;
coinex

معاینه فنی سال 1401 شامل کدام خودروها می‌شوند؟

معاینه فنی خودرو به عنوان آزمایشی برای تشخیص سلامت همه جانبه خودرو و عدم تولید آلایندگی، همه ساله انجام می‌شود. اما معاینه فنی سال 1401 شامل چه خودرو‌هایی خواهد شد؟

معاینه فنی خودرو مجموعه‌ آزمایش‌هایی است که سلامت قطعات خودرو و عملکرد استاندارد آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. بخشی از این تست‌ها، مربوط به‌بررسی وضعیت خودرو از نظر آلایندگی و بخشی دیگر مربوط به سلامت خودرو برای پیش‌گیری از تصادفات احتمالی است.

تاییدیه معاینه فنی یکی از مهم‌‌ترین مدارکی است که یک راننده باید آن را اخذ کند، چرا که درصورت نداشتن آن مشمول جریمه روزانه معاینه فنی خواهد شد. حال با توجه به ضرورت داشتن مدرک معاینه فنی، می‌خواهیم بدانیم که چه خودرو‌هایی ملزم به دریافت معاینه فنی سال 1401 هستند؟ پس با ادامه‌ی این مطلب با تکراتو همراه باشید.

خودرو‌های مشمول معاینه فنی سال 1401

حسین مقدم مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو‌های شهر تهران درباره معاینه فنی سال 1401 گفته است که باتوجه به قانون هوای پاک، خودرو‌های شخصی می‌بایست پس از گذشت 4 سال از زمان تولید، اقدام به مدرک معاینه فنی نمایند.

معاینه فنی سال 1401 شامل کدام خودروها می‌شوند؟

او همچنین خطاب به مالکانی که نوبت معاینه فنی خودرو آن‌ها فرا رسیده است، افزود که مالکان باید توجه داشته باشند که برای مراجعه به مراکز معاینه فنی، به منظور جلوگیری از ازدحام و هرج و مرج در اوایل یا انتهای سال، بر اساس ماه تولید خودرو، به مراکز مربوطه بیایند. به عنوان مثال اگر خودرویی در مهر ماه سال 97 تولید شده باشد، باید در مهر ماه 1401 برای اخذ معاینه فنی خودرو خود به مراکز مراجعه کند. رعایت این قانون علاوه بر برقراری نظم در مراکز معاینه فنی، باعث جلوگیری از معطلی و صرفه‌جویی وقت مراجعان نیز می‌شود.

مقدم در ادامه صحبت‌های خود درباره خودروهای مشمول معاینه فنی سال 1401 گفت که مراکز هجده‌گانه معاینه فنی شهر تهران از ساعت 7:30 صبح تا 15:30 آماده خدمت‌رسانی خواهند بود. اما اغلب، مراکز تا ساعت 17 فعال هستند. مراجعان برای اطلاع از ساعات کاری و همچنین آدرس مراکز می‌توانند به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران inspection.tehran.ir مراجعه نمایند.

وی با اشاره به اینکه خودرو‌های دارای نوبت اینترنتی مجبور نیستند مانند خودرو‌های معمولی، داخل صف منتظر بمانند،‌ توضیح داده است که مالکان می‌توانند از طریق پذیرش اینترنتی، خلوت‌ترین مراکز را که در جنوب پایتخت قرار دارند، انتخاب کنند.

مقدم در بخش دیگری از گفت و گو خود به موتور سیکلت‌هایی که آلاینده‌های زیادی را وارد هوای آزاد می‌کنند، پرداخت و مراجعه این موتور سیکلت‌ها را به مراکز معاینه فنی ضروری دانست. او با توجه به مراجعه 285 موتورسیکلت از بین 2.5 میلیون موتور، اعلام کرد که از دلایل اصلی عدم مراجعه صاحبان موتور سیکلت به این مراکز، نبود زیرساخت‌های مناسب در این حوزه است. مجریان قانون نیز باید عملکردی سختگیرانه‌تر نسبت به این موضوع داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره معاینه فنی سال 1401 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر