;
coinex

هوش مصنوعی جدید OpenAI به طور ترسناکی هر متنی را به تصویر تبدیل می‌کند

شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenAI Inc نسخه به روز شده مدل DALL-E تبدیل متن به تصویر خود را با وضوح بالاتر و تأخیر کمتر نسبت به سیستم اصلی منتشر کرد. با این خبر همراه ما باشید تا هوش مصنوعی جدید OpenAI را بررسی کنیم.

هوش مصنوعی جدید OpenAI مانند DALL-E اصلی، می‌‌تواند از روی توضیحات متن نوشته شده، تصویر آن را خلق کند. نسخه جدید از قابلیت‌های جدیدی مثل قابلیت ویرایش تصویر برخوردار است. DALL-E 2 منبع باز نیست، اما محققان تشویق می‌‌شوند تا برای آزمایش سیستم ثبت‌نام کنند تا با دسترسی به اطلاعات آن، شاید بتوانند از نسخه‌ای مشابه این هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های دیگر استفاده کنند. با این خبر همراه ما باشید.

هوش مصنوعی جدید OpenAI

DALL-E در سال 2021 توانست تصاویر هر چیزی، از مانکن‌های معمولی گرفته تا پیراهن‌های فلانل را خلق کند. OpenAI توضیح داد که نسخه جدید DALL-E، شامل یک ویژگی جدید به نام «inpainting» است که قدرت تبدیل متن به تصویر مدل اصلی را در سطحی دقیق‌تر اعمال می‌‌کند. با مدل به روز شده، می‌‌توان بخشی از یک تصویر را انتخاب کرد و به DALL-E 2 گفت که آن را ویرایش کند.

هوش مصنوعی جدید OpenAI

با قابلیت ویرایش، افراد می‌توانند از DALL-E 2 بخواهند که عکس روی دیوار را با یک عکس جدید جایگزین و یا یک لیوان آب به میز اضافه کند. ماهیت دقیق مدل به این معنی است که می‌‌تواند یک جسم را از یک تصویر حذف کند و در عین حال چگونگی تأثیر آن بر جزئیات مانند سایه‌ها را نیز در نظر بگیرد. در مثال زیر، فلامینگوی صورتی به تصویر موجود اضافه شد.

ویژگی جدید در  DALL-E 2

ویژگی جدید در  DALL-E 2

دومین ویژگی جدید در DALL-E 2 تغییرات است که به کاربران اجازه می‌دهد یک تصویر را آپلود کنند و سپس از مدل بخواهند تغییراتی در آن ایجاد نماید. همچنین می‌توان دو تصویر موجود را با هم ترکیب کرده و تصویر سومی‌‌ را حاوی هر دو عنصر خلق کرد.

تصاویر خلق شده یک واترمارک دارند که نشان می‌‌دهد DALL-E 2 آن را ایجاد کرده است. OpenAI همچنین تضمین می‌کند که نمی‌تواند چهره‌های انسانی قابل تشخیصی را بر اساس یک نام ایجاد کند؛ بنابراین اگر از آن خواسته می‌شد، نمی‌توانست پرتره‌ای از مثلاً دونالد ترامپ بکشد. با این حال، امکانات تقریباً نامحدود است. در تصویر زیر، این متن به تصویر تبدیل شد: «کاسه سوپی که شبیه یک هیولا است، از پشم بافته شده است»

 هوش مصنوعی DALL-E 2

Andy Thurai از Constellation Research Inc در توضیح عملکرد این هوش مصنوعی توضیح داد کخ DALL-E 2 یک ابتکار هیجان انگیز اما تا حدی خطرناک بوده و نشان‌دهنده عبور از مرز هوش مصنوعی است. او گفت: «خواندن متن و درک معنا یک موضوع است، اما فعال کردن تفکر انتقادی و ارائه نتایج بر اساس آن موضوع دیگری است.»

Thurai افزود که جامعه در حال حاضر با اخبار جعلی مانند «دیپ فیک» که توسط هوش مصنوعی تولید می‌‌شود، دست و پنجه نرم می‌‌کند و اگر فناوری DALL-E 2 به طور گسترده در دسترس قرار گیرد، می‌‌تواند اوضاع را در آن زمینه پیچیده کند.

او گفت: «به یک برنامه هوش مصنوعی که به صورت متن ساده نوشته شده است، می‌‌توان دستور داد تا یک عکس را به روشی مخرب ویرایش و آن را به صورت آنلاین منتشر کند، که می‌‌تواند به اعتبار افراد و شرکت‌ها آسیب برساند. بنابراین باید دقت و مدیریت کرد یا اینکه به نوعی نشان داد این تصویر توسط هوش مصنوعی خلق شده است. اگرچه Open AI ادعا می‌‌کند که مدل DALL-E 2 بر اساس مجموعه داده‌های بی طرفانه و تمیز ساخته شده است، اما باید مدارکی در مورد نحوه انجام این کار به بازار ارائه شود.»

OpenAI گفت که امیدوار است پس از انجام آزمایشات گسترده، DALL-E 2 را به مجموعه ابزار رابط برنامه نویسی خود اضافه کند، به این معنی که روزی می‌‌تواند در دسترس برنامه‌های شخص ثالث قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هوش مصنوعی جدید OpenAI چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    چگونه میشه ازش استفاده کرد؟؟

    پاسخ

    یا اباالفضل دیگه آدم به چشمش هم نمیتونه اعتماد کنه

    پاسخ