;
coinex

ایلان ماسک: تولید ربات انسان نمای تسلابات از سال آینده آغاز می‌شود

ایلان ماسک اخیرا با انتشار بیانیه‌ای، سروصدای زیادی به پا کرد. او گفته بود که انسال می‌تواند ظرفیت مغز خود را در ربات انسان نمای تسلا دانلود کند. اسم این ربات Optimus خواهد بود.

پس از انتشار این بیانیه، بسیاری تصور می‌کردند که ایلان ماسک نمی‌تواند در آینده نزدیک، ربات انسان نمای تسلا را به مرحله تجاری برساند؛ اما نکته اینجاست که ایلان، تمام رویاهای خود را به واقعیت تبدیل می‌کند. او اخیرا اعلام کرده است تولید ربات انسان نمای اپتیموس از سال 2023 آغاز می‌شود.

تولید ربات انسان نمای تسلا اپتیموس تا یک سال آینده

تسلا اپتیموس به‌ اسم Tesla Bot هم شناخته شده است. اولین باری که اطلاعات دقیقی از این ربات منتشر شد، در تابستان سال 2021 و طی برگزاری رویداد AI Day بود. تسلا در این رویداد اعلام کرد که این ربات درواقع یک ماشین چندمنظوره خواهد بود و کارایی‌های مختلفی خواهد داشت.

ایلان ماسک: تولید ربات انسان نمای تسلا از سال آینده آغاز می‌شود

ماسک به‌تازگی اعلام کرد که امیدوار است تولید نسخه یک اپتیموس تا یک سال آینده آغاز شود.

ربات انسان نمای تسلا اپتیموس، توانایی هر کاری که انسان نمی‌خواهد انجام دهد را خواهد داشت. گری مارکوس، محقق هوش مصنوعی و کارآفرین در مصاحبه با خبرگزاری CNBC گفته است که شرط می‌بندم تا سال 2023، هیچ رباتی نمی‌تواند تمام کارهایی که انسان قادر به انجام آن است را انجام دهد.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: «تسلا حتی نتوانسته (بعد از سال‌ها تلاش) راه‌حلی برای یک کار ساده (رانندگی) پیدا کند؛ و حالا این ادعا که یک ربات که حتی تا‌به‌حال به‌صورت عمومی رونمایی نشده، از تمام توانایی‌های انسان برخوردار باشد، آنهم در یک یا دو سال آینده، مخحک است.»

« او «رئیس» است و می‌تواند سال آینده هرچیزی را که می‌‌خواهد، عرضه کند؛ اما اگر نسخه یک (ربات انسان‌نما) به‌ این زودی عرضه شود، اصلا به خواسته‌ او نزدیک نخواهد بود.»

ایلان ماسک: تولید ربات انسان نمای تسلا از سال آینده آغاز می‌شود

گری مارکوس معتقد است که تا سال 2023 هیچ ربات انسان‌نمایی راه‌اندازی نمی‌شود و حرف‌های او کاملا منطقی هستند. ماسک در سال 2019 اعلام کرده بود که 1 میلیون «روبوتاکسی» تا سال 2020 در جاده‌ها خواهند بود؛ اما هنوز هیچ‌کس ربات‌های تاکسی را در جاده‌ها ندیده است.

ربات های انسان نما یا ترمیناتور؟

نباید انتظار داشته باشیم که ربات انسان نمای تسلا در کارها و سناریوهای روزمره به انسان‌ها کمک کند. ایلان ماسک مدعی است که این ربات می‌تواند دنیا را متحول کند، تحولی فراتر از چیزی که خودروهای تسلا در جهان ایجاد کرد. او همچنین گفت:

شاید تصور چنین چیزی دشوار باشد.

بدیهی است که این ربات انسان نما از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می‌برد. بنابراین بد نیست به نقل قولی از ایلان ماسک اشاره کنیم که سال 2018 گفته بود، «هوش مصنوعی خطرناک‌تر از سلاح هسته‌ای است.» اما او در صحبت‌های اخیر خود مدعی شد: «با دیدن روند توسعه اپتیموس مطمئن می‌شوید که امن است. هیچ ترمیناتور یا مدل مشابهی از آن وجود ندارد.»

تسلا در اپتیموس از همان تراشه‌هایی استفاده می‌کند که در خودروهای تسلا به کار می‌روند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ربات انسان نمای تسلا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ضمن عرض سلام و ادب
    و تشکر بابت سایت و مطالب خوبتون
    یک مورد خیلی جالبی که وجود داره استفاده از سنسور نیرو در کف پای ربات هستش (دقیقا همون چیزی که ما آدم‌ها هم ازش بهره می‌بریم. ضمن این که اون تراشه‌هاش که روی خودروهاش کار گذاشته هم خیلی به دادش رسیده . ولی به نظر می‌رسه ایلان ماسک از ایده‌ی عضلات مصنوعی هنوز استقبال نکرده …
    به هر حال دمش گرم.

    پاسخ