;
coinex

استارتاپ ژاپنی احساس درد را به متاورس می‌آورد

استارتاپ ژاپنی با نام H2L Technologies، با طراحی مچ‌بند جدید، شوک‌های الکتریکی کوچک را برای القای احساس درد در بدن شبیه‌سازی کرد. با تکراتو همراه باشید. به گفته‌ی این استارتاپ ژاپنی این طراحی تنها به هدف از احساس درد واقعی در متاورس، ایجاد شده است. به گزارش فاینشال تایمز، این فناوری عجیب نشان‌دهنده تمایل شرکت‌ها، به برداشتن موانع و کم‌کردن فاصله بین واقعیت و دنیای مجازی بوده است که در آینده می‌توان شاهد پیشرفت‌های جذاب‌تر و شگفت‌انگیز‌تر نیز بود.

فناوری ساخت لباس لمسی توسط استارتاپ ژاپنی

امی تاماکی، مدیر عامل H2L به FT گفت: «احساس درد همزمان هنگام  قرار گرفتن در موقعیت، ما را قادر می‌سازد تا با افزایش احساس حضور و غوطه‌ور شدن، جهان متاورس را به یک جهان واقعی تبدیل کنیم. این لباس لمسی استارتاپ ژاپنی علاوه بر القای احساس درد در بدن، احساس سنگینی و وزن همچنین احساس مقاومت را، شبیه‌سازی می‌کند. در واقع نمی‌توان گفت که این فناوری، صرفا به منظور ایجاد درد در ذهن کاربران و آواتار‌ها در متاورس طراحی شده است.

لباس لمسی استارتاپ ژاپنی

با تحریک الکتریکی مچ‌بند و در پی آن دفع امواج الکتریکی، کاربر می‌تواند طیف وسیعی از احساسات را از گرفتن توپ تا نیشگون گرفتن، به طور عمیق احساس نماید. برنامه‌ریزی این مچ‌بند از قبل آماده‌سازی شده است و در موقعیت‌های مختلف، احساس مشابه به آن موقعیت را ایجاد کرده و القا می‌‌‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش کسب درآمد از متاورس چگونه است؟

در حقیقت، این احساسات آنقدر طبیعی به نظر می‌رسند که نمی‌توان باور کرد تنها به وسیله دفع امواج الکتریکی شکل گرفته است. اهداف تاماکی بسیار فرا‌تر از یک مچ بند ساده است. او امیدوار است در یک دهه آینده انسان ها را از بند هر نوع محدودیت از نظر مکان، بدن و زمان رها کند تا انسان بتواند فارغ از عوامل محیط اطرف خود، در هر کجا، احساسات دلخواه خود را تجربه کند.

بنا بر گزارش ها، ایده این لباس لمسی پس از گذراندن تجربه مشابه به مرگ در دوران نوجوانی، به علت بیماری مادرزادی قلبی در ذهن او ایجاد شده است. در همان موقع او تصمیم به ایجاد عواطف مشابه به احساسات انسان‌ها گرفت که این رویا،منجر به طراحی این لباس لمس استارتاپ ژاپنی شد. همچنین تاماکی در ادامه گفت:«من متوجه شدم که زندگی ارزشمند‌تر از چیزی هست که تصور می‌کنیم، بنابراین تصمیم به جست‌و‌جو در زمینه‌های جدیدی گرفتم که تا آن زمان هیچ‌کس متوجه آن نبود و تحقیقی درباره آن صورت نمی‌گرفت.»

او تولید لباس لمسی استارتاپ ژاپنی خود را، راهی برای ارتباط با دنیای بیرون علل‌الخصوص برای افرادی که به دلیل بیماری قلبی، عضله کافی ندارند و از حس لامسه قوی برخوردار نیستند، دانست. او در راه رسیدن به رویای خود که کنار گذاشتن موانع مکانی و زمانی است از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر