه تحقیق ما منتشر شده‌اند. آنها علاوه‌ بر اینکه شواهد بیشتری از تاثیرات آلودگی هوا در جوانان دارند، به سایر مشکلات سلامت روان نیز می‌پردازند. اگر چه که در حال حاضر نمی‌توانم بگوییم این یک رابطه علی است، شواهد مستدلی وجود دارند که نشان می‌دهند آلودگی هوا به تنهایی با افزایش خطر بروز علائم نامساعد سلامت همراه است.

سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر توصیه می‌کند که افراد در معرض بیشتر از 10 میکروگرم از ذرات ریز قرار نگیرند. با این حال، بسیاری از ما در شهرهای شلوغ، از نیویورک تا لندن گرفته تا دهلی و تهران، هوا را با آلودگی بسیار زیاد از حد مجاز بالا تنفس می‌کنیم.

آلودگی هوا
عکس از فارس.

تحقیقات بیشتری برای آشکار کردن رابطه بین آلودگی هوا و سلامت روانی ما لازم است. قانونگذاران برای محافظت از سلامت و رفاه مردم، می‌بایست از آلودگی هوا جلوگیری کنند. متأسفانه، سیاست‌های مقابله‌ای با آلودگی هوا معمولاً به اندازه کافی جدی نیستند.

بیشتر بخوانید:

منبع: ‌iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر