;
coinex

پنجمین گیگافکتوری تسلا در تگزاس رسما افتتاح شد

پنجمین گیگافکتوری تسلا در تگزاس افتتاح شد. این شرکت سومین کارخانه گیگافکتوری در آمریکا و پنجمین گیگافکتوری در جهان به شمار می‌آید. هدف تسلا از افتتاح این کارخانه تولید وانت برقی سایبرتراک است.

در روز افتتاحیه کارخانه گیگافکتوری تگزاس، رویدادی به نام Cyber Rodeo، برگزار گردید. 15 هزار نفر دعوت شده بودند تا در کنار ایلان ماسک و همکارانش، افتتاحیه بزرگ را جشن بگیرند. در این رویداد مشخصات زمین و قیمت کارخانه گیگافکتوری تسلا در تگزاس و هدف از افتتاح این کارخانه مشخص شد.

افتتاح پنجمین گیگافکتوری تسلا در تگزاس

در این رویداد ایلان ماسک با کلاه مشکی گاوچرانی و عینک آفتابی خلبانی روی صحنه حاضر شد و به میهمانان گفت: «ما واقعا داریم وارد فاز جدیدی از آینده تسلا می‌شویم.» او یادآوری کرد که برای تولید وانت برقی سایبرتراک بسیار هیجان دارد و می‌خواهد ساخت این وانت خیلی سریع آغاز شود. ماسک همچنین از تولید مدل جدیدی از خودرو رودستر خبر داد و گفت مراحل ساخت آن در سال آینده شروع خواهد شد. او به ساخت نوعی روبوتاکسی که در آینده قرار است رونمایی شود نیز اشاره کرد.

افتتاح پنجمین گیگافکتوری تسلا در تگزاس

هزینه 1.1 میلیارد دلاری تسلا بابت ساخت کارخانه تگزاس

ایلان ماسک دو سال پیش وعده ساخت کارخانه‌ای در تگزاس را داده بود. تخمین زده می‌شود هزینه ساخت این کارخانه حدود 1.1 میلیارد دلار و قیمت زمین آن 5 میلیون دلار باشد. متراژ زمین کارخانه تگزاس، 2100 هکتار است که دقیقا در شرق فرودگاه بین‌المللی «آستین-برگستروم» قرار دارد. تسلا قصد دارد 5000 کارگر را با میانگین حقوق سالانه 47.147 دلار در این کارخانه استخدام کند.

گیگافکتوری تسلا در تگزاس

کارخانه گیگافکتوری تسلا در تگزاس همانطور که در بالا اشاره کردیم، سومین کارخانه در آمریکاست. علاوه بر این، تسلا در کشور برلین آلمان و شنگهای چین هم گیگافکتوری دارد.

طبق برنامه ریزی کارخانه تگزاس، تولید سایبرتراک از سال 2023 شروع می‌شود. قرار است در این کارخانه، اتومبیل‌های مدل Y، مدل 3 و تسلا Semi نیز ساخته شود. این اتومبیل‌ها نیاز بازارهای ساحل شرقی را تامین خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تاسیس گیگافکتوری تسلا در تگزاس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر