;
coinex

مولتی سرچ گوگل چیست (Google MultiSearch) و چگونه کار می‌کند؟

گوگل از قابلیت کاربردی دیگری رونمایی کرد تا رضایت کاربران را بیشتر از همیشه جلب کند. قابلیت مولتی سرچ گوگل یا سرچ ترکیبی به کاربر اجازه می‌دهد که عکس و متن را به‌صورت همزمان جستجور کند.

مولتی سرچ گوگل در حال حاضر به‌صورت نسخه بتا در دسترس کاربران آمریکایی قرار دارد؛ اما در آینده نزدیک در دسترس کاربران جهانی نیز قرار  می‌گیرد.

جستجوی ترکیبی گوگل بیش از هر چیز،‌ برای کاربرانی لذت‌بخش است که به خرید اینترنتی علاقه دارند.

نحوه کار با مولتی سرچ گوگل

می‌توان گفت که این قابلیت برای خرید اینترنتی طراحی شده و مطابق با الگوی رفتار این نوع کاربران طراحی شده است. نحوه کار با مولتی سرچ گوگل بسیار آسان است. اگر بخواهید لباسی شبیه به عکس زیر را خریداری کنید، اما رنگ سبز آن را ترجیح می‌دهید، کافیس است عکس لباس را همراه با کلمه سبز در گوگل سرچ کنید.

نحوه کار با مولتی سرچ گوگل

البته که قابلیت جستجوی ترکیبی گوگل فقط برای خرید اینترنتی نیست و کاربردهای دیگری هم دارد. برای مثال اگر می‌خواهید نحوه نگهداری یک گیاه را بدانید، اما اسم آن را نمی‌‌دانید، کافیست از گیاه خود عکس بگیرید و آن را در کنار عبارت «روش‌های نگهداری» سرچ کنید.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، در حال حاضر نسخه بتای این قابلیت در آمریکا راه‌اندازی شده و در دسترس کاربران جهانی نیست. اما پس از انتشار آن، به‌راحتی می‌توانید با باز کردن برنامه گوگل،‌ از مولتی سرچ استفاده کنید. کافیست پس از باز کردن گوگل، روی آیکون لنز دوربین ضربه بزنید و سپس از سوژه خود عکس بگیرید. سپس گزینه + را انتخاب کنید تا بتوانید عبارت متنی مورد نظر را هم جستجو کنید.

نحوه کار با مولتی سرچ گوگل

کاربرد هوش مصنوعی در جستجوی گوگل

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، پیش از این گفته بود که گوگل قصد دارد تجربه کاربری بهتری را ارائه کند و در همین راستا،‌ از قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. گوگل در ادامه تلاش‌های خود قصد دارد قابلیت مولتی سرچ را با آخرین مدل هوش مصنوعی خود بهینه‌سازی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مولتی سرچ گوگل چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر